@ Jojoki, Ik denk niet dat je dat te lang van te voor in folie mag doen... @ FB, Ja is idd de reden dat ik ook m'n wekker zet! Wat super dat je geboortebedanktjes klaar zijn! Kheb er vandaag niets aan gedaan. Hoop dat het nog te houden is met de harde buiken, ik heb het ook maar is nog wel dragelijk... @ Luckey, maagzuur is idd ook niet fijn! @ Vica, Hoe was het bij de huisarts, we hebben je idd nog niet gezien vandaag Hier, Badkamer/wc schoongemaakt, alles afgestoft en gestofzuigd + gedweild. Ben blij dat dit weer gedan is, heerlijk dat alles naar citroen ruikt!! Oja en die verekte demonen (lees hormonen).... Heb net een kinderfilm gekeken op zapp, pfff JANKEN!!! Dit heb ik anders echt niet zo snel hoor! Zelfs de hond vond het zielig en kwam me troosten haha. Straks maar eens beginnen met koken (zalm uit oven, wortels en purree hmmm).
@Musty, mooie buikencollage! @Cvm, zooo manlief heeft het druk haha. Veel succes ermee! @Me2, veel plezier in Barcelona! @Foeske, ook jij een mooie buikencollage zeg! Fijn dat je goed geslapen hebt! Is je ziekenhuis tas klaar? @Mobius, hier beweegt de kleine heeeel regelmatig daar. Is ook al weken ingedaald, maar dat zegt niks over de daadwerkelijke bevaldatum. @Jojoki, haha jij ook al gevelt door de nesteldrang? Gefeliciteerd met je vast contract! @Bramtim, wat leuk dat een vriendin bevallen is! Kraamvisite is zooo leuk! Wbt de kraamvisite van de andere vriendin, je zou het wellicht nog wel aan kunnen, maar zou je het ook aandurven? Omdat de bevalling dan elk moment kan beginnen en je dan wel erg ver van je eigen gyn bent. @FB, klinkt als flinke voorweeen. Sterkte ermee! @Luckey, vreselijk he die maagzuur? Doet het bij jou ook zo ongelovelijk veel pijn? Ik heb vandaag maar weer een overdosis aan rennies gehaald. Enige wat hier nog een beetje werkt vooor heeeeel even.
Daar was ik weer . Had de auto vandaag dus ben de hot op geweest hahaha. Vanmorgen idd met mijn meis naar de dokter. Nu de andere dokter (vrouwelijke) in de hoop dat die ons wel serieus zou nemen. 1e punt, obstapiatie... Nu nieuwe medicijnen gekregen. Schok me wild van de rekening, 18,50 euro per 2 weken!!!!!!!! Maar we gaan duimen dat het werkt. 2e punt, het ziekig zijn op dit moment... Ze heeft gekeken en geluisterd. 1 oortje is wat geirriteerd, maar geen ontsteking. Dit moet ik even in de gaten houden. Ook moet ik urine laten onderzoeken en op kweek laten zetten. 3e punt, het vele ziek zijn van haar in het algemeen... Bloedprikken... Er is geprikt voor weerstand-dingen en om te kijken of ze wellicht een gluten-allergie heeft. De gluten allergie waarvoor geprikt is zou ook een enorm goede oorzaak kunnen zijn van de obstipatie. Dus afwachten. Maar goed, dan zit je daar met een meisje van 1,5 bij het lab. Haar beentjes geklemd in de mijne, arm goed vast en hoofdje tegen mijn borst aangehouden. 