@ mobius: DIkke digi knuffel voor jou! Je komt over als een zeer sterke vrouw! mijn respect heb je!!! Erg aardig van je ouders om ff langs te komen en je huisje onder handen te nemen... Wat lief!!! Spannend die data van je moeder, hoop dat jullie goed nieuws zullen krijgen!!!!
@Musty, fijn zeg, zulke buren @Mobius: Mag ik vragen of de vader van je beebje in beeld is, wil hij straks contact met het kind? Hier: Sinds een uur flink buikpijn en de hoofdpijn is ook weer terug na 1 dagje zonder. Maak me wel zorgen, buikpijn heb ik nog niet eerder gehad, het is echt een zwaar menstruatiepijn gevoel en steken rond mn navel en heel laag in mn buik. Vraag me ook af of het misschien te maken kan hebben met mn blaas, antibioticakuur is nu 2 dagen afgelopen maar misschien is het wel niet over dat het daar vandaan komt? Buik is trouwens boven mn navel heel hard en eronder zacht??? Ook nog niet meegemaakt...of zou dit indaling kunnen zijn? gelukkig moet ik toch al naar de vk vanmiddag, anders had ik gebeld. Voel de kleine nog wel, ze is wat rustig maar heeft een heel druk weekend gehad En dan nog iets waar ik steeds meer over na ga denken...die enge verhalen die je soms leest (die ik probeer te ontwijken) over kindjes die ineens met 39 weken zwangerschap zonder reden overlijden in de buik of die de bevalling niet overleven. Ik kan hier nu soms zo bang om worden, als ik mocht kiezen zouden ze me over twee weken inleiden om dat soort dingen maar te voorkomen. Kan met manlief echt niet over zulke angsten praten, hij wil er niets van horen.
Dikke knuf van hier! en je mag best klagen hoor als je zin hebt En de 18e zal zeker een heeeeeel spanennde dag worden!!! zal met je meeduimen!!
@ jojoki: Jij dus ook morgen naar de gyn morgen... Heb je zelf al een bevallingsplan opgesteld? Ikke ga me er vandaag nog wat meer in verdiepen maar ben zelf niet zo van de planning, omdat het vaak anders loopt en dan nog meer stress opleverd hahaha... Idd, erg extreem hoe ver mensen ook gaan he in opdracht van iemand anders? die mensen hebben echt een kronkel in hun hoofd zeg.... Openstellen eerst alle negatieve emoties eruit, zo naaktlopen en allerlei sexuele handelingen doen pff.. erg hoor. En ook eng gewoon, dat vele daar in mee gaan. Nou jah, ik kan het niet begrijpen, misschien wel te nuchter voor, maar vind het wel gevaarlijk dat er gewoon zulke groeperingen/ sekten bestaan die zo misbruik maken van mensen. Succes met leren trouwens!!!!
@ cvm: Angst blijf je altijd wel houden.. Zolang het maar bij de "gezonde"angst blijft meid. Ik zelf denk ook vaak aan dat soort dingen, maar gelukkig krijg ik dan even een trapje of draai in me buik zodat ze laat weten er nog te zijn. Inleiden heeft ook zo nadelen hoor.. Hopelijk kan de vk je wat gerust stellen vanmiddag.. Even een knuffel voor jou... Hoop dat je buikpijn straks wat afzakt, zodat je toch een beetje van je rustige dag kan gaan genieten...
Bevallingsplan... als ik het zo lees hebben toch meerdere van jullie eentje opgesteld. Was dit omdat je het zelf wilt of omdat de vk/gyn het voorstelde??? Hier heeft de gyn het er nog niet over gehad en ik was ook niet van plan er een op te stellen. Ik ben dan weer zo eentje die het plan dan helemaal uitwerkt en als dan iets anders loopt (wat je wel kunt verwachten) in de stress gaat schieten. ik laat het allemaal over me heen komen en zie wel hoe en wat..... FB MELDPLICHT HOOR!!!!!
Wat was dat bij Undercover eigenlijk??? Heb het niet gezien! Kruidvat had nog niets liggen, straks maar eens bij een grotere kijken hihi
@ luckey: Gaan die aanbiedingen van de kruidvat niet altijd op dinsdag in???? Ik ga morgen in elk geval even kijken, maar jah almere beetje kennende, is het al weg voordat de winkels open gaan... Dan maar ff mijn moeder vragen als het echt leuk spul is, kan zij het nog halen. Gelukkig woont zij in een klein dorpje, dus daar lopen de aanbiedingen niet zo hard. Undercover ging over de sekte miracle of love.. Mensen moesten echt bizare dingen doen en werden ook letterlijk kapot gemaakt doordat er tegen hun gezegd werd dat ze nu dood waren en ze moesten naakt lopen en dat soort walgelijke dingen. Ging best ver dus, walgelijk zulke sektes... Enne bevallingsplan, ik heb er geen hoor.. De vk raadde mij het aan om er een te maken zodat ik geruster de bevalling in ga, maar ben zelf niet zo'n planner. Laat het toch wel op me af komen, want als ik iets plan loopt het toch weer anders haha n ben ik daar gefrustreerd over. Ik ga wel gewoon morgen bij de vk mijn wensen aan geven, maar goed dat zijn alleen maar wensen....
