April 2011 mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Vica86, 24 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Luckey ja die eerste week is inderdaad echt omgevlogen.. denk dat ik volgende week wel wat meer thuis zal zijn :) Al mogen voor mij de komende weken wel zo vliegen.. des te sneller is ons mannetje er :D

Bramtim voor jou dus een middagje ziekenhuis.. balen zeg :( Maar gelukkig is het aftellen voor jou ook begonnen, nog even volhouden meis en de cerclage mag eruit !! Je hebt het super gedaan !! Mag trots zijn op jezelf en je kleine man :)

Fotoshoot weet niet of ik de foto's hier kan en ga laten zien.. we zijn er nog niet precies uit hoeveel kleding we aanhouden :p Dus misschien zijn ze vooral voor prive gebruik.. hihi !! Maar anders kom ik ze zeker showen ;)

Onderbroeken heb gister toch maar 4 van die grote onderbroeken gekocht.. denk dat je er echt niet zonder kan met dat kraamverband.. Ag en bevallen is ook al niet heel charmant dus dat daarna kunnen we ook wel hebben :)

Schatting baby hier werd de kleine man vandaag geschat op 2332gram, dat komt op een geboortegewicht van 3500gram neer (bij 40 weken) dat is dus netjes voor een jongetje !! En hij heeft zijn voorsprong dus ingehaald :D

Mini wat jij zegt over mentale voorbereiding begrijp ik helemaal.. ik heb er zelf ook een tijdje mee gezeten.. maar ben er nu overheen !! Ow leuk 16&pregnant.. de nieuwe afleveringen ?? Hoelaat komen die dan ??

Pijnbestrijding in NL bevallen nog steeds veel vrouwen thuis, en dus zonder pijnbestrijding. Het ligt aan jezelf maar ik denk dat het wel te doen is.. we zijn er uiteindelijk wel voor gemaakt !! Ik wil in het ziekenhuis bevallen ivm mijn rugoperatie die ik gehad heb, maar ik ga het ook zonder pijnbestrijding doen !!

2. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Kan ik 16&pregnant ook online terug kijken ?? Raak nu wel benieuwd..

3. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Weet ik niet, ik heb het opgenomen op tv.. wellicht op mtv.nl?

4. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    cvm: ze moeten idd minstens 2 kg wegen, geen dips hebben en zichzelf op temperatuur houden. Maura woog gister 2085 gram :$
    Oops! Je man mag echt aan de slag, hahaha!
    musty: cool je hele collage!!!
    me2: je zit nu vast te genieten van je tapas! Veel plezier nog!!
    foeske: lekker zo'n uitslaapdag. Je had het vast nodig! En leuke collage!
    mobius: is hij niet gewoon ingedaald?
    jojoki: joepie!! Je hebt verlof!!!!! Geniet ervan!
    Superfijn van je contract!! Gefeliciteerd!
    bramtim: jeetje meis, je bent ontzettend bezig geweest! Let je wel een beetje op jezelf? Het komt steeds dichterbij he, het gaat snel genoeg ;)
    luckey: jeetje, jij had het ook gewoon nodig om bij te tanken.
    foeske: och gossie! Wel lief dat je hond je even kwam troosten!
    vica: ik hoop voor je dat het geen gluten-allergie is, maar het zou alles wel verklaren. Ik duim voor je!
    Trouwens, knap van je meis!
    chantico: grappig, bij jullie is het de omgekeerde wereld :D
    Idd, lekker je geboortekaartje fixen!
    mobius: denk je een beetje aan jezelf? Niemand anders doet dat, dus dat is extra belangrijk! Anders koop je wat magnetronmaaltijden ofzo. Dan hoef je niet te koken, maar eet je wel wat. Of maaltijdsalades?
    klachten enz: heb het met jullie te doen meiden!
    Saona: groooooot kind :$
    Musty: KNUFFEL!!!
    oma-onderbroeken: doen!!! Bij de HEMA had ik ze vandaan, die van de Zeeman waren al na 1 keer dragen kapot! Ziet er niet uit, maar heel functioneel! Ander kun je die halve meter lappen niet kwijt hoor ;)
    saona: ik zie je baby al helemaal voor me. Zo'n opgepropt "wurmpje" die zich amper kan bewegen. LOL!!
    Moest er zooooooo om lachen!!!!
    mobius: blijf het echt niet normaal vinden hoe het in België er aan toe gaat :x
    Je bent een toppertje!!!
    nikske: jeetje meid, je bent druk!!!
    bramtim: fijn dat alles goed was, wel ff schrikken!!

5. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Pijnbestrijding... ik ga het (weer) zonder (proberen te) doen...
    Ik ben ervan overtuigd dat je lichaam gemaakt is om het zonder te kunnen doen, maar goed mocht ik het nodig hebben (na uuuuuuren weeën) wil ik dus wel gewoon iets kunnen krijgen!!!!!
    Wil niet total loss zijn na een bevalling en niet meer kunnen genieten....
    Hoop eigenlijk alleen maar dat de bekkenklachten die ik nu heb, geen hinder geven tijdens de bevalling en dat ze naderhand gewoon weg zijn....

Bedankjes, laatste spulletjes zijn verzonden dus hopelijk uitelijk maandag heb ik ze binnen.... jippie

6. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Seertje, jeee wat is jee meisje alweer zwaar zeg! Ze groeit echt mega goed of niet?
    Coeliakie zou idd wel alles verklaren. En als dat de diagnose zou zijn dan zou ze ook van de klachten af kunnen komen. Helaas wel door een levenslang dieet.. Maar ja, dan is ze er wel vanaf. Vind het maar spannend allemaal.

@Luckey, bij mijn dochter kon ik nauwelijks nog lopen van de bekkenklachten. Na de bevalling waren ze zoooooo veel minder geworden. Na de kraamweek had ik er geen last meer van (het viel het me niet meer op haha) daarna enkel nog tijdens de menstruaties.

@Oma onderbroeken.. gewone onderbroeken werken ook wel hoor, maar het stuk tussen de benen moet wel echt breed genoeg zijn.. En natuurlijk geen heup-dingen.

7. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    Even een korte update.
    Maura is vandaag verhuisd naar de andere kant van de afdeling, naar de Medium Care. Er waren vandaag meerdere plekken vrijgekomen eindelijk.
    Ze doet het erg goed. Ze woog gister 2085 gram :D En ze is 42 cm lang!
    Met mij ging het vandaag wat minder. Had mijn tepelhoedje op de grond laten vallen, waardoor ik haar niet meer aan de borst kon leggen. Dus hup ik verder met de fles. Ons dametje is heel gulzig en kan heel goed slikken, alleen vergeet ze soms te ademen. Vrij handig, want anders wordt je blauw :$ Dat gebeurden dus vandaag. Vond dat heel beangstigend en schrok er zo van dat ik op een gegeven moment zat te janken, BAH!
    Het is haar onrijpheid dat er voor zorgt dat ze dat nog niet onder de knie heeft....Aan de borst heeft ze dit niet.
    Ik voelde me heel schuldig en een slechte moeder :(

Vandaag ook een gesprek gehad met de neonatoloog. Ze zijn erg tevreden over haar, ze doet het heel goed. De volgende stap is dat ze van de monitor af kan. Ze is namelijk stabiel. Het enige moment dat ze in saturatie zakt, is als ze zich verslikt tijdens het voeden. Dan is het een kwestie van goed opletten en goed naar haar kijken.
    Omdat ze onder de 32 wkn is geboren, krijgt ze met 36 wkn een controle op ROP bij de oogarts. Ze verwachten niks bij haar, omdat ze verder niet aan de beademing heeft gezeten, infecties heeft gehad en omdat ze vrij oud was (klinkt gek, weet ik). Het is een standaard screening. Net als de echo's van de hersentjes. De arts had het er zelfs over dat ze dan misschien al naar huis zou zijn en dat het dan poliklinisch gedaan zou worden. Dat zou betekenen dat ze al mogelijk over 2 weken naar huis zou gaan.
    Nou ja, eerst maar kijken hoe goed ze gaat drinken!!!

