April 2011 mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Vica86, 24 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Das schrikken zeg Nikske!!!

Waren het voorweeen? Of heeft t met je griep te maken.

X

2. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg

Dat kunnen we niet met zekerheid zeggen, als ze om de 20 minuten waren gekomen dan had ik naar het ziekenhuis gemoeten aan de CTG om te kijken of het weeen waren. Maar gelukkig bleef het dus bij om het half uur...

Het kan zijn gekomen door het vele hoesten, dat die spieren teveel aangespannen zijn geweest, maar het kunnen dus inderdaad ook voorweeen geweest zijn!

Njah vandaag lekker op de bank doorgebracht, vanavond optijd onder de wol en dan morgen ook nog een dagje HEEL rustig aan!!

Vandaag weer schattig cadeautje van mijn zusje (peettante van de kleine) gekregen voor onze kleine man...
    Voeding Accessoires | Speelgoed | Baby-Dump
    En nog een schattig pakje :)

Pfff hij word zo ontzettend verwend, dat ik bang ben hoe dat straks gaat als hij er eenmaal is !!!!!!!!!

xx

3. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Schrikken Nikske!!! Doe maar even goed rustig aan zeg!!
    Was toch een beetje teveel van het goede dus.... werken en ziek en feestje....

Weetje ik voel me best een beetje egoistisch maar ben best droevig om het feit dat we deze zwangerschap (en bij zoon ook al niet) nauwelijks iets gekregen hebben.
    Kado's tot nu toe: olie om buik in te smeren (schoonmama), rompertje en setje (vriendin), rompertje (vriendin) en mutsje (vriendin). Wel 5 tassen kleertjes van kleine van vriendin
    Iedereen van jullie is al lekker verwend met kleertjes, spulletjes enzo met de kerstmis en hier helemaal niets...
    Schaam me er een beetje voor om te zeggen hoor, maar moest het toch even kwijt.

4. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    jeej Nikske, je moet flink zijn geschrokken..*knuf* gelukkig is het redelijk snel weer weggetrokken. Doe het echt rustig aan hoor, deze griep is echt een pittige. Het is nu ruim een week sinds het begon bij mij en vandaag voel ik me nog steeds niet helemaal beter. Van het hoesten had ik ook extra veel harde buiken en trouwens ook extra actieve baby..(toch bizar als je in bed ligt te ijlen van de koorts en binnen in je buik vermaakt iemand zich priiiiima ;))
    Ziek goed uit meid en pak je rust, ik wens je heeel veel beterschap! Je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik zou niet gaan werken voor je helemaal 100% beter bent..

5. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier hetzelfde hoor.. Paar kleertjes van mijn zusjes..
    Paar van mijn moeder.

Verder alles zelf moeten halen.
    Wel olie enzo gekregen maar voor mijn verjaardag.
    Kerst ook niks en sint ook niks.
    Dus begrijp je wel ;)

6. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    #406 titania, 1 jan 2011
    Laatst bewerkt: 1 jan 2011
    Ik zou me er niet voor schamen, je wil gewoon dat iedereen net zo barst van het enthousiasme over de verwachting van jullie meisje, net als jullie.. soms zijn mensen er heel nuchter over, of vinden voor de geboorte te vroeg om al cadeautjes te geven. Bij Nikske in d'r omgeving is de verwennerij wel heel extreem, wat stiekem wel hartstikke leuk is..daar spat het enthousiasme echt vanaf. Zou ik ook wel willen!
    Wij hebben ook helemaal niet zo veel gekregen tot nu, maar ik denk dat iedereen huiverig is vanwege mijn complicaties en onzekerheid. wel vind ik het nu eigenlijk toch vervelend, want *ik* heb mezelf er wel al overheen gezet en heb al veel geshopt(wat ik eerst niet durfde)
    Nu is het alsof iedereen angstig afwacht, terwijl wij ondanks alles toch heel positief zijn.
    In februari organiseert mijn schoonzusje samen met mij een babyshower, dus hopelijk slaat het dan wel om. Misschien is een babyshower wel een idee om een beetje verwennerij op te wekken? Vriendinnen en collega's zouden het vast alleen leuk vinden en jij des te meer.:D Iedereen houdt van een feestje en kleine baby (meisjes) spulletjes shoppen vind volgens mij elke vrouw ook leuk. Ik vind dat de babyshower traditie populairder zou moeten worden in NL!

7. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Maar is het zo dat een babyshower gegeven moet worden als verrassing, of "mag" je die ook zelf organiseren...
    zo is het toch vragen om kadootjes dan???

