Hey mede april mamas, Ongelooflijk dat ik het zo druk kan hebben met niks doen dat ik gewoon niet reageer haha. De hoogste tijd dus om eens goed te lezen hoe het met iedereen gaat. Mama van jayPff dat is niet niks met die afgeklemde nier. Heb er werkelijk waar nog nooit van gehoord. Hoe gaat het nu met je? Luckey gefeliciteerd met je verjaardag nog. Jammer dat je net die dag een downdagje had. Hoop dat het toch nog een beetje leuk geweest is. Jeetje wat een verhaal in de winkel. Dat gaat je niet in je koude kleren zitten als iemand zoiets tegen je zegt en al helemaal niet met een kleintje in je buik. Chantico wat aandoenlijk dat je na de echo van Vica besefte dat het kindje helemaal af is. Dat gevoel ken ik maar al te goed. Toen *Jurre op mijn buik gelegd werd na zijn geboorte (24 wk) verbaasde ik me er ook zo over dat hij gewoon helemaal af was alleen nog heel klein. Hij had zelfs al spierballen, plaste, bewoog. Het enige was dat de oogjes nog niet open waren maar alles is gewoon helemaal af. Hannah heerlijk dat het je ondanks alles toch lukt om op die rose wolk te zitten. Hoop dat je daar nog heel lang op mag blijven zitten. Jorietje wat leuk dat je beschrijft dat je buik beweegt als je in bad ligt. Volgens mij duurt dat bij mij nog eventjes want er zit een speklaagje tussen. Sanne nog gefeliciteerd met de tweede verjaardag van Sven. Leuk dat bij de echo bleek dat Sven en zijn broertje zoveel overeenkomsten hebben. Leuke term trouwens: verborgen muurschildering. Seertje Toch nog een fijne verjaardag gewenst he. Laravalk jeetje wat moet zij in een rollercoaster zitten. Kan me daar wel iets van voorstellen. Sterkte voor haar en de kleine man. Cvm: wat vervelend dat je er zo doorheen zit en zo opziet tegen de donderdagen .Ben het wel met je vriend eens hoor: denk aan jezelf!! Opvang: onze kleine gaat strakjes 2,5 dag naar de opvang. Op vrijdag is hij bij mijn man thuis, op woensdagochtend bij mij en op dinsdag bij mijn moeder. Ik blijf zelf dus 4,5 dag werken maar dat zijn geen super lange dagen en daarnaast heb ik erg veel vakantie (Onderwijs). Ik ga het gewoon proberen en ik zie wel of het lukt. Minder werken kan ik altijd nog beslissen of mijn man gaat minder werken. Ik laat het gewoon op me afkomen. Ik weet nog niet of ik ouderschapsverlof op ga nemen. Ik heb mazzel dat mijn verlof net een paar daagjes stopt voor de zomervakantie dus die kan ik ook nog volledig benutten. Vica Wat gaaf een krullenbol!! Ik verwacht hier ook krullen aangezien mijn man en ik allebei ook een flinke krullenbos van onszelf hebben. Nu nog even afwachten welk kleurtje, mijn man heeft bijna zwart haar en ik rood. Leonie Anita heerlijk dat het aftellen naar je verlof al is begonnen. Inderdaad even lekker tijd voor jezelf in je coconnetje. Hoe is het gesprek van je lief gegaan. NaamWij hebben de naam verteld aan mijn broer, moeder en vrienden van ons. De reacties waren leuk al moesten sommige wennen. Ben heeeeeeel benieuwd maar hou hem toch echt nog eventjes voor ons. Geboortekaartje Wij hebben ons geboortekaartje uitgezocht gisteren. Wordt hoogstwaarschijnlijk een kaartje van kaartmix. Eerst nog een proefdruk aanvragen natuurlijk. Maar voordat het zover is, moet ik toch echt even gaan brainstormen hoe ik *Jurre op het kaartje ga vermelden. We willen dit niet te beladen doen omdat dit kaartje natuurlijk voor zijn broertje is en niet voor hem. Er komt geen gedichtje op als verwijzing en broertje van *Jurre vind ik ook niet helemaal kloppen omdat zij elkaar niet zullen leren kennen. Lastig lastig lastig. Musty ow ik ben benieuwd naar de naam. Spannend zeg. Dadelijk hebben we dezelfde haha. Met mij gaat het eigenlijk heel erg goed. Ik merkte dat ik de dagen rondom de termijn van *Jurre en tot aan de controle van afgelopen woensdag onbewust heel gespannen was. Mijn buik en hoofd waren wat onrustiger als anders. Nu die controle achter de rug is, merk ik dat ik weer veel relaxter ben en ik begin er heel veel vertrouwen in te krijgen/ Borstvoeding: Zelf heb ik ook nog een vraagje aan jullie: ik wil heel graag borstvoeding gaan geven en hoop ook dat dit gaat lukken. Als het lukt wil ik dit een half jaartje blijven doen. Dat betekent dat ik sowieso twee maanden ga kolven op mijn werk als dat bevalt natuurlijk. Maar ik weet natuurlijk bij voorbaat niet of het gaat lukken en of ik me daar fijn bij voel. Is het verstandig om een kolfapparaat aan te schaffen? Of even afwachten en er eventueel eentje huren strakjes maar dat is best prijzig heb ik begrepen. Wat gaan jullie doen of hebben jullie gedaan? Speentje: is het handig om een speentje voor 0-2 maanden vast in huis te halen? En kan dat naast de borstvoeding?