Ze is heel blond geworden, zelfs een beetje rossig :) Verder genieten we erg van haar. In bad gaan is wel 1 van de leukste momenten vind ik zelf. Heel lang kunnen we dan van haar wakkere modus genieten. Top is dat!

8. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    @ Nikske, Waar ik te tijd vandaan haal kan ik je zo vertellen ;) Dit is n.l. al m'n derde week thuis en heb dus al het hoog nodige al gedaan... ;)
    Heerlijk dat je zo an het genieten bent! Je hebt het verdiend!

@ Bramtim, Fijn dat alles in orde was en wat super dat hij zijn gezichtje liet zien :D

@ 16&pregnant, Wanneer en om hoe laat is dat altijd? Ik kijk wel steeds naar teenmom maar zijn nu herhalingen.

@ Seertje, Wat doet jullie meis het goed zeg! Kzou me ook lamschrikken geloof ik als je kleine blauw wordt van 'gulzigheid'.... Khoop voor jullie dat het drinken goed gaat verder zodat jullie Maura lekker mee naar huis kunnen nemen.

9. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Idd als ik t hier allemaal lees zou ik haast gaan denken dat het geen doen is om zonder pijnbestrijding te bevallen, maar ook ik ben het nogsteeds van plan. Gewoon thuis.. Tenzij er reden is om toch naar het zkh te gaan, dan doen we dat uiteraard. Ik weet ook zeker dat ik het kan ;)

10. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Pfff... ga zo maar eens naar bed denk ik. Voel me niet zo lekker. Bandgevoel in mijn bovenbuik, hoofdpijn en ben misselijk! Ook krampachtig gevoel in mijn bovenbenen.
    Bloeddruk is gewoon 85 dus zal wel niks wezen.
    Kijken wat een beetje slaap met mij doet.. Als ik tenminste de kracht kan vinden om naar bed te gaan..

11. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    Slaap lekker! Denk je een beetje aan jezelf?

12. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja zal ik doen hahaha. Vind de pijn in mijn benen wel vreemd eigenlijk.. Heb namelijk niks gedaan vandaag.

13. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    16 & pregnant komt elke werkdag om 18.20. Zijn wel herhalingen want ik heb de meeste al gezien. Toch leuk om nog een x te kijken nu ik zelf ook zwanger ben:) De afleveringen zijn ook terug te vinden op MTV geloof ik, en anders via Youtube denk ik.

14. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Goeiemorgen,

Seertje, super om te lezen dat je meisje het zo ontzettend goed doet! Logisch dat je geschrokken bent tijdens de fles, zoiets wil je als moeder helemaal niet zien. Mijn neefje is vorig jaar geboren met 33 weken en die heeft tot de uitgerekende datum in het ziekenhuis gezeten omdat hij 2-3 x per dag vergat te ademen (niet alleen tijdens het drinken) Zo te horen gaat dat voor Maura niet op!!! Fijn hoor :D

Hier: Vanmorgen om 7 uur al op :( Ben chaggy en heb geen zin in vandaag. Hoef overigens niets te doen dus daar ligt het niet aan. Derde weekend achter elkaar met de kids, normaal om de week dus heb het wel even gehad eigenlijk. Maar kan ik natuurlijk niet laten merken tegenover man en kids ;) Man is momenteel razend druk op zn werk dus door de week zie ik hem weinig en elk weekend de kids hakt er dan in. Wil gewoon ff lekker samen met hem onzinnige dingen doen zoals rondstruinen bij prenatal ofzo, ff samen zijn :(

15. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    Nee gelukkig heeft Maura dat niet, nooit gehad ook.

Kan me voorstellen dat je behoefte hebt aan you-time. Hoezo zijn ze nu al 3 weekenden bij jullie?

16. Vica86

Vica86 Niet meer actief

goede morgen dames.

voor mij begon de dag al vroeg. mijn meis was half 6 wakker en ik voelde mij erg slecht. sterretjes zien, misselijk, hoofdpijn en bandgevoel.
    vk gebeld en ben nu in het ziekenhuis. lig aan de ctg en ze hebben bloed geprikt. straks nog urine controleren. bloeddruk kunnen ze hier maar slecht horen van mij. was de vorige keer ook al moeilijk. ze komen nu uit op 90/60. heel laag dus. heb wel verteld dat mijn polsmeter gewoon 85 onderdruk aangaf vanmorgen. we zullen zien...

17. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    @Vica: spannend! Hopelijk valt het mee!

@Seertje: Eerst drie dagen vanwege de bruiloft (moeder werkte niet mee, we kregen ze alleen als we ze dan drie dagen achter elkaar namen, lekker even treiteren zodat wij de laatste voorbereidingen niet zonder de kids konden doen) Daarna een weekend extra omdat hun moeder wilde ruilen(en wij daar wel in meegaan om de verstandhouding van onze kant goed te houden) en dit weekend is ons eigen weekend. Maar goed, heb het wel even gehad met ze! Moet overigens zeggen dat ze tot nu toe heel lief zijn! Maar wel gewoon, zoals elk kind, aanwezig ;)

18. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    Heel veel sterkte meis!!

19. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Jojoki... volgens mij zijn er van ons dames niet veel die voor pijnbestrijding kiezen...

CVM...sterkte meis. hopelijk volgende week lekker onzinnige dingen doen met je hubby

Vica... stertke ook!! heb nog nooit in mjijn leven een CTG gehad dus zou niet weten hoe bv een wee uitslaat uit dat ding... laten we maar hopen dat ik er ook geen nodig heb.. (wegens zorgen dan he?!)

Hier... dalijk even naar winkelcentrum kijken voor badpak. Had mijn bikinis aan maar mijn tepels zie je al vanaf een meter afstand. stijf dus.... herkennen jullie dit. echt irritant hoor... moet echt bh's aan die gevoerd zijn anders ziet het gewoon niet uit....

20. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Maken ze een echo bij jou bij de vk? Bij mij niet, ik moet steeds naar het zh voor echo's. Bij mijn zoon hadden ze zich destijds flink vergist. Hij werd geschat op 7 pond bij de vk dus 3500 gram, maar hij was 8,5 pond. Ik moest met hem 24 uur in het zh blijven na zijn geboorte omdat ze elk uur 24 uur lang bloed bij hem prikten om zijn suiker in de gaten te houden. Er was niets aan de hand en we konden na 24u gewoon naar huis. Nu houden ze het wat meer in de gaten, het is al duidelijk dat het weer een groot kindje zal zijn maar voor mij geen reus ofzo. Ik vind het wel fijn een 8 ponder, ze kunnen zichzelf meteen warm houden etc en ze zijn een beetje vlezig :). Zo heeft mijn zoon nooit een kruikje nodig gehad. Ik wordt steeds voor suiker geprikt maar ik heb steeds 4,2 (moet tussen 4 en 6 zijn) dus daar ligt het niet aan. Dat ze het zo in de gaten houden heeft vooral tot nut dat ze me niet over tijd laten lopen, want en 10 ponder.... nouhou dat hoeft van mij nou ook niet :)

Ja! Dat is een goed doel! Ik heb ook wat kledingstukken waarvan ik denk dat dat mijn doel is... om die weer aan te kunnen :D Voorlopig kunnen we ongegeneerd eten :D

Ik weet niet hoe ik je hier antwoord op moet geven zonder je bang te maken of hoe zeg je dat?! Laat ik zeggen dat mijn PERSOONLIJKE ervaring is dat het een HEL was. Het was de ergste pijn die ik in mijn leven heb ervaren. Ik had na 10 uur ontsluitingsweeen nog steeds maar 4 cm. Wilde perse thuis bevallen, maar toen de vk zei dat ze me in het zh iets zouden geven zat ik binnen 5 tellen in de auto alleen nog maar aan die pijnstilling te denken ;). Eenmaal in het zh had ik wel 8 cm en dan geven ze je geen pijnstilling meer. Ik voelde me zoooo gen**id! Maar het is me uiteindelijk dus toch zonder gelukt, en ik heb het overleeft. En ik ben toch weer zwanger, en ik heb toch weer voor een thuisbevalling gekozen... dus er is iets voor te zeggen dat wij vrouwen dat gewoon KUNNEN :D!

Deel Deze Pagina