@Luckey: Inderdaad wel lekker om er even uit te zijn toch? Doe maar voorzichtig, het is nog steeds niet geweldig om te rijden.. @hier: Hubby heeft ons ventje vanochtend ook voor het eerst gevoeld. Zo leuk! Hij vindt het ook helemaal geweldig! Hij vroeg: 'Dus dat voel je de hele dag door? Word je daar niet helemaal gek van?' Haha, hoe meer ik hem voel hoe beter
Luckey: wat vervelend dat jij de enige was die zich aan de afspraak had gehouden !! Dan moet zoiets ook niet afgesproken worden vind ik Kan me helemaal voorstellen dat het genant was en dat je je rot voelde !! Knuffel voor jou... Ow en over die winkels, hier is dit jaar zelfs de stad open !! Echt TE gek voor woorden... Tuincentra en woonwinkels kan ik nog een klein beetje inkomen, maar hier kun je nu dus ook gewoon naar de H&M, etc etc... Leonie: jullie kindjes zijn dus ook goed verwend Het is wat hé al die cadeautjes... Veel plezier vandaag Mini: wat fijn dat jullie veilig zijn thuis gekomen !! Hier is er nog maar een klein beetje sneeuw bijgevallen... Gelukkig maar want ik moet morgen werken en ga liever niet de weg op als er echt heel veel sneeuw ligt... Ik heb ook het boek baby's 1e jaar (van pauline oud) en hij is echt super leuk !! Hier: Vriendlief kroop na zijn nachtdienst naast me, en toen ik me omdraaide om hem vast te pakken kreeg hij een trap in zijn rug. Whaha hij schrok er zelf van Hij had hem natuurlijk wel al met zijn handen gevoeld, maar het word nu echt steeds harder... Zo grappig !! Alsof de kleine wou zeggen: "niet zo kort tegen die buik, ik heb ook nog ruimte nodig " haha
Bevallingslijst: uitgerekende datum, naam, hoeveelste kindje, waar wil je bevallen, borstvoeding (bv) of fles (fv)? Ik wil het niet weten, hou het geheim ♥ Ik krijg een zoon! ♥ Ik krijg een dochter! 29 maart 2011 *Aliekeleppink (Alieke), 2e kindje, thuis, fv 31 maart 2011 *Violet32, 3e kindje, ziekenhuis, bv 1 april 2011 *Leonie Anita, 2e kindje, ziekenhuis, hopelijk bv 2 april 2011 *BellNoor (Anne), 2e kindje, ziekenhuis, fv *Flower83, 1e kindje, ziekenhuis, fv 3 april 2011 *FB1984 (Fabienne), 1e kindje, ziekenhuis, fv *Seertje, 1e kindje, thuis, bv 4 april 2011 *Foeske, 1e kindje, ziekenhuis, fv *Chantico, 2e kindje, hopelijk met vk in ziekenhuis, bv *Niksks89, 1e kindje, ziekenhuis, fv *Fleuri, 2e kindje, ziekenhuis, bv 5 april 2011 *Touwtje, 1e kindje, thuis, bv *titiana, 1e kindje, ziekenhuis, bv 6 april 2011 *Kelly1980, 2e kindje, ziekenhuis, fv *Pino2, 2e kindje, ziekenhuis, bv/fv 7 april 2011 *Mobius, 1e kindje, ziekenhuis, bv *Star2, 3e kindje, ziekenhuis, bv 8 april 2011 *Sanne85, 2e kindje, ziekenhuis, fv *MiniMe81, 1e kindje, thuis, bv 9 april 2011 *Sonja, 3e kindje, Thuis, FV? *Jorietje, 1e kindje, thuis?, fv 10 april 2011 *Jojoki, 2e kindje, ziekenhuis, bv *Me2, 3de kindje, ziekenhuis, bv 11 april 2011 *Suus1982, 2e kindje, thuis, bv *Luckey, 2e kindje, ziekenhuis, bv 12 april 2011 *Liane, 2e kindje, thuis, bv 13 april 2011 *Musty, 2de kindje, verplicht ziekenhuis, bv (hoop ik) *Laravelk, 1e kindje, ziekenhuis, hopelijk bv *Hanna79, 1e kindje, ziekenhuis, bv *cvm1985, 1e kindje, thuis, bv *spirit70 , 3e kindje, ziekenhuis geplande keizersnede, bv 15 april 2011 *Mama van Jay, 2e kindje, ziekenhuis, fv 19 