April 2011 mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Vica86, 24 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik had naar mijn idee niet een super pijnlijke bevalling. Maar weeen duurde 4 uur en 13 minuten persen... Rugweeen waren verschikkelijk maar ja, dat heeft niks met de BI te maken. Het persen zelf vond ik niet heel erg..

2. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    bij mn mies ook BI gehad maar niet in deze mate

persen vond ik niet erg en heb maar 7 min geperst :) gelukkig :D
    totaal precies 7 uur de bevalling

maar er gebeurde toen zoveel om me heen betreft verschillende artsen ed, dat ik alles behalve nog stil heb gestaan bij de BI, stomme ikke heb toen ook ander uiteindelijk mn benen laten pakken:(
    ruggeprik die 3 keer mislukte en de 4de keer konden ze hm prikken waar de zon niet scheen :)
    de kleine was knetterstoned en op mij had het totaal geen effect

dus vandaar dat ik wel aantal vragen heb, moet ze ook opschrijven

3. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    Er even snel doorheen gefietst :).

@ Sanne, hoop dat je volop kunt genieten en rusten dit weekend!

@ Seertje, jeeej weer een mijlpaal bereikt :D

@ controles, degene met een goede controle poficiat.

@ hier,
    Kben kapot en kheb nog niks gedaan, kzou zo graag willen slapen maar ik kan niet liggen van de pijn :(:x...
    Net intake gehad, alles is oke. Kraam weet ook niet wat ze een hele dag moeten komen doen in de stacaravan dus afgesproken dat we het tegen die tijd bekijken, een hele dag is gewoon teveel...
    Kmoet nog wel ff een termometer aanschaffen (had een oormeter maar ik blijkbaar niet goed) en een difrax flesje omdat niet alle pasgeboren kinderen goed drinken uit een avantflesje.... De kinderkamer is goedgekeurd. Ons bed kan niet op klossen dus hoop dat we een kraamverzorgster krijgen die hier niks van aan trekt, maar er mag geweigerd worden om het bed af te halen / op te maken. Kben blij dat het er op zit en ga nu proberen om en andere slaaphouding te vinden want ik stuik bijna omver :p.

4. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    @Foeske: moet je vd kraam een ander flesje aanschaffen? Wel apart want er zijn ook genoeg kindjes die niet uit een difrax én niet uit een avent willen drinken...Die willen juist weer een dr brown of een nuby enz enz....Als ik hier dat advies krijg doe ik er dus ook niets mee, eerst maar afwachten of beeb idd niet uit een bepaalde fles wil drinken, dan is een andere zo geleend/gekocht. Collega van me heeft trouwens 4 verschillende flessen moeten proberen voor beeb er 1 goed pakte....je weet het toch nooit.

Fietsen: Is hier met mijn bekken niet goed ivm de hypermobiliteit (te losse banden en bindweefsel) Mijn bekkenpijn komt ook niet door 'gewone' BI maar door de hypermobiliteit. Doordat de banden in mijn bekken/rug veel te los zijn is asymetrisch bewegen niet goed.

Kan overigens bij de bevalling een voordeel zijn, die hypermobiliteit. Schijnt dat het bekken veel makkelijker ruimte maakt voor het hoofdje omdat de boel zo los zit! We shall see... Hier hopelijk een thuisbevalling dus pijnbestrijding kan dan niet. Mocht ik in het ziekenhuis belanden en het word me aangeboden als ik veel pijn heb, kom maar op!!!

5. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    bramtim: :) dank je!!!
    sanne: jeetje Sanne, wat ongelooflijk shit :( Ik wil je heel veel sterkte wensen. Ik hoop dat je het nog "even" vol kan houden!!!
    Geniet van je weekend weg!!!
    vica: :$ ook een overgevoelige bm.....Rustig aan he!
    cvm: kan het me zooo voorstellen dat je je al verveelt......Maar luister wel goed naar het advies!
    FB: wat een goed nieuws allemaal! Fijn dat je je zo lekker voelt én dat je goed zelfverzekerd bent over de bevalling. Het gaat je echt lukken meis!
    chantico: hahaha, had die vraag al verwacht. Ze hebben vóórdat ze bij me ging drinken haar neussonde gecheckt. Haar maagje wordt dan leeg gezogen. Achteraf wordt dit weer gedaan. Ze had 1cc retentie (vooraf in haar maag) en achteraf 6 cc, dus blijft er 5cc over ;) Als ze meer zou drinken is het ook makkelijk om haar voor en na de voeding te wegen.
    titania: geeft niks hoor meis! Had ik ook willen voorstellen, als we nog in het WKZ waren. Maar, gelukkig voor ons, hoeft het niet meer :D;)
    We moeten rekening houden met de uitgerekende datum. Mocht het eerder zijn, dan is het mooi meegenomen. Kindjes moeten goed kunnen drinken en op 7 voedingen staan (anders is het niet te doen). Verder geen dips meer hebben en zichzelf goed op temp kunnen houden. Dips heeft ze nagenoeg niet, dus dat is al heel goed.
    Het is ook een leuke foto :D Maar leuk om te lezen dat het je bij is gebleven :)
    Gefeliciteerd!!! En fijn dat je het naar je zin hebt gehad en zo goed bent geslaagd gister!
    Trouwens, kun je dat spul alleen daar kopen of kun je het ook ergens ruiken in een winkel?
    Musty: grote knuf voor jou!!!
    foeske: och meis, wat ontzettend balen dat je niet lekkek kunt gaan slapen.....

6. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Cvm, ohh dat was hier ook helemaal niet gezegd toen. Mijn BI komt ook puur door hypermobiliteit. De banden in mijn hele lichaam zijn te slap, zo ook om de bekken.

@Seertje, wel fijn dat ze nagenoeg geen dipjes heeft! Lijkt me toch wel vervelend als de kleintjes dat wel veel hebben. Het is een sterke meid!

Hier de laatste dingen opruimen. De kleine ligt te tukken op de bank hahaa. Hopelijk is hubby optijd thuis dan kan ik nog even lekker boodschappen doen. Er even uit....

7. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Mijn hubby is nu onderweg naar huis jeeeeej
    Hij heeft het juist nu superdruk op zijn werk en maakt in September grote kans op promotie dus mag nu ook even niet verslappen. Maar dat betekend wel dat ie lange dagen maakt, vaak al om 6 uur van huis en niet voor vijfen thuis. We hebben nu een keer twee weekenden achter elkaar de kids waarvan komend weekend vol is gepland mt verjaardagen en volgend weekend met carnavalsactiviteiten van man en kids, en aangezien ik nu veel moet rusten betekend dat dus dat ik de komende twee weken zowel doordeweeks als in het weekend grotendeels alleen zit. Dat realiseerde ik me net dus janken natuurlijk. Net getrouwd en hebben nog geen dag lekker met zn tweeën doorgebracht. Huis is in mijn ogen een vieze bende en dan moet die arme lieverd dat er ook nog eens bijdoen terwijl ik de hele dag niets doe. bah bah bah en ik zie zoveel werk liggen nu! (normaal nooit last van!)
    En ik mis mijn hubby gewoon, ook lichamelijk want sex durft ie geloof ik niet meer aan, na de laatste keer kon ik de hele dag amper lopen van de bekkenpijn, volgens mij puur toeval maar hij linkt het aan de sex :S

Zo ik moest even klagen hoor, weet wel dat er veel ergere dingen zijn dan een rustadvies en ben dolblij dat ons wijffie het wel allemaal goed doet maar toch baal ik ervan!

8. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ cvm... hier ook door hypermobiel zijn, maar doe toch echt wat voor mezelf prettig voelt

en heel herkenbaar van de sex, dat is de reden dat t hier al weeeeeeeken , maanden :) van t lijstje geschrapt is

ennuh snel een weekend voor jullie zelf inlasten! en laat die verjaardagen en weet ik wat maar gaan, ze moeten t maar begrijpen
    knuffs

9. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    pooh zie net mn banner 54 dg - die 14 als t goed is = 40 eeeeeek :$:D

10. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Hier echt een belabberde dag, mocht niet gaan werken van hubbie, hij zei: als je het niet voor mij doet, doe het dan voor de kleine en rust lekker uit vandaag (lief he) Ik ben snip en snipverkouden, mn kop zit vol snot :( loop te hoesten en te niezen, kortom goed beroerd, blij dat ik thuis ben gebleven en heb echt niks gedaan, dan slapen en op de bank hangen

Bevalling: ik zie er totaal (nog) niet tegenop, maar ik ben zelf een beetje bang dat ik er nu te makkelijk over denk. Ik laat het op me af komen en als het moment daar is, zie ik het wel en vertrouw ik op mijn eigen kunnen en ook op de mensen om me heen.. Zou ik er echt te makkelijk over denken of zeggen jullie, lekker zo laten en wees blij dat je er (nog) niet tegenop ziet? Het kan natuurlijk nog veranderen in zo'n 7 weken tijd..

11. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    gaat snel hè... :)

12. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Het smaakt naar Rennie, maar dan vloeibaar....

Ze zeggen juist dan het maagzuur van thee alleen maar erger word,
    Is bij mij ook hoor!

13. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Och het is gewoon even zoeken naar het goede vloeibare haha.
    We zien wel....

Jorietje... ben blij dat je er zo relaxed onder bent. Ben ik ook, stressen helpt niet want je weet toch niet wat je kunt verwachten!!!! Hoop alleen dat het geen dagen gaat duren, maar vorige keer was ook "maar" 6 uurtjes geteld vanaf de 1e echte wee.....

14. Sanne85

Sanne85 Bekend lid

17 feb 2008
    669
    0
    0
    Dank jullie wel voor jullie lieve reacties!
    We gaan straks lekker samen uit eten en morgenochtend gaan we lekker op ons gemakkie naar amsterdam. Paar leuke dingen uitgezocht die we willen zien / doen, tafeltje geboekt in een leuk restaurant en daarna lekker naar de bios. Hubbie heeft net geregeld dat we niet aan het ontbijtbuffet gaan zondagochtend maar dat we ontbijt op de kamer krijgen ( heerlijk!! ) en daarna had hij nog een verassing....spannend! Het gaat helemaal goed komen, wij gaan genieten!

Meiden fijn weekend allemaal!!

Liefs!

15. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Hier werkt regla ph redelijk tegen maagzuur, van thee wordt het erger. Kan nog het beste cola drinken.

net bij het afvegen wat roze slijm...nooit eerder gehad. Vind het toch niet echt fijn, eerst die bloeddruk vanmorgen, de hele dag flink hoofdpijn en nu dit :S Maar hopen dat het hier verder bij blijft, anders ga ik bellen.

16. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    regla ph kreeg ik ook als tip vd buurvrouw....
    ik hou het gewoon in de gaten, vooral snachts is het eigenlijk echt hinderlijk omdat het me uit de slaap houdt.
    overdag valt het opzich nog mee....
    thee maakte het toestraks niet erger, cola weer wel.
    Heb alleen niets anders in huis, ja water bah.
    Dus morgen maar even iets anders te drinken regelen.... tips?

17. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Cvm, hoe is het nu met het roze verlies?? Goed in de gaten houden hoor!!

@Sanne, veel plezier dit weekend! Klinkt erg leuk in ieder geval!

@Luckey, hier werkt ook ijskoude cola het beste. *edit* ik drink al de hele dag cassis trouwens en heb nog niet 1 keer maagzuur gehad.. normaal de hele dag door aan de rennies! :$

@Musty, ja gaat echt megasnel he!

@Jorietje, beterschap! Je man zorgt erg goed voor je! Wbt de bevalling, ik denk dat je er beter er makkelijk denkend in kunt gaan. Kijk, het doet zowiezo pijn. Maar als je van te voren al veel angst en stress erover hebt maakt dat het alleen maar moeilijker.

Vraagje, Rebecca had net een heeeel extreem warme luier. De laatste dagen wilt ze elke keer als ze ook maar een beetje plast gelijk de luier uit hebben anders gaat ze huilen. Net was ze aan het eten dus moest ze eerst eten van mij. Een ruime 10 minuten later was de luier nog heeeeeel warm.
    Kunnen dat symptomen van blaasontsteking zijn? Ik heb niet echt het idee dat het haar heeeel veel pijn doet maar ze voelt zich niet erg gemakkelijk als ze plast en daarna.

Hier is hubby net thuis dus geen boodschappen doen voor mij vandaag.
    Pizza is besteld. Lekker lekker!!!!

18. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Nou dat gaat vast goed komen!!
    Klinkt als een heeeerlijk weekend....;)

19. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik ga effe een wasje (of 2) aanzetten en wat baby dingetjes strijken...
    Dan naar mn vader, want die is jarig!!:D

Misschien tot vanavond!

20. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@FB, fijne avond!

Deel Deze Pagina