2 zusters, 1 om te prikken.. de ander om te helpen wanneer ze wild zou worden.. Iedereen klaar in de houding dus. En dan komt de naald... Kleine meid heeft vol intresse zitten kijken, geen kik gegeven, geen beweging gemaakt. Ze vond het superleuk en intressant... Jaaaa hooor hahaha. Alle stress voor niks . Mama helemaal trots op de kleine meid natuurlijk . Toen nog op pad geweest met mijn moeder en oma. Met mijn oma gaat het gewoon erg slecht. We zijn naar de intratuin geweest en daar lekker frietjes besteld. Mijn oma vrat alsof ze uitgehongerd was. Vond het zoooo zielig!!!!! Ze lijkt gewoon niet te eten thuis. Soms als ik er onverwachts binnen kom dan is ze aan het bakken of koken, neemt dan zelf een paar happen en de rest gaat naar de hond. Ze wordt steeds magerder enzo... Sneu om te zien. Mijn meis begon aan het eind van de middag weer vervelend te worden. En klagen over hoofdpijn. Dus flink aan de neusspray, luuf, pcm en veel drinken.. Ze is wel goed naar bed gegaan. Gaf aan geen pijn meer te hebben. Dus die slaapt nu heeeerlijk! Vanmorgen ook even langs de bouwvakker geweest en nu schijnt dat ze het werk van dinsdag bij mij al maandag gedaan hebben. Dus ze zijn helemaal klaar. Fijn! Ondertussen wel flinke voorween gehad en nog steeds. Zal lichamelijk wel teveel gedaan hebben, maar het voelde voor mij wel even ontspannen. Dus dat is wel fijn. Morgen lekker binnen blijven en omdat we vandaag weg waren is nu het huis nog lekker schoon scheelt morgen ook weer.
@ ZH-tas, deze niet meer gepakt aangezien ik erachter kwam dat ik toch nog het een en 't ander moet wassen, dat ga ik morgen dus eerst maar eens doen... @ Vica, Wat super dat je meis zich zo groot heeft gehouden zeg! Wanneer zijn de uitslagen bekend? Lekker dat de bouwmannen klaar zijn, rust in de tent! Kga zo ff gezellig naar m'n schoonzus, we krijgen een maxicosi kliksysteem te leen voor in de auto (geen idee hoe dit heet...). Ik kan me herinneren dat ze ook een spiegeltje had om aan een hoofdsteun te hangen zodat je wel je kleine kan zien via je binnenspiegel. Das wel een fijn idee! Ik geloof dat ze nog wel meer in de aanbieding had om te lenen maar aangezien we niet zoveel plaats hebben in de stacaravan gaan we daar geen gebruik van maken denk ik. Ze had ook een box, leuk maar maar moeten we het kwijt?? Daarnet lekker gedoucht! Was net op tijd klaar want gas is op (das echt een nadeel hoor...) Hubby kan er morgen eind de dag pas achter dus hoop dat het morgen niet te koud wordt en ik de boel dus gewoon met elektrische kachels kan verwarmen ....
@Foeske, dat is balen zeg dat het gas op is! Schijnt dit weekend wat warmer te worden (wellicht morgen al?). De uitslagen van het bloedprikken zijn bekend na 3 dagen. Dus dinsdag denk ik. Van de urine pas na een week, maar moet het dus nog opvangen en langsbrengen. Vooral die combi is wat moeilijk voor mij.... weet dus niet hoe lang je dat urine mag bewaren..
