Ik mag thuis wel lopen, ja.. maar we hebben nog geen auto, die komt pas eind februari :/ maarja misschien kijken of we er eentje kunnen lenen van vrienden. Ik denk ook dat de gyn het gereis en gewandel niet zo zag zitten.. hij vroeg me om zo'n shopdagje te beschrijven en ja dat is met openbaar vervoer heel wat heen en weer gedoe.. maar het is niet dat ik rondjes om de prenatal zit te rennen.. Zou ik ook niet eens kunnen met m'n lage bloeddruk. Mijn eigen gyn doet ook niet zo streng erover als deze.. maar ik wil toch extra voorzichtig zijn natuurlijk. Als ik zoiets hoor word ik extra angstig. Ik zou het mezelf echt niet kunnen vergeven als ik het erger zou maken. Ik heb trouwens zelfs aan een rolstoel gedacht, hoe suf ik me daar ook in zou voelen, maar daar kan ik dan wel meer mee zien.. nouja we zien het wel. Ik wou ook zoo graag naar de 9 maanden beurs verdorie! Oh shit, kunnen twee achternamen niet? Ik moet het toch allemaal beter uitzoeken dan . Zie je.. ik loop echt achter! Maarja maakt de keus dan wel wat makkelijker.. wat stom dat ik dat niet eerder wist!
Ja zonder auto is het idd lastig. Dn doe je toch al snel teveel he. Snap dat je extra voorzichtig bent! Pfff.. heb ook gewoon pijn aan mijn baarmoederhals of in die buurt zeg maar. Bah voel me nou echt niet fijn! denk dat ik hubby maar de afwas laat doen, maar ja die ligt ook op bed met koppijn.. Hmm... Ik wil ook nog de flesjes uitkoken vandaag. Daarvoor moet ik toch eerst afwassen, want uitkoken in kleine pannetjes zie ik niet zo zitten. Nu even de kleine jongen wat te drinken geven.
@FB: Gefeliciteerd met je 28 weken! @Koeky: Hier niet meer poetsdrang dan normaal, helaas. Ik houd het huis wel netjes, maar sommige dingen kunnen wel een extra sopje gebruiken Wie weet komt het nog... @Vica: Had je de vk al gebeld dan? Anders moet je nog wachten tot donderdag toch? Als het niet beter wordt, zou ik wel even bellen voor de zekerheid. @hier: Net ruim een kwartier op de hometrainer gefietst. Ik voel me alleen maar uitdijen, dus ik wil nog wel iets doen aan lichaamsbeweging zolang het gaat. Het ging prima, wel wat sneller vermoeid dan voorheen (conditie is ook niet meer wat het geweest is natuurlijk). Ook nog de gordijnen voor de babykamer gestreken (waren al gewassen) en weer opgehangen. Hubby had het rolgordijntje al opgehangen, dus dat is ook helemaal klaar. Ziet er alweer een stuk meer 'af' uit! Helemaal leuk @Vocht: Ik denk dat ik nu ook vocht ga vasthouden. Ik merk dat mn ringen een stuk strakker zitten! Wie heeft hier nog meer last van, en wat is er aan te doen???
@Titania: Bedankt dat je even voor me hebt gekeken op je Iphone, toch wel fijn om te weten Ik had het hier ook al gevraagd aan de vk op ZP, zij zei ook dat het een prima gewicht was. Iets boven het gemiddelde, maar verder prima. Fijn dus Ben wel bang dat ik dus een aardig grote baby ga krijgen, en dat terwijl ik zelf maar 1.62 ben....
@MiniMe, als het aanhoudt bel ik de vk, als ik mij morgen nog niet helemaal lekker voel ga ik de afsrpaak verzetten denk ik, naar eerder. Vocht, ik hou veel vocht vast. Is helaas niks aan te doen. Je kan proberen bleekselderij te eten en brandnetelthee te drinken enz.. maar heeft hier nog nooit geholpen.
Vica waarom bel je nu niet gewoon even. Beter op tijd bellen als dadelijk te laat. |Ik vind dat je alle reden hebt om te bellen.Vind ik al de hele dag maar nu ga ik het toch maar eens zeggen.
Heeft iemand van de ervaren mama's ervaring met een zogenaamde "jogging fetus"?? Ik heb er wel n's over gelezen en nu vraag ik me af of deze er niet een beetje last van heeft of dat het gewone hyper-heid is. Net echt anderhalf uur lang alleen maar zitten trappen en m'n buik als een gek laten schudden, echt aan een stuk door.. ik heb geen koffie of cola gedronken of andere rare dingen. Mijn vriend heeft even een goed gesprek met 'm gehouden dat ie even moet chillen, maar hij luistert ook al niet naar z'n vader Zijn jullie baby's soms ook zo druk?
Heb geen krampen meer. Dat was een paar keer, waren wel hele pijnlijke trouwens. Verder een naar gevoel in de baarmoeder en last van de bmm. Is toch geen reden om in het weekend te bellen toch? Of ben ik nou zo gek haha.