@ Musty, oei al geklokt, Hoe gaat het vandaag? O lees net dat het iets rustiger is! rustig aan hoor meis @ Titania, In onze vriendengroep heeft de helft al kinderen dus is wel leuk! Mooie buik hoor! @ leonie, Heb gister toevallig ook gekeken, raar dat mensen zich zo mee kunnen laten slepen.... @ Minime, Weet ook niet waarom mensen vragen of het er 2 zijn, denken grappig te zijn zeker??? @ Seertje, Dikke knuf voor jou! Het is helemaal niet verkeerd om bij jullie geluk stil te staan @ CVM, wat lief dat hij een sms stuurt @ Luckey, hier gaat de folder van kruidvat altijd pas de dinsdag in is dat bij jullie niet zo? @ Mobius, Dat wordt een spannende tijd tot de 18e! Heel veel sterkte! @ Jojoki, Kzou morgen de gyn wel ff vertellen van je slijmverlies. Ik heb me laten vertellen dat bij de slijmprop bloed zit... @ CVM, ik herken de angst wel, maar probeer hier toch niet teveel aan te denken... Hier, Heb lekker geslapen. M'n tante gaat woensdag voor 4 weken naar Bali dus ga daar vanmiddag ff op visite. Tussen de middag ga ik ff naar m'n werk gaan eten, zodat ik ze daar ook weer ff zie! Is er trouwens storm op komst??? haha. De kleine is n.l. tamelijk in beweging hier!
Meestal hebben ze bij kruidvat de spullen al op maandag liggen voor die prijs dus ik gok het erop, anders ga ik morgen weer haha....
CVM: vader is in beeld maar in de meest negatieve vorm die je je maar kunt bedenken. Hij maakt het me al van in het begin heel erg moeilijk en vooral toen het nieuws van mijn moeder bekend werd ging hij heel erg dreigen en zo. net alsof hij me dan nog beter kon kraken Ik wil mijn kind zijn vader niet ontzeggen maar ik lig toch wel echt wakker van zijn uitspattingen. Zo heeft hij dus in december zijn job opgezegd in de hoop dat hij minimum aan alimentatie moet betalen. Ik ben hier echt ziek van. Gewoon omdat ik weet dat hij lekker thuis bij zijn ouders zit en lekker kan sparen terwijl ik met de financiele moeilijkheden zit en amper rond kom voor de voorbereidingen voor het kindje. (maar volgens mij wil hij voor de rechter verklaren dat ik het kind financieel niet aankan en hij wel) Ook heeft hij extra geboortekaartjes besteld maar die wil hij ineens niet meer betalen Ach, we zien wel hoe het gaat. Heb in ieder geval een hele lijst met leugens over hem, dingen die hij uitgespookt heeft en zeker in zijn nadeel zijn dus hij gaat het ook niet gemakkelijk hebben! Ga er wel voor zorgen dat mijn kind hier geen last van ondervindt. Die heeft niet gekozen voor deze miserie die zijn vader hem aandoet :x
Mobius... wat een kerels lopen er toch rond he. Zorg maar voor veel bewijzen, niet dat je dalijk je kindje moet afstaan aan hem......
Hey Meiden, Sorry dat ik nu pas iets laat horen... Heb gister inderdaad gebeld, en moest toch even langs komen. Was pas rond 00.30 uur weer thuis en meteen mn bed in gegaan. Ben alleen gegaan om niemand ongerust te maken. Heb ongv 45 min aan ctg gelegen, en dat zag er allemaal goed uit. Ook nog een binnenwaarts onderzoek gehad, en geen ontsluiting! Gelukkig maar natuurlijk Het schijnt er toch bij de horen, die erge harde buiken en de pijn die ik voel Waarschijnlijk omdat hij ook zwaarder en groter word en misschien zelfs op dit moment weer een groei spurt heeft.... Pfff ben blij dat alles goed was, maar wel minder blij dat deze pijnen enzo er ook bij horen die laatste weken! Ik had wel een pilletje meegekregen om wat te ontspannen en goed te slapen. Deze mocht ik pas innemen als ik in mn bed zou liggen omdat je meteen suf word en in slaap valt. Nou sorry, durfde het toch niet aan!! Vriend had natuurlijk nacht dienst, en zag het niet zitten om dan helemaal in coma te liggen... Ik bewaar m wel, kan vast nog wel een keer van pas komen! Ik ga nu even bijlezen!! xxx Bedankt voor jullie lieve reacties nog van gister!!!!