april 2011 *Sam28, 3de kindje, thuis, bv *Fredje, 1ste kindje, ziekenhuis, bv (denk ik) 20 april 2011 *Mary, 2e kindje, thuis, bv 21 april 2011 *Annemie, 1e kindje, thuis, bv 23 april 2011 *Isra, 2e kindje, verplicht ziekenhuis ivm eerdere KS, fv 25 april 2011 *Bramtim, 2e kindje (Jurre*), ziekenhuis, bv 26 april 2011 *Koeky, 2e kindje, ziekenhuis, BV of FV 27 april 2011 *Vuurtorentje84, 1e kindje, ziekenhuis, fv 28 april 2011 *Kipkip, 2e kindje, ziekenhuis, fv Totaal 58 april beebjes 15 jongens ♥ 7 meisjes ♥ 8 geheim Afspraken: 28-12 - Koeky - Controle VK 28-12 - Titania - Controle gyn 28-12 - FB1984 - Bloedtest voor suiker 29-12 - Foeske - pretecho 30-12 - Seertje - pretecho + geslachtsbepaling 30-12 - Star - Controle Gyn + Extra groei-echo 03-01 - spirit70-controle Gyn 03-01 - Sanne85 - 3D Pretecho 05-01 - Bramtim - controle cerclage gyn 06-01 - spirit70- 3D pretecho 08-01 - MiniMe81 - 3D Pretecho 11-01 - Luckey - controle gyn 11-01 - Kelly1980- Controle vk 12-01 - Nikske89 - Controle vk 12-01 - MiniMe81 - Controle vk 13-01 - Pino2 - Controle VK 14-01 - FB1984 - Controle gyn + echo 13-01 - Foeske - Controle gyn + echo 18-01 - Seertje - Controle VK 19-01 - Bramtim - controle cerclage gyn 02-02 - Bramtim - controle cerclage gyn 02-02 - MiniMe81 - Controle vk 16-02 - Bramtim - controle cerclage gyn 16-02 - MiniMe81 - Controle vk 02-03 - Bramtim - controle cerclage gyn 02-03 - MiniMe81 - Controle vk 16-03 - Bramtim - controle cerclage gyn 16-03 - MiniMe81 - Controle vk 30-03 - Bramtim - controle cerclage gyn VK Ziekenhuis Overige onderzoeken en afspraken Geslachtsbepaling *** Sterretjes die helaas niet meer bij ons zijn *** * Jamejosie85 * Truusdemier * RoSa2009 * Esje78 * Lautjep * Kristel86 * Lindanna * Odess * Angela en Arjan * Sanne85 (1 van 2ling) * julia6 * Loepie * mimi1982 ** Afspraak VK erbij gezet !! **
hier sneeuwt het weer behoorlijk en helemaal niet aanlokkelijk om naar buiten te gaan, maarja frisse lucht zal goed doen. de hele stad open???? belachelijk gewoon. gelukkig is onze winkel gewoon gesloten want vind het echt van de zotten. zo zie je maar dat het steeds commercieler wordt.... met de kadootjes... als ik tijd had gehad had ik ook een kleinigheidje gehaald hoor. ze doen alles voor ons en passen altijd op Sem op, dat mag wel beloond worden... doordat ik moest werken, "moest" ik me dus wel aan de afspraak houden.... waarom ik erom moest huilen weet ik ook niet, hormonen denk ik dan, pa en ma huilden wel met me mee hihi
Goedemorgen (nog net), @Luckey, snap je gevoel wel. Maar ja, afspraak is afspraak toch? Wandelse vanmiddag. Hier volgens mij ook alleen woonboulevards en tuincentra's open. @MiniMe, fijn dat jullie veilig thuis gekomen zijn. Veel plezier bij je schoonouders. @Nikske, hahaha die kleine van jullie wilt dus duidelijk alle ruimte hebben . @baby voelen, hier was het vanmorgen en vannacht een compleet golfslagbad in mijn buik. Echt super! Bij mijn dochter was het nooit zo extreem goed voelbaar door de voorliggende placenta. Hier, gezellige dag gehad gisteren, maar ik was wel doodop. Lekker gegeten bij de wok. Vandaag een rustig dagje. Mijn zusje en haar vriendje komen nog even langs. Rebecca is weer thuis maar die is nog steeds wat ziekjes.
