Op onze kamer staat inderdaad ook de 'familie' wieg. Mijn vader heeft er nog in gelegen. T heeft er prima in geslapen. De wieg is alleen wel wat oudbollig, maar dat heeft ook wel wat. Waarschijnlijk gebruiken we hem weer zo'n 8 weken.
@ fleuri: Wauw! echt prachtig! ben ook er verliefd op die schoentjes waar heb je die weg???? Mooi wiegje ook, jullie dochtertje zal er vast als een prinsesje slapen!
Ik heb geen ervaring maar ik heb hier ook voorlichting gehad. Anderhalve maand terug in het WKZ(zwangere zaterdag) en daar gaf een proffesor gyneacologie een workshop over pijnbestrijding. Ik ben eigenlijk sindsdien overtuigd geraakt dat ik ook een ruggenprik wil.(anthans, ALS het op tijd kan.. aangezien ik een korte cervix heb kan het heel snel gaan en is er geen tijd meer om er een te zetten..) Daarvoor kreeg ik van een paar vriendinnen die het hadden gehad het advies om het te doen, maar was ik er een beetje huiverig over.. idd ook doordat het hier niet zo gebruikelijk is en ik het idee had dat er veel meer nadelen aan hingen. Het was een erg leuke voorlichting, hij zei dat in Nederland het zo weinig wordt gedaan vanwege de 3 C's. Calvijn/Cultuur(nuchtere Hollandse aanpak, van je moet hard zijn en pijn leiden), & Cash.. en dat tegenwoordig het anders begint te worden en elke vrouw recht op moet hebben als ze het wil. In het WKZ worden nu 35% van bevallingen met ruggeprik gedaan en wordt het elk jaar meer. Wat er werd verteld was dat bv. het feit dat je niet goed de (pers)weeën kan voelen echt een fabeltje is, want voor de persweeën beginnen wordt het vermindert en uiteindelijk uitgezet. Je kunt ook soms zelf reguleren hoeveel er wordt toegedient tijdens de ontsluitingsfase. Tangbevalling kwam ook aan bod en hij zei dat dat dus echt van vroeger is wanneer het tot het eind werd gegeven, tegenwoordig is de ruggeprik ook minder sterk(je voelt dus ook je benen nog een beetje, vroeger helemaal niets van onderen) De sufheid tijdens kan komen als je bloeddruk zakt, maar daarvoor kunnen ze je extra vocht via een infuus toedienen om het te normalizeren. Echt suf is meer een bijwerking van pethidine, daar wordt de baby ook suf/stoned van. Wel kan de baby en/of moeder koorts krijgen, dan moet je een dagje langer blijven voor observatie.. anders gewoon met de gewone paar uurtjes naar huis. Ik beval zoiezo medisch, maar de 2 vriendinnen van mij die het hebben vonden het een voordeel dat met een ruggeprik de bevalling zoiezo onder medisch toezicht gebeurt.. dus met een gyn en een anesthesist. en je hoeft dan ook niet voor de bevalling in het zh te betalen(al vind ik dat een beetje non-reden..maarja) Ik heb inmiddels met een anesthesist gesproken en MRI rugfoto's van de hernia die ik vorig jaar had laten zien, zodat ie weet waar die iig niet moet prikken bij mij.. Ik reageer vanavond! Ik ben op m'n neefje aan het passen.. net brownies gekakken . Verder ben ik echt idioot druk de laatste tijd, haha
Bedankt allemaal voor jullie uitleg. Het gaat er in Nederland blijkbaar echt anders aan toe dan hier. Wel raar dat het zo kan verschillen per land he? Hier hoef je niets op voorhand te beslissen en hoef je zeker niet te 'zeuren' om een verdoving. En dat buisje blijft ook echt zitten tot na de bevalling en je kan ook zelf nog met een pompje een kleine dosis zelf bijnemen als je echt wil. Hier staat wel een max op gelukkig Hier wordt je ook wel keurig medisch bijgehouden in geval van verdoving en je blijft toch standaard 4 nachten in het ziekenhuis dus kunnen ze alles lang opvolgen. Vica: Dat van die verlamming had iemand gisteren op de infoavond ook