Wat een leuke fotos van babykamertjes zag ik! En mooie buikjes ook. (Ben trouwens ook erg benieuwd naar foto's van die spuuglelijke wiegjes waar sommigen het over hebben ) Vica, jee slaapt je meisje niet meer overdag? Die van mij is een jaar ouder en doet dat gelukkig nog meestal wel! Het heeft er meerdere keren op geleken dat ze er mee ging stoppen, maar met goed volhouden (toch naar bed brengen) is ze toch weer prima gaan slapen telkens. Niet toch nog langer proberen haar naar bed te krijgen? Desnoods met een boekje in bed ofzo, maar dat jij wel even je handen vrij hebt en zij misschien alsnog gaat slapen? Tja, je zal alles al wel geprobeerd hebben, maar ik vind het zo sneu voor je dat ze niet meer slaapt! (Ik word trouwens telkens een beetje boos als ik lees over hoe je moeder je steeds laat vallen met oppassen en je niet ontlast als je met een ziek kind zit ) Wat knap hoe je kleine meid op die bloedafname reageerde! Seertje, wat een knapperd is het toch: alleen nog maar hoeven groeien en leren drinken. Super hoor! Jojoki, gefeliciteerd met je vaste contract! Bramtim, of je over vier weken nog zo lang ik de auto kan/wil zitten ligt helemaal aan hoe het met jou gaat. Verschilt enorm per persoon, denk ik. Ik voel me nu, met 34.3 weken nog prima en zou het nog zo doen, maar er zijn er hier zat die dat al weken geleden niet meer tof zouden hebben gevonden Gewoon tegen die tijd kijken hoe je er voor staat! (En of je dan nog zo ver van huis wil zijn.) Ik reageer verder even per onderwerp ipv per naam. Menstruatiepijn: mijn vk noemde dat als symptoom van dat je kindje lager in je bekken gaat liggen. Was bij mij ook, en toevallig net de dag ervoor gedacht hè, ik kan toch geen menstruatiepijn voelen ? Soort van indaling dus, maar dan het begin misschien pas. Maagzuur: heb ik ook de laatste week meer last van. Vergeet alleen steeds rennies in mn tas te stoppen (zwangerschapshormonen ) Pijnbestrijding: ik ga de bevalling weer zonder pijnbestrijding proberen. Goed ademen, vertrouwen en geen stress, dat maakte dat ik het de vorige keer goed aan kon. Hoop dat dat nu weer lukt! Ik heb me niet zo verdiept in de verschillende soorten pijnbestrijding, dus hoop dat ik het echt ook niet nodig heb. Ik lees toch teveel over dat je er suf of high van wordt en dan alles mist Nesteldrang: hier is vriendlief aan het poetsen geslagen Heerlijk hoor. Ik ga rustig door met dingetjes kopen en van mn lijstje afstrepen. Denk dat het geboortekaartje nu maar eens bovenaan moet worden gezet, want dat moet écht wel (in ontwerp) af zijn voordat het kindje zich meldt! Bewegingen: hier ook dat gefriemel helemaal onderin mn buik. Zullen wel handjes bij het gezichtje zijn, denk ik. Soms een heel raar gevoel! Hoogzwanger: vanaf wanneer ben je dat officieel? Vanaf 37 weken ofzo, als je thuis mag bevallen? Ik voel me nog niet hoogzwanger, maar dat ik al met verlof ga, is toch wel een béétje hoogzwanger, of niet?! Ik hoef nog maar één dag te werken, volgende week. Hoewel ik een paar weken geleden helemaal niet zon zin had om mn werk los te moeten laten, ben ik er toch wel naar toe gegroeid nu. Heb echt wel zin in mn verlof! Bijvoorbeeld: geen nette werkbroeken meer aan (die af en toe een beetje knellen onder in mn buik), maar alleen nog maar lekker zittende broeken (die evt. wat minder netjes staan )
Oh wat een stilte hier zeg... normaal moet ik 5 paginas nalezen als ik vroeg in bed lig hihi. Hier vandaag een rustige dag, eerst een warm douchen want de pijn in bekken gaat maar niet weg. daarna met sem naar een vriendin toe en geen idee wat we gaan doen, het weer is niet echt prettig he? tot later....
Nou luckey jij zegt het! Ik dacht het ook net!! Zijn er dingen gaande ofzo? of ie iedereen gewoon moe of druk ofzo
hi meiden. Ik heb gisteravond wel alles gelezen hoor, maar had nergens zin in dus heb verder niet gereageerd. Te moe denk ik. Ik heb bijna de hele avond een spelletje gespeeld op hubby's telefoon . Hopelijk vanavond wat minder moe dan kan ik weer gezellig meekletsen! Fijne dag allemaal!
