Ha dames, Net terug van 4 dagen Barcelona met heerlijk weer ZONDER de kids Was wel erg ontspannen! Veel geslapen, maar ook veel gelopen en gezien! Lang lopen wordt nu wel wat onhandig met baby die op de blaas drukt steeds maar verder gelukkig geen pijn oid. Alles gaat wel een tandje langzamer allemaal! Nu nog 2 weken werken en dan verlof! Heb niet terug gelezen waarvoor excuus! Maar volgens mij zitten alle babies nog in de buik!
FB... balen dat je kruidvat kleding zo verwassen is. heb er zelf nog geen kleertjes gekocht, alleen toebehoor zeg maar. Wel vaker leggings voor mij en geen problemen mee... Seertje... 1200cc per dag. dat is veel zeg. Ik kreeg per kolfbeurt max 300 cc eruit.... dit was op mijn hoogtepunt haha. Maar goed ik kolfde wel maar 2x per werkdag natuurlijk.... Aangekomen... laatste controle was ik 12 kilo bij. Mag woensdag weer dus ben benieuwd. Gisteren stond buik weer echt op spanning dus heb gesmeerd, nu gaat het wel weer Jojoki.. met een nare 1e bevalling zou ik idd ook dingen aangeven. Het enige dat ik moet/wil aangeven is dat ze ander hechtdraad moeten gebruiken in geval van knip. Vorige waren nl erg vroeg opgelost waardoor ik een inrit naar mijn gaatje had... niet echt prettig en echt 2 weken last van gehad.
Fijn dat het zo goed is bevallen. Idd weer heerlijk om af en toe ook iets zonder kids te doen he. Sommige kunnen het zich niet voorstellen maar ik vind het ook heerlijk hoor, heb je als koppel ook gewoon nodig. Al is het maar een avond of 1 nachtje weg...
Foeske: Wat leuk dat jij ook een babyshower hebt gehad! Ect super Titania: Weer een mooie foto van je buik! FB: Hoe gaat het nu met je?
Moet zo nog even een paar pagina's terug lezen..... Kom net terug van de VK. Vertel heel blij dat we goed nieuws hadden afgelopen vrijdag over de hoofdligging van onze meid. Zij en de VK in opleiding die er naast zat, waren ook erg blij voor mij. "Nou ga maar even liggen, dan gaan we weer even voelen, meten en hartje beluisteren" De stagiaire ging eerst "Ja, ik denk dat ik de billetjes hier boven in voel en het hoofdje mooi beneden". Ik blij. Toen was het de beurt aan de VK zelf. " Ojeee, ik denk dat ik hier boven het hoofdje voel en de billen beneden.... ze ligt volgens mij weer in stuit....." "Er is maar 1 manier om daar achter te komen.....hup naar de echo kamer" Een stelletje dat net binnen was voor de termijn echo moest voor mij de kamer voor 30 sec. verlaten. Hup gel op de buik apparaat op mijn buik en ja hoor..........ZE LIGT WEER IN STUIT!!!!!!!! Wat een draaikont... Ik ben wel heel blij dat ze de echo gemaakt hebben, ze had immers ook kunnen zeggen dat ze goed lag omdat afgelopen vrijdag op de echo bij de gyn beze ligging werd vastgesteld. Volgende week krijg ik weer een liggingsecho bij de VK . Ook is alvast een plekje op het 'versie-spreekuur' de vrijdag daarna voor mij gereserveerd voor als ze dan nog steeds in stuit ligt. We zijn weer terug bij af........ Toch ben ik wel heel blij dat ik met eigen ogen heb kunnen zien dat ze in iedergeval wel in hoofdligging kan komen te liggen en dat ik de desbetreffende gyn al heb ontmoet. Ook stelt het mij deels gerust dat er nog voldoende ruimte is en dat ze zo bewegelijk is. Moeten we toch de moxa maar weer tevoorschijn halen..., zal manlief blij mee zijn
O nee Fleuri....weer die stuit!! Jeetje wat een draaikont zeg. Maar wel goed om te weten dat het volgende keer weer goed kan liggen