vermeld. ie had het gezien op TV. Zo iets wil je toch echt niet horen he Gelukkig komt het echt maar heeeeeeel zelden voor. Titiana: ook heel erg bedankt voor de ruime uitleg Ga het dus ook gewoon zo lang mogelijk proberen zonder. Even tanden bijten he Me2: Idd goed getimed je zwangerschap Foeske: succes bij de gyn en shop ze Fleuri: Leuke fotos (die eerste heb ik wel gemist maar was ongetwijfeld ook heel erg leuk) Nikske: Toch fijn dat je weer even lekker hebt kunnen slapen Vica: Kan me best voorstellen dat het zo vermoeiend is als je meis zo aan je hangt Nog 2.5 uurtjes volhouden hier en ik kan eindelijk naar huis en op de bank gaan rusten
Hoi hoi, Mooie foto's gezien zeg, heel gaaf! Leuke knuffelboom ook, nooit eerder gezien maar echt heel leuk. @babysite: het is er één van babysite geworden. Nog volop in ontwikkeling, denk dat ik toch even die eerste drie maanden betaald doe...als die afgelopen zijn gaat ie toch gewoon verder met reclame of moet ik dan opnieuw beginnen? @ruggeprik: Hier wil ik graag thuis bevallen dus dan is het geen optie. Mocht ik in het ziekenhuis belanden dan bekijk ik het dan wel. ben er niet op tegen ofzo. @hyves: gestopt omdat ik er even helemaal klaar mee ben. Gister bos bloemen gekregen van mijn werk"( stond team koelemoes op het kaartje) dus ik plaats er een wwwtje over met bedankt, krijg ik allemaal collega's over me heen "want zij hadden ook geen bloemen gehad voor hun verlof" hallo, ik heb er toch niet om gevraagd?! Bovendien kreeg ik geen bloemen voor mn verlof maar omdat ik al langere tijd in de ziektewet zit (is protocol bij ons) Maar goed, ik stoorde me dus héél erg aan de kinderachtige reacties en was er meteen helemaal klaar mee dat iedereen je privédingen leest (ik was actieve hyver) en meteen een mening vormt. Vandaar nu een babysite, want vind het wel leuk om straks aan echte vrienden/familie dingen van de baby te showen
@ fleuri, kga heel eerlijk zeggen dat het m'n smaak niet is, tziet er wel schattig uit @ CVM, wat een jaloersigheid zeg... @ hier, Al eerder terug dan verwacht. Had gehoopt meer te horen te krijgen over de inleiding maar de gyn vind dit te vroeg Balen zeg! De krampen zijn normaal rond deze tijd, is om dat bmh van van vorm gaat veranderen. Beeb is nog niet ingedaald, wel erg bewegelijk. Had zich tijdens de echo om z'n as gedraaid Wat suikers betreft moet ik idd weer meer gaan spuiten voor het avondeten. De rest van de suikers was de gyn tevreden over... Over2 weken mag ik weer terug en daarna elke week.
*Mobius: Ben heel benieuwd naar de foto's van je babykamer Gelukkig ben je er zelf helemaal blij mee!! Ik hoop dat je dag een beetje snel voorbij vliegt.... Met pijnbestrijding geen ervaring. Ik kijk op dat moment of ik het nodig vind of niet. Wil t zonder proberen! *Nikske: aan t genieten van je verlof?? Lekker "verslapen" zie ik! Heeerlijk he!! *Cvm: Ik zit eigenlijk ook niet zo vaak op april mama hyves. Wel op de gewone hyves... Maar lees en praat hier al zoveel joh! en zeker nu er steeds meer met verlof gaan!! *Me2: Have Fun in Barcelona!! Lekker hoor.... Ga je vliegen?? Mag dat nog? *vica: Zou gek worden van die bouwvakkers enzo! Hier wilt mn vader en vriend volgende week waarschijnlijk de wc gaan doen, alles eruit en eraf en nieuwe tegels enzo erin. Eigenlijk hélemaal geen zin in!!!:xDaarom was ik gister zo chago... *Foeske: Ben benieuwd hoe t bij de gyn was. En snap helemaal dat je t met 37 weken wel goed vind. Hier nog 1!! En wat een schattige schoentjes.... * Welke babysite hebben jullie dan? en hoe duur is die betaalde? *Hier: net een bakkie wezen doen op mn werk. Effe een uurtje bijgepraat met iedereen en meteen wat meegegeten... Was wel even gezellig. Ga zo met mn nichtje en haar hond, en mijn honden lekker naar de Maas. Kunnen ze lekker rennen en eventueel zwemmen. Ik ga lekker op bankie zitten! Voor de rest ga ik vandaag niks doen!! xx