Ben blij van je te horen FB. Gelukkig geen ontsluiting maar die pijn is toch niet "normaal".... ik kan ze me niet herinneren van 1e zwangerschap hoor... maar goed elke zwangerschap is anders he. Rust maar lekker uit!!! (dat pilletje zou ik ook niet hebben durven nemen)
MiniMe81: druk druk druk! Lekker joh, nog maar 10 daagjes!! Tja, het zit nog hoog en zal wel even zo blijven denk ik. Het komt goed! cvm: had idd ook wel mee willen klagen Ik kolf gemiddeld zo'n 1200 cc per dag. Dus een aardige productie! Lactatiekundige heeft me meerdere pluimpjes gegeven En dat knobbeltje is kleiner. Heb 15 maart nog wel een controle-echo. Kan me zooo goed voorstellen dat je af en toe een klap wilt uitdelen. Mensen kunnen zich soms zo mee bemoeien :x Lief van je hubby musty: dank je! Fijn dat het rustiger is! mobius: wat is een relax? Lekker dat je ouders je komen helpen, heel lief! cvm: ben erg benieuwd wat dit is? Laat je het ff weten na de vk? Probeer er niet teveel aan te denken, je maakt jezelf alleen maar gek. Anders is het een idee om het met je vk over te hebben? foeske: dank je wel meis! Je gaat leuke dingen doen vandaag, have fun! FB: heeee daar ben je!! Gelukkig is het dus niks. Nou ja, niks. Je begrijpt wat ik bedoel. Je mocht weer naar huis. Wel heel vervelend (zacht uitgedrukt) dat je er zoveel last van hebt.....Doe rustig aan meis!
@fb: gelukkig dat er niets aan de hand is!!! @luckey: ik wil zelf een bevallingsplan ,ws kunnen ze er niet veel mee omdat je nooit weet hoe het loopt maar ik vind het fijn als ze mijn voorgeschiedenis weten hoe het is gegaan met de vorige bevalling en hoe ik dat zelf beleefd heb! En wil gewoon duidelijk hebben dat mijn man ook beslissingen kan maken als ik daar zelf niet toe in staat ben door weeen oid, hij weet hoe ik er in sta. Ach en zoveel stelt mijn bevallingsplan niet voor hoor, gewoon even meer iets van mezelf dat ik de dingen waar ik me 'Ongerust' over maak op papier staan en zij ervan weten.
*cvm: Achh wat een lief smsje van je mannetje zeg!!! *smelt.... *seertje: Jullie hebben inderdaad echt geluk met zo'n sterkte meid als Maura!! Super hoor.... *titiana: Mooie buik hoor! *musty: Vanmiddag dan idd maar even een slaapie doen op de bank als ik jou was Lekkere onderburen!! *buik: Ik krijg altijd positieve opmerkingen over mn buik van iedereen. Dat ik 'm mooi draag, dat ik echt niet dikker ben geworden (uhmm ja?), gister zelfs de vk: zo echt een hele mooi buik hoor, en nog niet eens striea. Netjes hoor. *jojoki: Lekker he verlof! geniet ervan! Alvast succes met je examen! *cvm: die pijnen die jij omschrijft heb ik dus ook sinds gister. Schijnt er bij de horen Maar als je het niet vertrouwt, gewoon bellen hoor! Ik ben geen arts.. hihi *kruidvat: Alles wat ik tot nu toe daar gekocht heb, is verziekt in de was!! Alsof t al 100 x gewassen is, zo uitgelubberd Er maar op 30 graden gewassen.. Ik koop er geen babykleertjes meer! *mobuis: vervelend hoor van je ex, pfff... hopelijk heeft die kleine er straks niet al te veel last van! *bevallingsplan: ga ik niet maken. Ik heb met mn vriend al een paar dingetjes afgesproken die ik echt niet wil... En voor de rest laten we het dan op dat moment op ons afkomen! gewicht: Hoeveel zijn jullie nu aangekomen?? Bij mij gaat t de laatste week a 1,5 week wel heel snel... ik zit nu op +14kg. Heb wel t idee dat ik veel vocht vast houd ineens hoor, want in 2 dagen tijd was ik bijna 2kg aangekomen Maar ja,toen ik het ziekenhuis inging vorige maand, zat ik op +13,5 kg, en toen ik thuis was op +10kg, dus dat scheelt weer... haha lijnen: vanaf wanneer mag je eigenlijk fanatiek gaan lijnen en sporten na je bevalling (zonder BV)? Of ligt dat eraan hoe je je voel? Mn moeder zegt dat ik minimaal 6 maanden moet wachten! xx
Een relax of een wipstoeltje is zo'n ding waar ze in kunnen liggen en wat zo een beetje op en neer gaat. zo iets: