April 2011 mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Vica86, 24 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Mini: Ow hier hadden ze heen ecru rolgordijntje. Ik moet eerlijk zeggen dat het rolgordijn de eerste aankoop voor de babykamer was en dat we daar alles op aangepast hebben :p Hihi... Ik heb trouwens van de Pampers Newborn van maatje 1 t/m 3 nu van elk 1 pak op voorraad... Aangezien de kruidvat hier 5 minuten vandaan ligt wil ik niet teveel inslaan...

Ziekenhuistas: Pfjoew daar wil ik eigenlijk nog niet aan denken hoor :p Dan komt het wel heeeeeel kort bij !! Haha... Nee heb in mijn ogen nog wel even tijd voor die tas :)

Chantico: ik heb ook de placenta aan de buikzijde & ben ook gevallen... Mijn vk zei dat ik pas aan de bel hoefden te trekken bij bloedverlies of heftige krampen. Maar als jij er niet gerust op bent zou ik gewoon je eigen vk bellen hoor :)

Kinderbijslag: Nja we zullen toch echt moeten afwachten wanneer de kleintjes komen helaas... Stiekem hoop ik op 1 april of eerder :p hihi

Aankleding babykamer: hier zelf een schilderij gemaakt en een aantal stoffen sterren (thema) opgehangen. Verder op de vensterbank 2 hele leuk BamBam doosjes voor de melktandjes en het eerste haarlokje. Wil nu alleen nog een leuk mandje voor op de commode om mijn verzorgingsproducten in te zetten. Ow en wat ook erg leuk is is om een funkybox billendoekjesdoor te kopen in het thema van je kamertje, hebben wij ook gedaan en staat net wat leuker dan zo'n standaard gele zwitsal box!!

Verloskamer: hier hebben we in februari een rondleiding op de verloskamers, ik ben wel erg benieuwd hoor!! Vind het wel fijn dat ik van te voren even zie waar ik terecht kom…

Stagiaire: de stagiaire van de verloskundige vind ik niet erg, ze is er toch ook bij de controles bij, waarom dan niet bij de bevalling? Zo leren ze het nooit in mijn ogen… Maar ik hoef niet ook nog eens allemaal stagiaires van kraamverzorgsters ofzo die ik nog nooit gezien heb!!

Sex: het enige vervelende vind ik die onwijs harde buiken erna :( Daar baal ik wel van!! Verder nog niet echt het idee dat hij eruit floept ofzo :p Haha… Hier inderdaad wel nog maar 1-2 keer per week nu, dat is wel weinig voor ons. Maar ach zo is het nu eenmaal, ik ben er vaak gewoon te moe voor…

Bramtim: Gefeliciteerd met het behalen van de magische grens!! Wat moet dat een geweldig gevoel zijn zeg… Geniet ervan!! Maar we blijven door duimen hoor :)

Luckey: Wat een mooie kamertje zeg :) Die witte streep op de muur, is dat met een reden?!

Sanne: wat jammer zeg van de 3d-echo, nu naar woensdagavond toe leven…

Star: voor jou dus ook schrikken met de regelmatige harde buiken!! Even lekker rustig aan doen hoor…

CVM: mooie buik zeg !!!!!!

Jeetje mina dat was veel terug lezen zeg, pfjoewwww

Nou hier gaat het gelukkig weer wat beter, hoest alleen nog vrij veel maar goed dat overleven we wel :) Verder krijg ik alleen mijn nesteldrang totaal niet onder controle… Alles moest opgeruimd zijn en spik & span… Maar ik kan zelf zo weinig dat irriteert me zwaar!! Nu heb ik met mezelf afgesproken (hoe suf dan ook) om een weekschema te maken op maandagavond met alles wat ik gedaan wil hebben zodat ik dat per dag kan afvinken en zodat ik niet teveel op 1 dag doe… Hopelijk gaat dat helpen… !!!

2. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Bramtim: gefeliciteerd met jullie mijlpaal! Dat moet toch een geweldig gevoel zijn!

@Luckey: mooi kamertje!

@Vica: Jammer dat het niet werkt met de kat. Ik hoop dat het bij ons beter gaat, ik zie het echt niet zitten om onze 3 schatjes weg te doen! :( (gaat gewoon NIET gebeuren!)

@Sanne: Ik voelde de kleine eerst juist steeds erg laag, maar nu steeds meer door mn hele buik. Ik heb het idee dat hij continu aan het draaien is:)

@Star: Lekker rustig aan doen, en je laten verwennen:)

@FB: Fijn dat je halve dagen kan gaan werken. Lekker 's middags relaxen en vooral niet teveel doen!