Hoi meiden, @ Hier: vandaag weer redelijk goede dag! Ben er zo blij mee!! Ben wel wat moe, maar ach, dat mag toch? Ik slaap ook beter 's nachts omdat die kleine niet meer zoveel beweegt. Inderdaad wat meerdere al zeiden: meer een voetje wat voorbij schuift of een hoofdje wat je voel draaien maar that's it. En daar wordt ik dus gelukkig niet meer wakker van. Goed slapen scheelt de helft merk ik! @ Fleuri: Wat een snoezig kamertje en die schoentjes..... zucht..... @ CVM: Pff inderdaad een erg kinderachtige reactie zeg! @ Vica: Lastig dat rebecca zo aan je hangt. Voor haar komen de veranderingen ook dichterbij, ik merk dat sven ook steeds meer anders gaat reageren. ( vooral op mij ) En ze is natuurlijk flink ziek geweest, dan is mama lekker veilig. @Mobius: Wat heerlijk dat het kamertje af is! Ben benieuwd naar de foto's! @ Pijnbestrijding: oef, daar heb ik helemaal nog niet over na gedacht eigenlijk. Vorige keer moest het uiteindelijk zonder, met de been weeën heb ik bijna gegild of ik er wat voor mocht krijgen maar eenmaal in het ziekenhuis had ik teveel ontsluiting en kon het niet meer. Vind het wel fijn om al die info te lezen en ik ga er goed overnadenken en zeker bespreken met mijn vk over 2, 5 week. @ Kraampakket: Nou, hier vanmorgen nog maar een tel naar de z.k achmea gedaan..... kraampakket was namelijk nóg niet binnen. Nu, dan krijg je mij op de kast hoor. Zo spoed was die spoedorder dus niet. :x . Kreeg te horen dat al de veranderingen van de polis nog niet juist waren doorgevoerd ( best knap dat je daar een paar maanden de tijd voor nodig hebt.... ) en dat er dus géén kraampakket verstrekt word. grommmm... nu afgesproken ( en goddank gelijk via mail bevestigd gekregen ) dat ik zelf een kraampakket aanschaf, de rekening naar hun toe stuur en het volledig vergoed krijg! Het kadootje wat je van de zilveren kruis krijg bij het kraampakket krijg ik wel opgestuurd omdat ze het zo vervelend vond. Dus ik ga zo even een kraampakket shoppen.... Liefs!
@Sanne, nou daar ben je dan lekker mee! Hopelijk lossen ze het nu wel gewoon goed op. @FB, oehh dat zou mij dus ook niks lijken he. De wc verbouwen. Ben blij dat de grote verbouwingen hier gebeuren als wij ergens anders zitten. @Foeske, balen dat de gyn zich nog niet verder uitliet over de inleiding. Wel fijn dat verder alles goed was. @Cvm, fijne collega's zeg! Jeetje! @Mobius, ja het komt idd maar heeeeeeeeel zelden voor. En zonder kan je ook gekke dingen tegenkomen hoor. Een bevalling is nou eenmaal niet zonder risico's. Maar de percentages zijn zooooo verschikkelijk laag. Nog 1,5 uur en dan mag je naar huis! Hier ondertussen aan de schoonmaak. Schoonmoeder komt gelukkig later dan gepland. Nu rond 16.00 uur. De rommel in de kamer is bijna weg. Die kleine meid kan echt een bende maken zeg! Dan nog even de rommel in de keuken weg en stofzuigen. @Vraagje, ik vertelde paar dagen geleden dat ik ineens hele felle pijn kreeg van onderen. Dat ik dan niet rechtop kan staan enzo. Die pijn heb ik nu steeds als ik buk ofzo. Dan moet ik echt zeker weer 5 sec gebukt blijven staan en dan extreem rustig omhoog en mijn benen niet bewegen. Hele felle pijn van binnen.. Ik kan het niet linken aan de bekken en ook niet aan het indalen. Zullen dit de banden zijn? En is het dan niet raar dat dat zo ongelovelijk veel pijn doet?