Ik zou bellen, de pijnlijke krampen zijn toch iets nieuws? Je baarmoeder voelt niet fijn.. Dan wil je toch weten wat het is en of het geen kwaad kan.. Kweenie.. Jij kent je eigen lichaam het beste, maar ik zou liever (te) vroeg aan de bel trekken. Over hoe je bmm/bmh aanvoelt heb je ook al een aantal keren gehad..dus je maakt je denk ik wel een beetje zorgen. Hun "storen" in het weekend of niet maakt voor hun volgens mij niets uit, er heeft toch altijd iemand dienst en daar zijn ze voor. Voor je eigen geruststelling zou ik het gewoon doen!
Ik heb al 10 weken voorweeen.. Nu was de pijn wel wat feller maar het is bij een paar keer gebleven. Het enige waar ik mij echt zorgen over maak is dat er bij mijn dochter na 10 weken voorweeen alles verstreken was en verweekt en de ontsluiting begon. Als die pijn aan de bmm/bmh niet minder wordt dan bel ik straks nog even.
Hopelijk blijft het rustig dan..misschien was het gewoon pittige bandenpijn?? misschien is het een geruststelling,maar ondanks dat mijn cervix dus iets verkort en verweekt is voel ik er helemaal niets van. Ik heb een aantal weken geleden wel beetje steekjes gevoelt in dat regio maar verder niets.. dus ik weet niet of je het altijd kan voelen. Van wat ik heb gelezen zijn er niet veel symptomen waar je het aan kan herkennen. Sommigen krijgen meer afscheiding geloof ik en drukkend gevoel(beetje van dat gehad, maar nooit echt pijn). Ik heb zelf ook nooit binnen gevoelt(durf het ook niet). Dus hopen dat het allemaal meevalt!! Voorweeen net als harde buiken hoeven ook niets te doen, je dochter is toch op termijn gekomen? dan is het zoiezo allemaal al zo goed als weg daar, voor hetzelfde geld hebben voorweeen toen ook niets gedaan! Ik duim iig voor je. Alle April baby's mogen er pas in het voojaar uit vind ik!
Ja ik hoop het. De pijn neemt wat af dus ga in ieder geval niet meer bellen. Zal morgen even kijken of ik de afspraak laat staan of ga vervroegen.
vica, bel nu gewoon. Ik dacht bij Jurre ook dat ik me aanstelde maar toch maar gebeld en werd meteen opgenomen om de bevalling te remmen. Vind het allemaal bij elkaar en de geschiedenis die je al hebt voldoende reden om te bellen.
onzekerheid: ik heb dat ook Nikske.......Of ik het allemaal wel kan en weet straks Volgens mij hoort dat er een beetje bij. FB1984: lekker aardig zeg van die vrienden?!?!?! vica: wat irri van Sem... luckey: sterkte met je mannetje! videocamera: wij hebben er een, maar gebruiken die amper Dat zal hoop ik gaan veranderen als de kleine er is! MiniMe81: bijna flauw vallen?? Gaat het me je? Fleuri: mooie buik! FB1984: banaan eten is goed voor krampen.
Bevallingslijst: uitgerekende datum, naam, hoeveelste kindje, waar wil je bevallen, borstvoeding (bv) of fles (fv)? Ik wil het niet weten, hou het geheim ♥ Ik krijg een zoon! ♥ Ik krijg een dochter! 29 maart 2011 *Aliekeleppink (Alieke), 2e kindje, thuis, fv 31 maart 2011 *Violet32, 3e kindje, ziekenhuis, bv 1 april 2011 *Leonie Anita, 2e kindje, ziekenhuis, hopelijk bv 2 april 2011 *BellNoor (Anne), 2e kindje, ziekenhuis, fv *Flower83, 1e kindje, ziekenhuis, fv 3 april 2011 *FB1984 (Fabienne), 1e kindje, ziekenhuis, fv *Seertje, 1e kindje, thuis, bv 4 april 2011 *Foeske, 1e kindje, ziekenhuis, fv *Chantico, 2e kindje, hopelijk met vk in ziekenhuis, bv *Niksks89, 1e kindje, ziekenhuis, fv *Fleuri, 2e kindje, ziekenhuis, bv 5 april 2011 *Touwtje, 1e kindje, thuis, bv *titiana, 1e kindje, ziekenhuis, bv 6 april 2011 *Vica86, 2e kindje, thuis, bv/fv combi? *Kelly1980, 2e kindje, ziekenhuis, fv 7 april 2011 *Mobius, 1e kindje, ziekenhuis, bv *Star2, 3e kindje, ziekenhuis, bv 8 april 2011 *Sanne85, 2e kindje, ziekenhuis, fv *MiniMe81, 1e kindje, thuis, bv 9 april 2011 *Sonja, 3e kindje, Thuis, FV? *Jorietje, 