FB online!! *zwaai* Ik heb ook aan je moeten denken.. ik hoop zoo dat alles ok is met je. lees net dat het ctg goed was, *phew* gelukkig maar. Ik hoop dat de klachten een beetje af gaan nemen of stabiel worden ofzo...al die pijn is echt niet tof! lief die complimenten over je buik.. ik heb helaas wel striea, maar ik had al een beetje uit de pubertijd dus ik denk dat ik er gewoon aanleg toe heb(maar niet genetisch.. mijn moeder heeft na 3 zwangerschappen met flinke toeter NIKS:x) @ VIca, succes bij de controle vandaag! @ Foeske, ja dat is wel anders als je vriendinnen al kindjes hebben.. ik heb er alleen 2 met en de rest vind het alleen super gaaf om "tante" te worden..soms ben ik wel een beetje bang dat ons contact toch anders zal worden ofzo.maarja dat heb je zelf ook in de hand denk ik. @ Mobius, met alle tegenslagen die op je pad komen denk ik dat je hier des te sterker uit zult komen en echt een top mama gaat worden voor je kleine vent.. je blijft doorbikkelen, ook met je werk.. ik vind het zo goed van je! Ik zal proberen de 18e aan je te denken en dat de uitslagen gunstig zijn voor je moeder. *grote giga knuf* @ Seertje, ik kan me voorstellen hoe die foto's jou kunnen raken.. om het persoonlijk meegemaakt te hebben en niet zo veel van alle narigheid met jullie kleintje te gehad is toch bijzonder. Ik vind het zelf echt inspirerend hoe zulke kleine mensjes kunnen vechten. Menig volwassene heeft niet zulte wilskracht en vechtlust. dat zei m'n vriend ook al, als ik er geen goed gevoel over heb moet ik het gewoon niet laten doen. Dat maakt de slagingskans niet beter als ik niet ontspannen over zou zijn, Ik had een beetje het idee dat als je een draaipoging weigert ze er nog moeilijk over kunnen doen.. Ik heb daarom ook alvast m'n research gedaan over alternatieve methodes. Het slijmverlies zou ik idd even melden. Het klinkt als de slijmprop, gelukkig is het geen ramp als het stukjes zijn.. volgens mij zijn er meerdere die al deeltjes leken te verliezen en hij kan op dit termijn nog teruggroeien @CVM, hij zit heeel hoog ja.. op de foto nog niet eens zo erg. Hij heeft een paar keer per dag momenten dat ie helemaal hoog gaat liggen met flinke bolling naar links of rechts. ik moet dan echt liggen of recht op zitten, want relaxed of een beetje gebogen zitten doet gewoon pijn Wat een schat van een hubby heb je toch..zo'n lieve sms maakt laat je hart echt stralen! Ik hoop dat je je vandaag beter gaat voelen, als de hoofdpijn of rare onherkenbare buikpijn aanhoudt gewoon bellen he! Ik herken je angsten heeel erg! ben echt een stresskip geworden onder invloed van alle hormonen en tja zelfs dit forum. Complicaties zijn uiteraard meer uitzondering dan regel en als je alle verhalen hier leest(zoals vlinderforum vanaf 25wk bijvoorbeeld-hartverscheurend!) kan je jezelf flink bang maken.. maarja dit is dan ook een plek met alleen zwangeren dan heb je ook de kleine percentages te pakken. Mijn vriend is wel n's echt een beetje pissig geworden omdat ik in paniek was dat het kindje al een aantal uren heel stil was en meteen hem ergste scenarios begon te vertellen.. soms is het beter om dingen niet te weten en je gewoon aan over te geven en vertrouwen hebben dat het goed komt. Helaas gaat dat hier niet op, ik ben bang dat ik pas rustig ben als ik hem in m'n armen kan sluiten..
neeeee! wat een koppige dame zeg verdorie! Heel goed dat ze gelijk een echo gingen maken, ik heb laatst bij de zwangerschapsgym van een meisje gehoord bij wie ze het verkeerd hadden gevoeld en ze zat echt weken in de stress voor niets. pfft, maarja ze zijn er nu echt mee bezig dus ik hoop echt van harte dat het gewoon weer gaat lukken!