Goedemorgen meiden Jojoki: Proficiat met je vast contract! Toch weer een hele geruststelling FB: Heb idd datzelfde gevoel als ik in de auto zit. Maar beeb beweegt ook wel opvallend meer als ik in de auto zit. Denk dat ie dat fijn vindt Ook constant harde buiken maar heb ook wel niet veel rust gehad deze week Vica: Wat is je meid flink geweest zeg! Jammer dat het niet zo goed gaat met de oma. Hoop dat ze toch nog wat gaat eten zodat ze weer bijkomt. En wat een geluk dat de bouwvakkers nu helemaal klaar zijn Foeske: Dat van die gasflessen ken ik. Ik heb hier voor het warm water ook gasflessen. Dus moet ik dat ook altijd goed in de gaten houden dat ik op tijd gas bestel. Stom he? Bij elke douche denk ik: "haal ik het nog?" Hier: Goh, ik ben wel jaloers op jullie. Lees zo vaak over nesteldrang en al dat kuisen van jullie. Stofzuigen, dweilen, kastjes afwassen,... Als ik van mijn werk thuis kom gaat de pyama aan en leg ik me in de zetel plat neer tot ik bed in ga. Heb zelfs geen energie meer om eten te koken voor mezelf Heb deze week ook heel erg veel te doen gehad. Heb denk ik maar 1 avond op de bank kunnen liggen. Al de andere dagen telkens van 6u s'ochtends tot 10u s'avonds bezig. En dan constant die harde buiken en irritant gevoel in mijn buik van de kleine die nu toch wel erg laag begint te liggen (naar mijn gevoel) Ben zo blij dat het bijna weekend is. Straks na het werk meteen platte rust en waarschijnlijk ga ik weer moeten bijslapen tot zondagochtend om weer wat actief te zijn maandag voor het werk Zo krijg ik hier natuurlijk niets gedaan Dit weekend toch even op de tanden bijten en mijn zh tas klaarmaken. Vertrouw het allemaal niet meer zo en wil die toch echt klaar hebben voor het geval uk zich vroeger aanmeldt
Iedereen is gewoon echt bezig aan de laatste loodjes. Geen fut, mega moe en veel klachten.... hopelijk blijft het toch nog bij iedereen binnen de perken en zijn we in staat om die laatste weken alles af te maken wat we willen en te doen wat we nog moeten doen. Ik ben gisteren begonnen met de belastingaangifte... krijgen best veel terug JIPPIE. Nu nog even laten controleren door een accountant en kan hij weggestuurd worden. laat het altijd controleren en zit er zelf maar paar euro naast.... gelukkig.
Goedemorgen! @Luckey, fijne dag vandaag bij je vriendin! @Mobius, even een knuffel voor jou hoor! Hopelijk kan je wat bijslapen dit weekend. Werkse nog! @MiniMe, jij ook werkse vandaag! @Chantico, hier is mijn meis vanaf 1 jaar al bezig met te stoppen met het slaapje. Sinds een paar maand lukt het echt niet meer. Maar dat ze de afgelopen weken weer slaapt overdag komt denk ik doordat ze wat ziekig is altijd. Ze valt dan ook echt in 1 keer in slaap. Al is het zittend ofzo. Hier was de kleine meid om 6 uur wakker. Alles zat dicht bij haar. Was ook wat koortsig. Maar ja, ik had dus geeeeen zin om eruit te gaan. Dus mijn laptopje erbij gepakt. Youtube aangezet met bumba en om 7 uur sliep ze weer. En nu slaapt ze nog steeds. Ze voelt niet meer koortsig maar ademt wel heeeeeel zwaar. Tja, als alles verstop zit .. Wel sneu. Vandaag een rustig dagje..