Hi allemaal, @vica: leuk plankje zo! Ga zo je andere topic lezen. @commode/kast: ik heb een commode met 3 kleine lades, in de eerste zitten de rompers, in de tweede luiers, in de derde cremetjes en doekjes. Onder de drie kleine lades zit 1 grote lade, daar zitten de hydrofiel luiers, omslagdoeken en washandjes. Kleertjes en beddengoed enzo zitten in de kast. @Hier: Net bij de fysio geweest. Die was niet tevreden. Bekken zijn erg achteruit gegaan. Heb geen bekkeninstabiliteit maar het zit nu wel op het randje. Ze zei, even zo doorgaan en dan heb je het wel. Dan gaat het herstel ook een stuk langer duren. Moet vanmiddag kantoorwerk doen (zwaar tegen mijn zin, ik ben geen kantoormens) maar volgens fysio is dat uit den boze. Mag zeker geen zittend werk doen, want moet zo min mogelijk zitten? Ze zei, liggen afwisselen met bewegen. hebben meer met bekkenklachten dit advies gekregen? Nu moet ik dus gaan praten op mn werk volgende week (baas is er vandaag niet) dat er echt iets moet veranderen want het gat lichamelijk gewoon niet zo
@bramtim: leuk, de reacties op jullie naam! w.b borstvoeding: ik heb een nuby natural touch-set gehaald, die flesjes schijnen heel fijn te zijn met bv (heb er op mijn werk ook goede ervaringen mee) en er zit een goed aangeschreven handkolf bij. Mocht de bv aanslaan en je gaat meer kolven, dan kun je altijd nog een elektrische kolf aanschaffen. Lukt het niet, is de hele set via marktplaats zo weer verkocht. Hier wel een 0+ speentje gekocht ook van nuby, die schijnen naast bv als enige te 'mogen' vanwege het in-out systeem. maarja, uiteindelijk kiezen de kleintjes zelf, sommige pakken alleen nuby, andere difrax en de meeste bibi....hahaha heb op mn werk ook borstvoedingskindjes die ernaast gewoon een speentje hebben, maar als de kleine moeite heeft met uit de borst drinken adviseren ze vaak om het speentje de eerste 6 weken weg te houden om speenverwarring te voorkomen.
Bramtim: fijn dat je je zo goed voelt nu je een beetje over die grens heen bent! Ik heb pas een kolf gkocht toen ik zeker wist dat ik ging doorzetten met bv en moest gaan kolven op mijn werk. Je kan er sowieso de eerste tijd eentje huren, maar zou ik pas doen als je goed en wel op weg bent met de bv. Ik heb de kinderen steeds pas na een week of 8 een speentje gegeven (hadden allebei erge krampjes en daar helpt het speentje bij) in verband met tepel/speenverwarring. Vica: vervelend van je dochtertje. Groeien ze daar niet overheen?
hey meiden ik ben net thuis wat een ochtend naar de neuroloog geweest en hij blijft maar vaag betreft de bevalling heb niet t gevoel dat ik maar iets opschiet met die laml*l...... dus donderdag meld ik de gyn maar dat ie zelf eens met die lam.... een gesprek mag gaan voeren anti epileptica is helaas verdubbelt verder bloedgeprikt voor de internist, schildklier en b12 dat horen we volgende week daarna voor de zoveelste keer naar de AH :x de hele week huggies in de aanbieding elke dag geweest en elke keer niet binnen gekomen nu waren ze er gelukkig en daarna nog op ziekenbezoeg geweest en nu eindelijk thuis, meis ligt op een oor dus ik ga poging doen tot bijlezen en reageren
@Bramtim, wat fijn dat je er wat meer vertouwen in krijgt. Ik zou in ieder geval nog geen grote kolf aanschaffen. Wat cvm zei is idd een goede optie. @Cvm, ik kreeg ook dat advies bij de fysio omdat ik zittend het meeste last heb. @Me2, geloof dat de kans klein is dat ze er helemaal niet meer vatbaar voor worden. Volwassenen hebben het ook namelijk. Maar wellicht wordt de vatbaarheid gedurende de komende jaren wat minder. @ALL, pfff wil iemand een kind lenen van mij??? Wordt echt schijtziek hier! Kleine hangt, zeurt, huilt de hele dag en wil niks alleen doen. Ook wil ze niet meer slapen overdag terwijl ze wel moe is! Nou kan ik dat slapen nog wel begrijpen hoor, maar ze hangt echt alleen maar. En ik kan dat zooooooooo niet hebben vandaag!