@CVM: Wat sneu voor jullie katje! Hebben wij ook gehad bij de jongste van de drie, toen hij nog geen half jaar oud was. Hij was heel erg ziek met koorts etc. Zo sneu! We hebben foto's laten maken, en blijkbaar is zijn borstkas niet goed volgroeid, waardoor deze een beetje naar binnen staat, en niet alle organen goed beschermd zijn. We mogen hem dus ook nooit oppakken, want dat is niet goed voor hem. Wij hebben destijds ook veel kosten gemaakt voor de dierenarts, maar dat kon me allemaal niets schelen, ik was allang blij dat hij weer beter werd! Nu doet hij het hartstikke goed trouwens:). Wel fijn dat je het grootste gedeelte van de verzekering terugkrijgt, die hebben wij niet.

Mooie buik trouwens!!!

@Hier: Vandaag weer 1e dag werken na een weekje (welverdiende haha) vakantie. Bah, ik heb echt geen zin meer om te werken! Nog 10 weken tot mn verlof, maar elke week is te lang! Hebben jullie daar ook zo'n moeite mee??? Ik ben alleen nog maar bezig met de kleine die gaat komen, het werk kan me gestolen worden!

3. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
  4. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hmmm aan de reactie van Nikske zie ik dat ik over wat dingen heen gelezen heb.. sorry daarvoor als iemand een reactie mist.

@Nikske, goed plan! Ik ga ook weer een schema maken denk ik. Probleem is ook dat ik teveel wil doen, maar het niet trek. En dan ga ik tever waardoor ik vervolgens meer moet rusten dan dat ik wat kan doen.

@Ziekenhuistas, ja nog tijd zat hoor! Hier heb ik hem ook alleen staan omdat ik zelf nog altijd niet geloof dat ik de 37 weken ga halen. We zullen zien.

@Babykamer aankleding, ik heb mandjes gekocht bij de HEMA. vond het een superaankoop. Mooi stevig en practisch! In 1 doe ik luiers en de ander weet ik nog niet.

Hier kwam liefie thuis uit zijn werk.. Het eerste wat hij zei was dat hij geen bereik heeft daar. Ik kan hem niet bellen. En wat nou als de baby komt enz enz.. Dan moest ik het uitzendbureau bellen enzo (zit intern).. Hij was helemaal in de stress.. Vond het stiekem erg grappig en lief! Heb hem maar verteld dat ik hem echt wel kan bereiken als het zover is. Via het uitzendbureau of telefoongids.. Ik kan vast wel iemand bereiken die het aan hem door kan geven haha.

5. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Nikske: Ik moet nog hooguit 10 weken, kan ook altijd nog 8 weken als ik het echt niet meer zie zitten:)

Bedankt voor de links, ik ga direct kijken!

@Vica: En hoe is zijn eerste werkdag bevallen?

6. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@MiniMe en Nikske, hopelijk gaan de weken sneller dan jullie denken achteraf. Op naar het verlof!!

@MiniMe, zal vast meevallen met jullie katten.. Ik ben wat dat betreft wel extreem hoor. 1 uitval en de kat mag weg. Maar daarom heb ik ook express alleen deze kat geprobeerd omdat deze weer terug kan indien nodig.

7. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@MiniMe, ja goed. Het was wel even hard werken voor hem. Is hij niet meer gewend. Zijn oude baan zat hij enkel in de auto en repareerde wat en dan weer verder.. Bijna altijd rijden.

8. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Vica, ja met zo'n schema probeer ik tegen te gaan dat ik teveel ineens doe. Ik plan mijn rust er gewoon bij in & hopenlijk houd ik mezelf dan een beetje in bedwang :)

Wat lief van je vriend :D Maar dat gaat inderdaad vast goed komen...

9. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ bramtim.... proficiat met jullie mijlpaal! en nu steeds meer genieten!

@ fB....fijn dat je het hebt kunnen regelen met je werk!

@ kids zwangerschap en katten... hoop dat t allemaal goed mag gaan meiden, t is echt niet leuk om gedwongen afstand van je poezels moeten doen:( heb heel wat tranen gelaten (wij hadden er 4)

@ cvm .... prachtige foto en mooie buik!
    ennuh die smelt momenten herkenbaar :D
    hier begint t sochtends al met onze meis t eertste wat ze roept is baby baby en als ze dan bij ons op bed komt trekt ze meteen die deken na benee en zit ze aan mn pyjama te rukken en gaat ze aaien en kleine man trappelen en en en :)

@ luckey.... kamertje is super geworden!

@ babyvoelen, hij doet zn 2de bijnaam eer aan.... stuiterbal :D

@ vica... ohhhhh had jij geen kledingshopverbod ;) leuk!

hier vanmiddag geslaagd voor goeie stappers voor onze meis, moeilijk voet :$ andere waren alweer te klein, ze zit al in mt 22 schoen ;) en trots dat ze buiten heeft gestapt :D
    kleding geshopt en een geweldig pakje voor ons manneke erbij :D
    denk dat ik morgen even op mn gemakje nog ga kijken dan zit mn meis op t kdv en hoef ik niet zoveel mee te zeulen en te doen

kreeg hier ook een heel leuk cadeau :p een hele doos vol (168stuks) kraamverband heb me echt kapot gelachen , je kan t maar hebben, via mn moeder

en verder genikst, goed heh?:p

verder zit ik helemaal happy te wezen met ons geboortekaartje (erg heh:)) M'n dinnetje is aan t vissen naar de naam....... zo moeilijk maar zou en moet hm voor me houden, veel te leuk dr te pesten ;)

afsrpaak voor echo staat nu nog een afspraak maken voor de bellypaint, en bedenken wat we nu willen als bellypaint

10. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier trouwens mijn buikomvang zeker 4 cm gegroeid de laatste 2 weken. Nu 123 cm.

11. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Musty, oeps betrapt!!!
    ja had idd een shopverbod voor de kleine man.

Ik bedenk mij trouwens dat ik nog niet alles compleet heb voor de bevalling! Heb geen kraampakket!
    Wat heb je daarvoor nodig?
    Ik krijg er geen 1 van de zorgverzekering, vorige keer wel.

12. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ vica.... ik had er bij mn dochtertje (toen we nog van overtuigt waren dat ik thuis zou bevallen) 1 van prenatal die was rond de 25/27 euro
    helaas echt niets aan gehad ik heb hm na de bevalling aan de vk praktijk gegeven voor mensen die omhoog zitten

nu heb ik de paar dingen die je nodig hebt als je in zh bevalt apart gehaalt

13. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Kraampakket: Als het goed is krijg ik die van CZ, in de 7e maand geloof ik, dus zal over een paar weekjes wel komen.
    Op internet zijn wel lijstjes te vinden wat je allemaal precies nodig hebt.

Zo, nu even naar Zwangerfit, kan het wel gebruiken, ik voel me echt opgeblazen vandaag! Heb bospeen en eierkoeken bij de AH gehamsterd, even weer op de iets gezondere toer.....

14. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Kraampakket, oh volgens mij kan ik hem ook kopen bij mijn vk.. Donderdag even vragen. Ik heb trouwens nog wel het 1 en ander van mijn 1e bevalling. Toen zou ik ook thuis bevallen.

Ga eerst dat maar eens uitzoeken en dan wat erbij kopen. Is goedkoper denk ik!

15. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@MiniMe, veel plezier!

16. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ minime...veel plezier

@ vica... zou even vragen aan de vk.... hier deden ze ook wel aanvullen uit incomplete pakketten die ze van mensen kregen
    want vaak zijn die losse dingen......

17. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik ga morgen maar eens even zoeken, heb geeeeen idee waar ik dit gelaten kan hebben na meerdere verhuizingen.
    Eventueel kan je die dingen ook los kopen toch? Bij thuiszorgwinkel en grotere drogisterijen?

18. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Mini: veel plezier!! Hier vanavond helaas geen zwangerfit, onze instructrice is jarig dus wou graag een avondje vrij (logisch!!!)

Kraampakket: ik krijg hem van de cz, maar hij is ook bij babydump te bestellen...
    Kraampakket | Verzorging | Baby-Dump

19. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    heb alles nagelezen en wilde net beginnen met tikken en wat denk je... ik ben alweer blanco...

Shoppen: hoef hier waarschijnlijk niks meer te kopen, zoveel kleertjes heb ik gekregen van die vriendin. 1 bigshopper helemaal vol met maat 50/56, 1 vol met maat 62/68, 2 bananendozen met 74/80/86 en dan nog een uitpuilende bdoos met 92 en groter.
    Pffffff en een rompertjes... mijn hemel wat had zij er veel zeg....
    Nou ja dan gaan we maar los op de monddoekjes, luiers en zo he...

Kamertje: thanx voor de complimenten.
    Dit witte streep heeft mijn man gemaakt om de muur iets te breken... vind het wel wat hebben. Aan de andere kant komt zo'n streep in het rose.... verder weet ik nog niet zo goed wat ik aan de muur wil hebben (1 of 2 witte planken is zeker)....

Kraampakket: ik weet dat etos en kruidvat ook dingen uit het pakket losverkopen (kraammatras, alcohol, navelklem enzo)..
    maar is zo'n pakket niet standaard bij een zorgverzekering????? Gek hoor....

Als ik iemand vergeten ben (en dat weet ik wel zeker) dan sorry hiervoor.....

20. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Kraampakket, ik kan hem niet aanvragen bij de zorgverzekeraar. Ook niet op eigen kosten.
    Die van de drogist enzo zijn wel kleiner.
    Dit zit in die van mijn zorgverzekeraar:

Het kraampakket bevat:
    1 matrasbeschermer
    8 onderleggers (60x60cm)
    1 pak inlegverband
    2 x 12 stuks kraamverband
    2 stretchbroekjes
    1 navelstrengklem
    2 wondkompressen (8,5x5,5cm)
    5 gaaskompressen (10x10cm)
    1 kraammatras (60x90cm)
    1 flesje alcohol
    1 flesje handgel (alcohol)
    1 pak zigzagwatten
    1 rol luiertape
    Denk dat ik maar deze dingen bij elkaar ga sparen haha.

Deel Deze Pagina