Vica ik zou niet teveel halen, de flesjes zijn zo schoon en als je merkt dat de kleine het goed doet met die fles kun je altijd nog 2 bij gaan halen !! Meiden hebben jullie toevallig ervaring met inbakeren? Wanneer deden jullie dit bijvoorbeeld, en waarmee?
* Flesjes: Ik heb een starterspakket van Tommee Tippee (ofzo) daar zitten dacht ik 2 kleine en 2 iets grotere flesjes in... Even kijken hoe dat gaat, en of ik er eventueel mee van nodig heb. * Draagzak: Ik heb ook de draagzak van Kees Vind t wel een fijn ding lijker, en stúkker goedkoper dan baby bjorn.... Nu nog testen? Maar lijkt me wel handig met honden uitlaten * Uitzet: Wij hebben alles zo goed. Ik heb van t weekend de laatste dingen besteld bij Baby Dump. Ik wou eigenlijk 2e kerstdag inkopen gaan doen daar, maar helaas. De dichtsbij zijnde voor ons was dicht!! Dus nu alles maar op internet besteld. Ook wel handig met die vermoeidheid!! Als t goed is word t morgen bezorgd Gister bij LeenBakker nog een super mooie staande lamp gekocht met lampenkap. Puur toeval liep ik er tegenaan! En hij is heel mooi. Die komt naast de 'voedingsstoel' te staan in de babykamer. Wel handig voor snachts. Ik doe er dan een niet al te fel lampje in.. Deze week word t laminaat gelegd en dan kan ik gaan inruimen!! Yeahhhh.... X
FB: ik weet niet wat je besteld hebt in de babydump webshop, maar die levertijden kloppen niet altijd! Mijn schoonzus had in haar zwangerschap een voetenzak besteld, daar stond levertijd 2 werkdagen bij, ze is nu al van oktober bevallen en kreeg nu pas een telefoontje dat de voetenzak binnen was. Zij heeft gezegd dat het niet meer nodig was! Houd het dus wel goed in de gaten, anders even optijd bellen..... Wel fijn trouwens dat je zo tegen een mooie lamp aanliep En dan ook nog binnenkort inruimen, HEERLIJK !!
@Nikske, echt inbakeren zou ik niet doen tenzij het echt medisch noodzakelijk is. En ik zou oppassen met het cb want ze hameren naar mijn mening veel te snel op inbakeren. Een beetje van 'oh je baby huilt veel, baker maar lekker in...' Ik moest mijn meis ook inbakeren, omdat ik het niet vertrouwde heb ik het niet gedaan. Maar goed ook acheraf want ze huilde zoveel door de reflux. En werd wakker van maagzuur enzo. Als je kindje dan vast ligt is het nog erger want het kan er niks meer tegen doen. Je hebt wel een puckababy ofzo. Een soort slaapzakje waar de armpjes ook in zitten. Die zit verder niet strak ofzo. Maar hier zal het niet zomaar gebeuren, ben er geen voorstander van. Zou eerst andere methodes proberen en als laatste redmiddel gaan inbakeren.
@Babydump, hier goede ervaringen met leveringen. Maar bestel wel alleen wat op dat moment op voorraad is. @Jasje, hebben jullie een jas voor de 1e dag? Ik heb een vest gehaald. Leek mij wel dik genoeg. Het pakje is redelijk dik en heb zowel rompertjes met korte als lange mouw mee. En dan nog een wikkeldoek. Denken jullie dat dat warm genoeg is? Ja toch?