@Musty, he bah wat lastig als je niet goed kan communiceren met een arts! Je bent toch een beetje afhankelijk van wat hun weten en vinden over jouw situatie en de bevalling enzo. Dan moeten ze ook hun best doen om het jou zo goed en duidelijk mogelijk uit te leggen toch! Daar zijn hun voor. Vage gesprekken heb je toch niks aan!
Jaaaaaa hoor! Mijn meisje slaapt eindelijk!!!! Beginnen ze te boren onder ons.. Ben benieuwd hoe snel ze weer wakker is zo.
BV en kolf: ik kreeg het advies pas een aan te schaffen NA de geboorte. Ik heb zelf 2 handkolven van Avent en super tevreden over..... BV en speentje: hier de eerste weken geen ivm tepel-speenverwarring. Daarna zie ik wel. Ik streef erna helemaal zonder te kunnen. Sem heeft ook nooit een gehad!!!! Klachten: trek aan de bel als het niet gaat hoor, het wordt allemaal wat zwaarder en het heeft geen zin om door te rennen tot je dalijk helemaal niks meer kunt EN eeuwig herstel hebt. Ik kijk het me ook nog even aan en anders ga ik halve dagen werken (3x 5 uur), dat moet te doen zijn. Ik hoef gelukkig nog maar 7 weken te werken.......
@ BV..... ik heb een avent handkolf set en een medela mini electric, heb kolf nodig om productie op gang te brengen huur ik er een in t ziekenhuis van medela verder flesje en speentje van tommee tippee, nuby was hier een drama @ cvm.... je mag niet zitten beetje raar hier volop BI en zitten/lopen/liggen in goeie afwisseling als opdracht van de fysio, juist alles infeite van die bewegingen blijven doen maar wel met mate, afwisseling en evt aangepast anders krijg je straks juist problemen! ennuh voorzichtig zijn meis @ bramtim..... meis hopelijk zit je snel op die mega blauwe wolk! en alle stress in spanning zijn volkomen logish na wat jullie hebben meegemaakt! trouwens zo goed als onmogelijk dat iemand dezelefde naam als ons heeft @ nikske.... welcome back @ vica..... zal strakss effe je topic lezen @ bientje ... leuk! je hebt mail @ sanne.... yippt 27 weken en prachtige foto's had al op hyves gespiekt @ vica.... mooie buik! ennuh hier ook weleens lage dagen gehad ligt er net aan hoe en waar ze liggen kamertje is mooi geworden! @ opvangkosten..... voor 2011 hoeven we voor ons dochtertje 30,- p/m zelf te betalen dat is dan voor 2 dg in de week kdv dus zal ongev t zelfde zijn voor ons manneke @ fb... kastinrichting heb ik geloof ik 30 keer verandert voor de bevalling en ook nog eens na de bevalling dan weet je wat waar het meest practish ligt @ seertje... vandaag een betere dag? @ foeske .... geniet van je weekend! @ lara..... pooh wat een heftige situatie.... duim dat alles goed mag blijven gaan met dr manneke! en hoop dat alle andere april beebs nog even blijven zitten! @ cvm..... aw geen vernoeming (vind brenda trouwens ook geen .... naam hoor) ik ben dr geloof ik
@ vica heb je topic gelezen maar zou zeker voor optie 3 kiezen... ja t word lastiger mssn ect maar denk vooral vooruit
musty... 30 euro maar zelf betalen bij KDV 2 dagen... boh wij 133 (91 uur per maand) Hoop dat de kosten KDV/BSO niet teveel gaan stijgen in 2012 want dan stop ik wel met werken hoor. nu gaat 1/2 van loon naar opvang (dalijk met 2kids) uds afwachten wat het dalijk wordt in 2012
@ luckey ... yup en t is echt goed berekend , kdv kosten zijn 553 p/m en krijgen 517 van de belasting
Vica... ik zou ook optie 3 kiezen denk ik hoor, maar dan wel als het qua kosten leuk blijft. Het biedt echter wel meer toekomst in baan en daarin is het natuurlijk weer belangrijkt hoe zwaar je daar aan tilt. Carrieremogelijkheden bedoel ik dan he?!
