Ohh hier nog geen bouwvakkers gezien vandaag! Baal er echt van want nu zullen ze denk ik morgen en donderdag komen. Donderdag moet ik ook met mijn meis naar de huisarts enzo. Bah...
he balen vica, dat ze niet op de afgesproken dagen komen Fijn mobius, dat je ouders je zo helpen! Kraamzorg...tja, ik vind het ook raar. Als het goed is doen ze wel de badkamer en het bed van de kraamvrouw maar verder dus niets...!
Nou pffff.... Lekkere nacht gehad zeg!!! Hopelijk blijft t hier bij. We zijn lekker bezig allemaal he? x
Hoi! Alles gelezen maar voel me een zeef vandaag... het ene moment liep ik vanmorgen met een boodschappenbriefje in mijn hand... het andere moment was ik het kwijt en bleek een uur later dat het in de koelkast lag..... dussssss..... @ Vica: Pfff kreeg helemaal last van stress door je verhaal, wat lastig dat je niemand kon bereiken. Uiteindelijk is alles goed gekomen maar toch een eng idee lijkt me. @ Nikske: Hoera! je hebt verlof! Dat zal even wennen zijn de komende dagen. Vanaf volgende week maandag mag ik ook zeggen dat ik verlof heb en niet meer in de ziektewet zit . @ Musty: jeetje, niet te veel gaan spoken hoor jij! Laat de kleine nog maar eventjes zitten! @ lucky: klinkt als indaling. Ik moet zeggen dat ik af en toe ook steken voel maar dat is dan als meneer zijn hoofd beweegt en dan tegen de banden aan komt. @ CVM: als het goed is, is je eerste intake gesprek thuis gewoon verzekerd hoor... tenminste dat hebben ze mij altijd verteld. Ben je zwanger van de tweede of meerdere dan krijg je een tel. intake omdat het huisbezoek maar 1 x wordt vergoed. Als je genoeg hulp in huis hebt is 3 uur prima denk ik. Hier is manlief wel heel de week thuis maar schoonmaken is niet zijn sterkste kant. Daar komt bij dat sven met veranderingen kan reageren met epilepsie dus ik wilde wel graag 49 uur krijgen. Bij mij in de map staat ook wel dat ze in eerste instantie moeder en kind zorg geven maar dat ze ook iedere dag de badkamer, toilet en kraamkamer doen en zorgen ervoor dat het in huis voor het oog schoon is. @ versieringen: voor het raam komen rompers te hangen met opgeborduurde letters aan linten. In de tuin wil ik de twee hoge plantenbakken een blauwe tule strik geven en in huis hangen we voor sven blauwe nijntje slingers op. Kaarten worden op de slaapkamer op de kast geplakt. Kadootjes komen op een tafeltje in de slaapkamer en kleding gaat aan een waslijn. @ Hier: ondanks dat mijn geheugen een zeef is gaat het vandaag verder prima. Vanmorgen even flink misselijk maar de rest van dag is het 'normaal' misselijk. Heb zelfs wel wat energie, ben blij me weer eindelijk wat rustiger te voelen. Hopelijk blijft het nu even zo!
@ CVM, Ik moest voor een intake niets extra betalen hoor! Je moet de tijd pakken waar jij je goed bij voeld... Kzou er wel rekening mee houden dat de een meer herstel nodig heeft dan de ander na een bevalling... @ Nikske, Ja hier ook afgesproken dat als hij gaat hij in ieder geval nuchter blijft... @ Musty, Moet je niet zeggen hoor Het gaat allemaal al zo snel whahaha. Gelukkig weet niemand in m'n omgeving dat ik nog maar 4 weekjes moet waggelen, anders krijg ik het denk ik dagelijks te horen Och meid, tis zo vervelend als je niks meer kunt van de pijn! Ik had dit normaal gezien elke woensdag nadat ik gebadmintont had... (Lekker dan...) Als je dan loopt lijkt het net of je spastisch bent... Heel veel sterkte, wel fijn dat je schoonmoeder je voor een stukje uit de brand kan helpen... @ CVM, de ooievaar is wel super geworden zeg! En leuke naam (geintje hoor @ Vica, heb je geen tel.nr? Is niet echt handig om een hele dag te moeten wachten. Hier, Net naar de AVA geweest! Wat een super winkel zeg Heb er m'n doopsuikers en doosjes e.d. gekocht. Halfverwege de winkel een enorme steek in mijn onderbuik gehad. pff dat was lekker getimed... Morgen naar de gyn dus ben benieuwd of de kleine aan het indalen is of niet. Straks lekker beginnen met het in elkaar flansen van de doosjes. Ik moet dan na de geboorte enkel nog de naam en geb.datum op het doosje zetten, lekker makkelijk... Voor de rest maar ff m'n gemak houden want die steken vind ik toch niet zo geweldig De kleine is trouwens wel lekker bewegelijk, das dan weer een geruststelling.
