April 2011 mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Vica86, 24 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanne85

Sanne85 Bekend lid

17 feb 2008
    669
    0
    0

Het is hier ook vandaag joggingbroekendag. Dat zit inderdaad na een paar dagen zwangerschapskleding wel het comfortabelst. Wat vervelend dat je zo'n bandgevoel hebt. Goed in de gaten houden hoor!

2. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Musty, hahaha ja iedereen die mijn vriendje op hyves is weet het nu wel hahaha. Wat goed dat je man gaat stoppen met roken! Hopelijk wordt het nog wat rustiger met je buik!

@Sanne, fijn dat het weekend geslaagd was! Dus even lekker bij kunnen komen? Geen idee waar je zo tule kan kopen. Misschien een internetshop voor stoffen? Daar kan je meestal per meter ofzo aangschaffen.

@Foeske, oohhh dat zou zooooo een actie van mij zijn hahahaha. Ik moet ook altijd 3 keer checken of ik mijn geld heb en of ik mijn sleutels heb hahaha.

@Luckey, helaas ben ik bang voor je dat het maagzuur gaat blijven tot het eind.. Hier is het ook weer flink meer geworden.

Hier was mijn meis de hele ochtend al vervelend. Moest 'poepie' doen maar dat durft ze dus niet.
    Net een handje geholpen en het is eruit! Had nog geprobeerd de dokter te bellen steeds maar met dat geboor hier ben ik steeds niet verstaanbaar. Dus kan alleen tussen het boren door bellen.
    Maar ik wil er donderdag heen met haar dus heb nog 2 dagen de tijd om te bellen.

@Cvm, succes met de CTG.

3. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Fleuri: inderdaad nog even lekker shoppen in Barca. We zullen denk ik ook behoorlijk lekker gaan uitslapen ed....soort stilte voor de strom weer hahahaha
    Moet jij nou morgen naar de gyn voor een echo?

Musty: sterkte met de buik! En ook met je man want stoppen met roken hahahaha, dat kan nog wat worden! hahahah

Mobius: precies, de kaarten kunnen ook net wat anders betekenen. Ga van het meest gunstige uit!

Sanne: fijn dat je zo'n lekker weekend hebt gehad!! En dan nog zo'n lekker mama-behandeling! Heerlijk! Ik vond mijn manicure van het weekend al een genot maar zo'n hele behandeling zou ik ook wel zin in hebben!

Foeske: duidelijk zwangerschapsdementie!

Vica: fijn dat de poep er weer uit is....de lactulose werkt (nog) niet echt op regelmatige basis begrijp ik...Hier kregen de kids na 6 maanden oud Movicolon, wellicht is dat een idee.

4. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Heyy Meiden,

Ik ben weer begonnen met spulletjes te maken met strass steentjes:D
    Het lukt goed met mn buik, en heb ik lekker afleiding...

Als jullie nog iets leuk vinden wat ik kan maken voor jullie, dan kan je me een pb sturen!
    Er is veel mogelijk, voor een leuk prijsje!

Voor Cvm heb ik een super lief mutsje gemaakt!:)

Er is van alles mogelijk: mutsje, rompertje, buikband, sokjes, shirtjes, broekjes... verzin maar raak!!

xx

5. Chantico

Chantico Niet meer actief

Zwaai! Hier lekker rustig in huis aan het rommelen/opruimen/schoonmaken. (Voorjaarskriebels of zw.nesteldrang?! :))

6. Fleuri

Fleuri Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.097
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Sanne
    Fijn dat jullie zo genoten hebben van jullie weekend samen.

@ Me2
    Vrijdag heb ik echo bij Gyn.
    Hebben trouwens nog wel gekozen voor Moxa. Zijn nu 5 dagen bezig. Eerste 3 dagen heel veel beweging. Nu is de baby weer rustiger. Heb wel het idee dat de kleine een andere positie heeft aangenomen.
    Mijn man heeft die vrijdag vrij genomen, zadat hij mee kan.

Vrijdag laatste werkdag!

7. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Fleuir: ja mijn dochter werd ook erg druk van de moxa. Heeft echter niet mogen baten, maar ik heb ook geen enkel moment het idee gehad dat ze van positie is veranderd. Draaide echt alleen nog maar om haar as, kon duidelijk haar hoofdje voelen tussen mijn ribben net onder mijn borstbeen....hopelijk is het dus bij jou wel gelukt!!!!

8. Fleuri

Fleuri Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.097
    0
    36
    NULL
    NULL
    Heb nu het idee dat ze meer dwars is gaan liggen met haar hoofd rechts onder mijn ribben. We zullen zien vrijdag.....

9. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Ik duim voor je Fleuri!! Moxa kan ook net dat duwtje zijn dat nodig is bij een versie-poging!

10. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Zo ik heb ook weer de boodschappen binnen. Ook gelijk een broek geruild voor na de bevalling. Had er 1 gekocht maar die zat niet lekker en model was niet fijn. Dus nu maar 1 gehaald die ik al had liggen. Gaat deze regelrecht naar de ziekenhuistas.

Trouwens de hele dag nauwelijks nog beweging gevoeld. Nu heel iets gekriebel, maar verder nog niks....
    Gisteren ook veeeel minder dan normaal.
    Reden om te bellen??

11. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Pfff net op en neer kunnen rijden naar ziekenhuis voor 2e zwangerschapsverklaring.
    Begin vd zwangerschap (met 7 weken) al een bij werkgever afgegeven maar kreeg donderdag een brief van UWV dat ze een nodig hebben want anders kunnen ze de wazo niet aanvragen...
    Ik dus meteen werkgever gebeld en volgens hem was deze opgestuurd en hoefde ik me nergens druk om te maken.
    Ik doe dat dus wel en heb net UWV gebeld, zoals verwacht was de verklaring (nog) niet binnen....
    Heb maar een nieuwe laten ondertekenen en op de bus gedaan met een begeleidend schrijven.....
    Het is het probleem vd werkgever als ik het niet had gedaan, maar ik heb geen zin in gezeik achteraf.
    Zag er trouwens erg charmant uit met een mega grote joggingbroek aan whahahahah, de mensen zullen gedacht hebben....

12. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@FB, wat fijn dat je weer wat te doen hebt! Leuk joh dat creatief bezig zijn! Helaas kan ik je niet helpen aan werkjes haha.

@Fleuri, ik duim voor je dat de moxi helpt!

@Chantico, fijn even lekker aanrommelen in huis! Verder alles goed?

13. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Lekker dan dat je dat zelf weer op moest knappen!
    En mensen zullen vast gedacht hebben, een zwangere heeft niet veel zin om elke dag netjes in de kleren te gaan hahaha. Mensen zullen het heus wel begrijpen ;)

14. leonie anita

leonie anita Actief lid

12 okt 2010
    243
    0
    0
    sociaal pedagogisch hulpverlener bij Vitree
    Almere, Flevoland
    @ vica:
    Ik zou voor je eigen geruststelling wel gewoon bellen.... beter te vaak gebeld als niet ;)

15. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Hi allemaal,

ben ik dan, het liep een beetje uit allemaal vandaag ;)

Mobius: jeetje meis wat heftig allemaal! Ik wil je een hele dikke knuffel geven! En vooral niet wegblijven hier hoor, niemand vind dat je klaagt en we horen je graag aan!

De rest: gelezen, en direct uit mn geheugen gewist :S Sorry!

Moest vanmorgen dus naar de vk voor extra controle bloeddruk, Normaal heb ik 120/60, afgelopen vrijdag was dat 120/85 en vanmorgen was het 150/80. Vanwege het grote verschil in de onderdruk én de ineens hoge bovendruk in combinatie met hoofdpijn en veel vocht vasthouden moest ik voor controle naar het ziekenhuis. Daar ctg, bloed en urine onderzoek en echo gehad. Met de beeb is alles goed, ze is een kleine 2 kilo, wat precies gemiddeld was voor de termijn, en kon het niet nalaten te vragen: Ze is nog steeds een meisje (waar een mens zich niet druk om kan maken haha, maar ALLES is roze hier ;))
    ctg was prachtig, gemiddelde hartslag van 150 met hier en daar flinke uitschieters naar boven, onze meid vond die banden om mijn buik maar niets!
    Bloed was goed, urine eiwitvrij, bleek alleen wel een flinke blaasontsteking te hebben. Komen waarschijnlijk de harde buiken ook vandaan. Zit nu dus weer aan de antibiotica.
    Bloeddruk blijkt heel erg te schommelen van hoog naar laag, verschilt echt letterlijk per kwartier. Vandaar de hoofdpijn, t houd mijn lichaam bezig zeg maar, maar goed, kan allemaal geen kwaad, het is een kwestie van rusten en het in de gaten houden. Ben zo blij dat alles goed is met ons meisje, heb mezelf even vervloekt hoor onderweg naar het ziekenhuis, vorige week zat ik nog te klagen dat ik ervan baalde dat ik pas met 36 weken weer een echo kreeg, en nu dit. Alsof ik de goden verzocht had ;)