Bij vriendin heeft de belastingdienst teveel overgemaakt naar KDV, dus vandaar, hou het even in de gaten hoor..... Hier zelf 561 kosten opvang en 428 vergoeding is dus 133 over.
@ luckey, manlief is met onze hele hebben en houden naar belasting dienst zelf gegaan betreft alle toeslagen ook omdat zijn salaris omhoog is gegaan ect dus neem aan dat de belasting t wel goed heeft gedaan
Ja optie 3 klinkt toch het beste.. Ik ben alleen zoooooo bang voor de kinderopvangtoeslag voor 2012.. Die schijnt echt drastisch omaag te gaan. De verlaging van dit jaar was slechts een iniminie beginnetje.. Kans is er dat je 2012 gewoon de helft zelf moet betalen. Dan kan ik wel werken maar is het onmogelijk om dat te kunnen betalen. Snap je? Maar ja, ik kan dat ook niet vooruit plannen en moet we een keuze maken. Dus al met al is het best lastig. Mijn gevoel zegt absoluut optie 3, verstand neigt meer naar optie 2.
@ Commode/kast: wij hebben een commode met 8 lades en een 2-deurskledingkast waar ook nog eens 2 lades onder zitten. Ik heb alles dus heel ruim kunnen indelen. Commode: Lade 1: zwitsal producten, Lade 2&3: luiers, Lade 4: sokjes, Lade 5: rompertjes en pyjamatjes, Lade 6: Hydrofiel luiers, washandjes. Lade 7: slabbers, flesjes, speentjes, Lade 8: voorraad van eten enzo... Kledingkast alle kleertjes natuurlijk & in de lades het beddengoed en wat speelgoed. CVM: ik zit in mijn werk ook veel achter de balie als ik niet met patienten bezig ben. Mijn fysio gaf ook als advies om wat vaker op en neer te lopen omdat te lang zitten echt niet goed is !! Speentjes: ik heb van BiBi 2 speentjes van 0-2 mnd, met I love mama & I love papa Vica: Ik had nog gereageerd in je topic en ik zou voor optie 3 gaan!! Naam: ik ben echt benieuwd of hier iemand dezelfde jongensnaam als ons gaat hebben..... SPANNEND haha
Indeling kast: ik zou zorgen dat je een paar dingen voor het grijpen hebt liggen: luiers en billendoekjes, tissues, verschillende zalfjes (één met zink zoals Sudo, en één verzorgend zoals Bepanthen, vaseline voor de thermometer, babyolie), thermometer, alcohol, rompers en hydrofieldoeken. In het begin kunnen ze opeens gaan plassen of poepen tijdens het verschonen, dan is het fijn als je met één hand aan je kind met de andere hand bij de hydrofieldoeken en washandjes kan (dus bijvoorbeeld in de bovenste la aan je 'vrije kant': hier ligt kindje met hoofdje naar links, dus rechterhand is vrij om dingen te pakken). Rompers vind ik fijn om bij de hand te hebben om je kindje snel wat warms aan te kunnen trekken. Hier al het bovenstaande op het plankje, behalve de rompers en de hydrofieldoeken en washandjes, die liggen in de bovenste la. Bovenin de la ook de rest van het pak luiers wat niet op het plankje past en de sokken. In de lade daaronder de t-shirts, truitjes, broeken, rokjes en andere bovenkleding. In de onderste la hebben we jasjes, vestjes, slaapzakjes, beddegoed en aankleedkussenhoezen liggen. Alles bij de hand dus. In de kast liggen eigenlijk alleen de kleertjes die nog te groot zijn en andere babyspulletjes. Kolfapparaat: ik zou eerst kijken of de bv in de kraamweek goed lukt. Daarna heb je tijd zat om een kolfapparaat te kiezen dat past bij je wensen. Als je in de eerste dagen een kolfapparaat nodig hebt, is dat m.b.v. de kraamverzorgster vast snel geregeld, bijvoorbeeld door te huren bij de thuiszorgwinkel (voor heel specifieke kolfhulp) of kopen (voor lager gebruik). In noodgevallen heeft de nachtapotheek misschien ook wel een handkolf te koop, dat weet ik niet. Zelf heb ik wel een handkolf (Philips Avent?) liggen, nog van de vorige keer. Die heb ik in de kraamweek ook gebruikt om de ergste druk weg te kolven bij teveel melk. Speentjes: de eerste dagen/weken hadden we die niet nodig, pas na een tijdje hebben we die gegeven. Maar dat ligt vast aan het kindje. Wel kun je de eerste dagen met een pinkje en natuurlijk je borsten veel zuigbehoefte stillen. Een speentje heb je dan snel genoeg gekocht als je denkt 'nu wil ik die hebben'.