Hier ook geen fan van inbakeren, vooral niet omdat het vaak drama is als ze er eenmaal aan gewend zijn en het mag niet meer (zodra ze gaan draaien). Uitzet zo goed als compleet, hmmm misschien wel helemaal compleet zelfs haha,. Flessen: heb 4 Nuby natural touch flessen en nog 3 andere nuby flessen die bij de uitkoker zaten (pakket voor 15 euro) En een grooooote avent van 330 ml met papspeen uit één of ander pakket. Hoop dat ze bv gewoon lukt dus dan heb ik de eerste weken toch geen flesjes nodig. Haal voor de zekerheid wel een pak nutrilon 1 standaard in huis rond maart. Mocht de nuby niet bevallen, dan probeer ik eerst de avent uit met 1speentje en anders haal ik een dr brown. Ben zelf het minst fan van difrax qua gebruik, al vind ik ze het leukste qua uiterlijk. Dankzij mijn werk op een kdv weet ik aardig welke flesjes mij bevallen, heb ze allemaal wel eens langs zien komen, maarja, elk kindje kiest zelf he Dus we zien wel. Draakzak: hier een baby lodger shelter, die wilde ik graag hebben zeker voor het begin/op vakantie en een baby bjorn (gekregen)
@Nikske: Ja, zo leuk dat babyshoppen! Maar ik moet ook nog wat 'nuttige' dingen, dus daar ga ik woensdag ook maar eens voor kijken. Hey, wat goed die link van H&M! Toch even kijken of er nog iets bijzit. Ik wil eigenlijk niet teveel meer kopen, het is nog maar 3 maanden! @Musty: Sterkte met je BI, duurt lang zo he de zwangerschap. @Foeske: Grappig dat jij ook fluit speelt. Ik heb zo'n 9 jaar les gehad. Toen ik ging studeren had ik niet meer genoeg tijd. Eigenlijk speel ik nu ook nooit meer, best zonde. Maar wanneer ik weer speel, gaat het boven verwachting toch nog best goed! @Babykleertjes: Waarom moeten alle nieuwe kleertjes eigenlijk gewassen worden? Ik bedoel, bij mn eigen kleding doe ik het ook niet, dus ik vroeg me het af. @Uggs: Ik vind ze (sommige) wel leuk, maar manlief vindt ze verschrikkelijk (niet vrouwelijk)!. Ik wil nog wel zoiets kopen, lekker comfortabel, en ik ga voorlopig niet meer teveel op hakken lopen (normaal altijd wel). @Vica: De box al op zn plek? Wij moeten de box nog steeds overschilderen... Wens je hubby succes straks! @Vica: Wij hebben nog niet alles in huis. Ik moet nog een bad+standaard, matrasje, lakentjes, extra dekentje, hoeslakens, moltons etc. Verder het meeste wel in huis. @Flesjes: Ik heb een startersset van Nuby incl magnetronsterilisator gekregen bij het babykamertje. Weet even niet uit mn hoofd hoeveel dat er zijn, maar wel een paar grotere en kleine. Ik ga eerst kijken hoe die bevallen, en anders zijn andere flesjes ook zo gehaald. @Stoel: Welke stoel hebben jullie in de babykamer? Ik wil ook nog een fijne relaxstoel halen, voor de nachtvoedingen. Lijkt me wel erg handig. Sowieso fijn om lekker met je kindje even te zitten.
@MiniMe, kleding wassen doe je omdat het babyhuidje kan reageren op een stof die in nieuwe kleren zit. Die was je er naar 1 keer uit. De box stond hier al 2 maand denk ik. Maar nu heb ik hem verplaatst.
Inbakeren: Ik kwam er toevallig op omdat ik net bij babydump er allerlei producten van zag... Maar in eerste instantie dus niet doen zeggen jullie ?! Babykleertjes: ik ga ze wel wassen, alleen al omdat dan alles lekker fris ruikt En de hydrofielluiers enzo hebben toch allemaal in plastic gezeten, dus is wel zo fris om even uit te wassen. Stoel: wij hebben wel een stoel op de babykamer, maar geen super relax stoel ofzo. Vond dat teveel plaats innemen... En op latere leeftijd gaat hij vaak toch weer van de kamer af. Box: wij hebben hem wel al gekocht, maar staat nog in de doos op zolder. Komt echt pas in maart ofzo in de woonkamer te staan !!
Ik ga de kleertjes en hydrofiel luiers etc ook wel allemaal wassen (in mn verlof denk ik), maar vroeg me af waarom het nodig was. Wij zetten de box denk ik eind februari/begin maart neer. Is ook wel leuk om een beetje op tijd klaar te zetten, kunnen we vast genieten van wat gaat komen hihi. Weet niet zeker of ik het al eerder heb gevraagd, maar hoeveel dekentjes en lakentjes hebben jullie? Ik dacht zelf aan 2 dekentjes en 3 setjes lakentjes. Is dat wat, of heb ik meer nodig?
Ik heb 2 dekentjes en 2 lakensetjes voor het ledikantje & 1 dekentje om gewoon om te slaan of voor in de kinderwagen ofzo...
Ik kreeg vanmiddag een mail met 2 track en trace code's... Ik heb aardig wat besteld! Alle dingen die we nog nodig hadden. Kinderwagen verwachten we half januari en dan ga ik meteen een voetenzak uitzoeken... Ook nog steeds op zoek naar een mooie luiertas
@ minime, Ik herken je verhaal wel. Ik heb op jonge leeftijd les gehad en ben toen ik begon te puberen gestopt met dwarsfluiten. Vorig jaar heb ik het weer opgepikt en raar maar waar, ik had het zo weer onder de knie. Kben nu dus lekker wat op mezelf bezig wanneer dit uitkomt. Ik ga nu lekker samen met m'n schoonmoeder iets eten want de rest is gaan indoor skiën / snowboarden.
Oh een luiertas moet ik ook nog hebben ja! Pff... ik ben gebroken! En heb lang niet alles af gekregen. Morgen maar weer verder. Nu zo met de benen op de bank. Vanavond niks doen. Ben alweer doodop en dat terwijl ik echt niet druk ben en goed slaap. Snap er niks van! @Gewicht, iemand had het over vocht vasthouden. Dat is het vreemde.. Ik hou al wel vocht vast, maar de afgelopen week was het juist minder. Heb geen dikke voeten meer savonds. Maar alleen als ik slaap met mijn benen hoog.