Goeiemorgen, Mobius, respect voor je hoor! Begrijp dat je geen andere keus hebt en wel door moet gaan (financieel) maar jeetje wat lijkt het me zwaar! Wou dat ik een beetje in je buurt woonde, dan kwam ik je wel helpen dit weekend met soppen (nesteldrang voor tien hier ) Hier alweer een hoop gedaan vanmorgen, kastje op mijn slaapkamer moest drastisch schoon en verplaatst zodat de wieg in onze slaapkamer kan mocht ik dat willen na de bevalling. Verder ondergoed uitgezocht (wat ik echt niet meer pas apart gelegd voor later) en gesorteerd op mega onderbroeken, gewone onderbroeken en strings. Kraam/maandverband gekocht/gesorteerd per la en de ziekenhuistas ingepakt. Oja, en flessen/speentjes enz netjes in de kast gezet op volgorde enzo hahaha. heb echt heel veel flessen!!! Kwam er net achter dat mn fototoestel die ik in mn ziekenhuistas wilde doen en wilde gebruiken voor net na de bevalling stuk is. Lens error ofzo ik gebruik dat ding niet zoveel want heb een spiegelreflex maar daar kan manlief niet mee overweg zonder externe flitser. Nu heb ik dus een probleem want ext flitser kost 200 euro maar wil wel foto's na de bevalling enzo en manlief kan echt niet binnenshuis fotograferen met een spiegelreflex!!! (komt door de belichting, dan drukt ie gewoon niet af :S)
Goedemorgen! Het is voorjaarsvakantie hier, dus ik heb bijna niet mee kunnen lezen de afgelopen dgn omdat mijn aandacht hier nodig is. Ik weet niet eens meer op welke pagina ik gebleven was . Maaarrr, ik waai even langs! Eergisteren heb ik de eerste groeiecho gehad. Alles is goed, weer een groot kindje, maar dat was ook wel te verwachten. Als je er een van 4200 gram hebt gekregen dan maken ze zich meer zorgen als je er nu een van 2500 gram verwacht zeiden ze dan als je er nu een van 4400 gram verwacht, zoals bij mij nu na de eerste groeiecho het geval is. Hij zit helemaal bovenaan de curve, maar dat is niet zo erg. Als hij er over twee weken bij de volgende echo maar niet bovenuit springt ineens. Tegelijk ook weer suiker geprikt, maar ik geloof niet dat het daaraan ligt. Ik krijg gewoon genetisch grote kinderen Ik ga even mn zwager naar de garage brengen, anders moet ie lopend zn auto ophalen en dan probeer ik vanmiddag weer een beetje bij te lezen, benieuwd hoe het met jullie gaat!
Haha, ik kom niet meer bij. Categorie 'tenten' zijn zeker voor gebruik nu?! HAHAHAHA. Wat ben je actief zeg, ik heb de gordijnen vandaag nog niet eens open gedaan boven... . Ga ik maar ns doen
@mobius: Heel veel respect hoor voor jou... Je hebt er niet veel aan, maar dikke knuffel van hieruit. Je bent een bikkel!!!
@mobius: als ik gewerkt heb komt hier ook niets meer van mn handen hoor. ben ik ook te moe! @ saona: zo idd grote kindjes dan ben benieuwd waar die van ons op geschat wordt! moet dinsdag naar de gyn en krijg dan ook echo als het goed is , ben benieuwd!! @nu even snel broodje eten en dan hop, op naar het werk voor mn laatste middagje en avond(tot 20.00 uur) . Tot dit weekend , denk niet dat ik vanaaf nog reageer, ws wel lezen ..
@Cvm, zo lekker actief vandaag! Hier helaas ook een camera met lens-error.. Was nog niet eens zo oud en een duur ding. Baal er wel van. Maar gelukkig hebben we de spiegelreflex van hubby. Die schiet trouwens erg goed binnen. @Saona, lekker druk dus in de vakantie! Zo jij verwacht zeker een groot kindje zeg! Je hebt vast geen maatje 50 gekocht he .