Luckey, wat een rotdag op je werk! Dikke knuffel. En natuurlijk gefeliciteerd met je verjaardag! Ik ben trouwens even een beetje van slag door Vicas 3d-foto: ik had me niet gerealiseerd dat er al zon af kindje is met 27 weken (nog minstens 10 weekjes in die buik blijven zitten hoor!). Ik kan gewoon bijna niet geloven dat ik óók zon echt klein babietje in me draag. Misschien ook omdat ik (door de placenta voor?) de kleine wel voel maar niet heel hard, en ik ook de grootte van het kindje niet echt goed kan voelen nog.
@Naam: Ik zat te denken aan standaard vernoeming, dus .... Garmt Martinus. Onze roepnaam is Nederlands/Engels. @Vica: Sterkte met je meisje. @Luckey: Ik weet eigenlijk niet of je echt een kaartje of A4tje krijgt. We hebben onze trouwkaarten ook van Kaartje2Go, maar kan met het niet meer herinneren. Ik denk een gewoon kaartje, want anders zou ik het nog wel weten
@Chantico: Ja, gek idee he? Ik kan me het ook niet goed voorstellen. Zeker omdat mijn buik nog niet supergroot is. Ik vind het vooral superbijzonder om een kindje te laten groeien in mn buik! Ik vind zwanger zijn echt geweldig!
iemand opperde nl het idee om dan het proefkaartje zelf te kopieren ipv via hun bestellen... niet echt zoals het hoort maar wel goedkoper... geen slecht idee maar voel me dan gelijk weer zo slecht erachter aan hihi..... Vind het alleen jammer dat je de enveloppen bij hun niet eerder kunt krijgen of heb ik daar overheen gelezen?
Ja vreemd idee is dat he! Ik heb dan de placenta nu achter liggen maar kan het ook niet helemaal goed voelen door mijn voorliggende vetjes hahaa. Alleen als hij naar de buikwand toe kruipt. In de winkel hebben ze kleertjes laten zien van baby's die kleiner zijn. Onvoorstelbaar dat de beeb er met 27 weken al uitgegroeid is. Ze hadden allerlei maten prematuur daar dus kon ze goed laten zien hoe groot de baby gemiddeld is. Maar ja, als je kindjes van 9 a 10 pond geboren ziet worden vraag je je ook af waar dat kindje dan moet zitten hahaha. Echt een wereldwonder zo'n zwangerschap en geboorte.
haha, kopieeren kan ook nog, helemaal niet aan gedacht. Ben alleen bang dat het lang niet zo mooi wordt dan. Ik denk niet dat wij heel veel kaartjes nodig hebben (moet ook nog een adressenlijst maken...ach ja heb nog 10 weken toch), dus ik ga ze gewoon daar bestellen. Zou wel handig zijn als je de enveloppen eerder kan krijgen. Heb ik verder nog niet uitgezocht
@Luckey, volgens mij zijn proefkaartjes altijd gewoon echte kaartjes. Met strandaard naam enzo erop. @MiniMe, ooohhh ik vind het verschikkelijk om zwanger te zijn! Alleen als ik rustig lig en geen pijn heb en de kleine druk is dan vind ik het echt super leuk. Ik geniet wel van elk moment omdat het zo'n wonder is, maar nee... doe het niet voor mijn plezier hahaha.
@Vica: Ik heb dan ook wel echt geluk dat ik tot nu toe echt nergens last van heb! Ik kan me voorstellen dat als je zo'n bekkenpijn hebt, of andere klachten, dat het niet zo'n feestje is.... Het enige nadeel van zwanger zijn vind ik, dat je er zo van opzwelt haha maar dat hoort erbij. Als dat het ergste is wat ik kan bedenken, dan zit het wel goed toch? Nou maar hopen dat de resterende weken ook zo goed gaan.... (en de bevalling!!!)
Quote> Hoe bedoel je dat je dan het recht op je overige uren kwijt bent? Ik dacht dat je het in drie aaneengesloten perioden op mocht nemen (dus ook één keer een paar weken fulltime en dan later een dag per week voor zoveel je nog recht hebt, bijvoorbeeld).[/QUOTE] Ik wil het niet aaneengesloten...ik wil na mijn verlof drie weken achtereen ouderschapsverlof maar daarna gewoon na mijn vakantie mijn eigen diensten volledig draaien....Dan ben ik de overige uren ouderschapsverlof kwijt want je mag maar 1 keer aanvragen. En stel dat ik over twee jaar een dag minder zou willen werken dan moet ik dus een andere baan gaan zoeken want op mijn werk kan dat niet en mijn ouderschapsverlo ben ik dan kwijt.