@Bouwvakkers, ik was er zelf vanuit gegaan dat ze 3 dagen achter elkaar zouden komen. Stom, moest de hele week vrijhouden van hun. Ach ja.. we zien wel. @Sanne, fijn dat je je even wat beter voelt! @Foeske, super dat je geslaagd bent voor de doopsuikers!! Vandaag lekker makkelijk eten. Chili con carne! Heb er helemaal zin in!
CVM ooievaar is leuk zeg... ik heb mijn deco waarschijnlijk ook gevonden. iemand op hyves had een leuke tekening staan van een engeltje en die gaat ze voor me op canvas maken. Wil ik dan als beschermengel boven het bedje hangen maar denkelijk eerst nog voor het raam met de naam erbij geschreven... Eens kijken hihi. Kraamzorg, hier hebben ze zelfs beschuit met muisjes gemaakt toen schoonfamilie kwam dag erna (1e hele dag hulp). Hier werd gestofzuigd, gewassen en gestreken, wc/badkamer gepoetst (en misschiien nog wel meer maar ik lag de eerste dagen veel in bed dus zag ik niet). Sem verzorgen hoeven ze niet, die is toch op school en papa regelt dat. Die is denkelijk gewoon de eerste dagen thuis en zolang ik kraamzorg heb niet, zodra die weg is moeten we even kijken hoe het met mij gaat anders wil hij nog een paar dagen pakken.... Geen idee hoe schappelijk zijn baas ook is dussss.... Vica. balen dat niemand geweest is zeg!!!! Nikske... die heliumballonnen zijn echt super, jammer dat ik geen plek heb anders ging ik je na apen hihi. Hier denk ik in de bloemperken/bakken voortuin stekers met ballonnen env erder alleen raam deco en een vlag ofzo. Ik moet het nog kopen. Ava... ga morgen denk ik erheen, ben benieuwd... Moet nog speentjes/gelukspoppetjes, lint, kaartjes, folie (eventueel) en snoepvulling voor potjes....
Nikske: klinkt als of je niet veel meer hebt te doen hahahaha CVM: wat idioot van die kraamhulp....Hier in Zwitserland kennen ze geen kraamhulp dus heb ook altijd zonder gedaan en met moeder en schoonmoeder komt dat prima in orde. Als die weg zijn neemt mijn man nog een weekje of 2 vrij. Ooievaar is mooi geworden zeg! Musty: jeetje wat heftig klinkt dat. gfelukkig is alles met bmmm en bmh goed. baby hoeft bij een 2de niet in te dalen, kan ook nog tijdens de bevalling, dus da's geen probleem. Bij mij ligt hij ook nog niet helemaal ingedaald. Ik voel hem ook in en uit het bekken zwemmen zeg maar. Knuffel voor jou! Hopelijk krijg je de fysio snel te pakken. Mobius: heerlijk dat je ouders het kamertje op orde aan het maken zijn! Sanne: super fijn dat je zo'n goeie dag hebt! Foeske: goed geslaagd zo te horen! Nu lekker knutselen! Vica: wat irritant van die bouwvakkers!! Ben je dus mooi klaar mee! Luckey: lekker shoppen morgen dus. Hopelijk voel je je goed genoeg!
@ Luckey, Je kunt daar genoeg vinden, dus sla je slag morgen ! Heb al 20 van de 80 doosjes klaar, gaat dus vrij snel, nu alleen wat last van m'n handen dus de rest is voor een andere keer.
@Luckey: Klinkt leuk, dat engeltje! @Sanne: Hoop dat het beter-voelen doorzet te komende dagen! Heb je wel verdient @me2: lekker, allebei de oma's erbij de kraamweek. Zeker omdat ze niet in de buurt wonen! (of woont je schoonmoeder wel in Zwitserland?) @Foeske: Creatief bezig Hier geen geboortecadeautjes. Ken het hele fenomeen ook niet, is hier in de buurt helemaal niet! Wil wel graag vast de traktaties voor de scholen van stiefkids afmaken, moet kaartjes uitprinten en wil die op doosjes snoep plakken. Denk dat ze dat leuker vinden dan beschuit met muis, ziijn kids meestal niet zo gek op en de juffen zullen daar ook niet heel blij van worden denk ik Nu eerst even uitzoeken of de scholen vd boys een voedings/trakteerbeleid hebben oid! Oja, heb net geboortepostzegels besteld bij tntpost.nl. 50 voor 23 euro en gratis thuisbezorgd. Scheelt weer een ritje naar het postkantoor!