Eigenlijk heb ik totaal geen recht van spreken want heb zelf ook heeeeeel weinig pas gekocht (heb nog zoveel) dus ik moet gewoon niet zo zeuren...
    Mijn ouders vragen constant hoe ik me voel en willen de buik zien bewegen, mijn schoonouders zie ik gewoon niet zoveel dus tja wat wil ik daarvan verwachten he...
    Maar toch.... och leve de hormonen...

Ik ben ook altijd super enthousiast als ik de verhalen van iedereen lees dat ze met de moeder/zus of wat dan ook zijn wezen shoppen, hier gaat dat gewoon niet omdat mijn moeder in haar eigen winkel staat...... ik mis dat toch wel hoor...
    Schrijf dus vooral lekker jullie verhalen verder, kan ik met jullie mee genieten, ik denk mezelf er dan gewoon als onzichtbare persoon bij hihi

Mijn schoonouders zijn nu gelukkig wel anders dan toen bij Sem.
    toen hebben ze NOOIT nagevraagd hoe en wat over de zwangerschap. 0 interresse dus.
    Dit keer wel vaker maar goed ik ben ook 100x zieker geweest.....

8. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    #408 titania, 1 jan 2011
    Laatst bewerkt: 1 jan 2011
    Daarom zei ik ook bijna niet te trainen;), hahah..:D nouja wij hebben gewoon bijzonder koppige exemplaren rondlopen.. Thuis heb ik altijd katten gehad, die best goed opgevoed waren.
    Die we nu hebben zijn soms echt frustrerend. Niet met agressie gelukkig, maar ze springen bv steeds maar op het aanrecht en proberen eten te stelen(vooral de jongste). Ze heeft laatst een sixpack chocomel pakjes opengebeten(en een paar gedronken).. probeerde vandaag droge tortellini uit het pak te eten.:x Nu gaat de keukendeur gewoon dicht, want ik weet me dus geen raad met het 'trainen' :( Ik denk wel dat dit met leeftijd te maken heeft(ze zijn 11maanden en 1,5jaar) Alles is ook een speeltje..ik denk dat de baby straks zal moeten vechten om z'n speelgoed, want alles aan babyspeelgoed wat hier in zicht heeft gelegen is gelijk op de grond gesleurd en rondgemept. Ik weet eigenlijk niet eens hoe ze op baby's reageren, misschien binnenkort een vriendin van me met d'r zoontje uitnodigen om het te testen... :)

Over katten gesproken, een van onze poezen is vanochtend keihard op m'n buik gesprongen. Ik lag plat en de baby lag toevallig echt aan de oppervlakte strak tegen de buikwand naast m'n navel en ze sprong precies op die plek. Ik schrok echt enorm en ben echt tegen de kat uitgevallen.. wat zinloos is natuurlijk. daarna een potje gehuild van de schrik (pfff hormonen..)

9. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    Volgens mij "mag" je het ook gewoon zelf doen hoor, anthans gebeurd in Amerika ook gewoon. Voor mij is het een excuus omdat ik dol ben op feestjes plannen en verwend worden en mijn blijdschap met vriendinnen delen is gewoon extra leuk! Ik ben nu al aan het bedenken wat voor een cake ik ervoor ga maken en hoe ik het huis ga versieren :D

maar van je hormonen begrijp ik ook wel al te goed, het zijn niet altijd logische of gegronde emoties die er uit voort vloeien ;)

fijn dat je schoonouders iig een beetje interesse tonen.

10. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Wij hebben deze zwangerschap ook niks gekregen. Twee kaartjes en een truitje en dat was het.

Mensen durven niet meer maar het is wel moeilijk hoor. Bij *Jurre kregen we superveel kaarten en zijn we met kleertjes ook al een beetje verwend en ook in het ziekenhuis kregen ik van visite elke keer een kado. Nu bij deze man dus niks... beetje dubbel voelt dat wel eerlijk gezegd.

11. Hanna79

Hanna79 Niet meer actief

Gelukkig nieuwjaar allemaal!!! Dat er in 2011 maar veel gezonde baby's geboren mogen worden!

12. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Goedemorgen dames!

@Luckey, hier heb ik het vooral met schoonfamilie. Ze waren het er in eerste instantie ook niet mee eens dat ik zwanger was en aleen mijn zwager heeft ons toen gefeliciteerd. Voor de rest niemand!
    Nu vragen ze wel altijd hoe het gaat en vinden ze het ook leuk, maar ze zullen geen kleinigheidje meenemen.
    Ik weet wel dat we als 'kraamkado' een wasdroger krijgen van mijn schoonouders.