@ fleuri .... jeetje hopelijk draait ze snel weer! @ me2.... fijn dat jullie heerlijk hebben genoten! @ gewicht.....met 30 wk -9.5 kg met 32 wk eindelijk 1,5 kilo aangekomen, maar als ik mn weegschaal gister moet geloven is er alweer wat vanaf @ lijnen.... geen idee wanneer dat weer zou mogen @ FB.... gelukkig dat je uk nog lekker warm binnen zit! @ mobius.... wat een ***** geen goed woord voor hm *knuf* @ foeske... whahah geen idee of er storm op komst is hier ook een heel erg actief manneke @ bevallingsplan.... zit te dubben of ik er 1 zal maken ja of te nee donderdag weer naar de gyn en even vragen in hoeverre zij ernaar kijken @ jojoki.... scces met leren en duim voor je woensdag! @ cvm.... hoe gaat t nu?? hier net bij HA geweest met mn meis, en ze doen nu nog niets, wel weer een infectie in de diepere luchtwegen, een rare hoest, ze heeft gezegt hoe ze t noemde ben t vergeten en dr oortjes aan beide kanten beginnen weer rood te worden dus yippy zal over 2 dagen er wel weer zitten omdat de verhoging oploopt @ kruitvat aanbiedingen.....bij dio drogist zag ik ook al leuke dingen in aanbieding maar ik heb alles al anders wordt t te te veel kasten stromen al over
Hoi hoi, Mobius: Wat een schoft die vent! Anyway, ook al heb je het financieel krap, je kindje heeft vooral liefde nodig. En als die vent gaat proberen je kindje op te eisen door te bewijzen dat hij meer geld heeft, zal een rechter alleen op het idee komen om hem dus te laten betalen. Ze halen je kleine echt niet bij je weg zonder reden! En als ie lastig word, post maar een berichtje, zullen we hem eens een bezoekje brengen met de april mama's, 20 hormoonbommen voor zn deur, eens kijken of ie dan nog lacht Titaniä: Fijn dat ik niet de enige ben met gekke angsten ed. De vlindertuin va 25 weken mijd ik. Net zoals ik in het begin geen mk-verhalen wilde horen/lezen. Zolang ik het niet lees/zie/hoor bestaat het nu even niet voor mij. Misschien egoistisch maar is puur zelfbescherming. Musty: balen weer van je meis. Hopelijk krijgt ze niet meer last en ebt het deze keer weg! Vica: al nieuws? De rest: Sorry mensen ik lees een hoop maar vergeet het meeste. Niet persoonlijk!!! Hier: Nog steeds flink hoofdpijn en buikpijn. Hoop/denk dat de hoofdpijn misschien tussen mn oren zit ofzo, omdat ik vanmiddag naar de vk moet en bang ben voor mn bloeddruk. Net waren mn ouders hier om de hond op te halen, ze waren een paar dagen weggeweest. Heeft mn moeder een nieuwe hobby gescoord: hotfix. Dat is dat met die kraaltjes/steentjes/ijzertjes die je op een patroon kan leggen en dan erop met 'strijken' met een speciaal boutje. Dus ze was meteen aan de slag gegaan, heb een heel lief roze broekje en truitje met zilveren vlindertjes gekregen. Handig, oma aan de hobby!
even heeel raar vraagje .. ik heb met de babyshower een huidverzorgingssetje gekregen voor mezelf met daarin een bodyscrub voor de benen. Nou werd er door de verkoopster tegen het vriendinnetje waar ik het van heb gezegd dat je als hoogzwanger de beenscrub absoluut niet mag gebruiken, omdat het de circulatie kan beinvloeden en eventueel weeen op kan wekken eerste keer dat ik zoiets hoor! Ik wil hem toch ff proberen(ruikt ook super lekker) normaal gesproken neem ik het zekere voor het onzekere maar voor mij klinkt het een beetje als lariekoek? of toch niet?
@Titania: hmmm moeilijk, want je zou idd denken dat het pure onzin is maar misschien zit er iets in de scrub wat niet goed is in de zwangerschap? ik weet dat ze in de sauna ook de bodyscrub met algen afraden tijdens de zwangerschap omdat daar iets inzit wat door het scrubben in de bloedbaan kan komen en weeën kan opwekken....En waarom zouden ze het anders zeggen? ik bedoel, meestal gaat het ze maar om 1 ding, verkopen, dus als het geen kwaad zou kunnen dan zouden ze het niet zeggen lijkt me. Het zal heus niet supergevaarlijk zijn maarja, als het bij 1:10.000 weeen opwekt en jij bent net die ene.....