@MiniMe, ja idd dan is het wellicht makkelijker die 9 maanden. Ik besef me wel dat het nog vele malen erger kan dan van mij. Dus voorlopig ben ik blij haha. Wat betreft de vernoeming, ja ik ben ook meer van de standaard vernoemingen. Onze kleine krijgt 1 extra naam maar die staat gelijk voor de vader van mijn vriend als voor mijn opa. Beide overleden en beide heten Johannes als 1e of 2e naam. Dus was makkelijk voor ons. Garmt Martinus vind ik goed klinken trouwens.
Wat is er in een middagje weer veel geschreven zeg... @Vica, mooie echo zeg.. Onvoorstelbaar dat het met 26 weken al zo'n echt kindje is (klinkt gek, maar jullie snappen wat ik bedoel) Mooi kamertje voorbij zien komen, weet ff niet meer van wie (sorry) De rest ben ik al weer vergeten eigenlijk Hier: vanmiddag zitten giechelen in bad, de kleine ging zo mega tekeer, echt lachen hoor Buik ging lekker heen en weer, ik ga het zwanger worden steeds leuker vinden, lijkt het wel
Zwanger worden vind ik een wonderbaarlijk iets, maar toch ook een beetje creepy hoor. Ik bedoel er zit gewoon een wezentje in je dat teert op jou lichaam, het van binnen bont en blauw schopt en je tijdens de bevalling pijn bezorgt. Aan de andere kant kan ik onwijs genieten van het feit dat ik nu veel meer voel bewegen dan bij 1e zwangerschap, ik het een ongelofelijk wonder vind dat MIJN lichaam zoiets kan maken en dalijk kan voeden!!!!!!!
@jorietje: ik ga het ook steeds leuker vinden hoor, echter ook. Begin nu pas te beseffen dat ik straks 'echt een kindje heb! @Luckey: Wat een rotvent! Knap dat je uberhaupt nog naar je werk durft morgen! Ik ben een schijterd, had meteen de politie gebeld denk ik... @Musty: hmmm ben wel heel benieuwd nu....toch de april hyves maar eens opzoeken (ben daar geen lid) @vernoemen: ons meisje krijgt 1 naam (niet vernoemt) maar het is een hele korte naam...en de achternaam (bos) is ook heel kort dus ik had liever een tweede naam gehad om de naam wat langer te maken. Zelf heb ik drie namen maar mijn lief zn jongens hebben maar 1 naam en hij vind twee namen echt onzin, ook omdat je de tweede naam eigenlijk niet gebruikt.... Anders had ik " brenda" als tweede naam gedaan, niet omdat ik het nou een hele leuke naam vind ofzo maar mijn vader heet Barend (wat ik een stomme naam vind haha) en als je die letters een beetje doorelkaar gooit hou je dus Brenda over Voor een jochie had ik dan Brend als twee naam gewild. Maar goed, tot nu toe geen akkoord hierover Vind vernoemen ook wel weer eng, weet zeker dat mn moeder stiekem gepikeerd is als alleen mijn vader vernoemt is en zij niet en dan zou k ook mijn schoonmoeder moeten vernoemen dus misschien ook maar beter van niet,,,?
mijn man was dus ook helemaal pissig dat we de politie niet gebeld hebben want het zijn toch echt wel persoonlijke bedreigingen maar die doen toch niets. maken aantekening en dat was het dan...... we wachten maar af, denk niet dat hij terugkomt morgen hoor.....