@Titania, ik zou ook schrikken als de kat dat doet hoor! Maar kan geen kwaad gelukkig!

@Nikske, weet niet of ik al op jou gereageerd had. Doe je rustig aan? Heb je nog meer van die krampen gehad gisteren?

Hier was ik net aan het kijken of er iets open is vandaag. Ik moet een plankje hebben voor boven de commode. Maar dat kan je alleen bij de bouwkmarkt halen toch?
    De stad is hier wel open, maar denk niet dat je dat daar kan halen of wel?

13. Fleuri

Fleuri Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.097
    0
    36
    NULL
    NULL
    IKEA heeft ook goede plankjes. Volgens mij zijn er aardig wat IKEA's open vandaag

14. Vica86

Vica86 Niet meer actief

ja helaas zit die hier niet in de buurt :(.

Dan maar morgen halen want er is geen bouwmarkt open.

15. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Bramtim.... kan me de voorzichtigheid wel voorstellen van de mensen. toen ik weer zwanger was zeiden ook veel mensen, ik stuur nu geen kaartje hoor, weet je nog vorige keer (kreeg ik de miskraam).
    Beetje gek maar snap het wel.

Schoonouders: ze zijn er wel blij mee hoor (tenminste daar ga ik vanuit) en normaal ben ik ook helemaal niet zo materialistisch ingesteld dus waarom wil ik nu dan zo graag kleertjes/spulletjes krijgen.... ik heb zoveel 2ehands gekregen dus kan niet zeuren eigenlijk...

Basisschool... dinsdag ga ik samen met manlief het inschrijfforumulier afgeven op het schooltje waar hij naar toe gaat. NOrmaal moet ik dat soort dingen alleen doen ivm werk maar heeft hij vrij en kan hij gelukkig mee....

16. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    @luckey: Sem is toch al 3? Hoef je nu pas in te schrijven? Hier moet je je kind echt al voor de anderhalf jaar inschrijven en dan mag je blij zijn als je een plekje hebt! Gelukkig zit het jongste zoontje van mn vriend op dezelfde basisschool als waar wij onze kleine willen, dan hebben we voorrang.
    Is dat alleen in het gooi zo dt je zo vroeg al moet inschrijven? Geld overigens ook voor bso....

17. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    hier valt het wel mee met inschrijven.
    daarbij is het een kleine school waar hij heengaat dus vandaar dat ik nu pas hoef.
    buurvrouw is op die school in oudercommissie en heeft het een beetje voor me in de gaten gehouden......

18. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Luckey: ik kan best begrijpen hoor dat het niet heel leuk is als je tijdens je zwangerschap niet echt verwend word. Hier is het misschien ook wel een beetje overdreven hoe erg die kleine man verwend word, maar ik kan me voorstellen dat je dat ook graag wat meer zou willen!!

Titania: hier inderdaad nou ook al een week aan het kwakkelen, maar vrijdag kwam het opeens goed door. Ik kreeg als tip van mijn VK op Vapo-luchtzalf (of vickx) tussen mijn tenen te smeren en dan warme sokken aan te doen, nou ik moest er in eerste instantie om lachen, maar na 1 nacht zijn al mijn holtes al veel verder open dan gister!!

Babyshower: in Amerika is het niet zo als bij ons dat mensen op kraamvisite komen, omdat je in Amerika langer in het ziekenhuis blijft. Ik zelf zou dus nooit een babyshower organiseren, dan "vraag" je in mijn ogen al om cadeautjes VOOR de geboorte, en als mensen op visite komen zullen ze ook niet met lege handen komen. Dus is in mijn ogen een beetje dubbel :)

Vica: gelukkig na gisterochtend geen krampen meer gehad, dat was wel een hele opluchting!! Ik zag dat alle filialen van de Kwantum open zijn, misschien hebben ze daar een leuk plankje??

Basisschool: hier hoef je je kindje echt niet met anderhalf al in te schrijven, maar bij 3 toch zeker wel ja!! Moet wel eerlijk zeggen dat we hier 3 basisscholen hebben voor 2 dorpjes, dus het verdeelt zich heel erg!!

19. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Nikske, dank je! Daar had ik nog niet aan gedacht!
    Ga snel even kijken op de site!

@Basisschool, hier zit er 1 op elke hoek zowat. Hier op loopafstand heb ik er al zeker 5 zitten.
    Diegene die het op hun site hebben staan geven aan je in te moeten schrijven als je kind bijna 4 is. Dus geen wachtrijen.

20. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hmm.. kwantum heeft geen plankjes volgens mij, aan de site te zien. Helaas..

Deel Deze Pagina