April 2011 mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Vica86, 24 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantico

Chantico Niet meer actief

Nog even iets meer over ouderschapsverlof opgezocht. Vond dit:

Mag ik mijn ouderschapsverlof spreiden of stopzetten? | Rijksoverheid.nl
    "Mag ik mijn ouderschapsverlof spreiden of stopzetten?

In overleg met uw werkgever kunt u het ouderschapsverlof spreiden of stopzetten.
    <LI sizset="8" sizcache="9">Spreiden van het ouderschapsverlof <LI sizset="9" sizcache="9">Verandering van werkgever Ouderschapsverlof stopzetten

Spreiden van het ouderschapsverlof

U kunt het ouderschapsverlof op de volgende manieren spreiden:
    U kunt het verlof over een langere periode dan 12 maanden uitsmeren.
    U kunt meer uren verlof per week opnemen. U kunt bijvoorbeeld voltijds verlof opnemen.
    U kunt het verlof opsplitsen in maximaal 6 gedeelten. Elk gedeelte moet minimaal 1 maand duren.
    Als u voor 1 januari 2009 voor een kind al (gedeeltelijk) ouderschapsverlof heeft opgenomen, gelden de volgende regels:
    Uw kunt het verlof over een langere periode dan 6 maanden uitsmeren.
    U kunt meer uren verlof per week opnemen. U kunt bijvoorbeeld voltijds verlof opnemen.
    U kunt het verlof opsplitsen in 2 of 3 gedeelten. Elk gedeelte moet minimaal 1 maand duren.
    Verandering van werkgever

Als u het ouderschapsverlof in delen heeft opgenomen en ondertussen een nieuwe baan vindt, behoudt u uw verlof. Bij uw nieuwe werkgever kunt u het resterende ouderschapsverlof opnemen. Als u het verlof in 1 keer heeft opgenomen, maar in de tussentijd van werkgever verandert, vervalt uw resterende verlof.
    Ouderschapsverlof stopzetten

Als u het ouderschapsverlof stopzet of onderbreekt, vervalt uw recht op de rest van het verlof. Dit geldt niet wanneer u het ouderschapsverlof stopzet door zwangerschap, bevalling of adoptie."

En dit Kan mijn werkgever ouderschapsverlof weigeren? | Rijksoverheid.nl

"Kan mijn werkgever ouderschapsverlof weigeren?

Uw werkgever mag u nooit weigeren ouderschapsverlof op te nemen volgens de standaardregeling. In een periode van 12 maanden kunt u dus altijd maximaal de helft van het aantal uren dat u in een week werkt opnemen.
    Opnemen buiten de standaardregeling

Als u het ouderschapsverlof op een andere manier wilt opnemen, kan uw werkgever zich hier wel tegen verzetten. Hij mag u dit alleen weigeren als uw verlof het bedrijf in ernstige problemen zou brengen."

Zoals ik het lees moet je dus gaan overleggen met je werkgever. Als je je verlof zonder bijzondere afspraken opneemt en dan onderbreekt, vervalt het restant. Maar als je van tevoren afspreekt dat je het in delen opneemt, dan niet. Ik weet alleen niet of je van tevoren ook moet aangeven hoe je het restant op gaat nemen, of dat je dat open mag laten tot een later moment. Het eerste deel moet dan wel minimaal een maand duren.

Ik hoop nog altijd dat ik er met mijn werkgever uit kom dat ik drie tot vijf weken voltijd op mag nemen en dan de rest op een andere manier (bijvoorbeeld door ietsje kortere dagen te maken tot het op is).

2. Hanna79

Hanna79 Niet meer actief

Jeetje, wat schrijven jullie allemaal veel op zo'n dag :$
    Ik ga toch een poging wagen om te reageren...

@Bramtim: wat fijn dat de controle zo goed was!
    @Luckey: ondanks de ellendige klant toch van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
    @Vica: wat een mooie echo! Met zo'n 3D-echo krijg je echt een mooi beeld van het kindje! (bij onze extra echo bij 22 weken kregen we ook wat 3D-foto's mee)
    @kinderkamer met muursticker: ik weet niet meer van wie het kamertje is, maar het ziet er echt supermooi uit!
    @KDV/ouderschopsverlof: hier gaat onze uk straks waarschijnlijk 3 dagen naar KDV. We willen allebei 4 dagen blijven werken en helaas wonen de oma's te ver weg om een vaste dag op te passen. Mijn plan is om m'n ouderschapsverlof te gebruiken om 1 dag minder te werken.

@hier: controle van vandaag was helemaal goed. Na de stress van een paar weken geleden (fout in combinatietest), hoop ik dat we voorlopig nog even op de roze wolk mogen blijven zitten.

Slaap lekker allemaal!

3. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    @Chantico: Thanx voor de info over ouderschapsverlof, ga me er inderdaad nog maar eens goed in verdiepen en dan met werkgever om de tafel....

Voor nu: bedtijd ;)
    Weltrusten!

4. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Hi meiden :) Ja ik leef ook nog steeds :) Hier vandaag lekker geruimd in huis. Ik snap niet waar de zooi vandaan komt :( voorlopig kunnen we nog niet aan de kamertjes beginnen :( Baal als een stekker. Dus helaas kan ik nog steeds niet uitgebreid mee kletsen elk uurtje probeer ik in het huishouden en ruimen te stoppen, met de nodige rust in acht te nemen. Maar ben nu gesloopt. Dit weekend wordt weer een zwaar puinruim weekend. Denk wel dat het huis 6 meter uit de grond komt hahaha

Meisjes ik probeer jullie bij te houden. En laat zo nu en dan wel wat van me horen tot we uit geruimd zijn. X

5. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    Luckey van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! Wat een ellende met die klant in de winkel zeg! Hoop niet dat ie morgen weer komt!

Vica wat een prachtige foto's van je echo!! Wij mogen morgenavond voor de 3d echo. Ik heb er echt zin in om ons kindje te kunnen zien!

FB hier ook een kindje dat flink kan schoppen. Wat een mooi kamertje en wat een prachtige muursticker, ziet er echt super uit!!

Leonie ik zal duimen voor je man dat hij de baan mag krijgen.

Bramtim super dat alles goed was tijdens de controle, weer een hele geruststelling voor jullie!!

Mamavanjay wat naar dat je nier zo bekneld zit, ik hoop dat je je gauw weer beter gaat voelen. Ik weet hoe het voelt om pijn in je nieren te hebben, heb zelf een nierziekte die soms de kop opsteekt en dat is zeker geen pretje.

Hanna mooi dat de controle goed was, blijf vooral op de roze wolk zitten!!

Ik ga zo lekker mijn bedje opzoeken, ben zo stijf als een deur, mijn rug laat het nu echt afweten. Vanmiddag naar de fysio geweest, heb een heerlijke massage gehad met hot stones maar nu toch nog een stijve rug. Mijn reuma steekt de kop nu weer op door de zwangerschap, ik weet waar het aan ligt maar het is wel lastig om steeds minder te kunnen doen.

6. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    goeimorguh kom later op de dag reageren, begint er net een te babbelen dus effe pamper verschonen

7. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Goedenmorgen

Musty wat was jij vroeg op de pc zeg.....

Allemaal: iedereen met klachten, pijn heel veel beterschap/sterkte....

Hier: best goed geslapen wel dromen gehad over die klant die de vitrines kapot begon te slaan maar ook weer een droom waarin hij de racebaan begon op te bouwen en zelf merkte dat er niets mis mee is en we allemaal een bloemetje kregen als excuus.... HAHAHAHA hoop die kop gewoon nooit meer te zien.

8. fredje

fredje Bekend lid

27 jul 2010
    793
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Vica, Wat een prachtige foto's!! ZO mooi om te zien!!

@ FB: Mooi kamertje! En super mooi met die muursticker!

@ Werken: Mijn man en ik gaan allebei 4 dagen werken..mijn functie staat het niet toe om minder dan 4 te werken al zou ik best willen overstappen naar 3 daagjes:)..
    Dus dat betekent dat we voor 3 dagen opvang hebben geregeld.. 2 dagen bij opa's en oma's en 1 dag KDV..Ik verwacht dat het wel te doen is.(is natuurlijk onze eerste dus heb geen idee;)). mijn zus heeft 2 kids en zij werk ook nog steeds 4 dagen en haar man 5 dagen. Ik denk dat het ook een beetje aan jezelf en je eigen situatie ligt..Sommige mamma's vinden het gewoon geen prettige gedachte om hun kinderen 4 dagen weg te brengen.. Andere hebben daar weer geen problemen mee..bij mij op het werk, werken alle mama's 4 dagen dus het lijkt wel standaard te worden!..

Ik vind het zelf wel jammer dat ik niet vaker thuis kan zijn straks..Heb gewoon het gevoel dat ik dan heel veel ga missen:(..Maar goed, niets aan te doen en misschien valt het ook wel weer mee..;)

Liefs

9. Chantico

Chantico Niet meer actief

Het ligt inderdaad maar net aan de mama, het werk dat ze doet, de opvangmogelijkheden én de kindjes of het makkelijk gaat om vier dagen te blijven werken of niet. Als je veel reistijd hebt en daardoor vroeg van huis moet en pas laat weer thuis bent is het vast anders dan wanneer je dichtbij woont. En als je kindje het heerlijk naar zijn/haar zin heeft bij de opvang of opa/oma, dan is dat ook super. Als ik vrij ben, breng ik onze dochter soms toch nog wel naar de opvang, omdat ze daar zoveel vriendjes en vriendinnetjes heeft om mee te spelen en thuis niet :)

10. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Volgens mij is die kleine van ons de hele nacht wakker geweest... Normaal als ik ga slapen voel ik een minuut of 10 getrappel en dan wordt t rustig, maar het getrappel ging maar door. Ik ben een aantal x wakker geweest en ook toen voelde ik behoorlijk getrappel en inmiddels ben ik op mn werk en normaal is t dan rustig in de buik, maar ook nu heerlijk getrappel :D:D

En wat opvang betreft, ik ga straks 2 dagen werken (nu nog 3 hele en 2 halve) en de kleine gaat dan een dag naar de ene oma en een dag naar de andere oma, wij vonden het te rommelig om de kleine dan ook nog een 3e dag weg te brengen naar een KDV o.i.d. 3 dagen naar 3 verschillende adressen, vinden we te rommelig..

11. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Goedemorgen!

Hier weer heerlijk gewekt door boren en zingende bouwvakkers. Heeeeel prettig (not). Toen me meis wakker werdt heb ik haar nog even bij mij gelegd en ze viel zo weer in slaap op mijn buik hahah.
    Ze heeft nog geen koorts maar wel een keer gespuugd. Verder wel nog een beetje brood gegeten daarna en nu heerlijk aan het zingen en tekenen.

@Werk, ik ga waarschijnlijk 16 uur werken en 8 uur school.

@Sanne, hoe was jouw echo gisteren?

@Musty, zo jij was vroeg op de pc! Niet kunnen slapen van de BI?

@Jorietje, oh je kleine heeft een hyperbui hahaha. Leuk he!

12. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    zo effe tijd voor mezelf

@ vica... slaap wasda?? kan je dat scrabblen?

13. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Haha is het al zo erg?

Hier had ik vandaag de afspraak om de gratis foto van de v&d op te halen. Heb maar afgebeld omdat ik er geen fut voor heb en geen zin heb om een ziekig kind mee te slepen met de bus.

Ook de vk gebeld omdat ik volgende week pas een afspraak heb en ik dacht dat het om de 3 weken was nu. Klopt ook, maar ik had mijn laatste afspraak op 23+6 weken ipv 24 weken dus moet 4 weken wachten. Nu een afspraak bij 28+1. Nou het zal wel.. Dan wacht ik nog maar een weekje..

14. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ luckey hoop dat die man wegblijft vandaag!
    & thnx :)
    balen dat jullie geen geschikte peetouders kunnen vinden :(

@ hyves.... ben geloof ik jullie nu allemaal doorelkaar aan t gooien :)

@ minime, poooh moeilijke namen, is de roepnaam engels/frans of.... ? vaak kan je wel vertalingen voor de naam dan vinden
    wij hadden t met mn schoonvader zn naam.... cornelis
    no way dat ik mn uk cornelis noem, maar de franse variant kan ik mee leven :p

@ cvm.... zal ik je anders even op hyves pben? probeerde ik net al en met dat ik op verzenden klikte schoot me te binnen dat ik t naar leonie anita stuurde :)

ennuh dat was t even zon beetje ben een zombie vandaag :)

vanochtend met mn meis naar t cb geweest en jees ze blijft de lengte inschieten :$
    laatste prikken gehad, wat een k*tprikken
    maar verder helemaal goed gekeurd

15. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ vica.... mwa is compleet normaal tegenwoordig slaap net 2/3 uurtjes (idd door de bi), dus mijn dag was om 2 uur al begonnen
    vandaar dat de gyn me ook aan de slaapmedicatie wilt hebben, maar na alle verhalen ben ik blij dat ik t afgewezen heb

ik om 4 uur helemaal blij dat mn meiske wakker werd omdat ze dr plasluier vies vond had ik effe wat nuttigs om handen
    effe lekker geknuffeld en warme melk voor dr gemaakt

16. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    @musty jaaa pb is prima :)

17. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Hier ineens een megadip, ik zie er zo tegenop om te werken, de donderdagmiddag is altijd heel druk en eigenlijk redt ik het gewoon niet. Er zijn veel huilertjes op donderdag, als ik binnenkom moet mn collega meteen met pauze terwijl het werk van de ochtend vaan nog niet af is enz. Mijn vriend wil dat ik thuisblijf omdat hij vind dat de stress die ik heb doordat ik zo tegen de donderdagmiddag opzie niet goed is voor de baby maar dat kan ik gewoon niet maken, ik voel me al schuldigg genoeg dat ik nog maar halve dagen werk.
    Maar denk dat ik toch maar eens met mn baas moet praten, ik hou het gewoon echt niet vol!
    Heb nu ook nog veel last als ik op mn schoenen loop omdat ze door vocht te strak zitten en heb geen geld voor andere schoenen maar met afgeknelde voeten werken kan ook niet dus loop op sloffen wat weer extra rug en bekkenklachten oplevert, kortom, zit er echt even doorheen :(
    Zou vanavond met het werk uit eten gaan op kosten van de baas, maar heb afgezegd want ben nu al zo moe en huilerig, zie het niet zitten om de hele avond gezellig te doen :S

So, sorry voor mn gezeur maar moest het ergens kwijt ;)

18. Brechtjemvj

27 jan 2009
    74
    0
    0
    Hoi dames,

Allereerst allemaal nog de beste wensen, beetje laat maar zeker niet minder gemeend!

Ik schrijf bijna niet mee, maar lees en leef wel erg met jullie mee.
    Nu was ik op het forum aan het rondsnuffelen en kwam dit berichtje tegen;

En in haar onderschrift staat dat ze opgenomen is met weeen en al 7 cm (!!) ontsluiting heeft!

En omdat ze hier ook meeschrijft/schreef, dacht ik, ik meld het even hier.

Verder gaat het hier nog steeds z'n gangetje, dus van mij uit; geen nieuws is goed nieuws.
    Zou wel vaker mee willen schrijven, maar heb niet veel te melden.

Groetjes Brechtje

19. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Cvm, je moet je echt niet schuldig voelen hoor! De gevolgen van een zwangerschap zijn voor elke persoon anders en je kan er gewoon niks aan doen. Als jij het niet trekt zou ik gewoon eisen dat je de ochtenden mag doen of idd de donderdagmiddag ook de ziektewet in. Desnoods helemaal de ziektewet in als jouw lichaam daarom vraagt. Voel je vooral niet verplicht want dat ben je niet. Genoeg is genoeg he, je hoeft niet het uiterste van je lichaam te vragen zodat je in je verlof alleen nog maar kan bijkomen ipv voorbereiden enzo. De stress die je erdoor krijgt is ook niet goed.

Wat betreft het vocht, slaap je al met je voeten omhoog? Dat helpt hier redelijk. In ieder geval zo dat ik dan even normale voeten heb als de dag begint.

20. Vica86

Vica86 Niet meer actief

He bah wat naar voor Laravelk! Hopelijk gaat alles goed komen.

En Brechtje, jij ook de beste wensen!

Deel Deze Pagina