Nou hopen dat ze op tijd weer goed draait En niet te druk om maken.... Ze schijnen nog tot de laatste dag kunnen draaien!! xx
Sow meiden.. Even de tijd om lekker bij te lezen en te reageren Musty wat vervelend dat je jezelf niet helemaal lekker in je vel voelt, wel fijn dat je samen met hubby het huis lekker schoon hebt kunnen maken.. Nog eventjes volhouden meis !! Vica het is maar goed dat je van hubby niets meer mag.. want je moet echt even aan jezelf denken.. hoe moeilijk stil zitten ook is.. CVM dat klinkt inderdaad als een night from hell.. maar wel lief dat hubby mee naar IKEA is geweest Dus toch nog een leuke zondag gehad.. Chantico gefeliciteerd met je 35 weken vandaag.. Gaat zo hard he ?! Ik ook alweer 35 weken en vind het nu echt spannend worden Bramtim hier heb ik die vraag over kraamcadeau al van een aantal vrienden gehad & ik vind het zelf ook erg moeilijk.. Ik heb eigenlijk alles al.. maar wil natuurlijk ook niet onddankbaar of veeleisend overkomen door te zeggen dat ik bepaalde dingen niet meer hoef ofzo.. MOEILIJK ?! Nja ik lees in elk geval even mee wat de andere meiden hiervan zeggen Luckey wat fijn dat het zwemmen gezellig was !! Hier heeft vriendlief ook een paar dagen geleden de 2 terrassen, oprit, en pad naar de voordeur schoongemaakt.. ziet er weer helemaal goed uit.. een wereld van verschil Jullie zijn goed geslaagd zeg op de woonboulevard !! Goed gedaan Seertje leuk verlanglijstje zeg !! Die bewaardoor is leuk.. had hem al eerder gezien, en wou hem deze week toevallig zelf gaan maken voor onze man.. FB wat vervelend dat je last blijft houden van een brandende buik L Leonie wat fijn dat alles klaar is voor de kleine.. maar laat haar toch nog maar eventjes zitten hoor !! Je hebt nu al zoveel weken erop zitten.. die laatste paar kun je ook nog wel aan !! CVM dat is een flinke buik J FB Heb toevallig gisteravond echt regelmatig harde buiken met krampen en pijnlijke steken gehad.. zelf ging ik uit van oefenweeen of voorbereiding/indaling.. maar ben benieuwd wat de komende paginas me gaan vertellen over jouw situatie.. klinkt mij toch wel serieus in mijn oren hoor !! SUCCES Foeske dat klinkt echt al een hele leuke babyshower !! wat super dat je er zo door verrast was J dezelfde weddenschap loopt hier trouwens ook.. alleen moet hier degene die het kortst bij zit met alles de meeste poepluiers verschonen haha Buik/ zwangerschapsopmerkingen ach mensen moeten toch altijd wat te zeggen hebben. Zo stopten vriendlief en ik gisteravond even bij een tankstation omdat zijn sigaretten en mijn kauwgoms op waren, ik dus naar binnen en vraag die sigaretten aan dat meisje achter de kassa.. krijg ik te horen: je weet toch wel dat je zwanger bent he ?!?! Ja goh muts wat denk jij dan.. grrrrr.. alsof ik ook maar IETS zou doen om mijn kleine in gevaar te brengen.. Verder krijg ik eigenlijk alleen maar posi opmerkingen over mijn buik J Titania wat een mooie buik zeg !! prachtig !! Seertje jullie meisje doet inderdaad super goed haar best.. een echt vechtertje.. zij komt er wel in het leven !! Daar mag je trots op zijn J Mobius kan me helemaal voorstellen dat je nogal bang bent voor de 18e.. ** Knuffel voor jou ** Pfff 10 paginas bijgelezen.. nog 3 te gaan .. Luckey hier stelde de VK een bevallingsplan voor omdat ik een echt controlfreak ben.. ze zei toen: als je dingen op papier zet dan kunnen we tenminste rekening houden met je wensen.. al weet je nooit hoe een bevalling loopt.. FB fijn dat alles goed was J Zijn we weer gerust gesteld.. hihi Gewicht ik ben hier nu 13 kg aangekomen.. ik houd nu wel echt vocht vast.. kan mijn ringen niet meer om en laarzen gaan heeeeel moeilijk dicht.. Me2 wat fijn dat Barcelona zo goed is bevallen.. Fleuri weer in stuit L Wat balen zeg !! Ze heeft echt een eigen willetje.. Titania nog nooit gehoord dat je je benen niet mag scrubben.. ik scrub ze elke avond met een scrubhandschoen.. zo trekt de bio-oil erna namelijk beter in.. Hier gistermiddag wat wasjes gedraaid en een filmpje gekeken met vriendlief.. daarna bij mijn ouders frietjes gaan eten & daarna bij vrienden op bezoek geweest.. Vanochtend een ochtendje gewerkt.. ging opzich wel goed al viel die wekker wel heeeeel erg tegen !! De rest van de dag ga ik het rustig aandoen.. vanaf morgen weer aan het huishouden J
