Idd nog niet van Vica? Maar je ligt zo uur aan CTG hoor.... En als je nog bloed en urine onderzoeken krijg (ik toen wel) Dan ben je zo 3 uur in t ziekenhuis Hopen dat t allemaal goed gaat
Ja, en daarna moet ze haar dochter misschien nog op halen en zelf eten, voordat ze op de computer kan. En de artsen hebben vast ook wisseling van dienst of drukte rondom etenstijd/bezoektijd, dus ik ben niet meteen ongerust als ze nog eventjes niet langswipt hier. Fleuri, ik duim trouwens voor je dat je kindje goed gedraaid is! Ik zat tot vorige keer nog op het schema van om de drie weken naar de vk, geloof ik. Nu mag ik na 2,5 week (ivm volle agenda vk). Dan ben ik 34.2 Ik hoop dat ik dan na 2 weken al weer mag en dan door naar elke week. Is toch wel fijn, zo op het einde.
Voor iedereen die zich zorgen maakt: zag op www hyves dat het goed is met vica, beebje is lekker actief. Wel weeën geregistreerd maar niet ernstig oid dus ze zal zich zo wel melden hier ik ben net begonnen aan mn ooievaar haha, kon niet wachten tot morgen toen alles eenmaal klaarstond haha dus de eerste laag verf zit erop. Dekt niet super maar goed, het hoeft niet perfect. Ding staat een week buiten en daarna gaat ie toch weg. vanaf de weg zie je niet dat er hier en daar een stipje niet goed zit ( ik ben mega niet creatief haha)
Idd wat Cvm ook al zei.. Dank je . Alles was goed. Moet het wel in de gaten houden. Moet altijd bellen bij te weinig beweging. Vruchtwater was goed, hartslag baby ook. Wel veel voorweeen geregistreerd. Bloeddruk was 125/80 dus ook goed!
Fijn Vica! Zijn er hier meer die af en toe een rustige dag (of een paar rustige dagen) in de buik hebben, maar dan toch niet echt denken dat dat serieus genoeg is om de vk voor te bellen? Ik moest bellen van haar, maar denk toch meestal 'ach, het kindje heeft wel vaker een rustige dag' of 'ik zal wel niet goed opgelet hebben en bewegingen hebben gemist vandaag' ofzo. Ik vind het best wel heftig om de vk op het spoednummer te bellen. En als je naar het zh moet om aan het ctg te liggen... Dat is best heftig, en als er dan niets aan de hand blijkt te zijn, dan voelt dat ook zo suf. Want mijn kleintje is wel vaker even rustig en dan later weer wat drukker. En inderdaad, een dag (of twee) later is het dan toch weer veel drukker in m'n buik. Maar stel je toch voor dat ik niet ongerust ben als er wél een keer iets mis is... Wie zit nog meer met dat soort onzekerheden?
Zo nu even goed reageren. @Cvm, wat een leuk idee zeg om die ooievaar op te knappen! Oh verder is er niet veel verteld hier geloof ik (wat ik zo terug kan lezen op deze pagina). Hier had mijn moeder dus haar telefoon op stil gezet. Dus 300 keer voor niks gebeld. Toen ik haar op de huistelefoon te pakken kreeg was ze aan het eten. Hubby 1 minuut daarvoor nog niet te pakken gekregen dus mijn moeder kwam mijn kant op. Toen ik een minuut of 10 later naar buiten wou gaan kwam hubby eraan. Dus die is meegegaan en mijn meis aan mijn moeder meegegeven. We waren daar rond een uur of 6. 10 minuten later lag ik aan de ctg. Gelijk toen dat ding op mijn buik werd gezet kwam de kleine in opstand. Is tijdens de ctg ook volledig gedraaid (rug rechts naar rug links). Hij was echt aan het hyperen tijdens die ctg. En ik dacht eigenlijk continu dat de kleine steeds als ik lag zichzelf helemaal tegen mijn buik aan drukte zodat die strak kwam te zijn. Dit dacht ik omdat dit erg onprettig aanvoelde. Maaaar, zijn dus gewoon ook voorweeen. Nu ik het op de ctg zag kon ik het gevoel ineens plaatsen! Ik noemde eigenlijk alleen de voorweeen waarvan de pijn doortrok naar mijn rug echt voorweeen. Omdat ik dat denk ik herken ofzo. Maar niets is minder waar. De voorweeen kwamen om de 5-10 minuten. Maar waren gelukkig niet heftig ofzo. Erg ongemakkelijk maar niet extreem. Bloeddruk was goed. 125/80. de ctg duurde een uur dus lag al een uur stil op bed. Dus vond het niet zo vreemd dat mijn bloeddruk rond de 80 was. Ook nog een snelle echo gehad. Vruchtwater zag er goed uit, ook hartje nog even gekeken. Ook allemaal goed. Net lekker pizza besteld (ja alweer haha). Mijn meis heeft wel weer een griepje te pakken denk ik. Ineens heel verkouden en nu ook een heel rood oog. Omdat ze half sliep al heb ik haar alleen ingesmeerd met luuf. Hopelijk komt ze de nacht ermee door.
Chantico: ik heb dat ook wel eens hoor, maar ik vertrouw heel erg op mijn intuitie. Ik moet zeggen dat nu bij de derde ik echt wel veel minder snel in de stress schiet dan bij de eerste. Er zijn zo vaak dagen dat de baby rustig is en zeker nu ze minder ruimte hebben. Vica: fijn dat alles goed was! CVM en Star: ook goede berichten! Hele geruststelling!
Hier heb ik met mezelf afgesproken, als de kleine een dag weinig beweegt dan kijk ik het aan. Meestal is hij de dag erna alweer een stuk drukker. Ditkeer echter niet. Van zaterdagavond tot en met de ctg de baby heel weinig gevoeld. Vandaar dat ik toch gebeld heb. Voor 1 dag WEINIG voelen zou ik zelf niet bellen. Voor niet voelen natuurlijk wel he, maar dat is logisch.
Ik ga ook lekker naar bed toe. Heb al een paar dagen enorm last van mijn ribben (achterkant) en nu ook een hele pijnlijke buik en bekken. Morgen weer om 07.30 uur klaar staan voor de bouwvakkers
Hallo hallo allemaal.... Ff proberen te reageren op de gebeurtenissen van vandaag... CVM: gelukkig ben je wel weer lekker thuis ben je mannetje. Hopelijk is je blaasontsteking gauw weer weg en blijft je bloeddruk niet schommelen de laatste paar weekjes. Succes met je project ooievaar.. Wel ff fototje showen he??? @ mobius: dikke knuffel voor jou! en ik sluit me aan bij wat de rest ook al tegen je heeft gezegd dat je hier lekker kan komen om je hart te luchten. Hoop dat je van ons allemaal toch wat steun ervaart, al is het maar de lezende ogen (wou zeggen luisterend oor, maar gaat niet echt op hier)... Hoop dat je gauw van jou wondertje kan gaan genieten. Ik sluit me wat dat betreft helemaal aan bij de woorden van chantico. Me2: super dat je weekend zo geslaagd was. Erg leuke verassing voor je zusje. Enne je hebt nog een leuk weekend in het vooruitzicht... Heerlijk ff nog genieten met je man in Barcelona. Ben jaloers @ musty: Succes voor je man met zijn poging te stoppen met roken... Hier ook een hubbie die rookt, gelukkig niet in huis.... Enne hij heeft het ook zo vaak over stoppen... alleen nu nog de stappen om echt echt te stoppen! Hoe gaat het nu met je mannetje in je belly? is ie al wat rustiger??? Knuffel ook voor jou... @ luckey: Hoe gaat ie nu met je??? ook knuf voor jou.. hoop dat dat band gevoel beetje weg blijft. @ foeske: leuke actie in de ah!!! ik heb de vorige zwangerschap tijdens tanken langs de snelweg, mijn portomonee op het dak van de auto laten liggen... Stomme actie en nog een dure ook... (nieuw paspoort aanvragen, nieuw rijbewijs etc etc..) @vica: gelukkig was het ctg goed! en gewoon idd bellen als je niet zoveel voelt. @ star: fijn dat jou controle ook goed was. Mooi gewicht heeft jullie boy nu!!! @nikske: Heb je een fijne laatste :werkdag"" gehad???? Super dat je het zo vol hebt gehouden! Respect! Geniet lekker van je verlof!!!! Verder gaat het hier allemaal goed, beetje drukke dagen gehad afgelopen week.. Mijn moeder was hier, en in het weekend ook mijn zusje... maar was wel erg gezellig... Alles is nu klaar voor de beeb en onze kamer ook (bed op klossen, nog net ff nieuwe gordijnen dus alles weer spik en span) vanavond is mijn schoonzus langs geweest, heeft een vlinder op mijn buik geschminkt. Zal morgen wel even een foto plaatsen, nu niet meer echt de puf voor, ga zo lekker op bed. @ fb: Ik ga je morgen nog wel ff weer een prive berichtje mailen, ben er vanavond niet echt aan toe gekomen... Maar wil zeker wat bij je bestellen!! Lijkt me enig! Slaap lekker allemaal!!!
Goedemorgen, @Leonie, ben benieuwd naar de foto! Hier aan het wachten op de bouwvakkers. Kleine meid heeft slecht geslapen door de verkoudheid. Ik ook weer veel wakker gelegen.. Baal ook erg dat onze kamer nog zo'n bende is. Maar ja, de aankomende 2 dagen kan ik daar nauwelijks komen. Ook de badkamer kan ik niet in. Zit allemaal te dicht bij de plek waar ze aan het werk zijn. Vandaag hou ik lekker een huispakken dagje. Ga niet weg dus lekker veel op de bank liggen. Heb genoeg opgenomen dus genoeg te kijken. Lekker knuffelen met mijn zieke meisje. Laptop erbij hahaha.