Hallo, Daar zijn we weer en in deel 2 inmiddels ! @FB, Ik heb zwangerschapsdiabetes. Ik heb een OGGT gehad in het lab. Je suiker wordt dan nuchter geprikt en krijg je een drankje met 75 gram suiker in (te vies voor woorden) en moest 2 uur in het ziekenhuis blijven zitten en mocht niet eens rond lopen.... Na 2 uur werdt mijn suiker weer geprikt deze moet dan onder de 7 zijn. Bij mij was het volgens mij 8.2 (dit zou goed zijn wanneer ik niet zwanger zou zijn maar voor zwangeren liggen de waardes anders). Succes dinsdag! @ Nikske en Pino, mooie buiken hoor!!!! Gister zijn we erg in de watten gelegd. We hebben veel kleertjes gehad. Ook een pakje met my first xmas! Echt super schattig!!! Wel jammer dat het maatje 50/56 is want dat kan de kleine tegen die tijd natuurlijk nooit meer aan . Verder nog sokjes, mutsjes, slabben, speeltjes, rompers en een borstel/kam gehad. Hier niets te klagen dus! Vanavond hebben we kerst bij m'n schoonouders dus wie weet wat dat nog gaat brengen..... Fijne 2e kerst allemaal
Hoi allemaal, Luckey, kan begrijpen dat je erom moest huilen hoor!!!! Je voelt je dan zooo lullig, terwijl het je ouders natuurlijk helemaal niet interreseert, die willen je gewoon verwennen! Hier vanmogen voor de kerstbrunch bij mijn zus thuis ook gehuild, ik had een heel leuk jurkje aan maar omdat mijn legging van gisteren naar rook stonk (schoonouders ) moest ik een gewone panty aan....had m wel onder mn buik gedaan want erover ging niet maar kon natuurlijk helemaal niet. Dus eenmaal bij mn zus thuis sprong er een ladder van het kruis naar mn tenen en het zat ook nog eens zwaar vevelend! Nou is dat natuurlijk geen reden om te huilen, maarja, de hormonen en vermoeidheid van afgelopen week speelde mee denk ik De jongens zijn weer lekker bij hun moeder sinds vanmorgen, even rust nu, heerlijk! Lief en ik zijn allebei vrij deze week dus dat is super. Eergister waren we een jaar bij elkaar (kerstavond) Hier is de kleine ook lekker verwend, heb een ponchojasje gekregen van Ducky beau, die wilde ik al heel lang hebben maar omdat ie best prijzig is bleef het bij kijken. Nu heeft mn moeder hem gekocht voor ons meisje En nog een roze speentje van Nuby, die zocht ik overal maar is nogal moeilijk aan te komen hier in roze. Wil persé Nuby fopspeentjes omdat die het beste schijnen te zijn bij BV vanwege het in/out systeem dat speenverwarring schijnt te voorkomen. En Vind roze dan toch wel het leukste, maar die is steeds uitverkocht! Ben dus helemaal happy!
even een praktisch vraagje tussendoor... wij hebben van Sem nog de maxi cosi cabriofix en de maxi cosi tobi (1+ stoel) en zijn het denken om daar de eaxyfix voor te kopen voor in de auto. nu heb ik al begrepen dat die niet samen gaat met de Tobi. wie van jullie haalt nog een ixofix/easyfix in huis voor in de auto (geen geklooi met gordel om maxi cosi doen, wat best te doen is overigens!!!).....
Luckey: ik heb een easyfix/-base, als sinds de oudste is geboren. Is zijn geld al dubbel en dwars waard geweest!
ik ben dus heel erg het twijfelen. isofix zit in Manliefs auto maar niet in die van mij. In de vorige auto zat het niet dus nooit een optie geweest, anders hadden we het toen al aangeschaft. Op MP zie ik niet veel staan en die wat er staan kosten 80 euro, nieuw zijn ze 109 (easybase) en 129 (isofix)..... we hebben gelukkig nog effe om te bedenken....
Zelf hebben wij ook een isofix, toem kunnen overnemen toen we bart net hadden voor 50 eu.. Ik vind het errug handig... Ben niet zo goed in het klooien met die gordels en easyfix erg makkelijk en snel...
Goedemorgen meiden Nou de kerstdagen zijn weer om gevlogen zeg... Nog eventjes en dan is het alweer 2011 !! Vandaag 26 weekjes zwanger Een mijlpaal natuurlijk, want als onze kleine nu geboren zou worden heeft hij 81% overlevingskans. Van mij moet hij natuurlijk nog blijven zitten, maar het is toch fijn om te weten dat onze kleintjes steeds sterker en sterker worden Vanaf vandaag weer werken En heb vanacht echt helemaal NIET geslapen. Ben dus gebroken... Gelukkig is het een hele rustige dag zag ik in de agenda. Ben hier waarschijnlijk dus nog wel te vinden xx
Na 2 hele relaxte kerstdagen zonder verplichtingen (moeten we vaker doen!), gaan wij vandaag heerlijk ontspannen in de sauna. Lekker de hele dag weg!!
goedenmorgen!!!! dalijk naar de fysio en vanmiddag werken. ben eens benieuwd hoe zo'n eerste dag in de winkel is na de kerstmis.... 81% overlevingskans... fijn om te weten maar laat die ukkies van ons toch nog maar een paar weken zitten...... de overburen zijn net terug van vakantie en al gelijk commentaar op de straat. het is ook gewoon niet te doen met die gaten waar je constant in vast blijft hangen, maar hij verweet ONS dat we de straat (voor ons huis) moesten vrijmaken, want tja WIJ hingen ja ook constant vast... Dat zijn vrouw met de zomerbandjes 4x vast heeft gezeten in de straat en toen met volgas moest rijden, tellen we maar even niet mee :x. Sommige mensen he.....