zo ga een poging doen @ foeske.... jeetje te vroeg? ik heb vorige week al een complete uitleg gehad en 'moet langer' dan jou heerlijk dat de kleine het goed doet! en actief is balen dat je weer meer moet gaan spuiten (ik kreeg te horen dat ze echt niet eerder inleiden dan met 38 wk hier) @ cvm... jebus.... heerlijke collega's, sjonge wat jaloers en kinderachtig alsof je erom vraagt dat ze dan pissig na degene toegaan die t regelt ennnnuhhh ben benieuwd naar je site! @ luckey... volgens mij ben ik t adres van jou babysite kwijt? @ mobius... ikzelf ben geen voorstander van de epiduriale ik had geen keus en moest deze verplicht dit omdat er teveel risico was dat ik een epileptie aanval zou krijgen als ik te gestresst/teveel pijn ect zou krijgen en als voorbereiding ope vt keizersnee mocht er er een aanval zijn enfin de eerste poging prikken ging mis ze zat er ver naast manlief lijkwit want t bloed spoot nogal zelf niets van gezien ofzo toen ging ze weer prikken en zat ie volgends haar goed en dat spul begon te druppelen paar uur later ik merkte er niks van ik dat gemeld, vrouw kwam weer dat hele ding er weer uit en weer overnieuw prikken, om 16.00 gemeld dat t nog niet werkte wilde ze me niet geloven kwamen ze met ijsklontjes langs mn benen ogf ik dat wel voelde, nou ik stoomde zo kwaad ik was in dat kwartiertje tussen dat mn vader kwam en weg ging en de persweeen begonnen, die vrouw weer opgeroepen die kwam aanzetten om weer te prikken, ik in houding zitten zij alles weer klaar maken, begonnen die persweeen, zij tegen mij ontspan.... :x nou ja rest weten jullie al, al met al ik heb lang last gehouden van mn rug daar waar ze geprikt hebben t is dus compleet waardeloos geweest, mn dochtertje was wel knetterstoned ervan, en dat was t eertste wat al mis ging om goed te starten met de borstvoeding en heerlijk de babykamer af! @ fleuri .... mooie foto's! @ wieg... hier heeft onze meis er 5 mnd ingelegen (wel een grote wieg) maar ze groeide zo krankzinnig hard! hopelijk kan ons manneke langer bij ons slapen @ vica... als ik ga stoffen oid pakt mn meis een poetslap en loopt achter me aan op haar manier te poetsen, mssn een idee? @ me2 .... veel plezier in barcelona! @ vica... yay 34 wk! @ mutsjes met naam...... geprobeerd te bestellen maar de voornaam past er niet op :x dus waarschijnlijk een mutsje met zn bijnaam beertje erop @ nikske.... als je een geldboompje vind, maak dan even een paar stekkies voor ons maar jeetje zo komt alles wel in een keer met kosten @ FB.... hier ook enorm sjago een vooral merpijpen zijn niet veilig ongi gevoel even in de gaten houden @ chantico... tja ik keek t ook al t hele weekend aan maar toch uiteindelijk zh @ schoppen/bewegingen.... hier kan de kleine nog goed tekeer gaan met trappen vooral mn ribben, zo gemeen, en golfslagbad elke keer @ hier..... rommelt nog steeds wat, kleine is wel actiever zelf enorm moe moe, volgens mij draai ik op een of andere automatische piloot.... ging vanochtend ook lekker manlief heeft alle zegen van boven gehad daarna belde fysio mij terug met de mededeling dat ik uitbehandelt ben en dat ze niks meer voor me kunnen doen dan 'massage' das ARGGGGGGGGG kleine meis is enorm verkouden, rooie wangen en neus en hoesten en erg mak voor haar doen, geen koorts gelukkig *klopt af* kleine man is weer actiever aan t worden heb vanacht tikkertje met hm liggen spelen en even ervan liggen genieten alleen met zn 2tjes manlief was in coma whahaa verder neit veel nieuws ofzo beetje gerommelt op de slaapkamer, dingen van de kinderwagenbak en wieg nog eens gewassen o ja en buikfoto's gemaakt volgens mij niet veel verandert, maar wil t nu toch wel elke week bij gaan houden op t end vandaag 33 wkjes nog 35 dg te gaan
FB: ja we gaan gelukkig vliegen naar Barca! Mag tot 36 weken vliegen met een vliegverklaring van de gyn. Moet hierna nog 1x naar Nederland op en neer in de 35ste week en daarna ga ik met verlof. Zolang ik me goed voel mag ik ook gewoon van de gyn en geeft hij briefje mee dat het goed is. Gezellig dat je even met je collega's hebt bijgekletst! CVM: wat irrritant van die jaloerse collega's! Sanne: joepie! Weer een goeie dag! Hou het vast hahahaah! In ieder geval wel goed opgelost bij Achmea...maar leuk is anders... Vica: kan zeker de banden zijn. Ik heb het ook elke zwangerschap gehad tot nu toe aan 1 kant maar gek genoeg maar de baby ligt dan echt ergens op of tegen.
jullie gaan te snel @ FB.... ik heb hm bij babysite.nl zie onderschrift 10,- voor 3 maand 30,- voor een jaar @ sanne... jeetje wat een gedoe met t kraampakket!
@Sanne, wat een gedoe met dat kraampakket, lekker dat je hem nu besteld hebt! babysite: prinsesjebos.babysite.nl mocht iemand willen spieken