FB, gelukkig goed nieuws van je ziekenhuisbezoek! Fleuri, wat jammer dat ze weer in stuit ligt. Heb je je kindje voelen terugdraaien? Blijkbaar kan ze nog alle kanten op ja. Ik blijf voor je duimen dat ze uiteindelijk goed gaat liggen! Foeske, wat superleuk die babyshower! Voorweeën/weeën: dat ze zeggen dat je weeën direct herkent is niet helemaal waar: ik had eerst overdag krampen/voorweeën (zonder ontsluiting, voelde de vk s avonds), die ergens over zijn gegaan in echte weeën. Maar ik heb geen idee wanneer precies. Op een gegeven moment dachten we wel dit zijn échte weeën, maar toen was het al wel even bezig, denk ik. Dat je met je ademhaling (puffen) de pijn kan verminderen geldt denk ik zowel voor weeën als voor (pijnlijke) voorweeën, gewoon omdat ademhaling een goede methode is om met pijn om te gaan. Mobius, wat heerlijk en superlief dat je ouders je huis helemaal gaan schoonmaken! En ik duim me suf dat je moeder straks een hele goede uitslag krijgt! Maart: ik hoop heel erg dat deze kleine blijft zitten tot april. Vanaf 2 april vind ik het best (1 april lijkt me niet zo leuk, op de één of andere manier). Als ik de geboorte echt mocht bestellen zou ik als afleverdatum zondag 3 april kiezen CVM, het staat me vaag bij (maar pin me er niet op vast!) dat oefenweeën van onder naar boven in je buik trekken en echte weeën van boven naar onderen. Als ik een harde buik heb, voel ik dat vaak het eerst onderaan, maar dat kan ook zijn omdat daar mn blaas zit en mn broek, waardoor ik het daar als eerste waarneem. Maar dan is ie wel volgens mij in zn geheel hard. Misschien heb jij een harde buik van je kindje dat tegen de bovenkant aandrukt ofzo, dat ie daarom eerst/alleen boven hard wordt. Praat er hier maar over hoor! Ik heb dat soort gedachten ook wel eens, en druk die dan snel weg. Ik vond de vorige keer het einde van de zwangerschap ook zoveel enger dan het begin: in het begin wel kans op een miskraam, maar ja daar doe je niets aan. Op het einde ook kans op zulke nare dingen, en dan is het zaak om zelf heel alert te zijn en op tijd aan de bel te trekken. Die verantwoordelijkheid voelde ik steeds zwaarder wegen op het einde, dus was blij dat ik een week te vroeg beviel! Gewicht: ik zit nu op +7 kilo. Kruidvat: ik weet niet wat de kwaliteit van de kleertjes daar is, maar over de sokjes (van Bambino) lees ik alleen maar goede dingen. Titania, ik heb daar nog nooit over gehoord (dat benenscrub weeën kan opwekken), maar ik heb er ook niet voor geleerd ofzo Wel weet ik dat je met sommige massages moet oppassen (voetreflex). Dat van die benen lijkt me eigenlijk een beetje overdreven. Heb het ook nog nooit gehoord dat meiden die overtijd liepen en graag de bevalling op wilden wekken hun benen gingen scrubben Wat CVM zegt over een bepaald bestanddeel in de creme daar kan ik me nog wel iets bij voorstellen. Thanx, jij ook gefeli! Het gaat zeker hard. Ik heb morgen m'n laatste werkdag, heerlijk! Ik vind het wel 'onhandig' dat je (bij een gewone zwangerschapsduur) ergens tussen over 2 en 5 weken gaat bevallen... Zo'n brede marge! *Schrikt trouwens enorm* over 2 weken mag ik al thuis bevallen Ringen: checken jullie ook regelmatig of je je ringen nog af kunt krijgen? Dat je niet opeens zit met opgezwollen vingers en ringen die doorgezaagd moeten worden... Hier gaan ze nog goed af, maar doe ze ook steeds weer terug om (voelt anders zo 'bloot').
Ringen: Ik heb mijn ringen vorige week afgedaan, vingers zwellen te erg op en kreeg ze bijna niet af Dus ik doe ze voorlopig niet meer om.... Wel kaal hoor! Maar ben bang dat ik ze anders binnenkort moet doorknippen xx