Goede morgen allemaal! Hier ook fijne Kerstdagen gehad. Bij ouders (diner) en schoonouders (brunch) gehad. Was heel gezellig. Ja alweer 26 weken! Maar laat de kleine nog maar zeker 12 weken zitten hoor! We zijn nu ook de 100 dagen voor 'due-date' gepasseerd! Fijne ochtend en middag nog. Vanavond kom ik nog wel even reageren.
Goedemorgen! @Luckey, betreft de easybase enzo kan ik je helaas niet helpen. Wat een rare buren zeg! Als ze het weg willen hebben dan maken ze zelf toch de weg schoon?? @Nikske en fleuri, gefeliciteerd met je 26 weken! @Seertje, veel plezier in de sauna! Hier, wel leuke dagen gehad maar geen kerstgevoel. Zit te twijfelen of ik mijn oma uit moet nodigen voor oud en nieuw. Die moet dan ook blijven slapen. Maar weet niet of het wel gezellig is hahaha... Door haar dementie kan ze nog wel eens vreemd doen. Verder zitten we hier met een kat die steeds meer begint te mauwen. Bijna de hele dag door! Ik wordt er schijtziek van!!!! Ik denk toch dat hij de andere kat te erg mist. En het naar buiten gaan, al mag hij dat nu van mijn moeder ook niet. Zit dus even flink te twijfelen. Vind het een superkat hoor, maar hij moet zich ook goed voelen. Misschien dat hij maar terug moet naar mijn moeder. Verder al dagen veel bekkenpijn. Zo erg dat ik er aan zit te denken om het bed alvast omhoog te zetten. Ik vond dat bij Rebecca ook veeeeeeel fijner met die bekkenpijn. Ook mijn gewicht maakt mij niet blij! Ik lijk dagelijks aan te komen. Dat was met Rebecca ook zo maar dat kan toch niet normaal zijn? Nu volgens de weegschaal al 13 kilo aangekomen. Vrijdag was het 11 kilo. En ik heb echt niet veel gegeten met kerst. Ook geen chocola ofzo. Gezond vlees en wokken wat ook niet echt vet is ofzo. Misschien toch maar eens mee naar de ha gaan. Misschien kan die er achter komen waarom ik zo veel aankom steeds.
Ff snel een vraagje (stiekum vanaf mn werk) Ik heb de laatste dagen nogal last van maagzuur wat omhoog komt zetten, ik weet dat het erbij hoort, maar weet iemand zo wat ik er tegen mag gebruiken? Kan ik het straks misschien ff gaan halen (als jullie t ook niet weten, vraag ik t wel bij de apo)
Rennies, gaviscon, antagel (alleen bij de apotheek te krijgen, wel zonder recept) en ook eigen merk maagzuurremmers.. eigenlijk bijna allemaal wel als ze geen toegevoegde bestandsdelen hebben. Even lezen op de bijsluiter als je een andere wilt dan die ik opgenomen hebt. Van deze weet ik in ieder geval zeker dat je ze mag hebben.
Inderdaad de middeltjes die Pino zegt kun je zonder probleem nemen in je zwangerschap, zolang je je aan de voorschriften van de bijsluiter houd!! Huis, tuin & keukenmiddeltjes zijn: Vanillevla & warme melk... Ik heb er zelf ook veel last van, maar wil liever nog niets in de apotheek halen. Ik heb zelf het idee dat als ik daar nu al mee begin dat het dan aan het eind niet meer voldoende helpt... En maagzuur word echt alleen maar erger gedurende de zwangerschap!! Ik probeer het dus nog even zo uit te zingen... Wat zijn we trouwens stil vandaag?! Iedereen druk aan het opruimen na de kerstdagen of weer aan het werk?!
Het is idd erg rustig! Hier mijn dochter weer naar mijn moeder. Die blijft weer een paar daagjes slapen. Had haar liever hier gehad maar heb nu echt even mijn rust nodig. Net wel het bed al op kratjes gezet. Heerlijk uitstappen is dat met bekkenpijn! Zo wasje ophangen en de volgende draaien. Was opvouwen en afwassen. Bah bah... Echt geen zin in. Helaas begint hier de nesteldrang toch te komen maar moet alles inpakken ipv uitpakken hahha. Ook maar mee beginnen morgen.