Zo bedoel ik het ook: dat je het niet aaneengesloten opneemt. Ik dacht dat je zeg maar tot drie keer een aanvraag mocht doen, tot het maximum aantal verlofdagen is bereikt. Ik kan ook niet zo snel vinden waar ik dat vandaan heb (of misschien is het wel iets dat specifiek voor mijn werkgever geldt, dat kan ook nog). Dit vond ik wel: Ouderschapsverlof | Rijksoverheid.nl "Rechten van de werknemer Werknemers hebben pas recht op ouderschapsverlof als ze ten minste één jaar voor een werkgever werkzaam zijn. Als zij een andere baan vinden terwijl ze ouderschapsverlof opnemen, vervalt soms het recht op dat verlof. Als een werknemer het ouderschapsverlof in delen opneemt, gaat dit verlof over naar de nieuwe werkgever. Als een werknemer het ouderschapsverlof voltijds opneemt, vervalt het recht op dit verlof. Ouderschapsverlof mag verspreid worden opgenomen." En: Verlof | Rijksoverheid.nl / uit de pdf-brochure "Mag u uw ouderschapsverlof spreiden? In overleg met uw werkgever kunt u het ouderschapsverlof spreiden. Dit kan op de volgende manieren: U kunt het verlof over een langere periode dan zes maanden uitsmeren; U kunt meer uren verlof per week opnemen. U kunt bijvoorbeeld voltijds verlof opnemen; U kunt het verlof opsplitsen in maximaal 6 gedeelten. Ook u kunt in overleg met uw werkgever het ouderschapsverlof spreiden. Dit kan op de volgende manieren: U kunt het verlof over een langere periode dan 6 maanden uitsmeren; U kunt meer uren verlof per week opnemen. U kunt bijvoorbeeld voltijds verlof opnemen; U kunt het verlof opsplitsen in 2 of 3 gedeelten. Elk gedeelte moet minimaal een maand duren." Het is zo alleen niet duidelijk of je deels voltijd en daarna nog deels op een andere manier op mag nemen. En onder welke voorwaarden je werkgever je verlofaanvraag mag weigeren. Ik moet het zelf ook nog uitzoeken, want ik wil ook graag aansluitend aan mijn zw.verlof een paar weken voltijd ouderschapsverlof en de rest dan gespreid opnemen.
Ik ben ff naar de zwangerschapsgym geweest en er zijn gewoon anderhalve pagina's bijgekletst . @Luckey, nog gefeliciteerd, wel naar van die man zeg. Rare mensen.... @Vica, Super echo's zeg, ik kijk ook dagelijk ff terug naar de echo van vorige week hoor hihi. @Bramtim, (één woord) JEEEEEEEEEEEEEEJJJJ!!!! Daarnet zw. gym gehad, we moesten totaal ontspannen. Ik stond ervan te kijken dat dit ook echt goed lukte.... Totdat de beeb volop begon te schoppen en te boksen . Sorry maar ik vind dit zo grappig ik kan m'n lach dan echt niet ondrukken
Zo, net even een proefkaartje bij Kaartje2Go besteld, ben heel benieuwd hoe het eruit gaat zien Nu lekker slapen, morgen weer vroeg op. Truste allemaal!
FB: heel mooi geworden die kamer! Echt leuk ook die muursticker! CVM: mijn kinderen gaan nu ook al 5 dgen naar de oppasmoeder. Ik werk full time. Niet omdat het moet (gelukkig), maar omdat ik het wil. Mijn kinderen vinden het heerlijk daar en ik voel me er lekker bij, vind het ook niet te zwaar. Ik zorg dat ik elke middag iets leuks met ze kan doen. Ik ben heel heel flexibel in mijn werk dus heb dagelijks gelukkig voldoende tijd met de kindjes. No 3 gaat ook weer naar de oppasmama na een mand of 4. Zolang dit goed werkt blijft het zo, anders ga ik minder werken. Vind die vernomeing ook heel leuk, push nog maar even bij je vriend! Leonie Anita: succes voor je man met de sollicitatie! Bramtim: wat een gewedlig nieuws! Op naar de volgende mijlpaal die nu echt in zicht gaat komen! Vica: fijn dat de echo zo mooi was! Foeske: ja....mooi gebaar van die client, maar weet precies wat je bedoelt met dat het truitje spuuglelijk was.... Nikske: hier ook weer turkoise decoratie! Luckey: wat een nare dag zeg en wat eng! Hoop dat de beste man niet terugkomt! Minime: ik zou inderdaad denk ik gewoon vernomen en dus de namen van de opa's doen en verder geen combi of zo. Ik vind zwanger zijn ook echt geweldig!! Ondanks de compicaties die ik elke keer heb (gehad), toch Echt heerlijk! Is niet voor niets al mijn derde Denk nu al een een vierde maar wil ook realistisch zijn. Ze hebben ook echt allemaal veel aandacht nodig! De tijd na de geboorte vind ik echt een heeeeeeel stuk heftiger dan de zwangerschap....