@Flesjes, ik wacht nog ff op de babyweken bij dirx, zodat ik de avent startersset dan kan kopen (hoop dat die babyweken nog komen binnenkort, maar dat denk ik wel) @Uitzet, kamertje is binnen incl box, maar die zit nog in de doos. Ledikantje staat ook op zolder, omdat we eerst de wieg gebruiken (ook gewoon in de babykamer). Deze week kunnen we de wagen (en gratis maxi cosi) ophalen. Hoop dat hubbie deze week een keer op tijd thuis is zodat hij mee kan. Babydump is maar tot 17 uur open en geen koopavond deze week. Verder moeten we nog een badje enzo aanschaffen, maar dat willen we in januari gaan doen en ook de rest van de uitzetlijst moeten we nog verder aanvullen zodat we alles compleet hebben @Maagzuur, thnx voor jullie tips, ik was vanmiddag ff bij dirx en daar adviseerden ze om even te overleggen met de vk. Op zich mag je bijv rennies gebruiken, maar alleen als de vk er vanaf weet, zeiden ze. Zal eerst maar even jullie advies opvolgen (vanillevla en melk) en bij het volgende vk bezoek zal ik t ns opgooien En gister ontdekte ik ineens gele vlekjes in mijn bh, en ik kneep ff zachtjes in mn borst en het gele spul liep er zomaar uit Hihi vond het wel geinig, was echt de eerste keer dat ik vocht uit mn tepel zag komen, heel apart moet ik zeggen, maar ook mooi hoe de natuur dat allemaal regelt (ook al ben ik van plan geen bv te geven) En dan nog een vraag over flesvoeding, welk merk gaan jullie gebruiken? Zit er bijv veel verschil in Friso en Nutrilon of scheelt het veel in de kosten (zal evt binnenkort ns in de supermarkten en drogisten hier in t dorp kijken wat de prijsverschillen zijn)
Oh aanvulling, net die bh gewassen waar die gele vlekken inzitten. Vlekken zijn er niet uit, terwijl ik t op 60 graden gewassen heb..
@Jorietje, dat worden zoogcompressen halen denk ik Scheelt wat vlekken in je bh. @Flessvoeding. Ik ga nog altijd voor flesvoeding (eerste dagen of keren wel bv proberen) en ik ga dan denk ik voor kruidvat of deka eigen merk. Bon Bebe heet die geloof ik. Kruidvat en nutrilon zijn vrijwel uniek, is zelfs een rechtzaak over geweest. Friso beweert wat lekkerder te zijn. Voor de bekende merken betaal je ook voor de reclames enzo. In principe is een eigen merk voeding net zo goed. Ze zijn erg streng in de controles daarvan. Dus als het niet goed is zal het niet verkocht worden.
zo ik ben even door alles heen gevlogen en jullie zijn niet stil geweest he hahahahaha. las wel iets over inbakeren maar dat zou ik pas toepassen als het echt noodzakelijk is in het slaappatroon van de kleine hoor!!!! eerder niet. relaxstoel: heb een gewoon 1 zitter en die van sem zijn tijd staat er nu nog steeds. voor het slapen gaan praten we de dag door, knuffelen nog even en dan hop in bed. Morgen gaan we toch al beginnen met behangen en dan kan ik volgende week (of als zoon in bed ligt) beginnen met kleertjes sorteren en zo... jippie....
@ jorietje, juist de bhs niet in kookwas doen je kan de vlekken erin koken, propeer een nachtje weken met shout of kruitvat vlekweg (heet zo) @ flesvoeding.,... ons dochtertje kon alleen tegen friso, bij kruitvat maar ook nutrilon was t vreselijk spugen @ foeske... veel plezier met je schoonmoeder @ vica.... hou kruitvat in de gaten, hebben daar elke keer leuke luiertassen voor een leuk prijsje (als je eens wist wat ik er allemaal in meesleep ) @ nikske..... ik heb voor ledikant 2 dekens, 2 moltonzeiltjes voor onder de bips, 2 beschermlappen voor matras onder t hoofdje (luchtdoorlatend), dan 3 martasbeschermers, 4/5 matrashoezen en geloof 5 / 6 lakens voor de wieg wat minder, denk wel dat ik nog bijkoop want als ze eenmaal spugen of naast de luier.... feest kan overigens echt aanraden om bij gyn/vk t foldertje veilig slapen mee te nemen staat meteen in hoe je t bedje correct opmaakt @ inbakeren zou ik niet mee beginnen zonder aanleiding @ minime..... als je textiel koopt zitten er vaak nog chemicalien in waar t babyhuidje gevoelig voor is, vandaar wassen! ook de kiderwagen bv en maxi cosi!