Bij Zoon was hele tijd aanwezig: verloskundige, stagaire en man In de kamer was aanwezig: standaard ziekenhuis bed, benodigdheden voor bevalling/hechten maar lag achter gordijntje en een grote loveseat. Verder is me niets bijgebleven. Douche was op de gang maar nu zijn er kraamsuites en die hebben wel eigen badkamer op de kamer, hoop dus dat ik die krijg hihi.... Ben wel benieuwd hoe het nu zal zijn, er is immers geen verloskundige die met me naar het ziekenhuis gaat, ik moet dus met mijn weeen door de hoofdingang komen. Denk dat ik toch maar zo'n infoavond ga bezoeken...... zijn geloof ik maandelijks he?
Gaan jullie allemaal in het ziekenhuis bevallen trouwens? Bij mij is nog steeds de bedoeling gewoon thuis, lijkt me wel relaxed. We wonen ook maar 3 minuutjes van het zkh, dus mocht het nodig zijn, dan zijn we er ook zo. Manlief wou de slaapkamer al extra sfeervol gaan maken, zodat ik me meer op mn gemak ga voelen, met geurkaarsjes enzo. Schattig toch?
oja gepoept heb ik ook, duwde verkeerd in het begin hihi maarja boeide me vrij weinig als het kind er maar uit komt....
@FB, zoiets is idd wel mooi.. Mijn ervaring is wel dat je niet zomaar omkleed tijdens de weeen. Maar kan ook door mijn snelle bevalling komen. Ik zat dus nog in mijn slaapkleding toen ik daarheen ging. Tshirt van ex en heb dus een joggingsbroek erbij aangetrokken.
Ga trouwens wel geen snoepjes ofzo regelen voor mijn man. Vorige keer had ik van die hoestsnoepjes (bosvruchten) geregeld, maar toen ik een kusje wilde tussendoor heb ik hem zo ongeveer van me afgeslagen.... man man wat een stank zeg haha overigens had ik het zo warm tijdens de weeen dat ik mijn bigshirt ook nog uit wilde gooien... gelukkig toch nog genoeg verstand om niet te doen.... naakt wilde ik echt niet liggen
Ik ben ook van plan thuis te bevallen. Echter heb ik al vanaf het begin het vermoeden dat ik de 37 weken niet ga halen. Hopen we natuurlijk wel. Hier ook al het plan de slaapkamer sfeervol te maken tijdens de bevalling. Ook lekker een rustgevend muziekje erbij ofzo..
Ik heb me echt nog helemaal niet verdiept in de bevalling, en alles eromheen... Wil het zolang mogelijk uitstellen,want zie er best tegenop! Nu heb ik gelukkig al zoiets van, nou we zien t allemaal wel, komt vast wel goed. Ik laat t over me heen komen. Dus ben nu wat meer info aan t lezen enzo. Ik heb ook echt geen idee hoe het gaat, want ik heb natuurlijk een gyn. Als ik dan bijv zou bellen om te zeggen dat ik weeen heb, komt er dan een VK uit het ziekenhuis ofzo? Om te kijken hoeveel ontsluiting je heb? Of mag je meteen naar het ziekenhuis. Ga zulke vragen even opschrijven en binnenkort maar eens vragen bij gyn wel slim
@FB: Dat is wel een leuk shirt inderdaad. Ik zou sowieso geen wit kiezen, als je dan je bebloede kindje op je krijgt is dat niet zo mooi voor de foto's Oh lees nu net van Luckey dat je het wellicht nogal warm gaat krijgen, misschien beter iets zonder mouwen dan? @Luckey: Hadden ze wel gevraagd of de staigiare erbij mocht zijn? Want daar zit ik echt niet op te wachten eigenlijk! Man en vk (en kraamhulp) is meer dan genoeg voor mij!
Oh wat betreft de ziekenhuistas. Ik zou aanraden, als je flesvoeding gaat geven, zelf een flesje en voeding mee te geven. Om wisselen bij thuiskomst te voorkomen.