Pffff 7 uur meende zoontje al wakker te moeten worden. Normaal gesproken tussen half 8 en 8 of later..... Hij wil zo graag naar school, ik wil zo graag slapen dat het geen goede mix was. Heb na 10 minuten weigeren op te staan, toch maar mijn excuses aangeboden voor het gescheld en ben met hem naar onder gegaan. Nu zit hij tv te kijken en boterham te eten en ik zit met mijn duffe kop achter de laptop. Beeb is gelukkig weer actiever hier. Gisteravond tijdens de workshop was mijn buik interessanter dan de maku-uptips haha. Vica, ben blij dat toch alles in orde was, maar dat zijn wel vaak weeën he???? voor de rest... sorry.....
Kreeg gisteren ook te horen dat man van mijn collega het erg vaak heeft over me op zijn werk. Mijn buurman werkt nl met hem samen en krijgt bijna elke dag de vraag hoe het met me gaat.... als ik hem tegen kom zegt hij me geen stom woord.... Ook had hij verteld dat hij het belachelijk vond dat ik zomervakantie had aangevraagd, ik heb toch 4 maanden "vrij"!!!! Hij vertelt nog wel meer dingen, ook over manlief en die zijn niet altijd positief. Of het waar is of niet, weet ik natuurlijk niet (kan me niet voorstellen dat buurman liegt maar goed) ik weet nu even niet of ik er iets mee "moet" doen. Zeg ik het tegen collega dat ik er niet van gediend ben, of laat ik het maar gewoon zo...... (hij had ook vol trots iets verteld over collega zelf, waar ik dus absoluut niet blij mee zou zijn.....)
@vica: jeej je maakt het wel spannend!! ben benieuwd hoe het verder gaat! en wat vervelend ls je niemand kan bereiken/ meekrijgen zeg!! @ mobius: gewoon blijven komen hoor!!! is ook niet echt fijn als je zulke kaarten krijgtte zien... Hoe moeilijk het ook zal zijn zonder je moeder over een poos , je bedenkt toch altijd dingen van oh dat zou ze zo of zo gedaan hebben. Tenminste dat merk ik uit eigen ervaring. Mijn moeder is 6 1/2 jaar geleden onverwacht overleden en merk toch ook dat ik natuurlijk ook vaak momenten heb van oh kon ik dit of dit maar even vragen van hoe ik was als baby/peuter. Mijn vader weet datallemaal niet zo omdat die altijd aan het werk was. Dus ja ook moeilijke confronterende momenten maar probeer als het zover is en hopelijk duurt dat nog heel lang , ook echt de positieve dingen te zien en onthouden!! Ennne lekker blijven spuien dus hier hoor!!!! KNUFFEL!!
Ook al 1 die vroeg wakker was! Balen dan he, als je zelf nog zo moe bent! De voorweeen zijn wel veel. Maar heb er niet echt 'last' van. Kan gewoon praten en lachen tijdens zo'n wee. Dus dat scheelt wel. Zal wel niks ernstigs zijn. Heb immers al sinds ik 17 weken zwanger ben voorweeen.
Phoe moeilijk! Ik zelf zou het denk ik maar laten. Geroddel hou je altijd. Maar ik heb ook niet zoveel lef om er wat van te zeggen hoor .
Mijn meis heeft 2 nieuwe tikken trouwens... *Na elk plasje begint ze te zeuren ' bah, juijer!' Dan moet ze perse een schone luier! Lekker dan.. Alsof het geld mij op de rug groeit zeg. *Baby (haar pop) moet nu ook perse een luier om. En het liefst elke 30 seconden een nieuwe.. jaa daaaag! Hahaha baby heeft nu 1 luier om en daar moet ze het maar mee doen hahaha. Ook trekt ze nu zelf haar sokken aan . Zoo superschattig! Soms zit de hak wel boven maar ach, gaat om het idee he . *sorry, even een trotse moeder aan de praat hahahah*
Reden genoeg om trots op te zijn hoor!!!! Ze begint dus al met zindelijkheid, gaat ze ook al op het potje of nog niet????? Werk... ja geroddel hou je altijd wel maar ik vind het gewoon zo storend dat de partner van een collega het op |ZIJN werk over ons heeft. Als ik hem tegenkom of op bedrijfsuitje, zegt hij ons geen stom woord en kan er geen lachje vanaf.... Buurman houdt zich gelukkig op de vlakte met antwoorden, want tja die zie ik ook nauwelijks maar toch.... erop aan spreken is ook een grote stap voor mij en zou dan met een grapje zijn en bij tegenspreken zou ik snel klem zijn, maar toch zegt me iets dat ik dit niet moet/kan accepteren....