Whaha heb toevallig dezelfde besteld vanmiddag leek me wel handig... Jij hebt ook nog wat te knutselen zie ik wel, leuke bezigheidstherapie
@Luckey: Ja herkenbaar dat ik alles uitstel wat er nog moet gebeuren. Maar ik ben het van plan allemaal in mn verlof te doen (en zoveel is het niet). Zolang ik werk maak ik me nog niet te druk, als het goed is heb ik straks nog even de tijd @Musty: Heftig weer! Wat zal jij blij zijn als het allemaal voorbij is, en je gewoon van jullie mannetje kan genieten! Nu maakt hij het je niet makkelijk zeg! Sterkte ermee @CVM: Mooie ooievaar! @Kraamzorg: Vanmiddag intake gehad. Viel me een beetje tegen, ik wist ook niet wat ik kon verwachten maar ja, ze had alleen een vragenlijstje en of wij nog vragen hadden en dat was het wel. Ze heeft ook even naar het kamertje gekeken en alles was in orde. We zien wel hoe het loopt. Ik krijg 49 uur, maar hubby is die week ook lekker thuis, dus misschien heb ik na dag 2 al zoiets dat ze wel minder mag komen. Dan kan dat gelukkig Lijkt me zo raar zo'n vreemde de hele week in je huis. Ze zei zelfs dat je eigenlijk 4 (!) dagen op bed moest blijven liggen! Ik wil best 1 a 2 dagen op bed blijven, maar dan ga ik gewoon naar beneden hoor, dan lig ik wel op de bank, net zo relaxed Maar gelukkig zijn ze daar niet zo moeilijk in zei ze ook al. Ach komt vast allemaal goed
Oh nog een handige tip van de kraamhulp: Bij de Harting Bank kun je hulpmiddelen als bedverhogers en ondersteek e.d. bestellen en dan komen ze het gratis thuis bezorgen en ook weer ophalen. Zonder kosten. Op de site van ZIN Kraamzorg kon ik het formulier invullen en aangeven welke hulpmiddelen ik wil lenen. Best handig
@ cvm... ooievaar is leuk geworden! hier kijkt de kraamzorg wel degelijk om naar onze meis en manlief en huishouden en evt visite kreeg ook weer een heel leuk boekwerk waar ze weer alles in bijhouden staan stukjes advies ed tussen bij mn dochtertje kreeg ik een mutsje van bykay cadeau (vond hm vreselijk maar toch) en nu een leuk spuugdoek (zon ideale grote) en knuffel en bij beide zwitsal minis en 2 luirs en folders uiteraard! @vica.... jeetje lekker, benje helemaal aan huis gelkuisterd als je niet weet wanneer ze komen @sanne... whahaha briefje in de koeling balen van die misselijkheid maar fijn dat je je rustiger voelt *knuff* @ fb... we zijn een kneuzecluppie, hoe gaat het met jou? @ foeske... mensen kunnen heerlijk kijken idd als je niet normaal kan lopen, bloedirritant en als je terug staart krijg je zon schijn lachje yak! @ me2... ik weet t dat een 2de pas zelfs ijdens de bevalling kan indalen, maar t is wel frustrerend die weeen voor niets, laat ze dan op zn minst iets doen @ minime... tja ligt er ook aan hoe je bevalling gaat en hoe je herstelt, eer dat je weer staat te springen (ben ikzelf de mist ingegaan dus deze keer luister ik maar naar mn lijf ipv eigenwijs doen) gelukkig wonen we gelijkvloers
Vica, als het gaat om diefstal en een metaaldetector, kunnen ze dan niet in zulke uitzonderingsgevallen nadat hij door de detector is gelopen zonder te piepen alsnog zijn mobieltje aan hem geven. En dan als hij klaar is met werken weer eerst zijn mobieltje afgeven en dan er doorheen. Geen gepiep = niets gejat! En toch bereikbaar. Ik dacht dat hij gevaarlijk werk deed en afleiding verboden was, maar als het om een metaaldetector gaat, kun je toch wel wat regelen als bedrijf... CVM, met zo'n meerkaartenhouder red je het waarschijnlijk niet hoor (Tenminste, weet niet hoeveel geboortekaartjes je gaat versturen, maar reken er maar op dat je meer kaartjes terug krijgt nog). Ik heb langs het plafond een rijtje spijkertjes geslagen en daar touwtjes aan naar beneden gehangen. En dan met knijpertjes inderdaad. Die spijkertjes (of gaatjes als je ze er uit haalt) vallen echt niet meer op later. Als ik op m'n werk vertel dat ik volgende week met verlof ga, reageren ze allemaal zo van 'Oh, dan al? Ik wist niet dat je al zo ver was!'. Eén collega zei zelfs 'Maar je buik is nog zo klein en je lóópt nog normaal...' Tja, ben zelf ook wel blij met m'n 'compacte' buik (die toch echt al wel best groot is hoor...!)
Hier kon de kraamzorg dat zelf aanvragen. kreeg ik het thuisbezorgt. Maar ik stuur hubby er wel op af hahaha.
Nikske, heerlijk dat je verlof begonnen is! Geniet er maar lekker van! Me2, dat zijn idd wel een aantal scenario's. Ik hoop dat het allemaal goed uitpakt en je een prachtige natuurlijke bevalling krijgt.
Dank voor de reacties op mijn vraag over hoe snel anderen bellen bij een rustige dag in de buik. Gelukkig ben ik niet alleen in dat ik het vaak eerst nog even aankijk. Haha, wat een heerlijke opmerking! Ja, zo moet ik het misschien ook maar gaan bekijken Gelukkig vandaag weer een helemaal duwtjes en gepor (de grote bewegingen zijn niet meer echt mogelijk, daarbinnen )