Anyway, net een heel leuk setje kleding besteld bij rainbowbabies, een knalroze broekje met lichroze truitje met opdruk ( Naam loves knuffelen) Kunt daar echt leuke dingen maken, vind het zelf leuker dan simplycolors, wat liever allemaal. Het loves is overigens niet in normale letters maar standaart woordje, de O is gemaakt van hartjes. Als ik het in huis heb zet ik het wel op de zphyves ;) Was een cadeautje van mijn lief omdat hij zo blij is dat ik mee naar huis mocht. De arme schat zag me al in het ziekenhuis overnachten ;)

16. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Kijken wat ik allemaal onthouden hebt....:)

@musty; wat goed dat je man wil stoppen met roken, hopelijk gaat het lukken. Manlief hier al 1 poging gedaan en niet gelukt, nu op naar de 2e poging.

@sanne; fijn dat je lekker weekendje heb gehad.

@vica; bij twijfelen bellen hoor, als is om jezelf even gerust te stellen.

@cvm;balen van de blaasonsteking, wel fijn dat alles er verder netjes uit zag.

Hier ook weer terug van zk, alles was gelukkig goed!:)
    Lengte van de bmm was ook gebleven zoals die was, bloeddruk was prima.
    En natuurlijk was met de kleine ook alles perfect,:) hij ligt nog steeds met zn hoofdje beneden en hopelijk blijfd hij ook lekker zo liggen.
    Hij heeft een lekker groeispurtje gehad hij word nu geschat op 1864gr. Hopelijk volgen er nog meer van die groeispurtjes!:D

Vanaf nu elke week controle.

17. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Gelukkig dat het "maar" een blaasontsteking is zeg...
    Wat irri dat je bloeddruk wel zo schommelt.....

Vica... ik had er ook niet achter aan kunnen gaan, werkgever zegt het opgestuurd te hebben dus als de wazo niet in orde was geweest, was dat hun probleem.
    Ik ben in loondienst dus krijg gewoon mijn loon en waar zij het geld vandaan krijgen, regelen ze zelf maar....
    Maar goed zo ben ik niet, dus dan maar even op en neer rijden he. Liever dat ze het 2x hebben dan dat er iets mis gaat.

Rainbowbabies.... wil er ook iets bestellen maar kan maar niet kiezen.. Ze heeft al een shirtje met kleine zus, dus ik wil eigenlijk nog een voor Sem met grote broer hihi....

Dalijk eten koken (braadworst, bloemkool en aardappelen) maar heb er totaal geen zin in.... Heb echt een volgevoel.... al een paar dagen want in het weekend heb ik ook geen enkele dag middag/warm eten gehad

18. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    even rustig tijd nemen of je activiteit erin kan krijgen en anders bellen hoor.
    hier ook bewegingen minder hard maar wel nog aanwezig dus ik kijk het nog even aan

19. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik wordt zo teruggebeld door de vk..

@Cvm, hier ook een schommelende bloeddruk.. Sochtends is hij goed. Als ik net uit bed kom dan. Daarna loopt hij op naar 85-88.. Als ik een wandeling ga maken en ik kom terug dan is hij ineens 68.. Dan voel ik mij er ook niet echt lekker bij hoor. Dan wacht ik een kwartier issie 78 en een half uur daarna weer 86.

Hier trouwens ook vreemde hoofdpijn sinds vanmiddag.

Ben benieuwd of de vk langs komt ofzo..

20. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    @ CVM, Fijn dat het alleen maar een blaasontsteking is en dat jullie meis het goed doet! Toch weer een geruststelling...

@ Star2, ook bij jou goed nieuws zie ik! En elke week controle? Je krijgt het er nog druk mee ;)

@ Vica, khoop voor je dat je alsnog gezien wordt door de vk.... Is in ieder geval je onzekerheid weg!

Deel Deze Pagina