Ik hoop wel dat er een douche in de kamer is... En k hoop ook een tv, beetje afleiding!! Wil er liever geen stagair bij (denk ik nu dan), maar dat mag je aangeven toch?
Stagaire: werd gevraagd en voor mij geen probleem. 1 dan he, geen hele klas..... ik zit daar niet zo mee, ze moeten het leren en als ik daarbij kan helpen.. weet alleen niet of zij zelf achteraf zo blij met mij was, heb haar hand echt fijngeknepen tijdens de weeen Kleding: ik had gewoon een wit shirt aan, komt wel bloed op maar ik was echt niet bij machte om te bedenken dat ik een ander shirt aan moest doen.... oeps. Warmte: weet niet of dit verschilt van persoon tot persoon hoor, ik had het tijdens het persen zelf warm, daarvoor ging het wel (geloof ik)
tv heb ik zelf niet gemist trouwens, maar goed ik kwam met 6 cm toen namen de rugweeen toe dus heb ik alleen op mijn zij liggen puffen en 3 uur na aankomst was kleine geboren. daarna wilde ik geen tv meer, alleen nog maar eten haha
nikske: wat schrikken meis Blij te lezen dat alles goed is nu!! basisschool: hier is het volgens mij normaal om met zo'n 2-2,5 jaar in te schrijven. MiniMe81: mooi buikje! Jij hebt tenminste ook niet zo veel, net als ik titania: oooo, heerlijk een auto! Zou niet zonder kunnen. Wij hebben hier er beide een foeske: jeetje, dat is nog eens een spannend begin van je het jaar Chantico: ik denk dat het een hoop kan hebben, maar zou voor de zekerheid de vk bellen. Liever een keer te vaak! cadeau's: hier al het een en het ander gehad, erg lief! Had ik eigenlijk ook niet verwacht. kbs: wat maakt het uit of je het in juli krijgt of later? Kleertjes heeft iedereen toch wel voor de eerste maanden?! FB1984: lekker om even weg te zijn! voorlichting zkh: hier elke 1ste maandag vd maand. Ga zelf in februari.
Chantico: ik ben bij mijn dochter met 34 weken op mijn buik gevallen. En je moet er op letten, naast dat je het kindje natuurlijk voelt, dat je geen heftige pijn in je buik met bloedverlies krijgt. Als je toch even gerutstelling wilt gewoon vk bellen zou ik zeggen!
@FB, volgens mij mag jij dan gelijk naar het ziekenhuis. @MiniMe, hier had ik een stagaire kraamhulp bij de bevalling. Weet eigenlijk niet of ze het gevraagd hebben. die ging vervolgens ook mee naar huis om mijn kraamtijd te doen. Maar heb haar weg gestuurd. Zou wou dat ik verplicht in bed bleef liggen. Ik kon alles gewoon, had nergens last van en het was maarliefst meer dan 40 graden op mijn slaapkamer!!!! Dus ik wou op de bank zitten/liggen... Nou dat mocht van haar dus echt niet! Heb haar weggestuurd en gevraagd om verder maar 3 uur kraamhulp per dag.
Even een hele andere vraag!!! Nu we toch zo druk aan t typen zijn... hihi Voelt bij jullie de sex ook anders dan voorheen?? De laatste 2 weken is t echt apart. Heel vaag... Net of tie er heel de tijd uit kan floepen! (sorry hoor!) Kan die komen omdat t allemaal wat weker word?
zo dames ik ga jullie verlaten, lees jullie morgenvroeg wel weer... ga slapen (buik is nog steeds niet echt prettig)
hier totaal geen behoefte aan sex (terwijl ik er wel over droom, vreemd toch). is dus nog niet gebeurd sinds ik weet dat ik zwanger ben
@FB, sex is hier wel 'gevoeliger' dan normaal.. En heb het gevoel dat de baarmoeder laag hangt hahaha.