1e kindje, thuis?, fv *Gillian, 1e kindje, zhuis,BV 10 april 2011 *Jojoki, 2e kindje, ziekenhuis, bv *Me2, 3de kindje, ziekenhuis, bv 11 april 2011 *Suus1982, 2e kindje, thuis, bv *Luckey, 2e kindje, ziekenhuis, bv 12 april 2011 *Liane, 2e kindje, thuis, bv 13 april 2011 *Musty, 2de kindje, verplicht ziekenhuis, bv (hoop ik) *Hanna79, 1e kindje, ziekenhuis, bv *cvm1985, 1e kindje, thuis, bv *spirit70 , 3e kindje, ziekenhuis geplande keizersnede, bv 15 april 2011 *Mama van Jay, 2e kindje, ziekenhuis, fv 17 april 2011 *VlinderJC, ziekenhuis, bv 19 april 2011 *Sam28, 3de kindje, thuis, bv *Fredje, 1ste kindje, ziekenhuis, bv (denk ik) 20 april 2011 *Mary, 2e kindje, thuis, bv 21 april 2011 *Annemie, 1e kindje, thuis, bv 23 april 2011 *Isra, 2e kindje, verplicht ziekenhuis ivm eerdere KS, fv 25 april 2011 *Bramtim, 2e kindje (Jurre*), ziekenhuis, bv 26 april 2011 *Koeky, 2e kindje, ziekenhuis, BV of FV 27 april 2011 *Vuurtorentje84, 1e kindje, ziekenhuis, fv 28 april 2011 *Kipkip, 2e kindje, ziekenhuis, fv Totaal 59 april beebjes 16 jongens ♥ 8 meisjes ♥ 10 geheim Geboren: -Laravelk - 05-01-2011 - David na 26 weken zwangerschap Afspraken: 11-01 - Luckey - controle gyn 11-01 - Kelly1980- Controle vk 12-01 - Nikske89 - Controle vk 12-01 - MiniMe81 - Controle vk 13-01 - Vica - Controle VK 13-01 - Musty - Controle Gyn + echo 13-01 - Star2 - Groeiecho + Controle gyn 14-01 - FB1984 - Controle gyn + echo 13-01 - Foeske - Controle gyn + echo 18-01 - Seertje - Controle VK 19-01 - Bramtim - controle cerclage gyn 22-01 - Seertje - pretecho (2de herhaling) 27-01 - Star2 - Groeiecho + Controle gyn 02-02 - Bramtim - controle cerclage gyn 02-02 - Musty - 3/4 D echo 02-02 - MiniMe81 - Controle vk 16-02 - Bramtim - controle cerclage gyn 16-02 - MiniMe81 - Controle vk 02-03 - Bramtim - controle cerclage gyn 02-03 - MiniMe81 - Controle vk 16-03 - Bramtim - controle cerclage gyn 16-03 - MiniMe81 - Controle vk 30-03 - Bramtim - controle cerclage gyn VK Ziekenhuis Overige onderzoeken en afspraken Geslachtsbepaling *** Sterretjes die helaas niet meer bij ons zijn *** * Jamejosie85 * Truusdemier * RoSa2009 * Esje78 * Lautjep * Kristel86 * Lindanna * Odess * Angela en Arjan * Sanne85 (1 van 2ling) * julia6 * Loepie * mimi1982
Ik maak me gelukkig nog niet druk om de geboorte en alles erna enzo... Normaal ben ik ook wel zo, maar probeer alles over me heen te laten komen. Lees veel op internet, en daar kom je ook al ver mee. Als ik straks met verlof ben ga ik me wat meer verdiepen. Misschien dat ik me dan ook zorgen/druk ga maken?? Zo vandaag alle wassen gedraaid van afgelopen 1,5 week! Ook weer gebeurd! Heb nog steeds last van die krampen, ga eens banaan proberen! En zal t vrijdag eens aan de gyn vragen...! Vriend is lekker naar patatzaak, hmmm!! De rest vd week weer groente! X
@Bramtim, nee heb nu nagenoeg nergens nog last van. Zolang het wegtrekt zal het niks zijn. Of in ieder geval niet extreem dringend. Zal even kijken hoe het loopt. @FB, had ik ook bij de 1e. Was eigenlijk ook onzeker over alles wat na de geboorte zou komen. Maar het ging echt vanzelf. @All, hebben jullie wel eens dat je buik dagenlang hard is?? Hier is hij alleen minder hard als ik gedurende lange tijd lig. En niet te lang want als mijn blaas voller raakt dan wordt hij natuurlijk weer hard. Verder is hij altijd hard. Is daar wat tegen te doen? Het loopt best vervelend namelijk. Hier ligt me meis al op bed. Ze wou zelf naar bed toe en dat terwijl ze net al een uurtje op mijn buik geslapen had. Die verkoudheid is maar vermoeiend voor haar. De kleine jongen wordt nu naar huis gebracht.
@Seertje, ja het enige wat ik er van weet is dat het een teken is om het rustiger aan te doen. Maar weet niet of er nog andere dingen zijn.