- Heb idd vanmiddag gelijk zoogkompressen gehaald hahaha en Musty, thnx voor de wastip, zal het uitproberen
@Vica, idd grappig, ik zag dat ik nog op 103 dagen te gaan zit en dacht oh bijna nog maar 100 dagen en nu schrijf jij het Enne hebben jullie misschien ook last van veel proppen oorsmeer? Ik word er gek van, echt smerig en heel veel Voel ik ineens weer wat kriebelen in mn oor, valt er een prop oorsmeer naar beneden, die ik er dan uit mag plukken bleh
@Jorietje, hier geen last van. @All, hubby is net terug van zijn sollicitatie! Ging supergoed! Ben dus helemaal blij! Morgen wordt hij gebeld met de uitslag.
Hallo allemaal, Kan echt merken dat de kerstdagen weer om zijn.. Er wordt weer volop geschreven.... Gezellig! @ hier: begin erg nesteldrang te krijgen haha, maar kan dat nog niet echt tonen in de babykamer haha... Maar wie weet heeft man binnenkort de puf om met de kamer aan de slag te gaan... Wil het roze graag zien in de kamer... Ik heb vandaag goed de ligging van de baby kunnen voelen... Ze ligt nog steeds in stuit maar met haar rug aan de linkerkant, kon het ruggetje goed voelen, erg grappig... Ik ben zelf nog al stevig, dus niet makkelijk te voelen, dus het was wel even bijzonder vandaag. Ik heb verder ook al de uitzet bij elkaar, maar haha nog niet in het kamertje jammer genoeg. Heb deze keer niet veel hoeven bij kopen omdat ik bij bart alles in overvloed had wat nu natuurlijk voor een 2e keer mee kan. Gelukkig geen last van maagzuur hier, maar heb wel gehoord dat dat flnk vervelend kan zijn... Hoop dat jullie er snel van af zijn met of zonder rennie's of andere middeltjes tegen die vervelende kwaaltjes... 100 dagen klinkt echt nog maar weinig he?? magisch getal... Hier nog 95 dagen te gaan tot 1 april....
hier echt lichtelijke paniek op momenten hoor, kamertje moet gewoon af!!!! maar ik moet geduld hebben... hoop dat we deze week weer eind in de goede richting komen. dromen: hier geen enge dromen maar net erotische dromen.... vreemde mannen???? en net voor "het" punt wakker worden, echt onprettig en durf het ook niet goed tegen manlief te vertellen... wil echt geen andere man hoor dus waarom droom ik er dan wel van?????? Oorsmeer: geen last van, net minder lijkt het wel.... haar verven: welke haarverf mocht nu wel???? wil morgen verf gaan halen en langs de kapper (alweer) want krijg er niks mee gedaan, dan maar weer helemaal kort vica: jippie voor je hubbie, duim voor jullie!!!!
@Leonie Anita, oeh wat lastig he als je je nesteldrang nog niet kwijt kan. Hopelijk kan je snel aan de slag! @Voelen ligging baby, hier van het weekend ook kunnen voelen. Alleen weet ik het verschil niet tussen het hoofdje en de billen. Ik kon 1 van beide voelen en de ander zat richting bekken. Maar volgens mij lag het hoofdje verstopt bij de bekken en de billen omhoog. Rug lag links en voetjes rechts. @schoppen baby, hier het hele weekend al een golfslagbad! Echt supergaaf. Kleine is superdruk en wild. @Babyshoppen, net nog wat kleertjes besteld bij babywalz. Ik vind die kruippakjes zooooooo mega schattig! Hopelijk zijn ze leuk!
100 dagen klinkt idd echt nog maar heel even... Maar ja, als ik bedenk dat ik hooguit nog maar 9,5 week hoef te werken, krijg ik ook wel een beetje de nodige zenuwen. Komt wel erggg dichtbij! Om mij heen ook een aantal meiden bevallen (geen goeie vriendinnen, maar meer "hyves" vriendinnen/kenissen) maar wel erg leuk om de foto's zo allemaal te zien. Meteen verliefd, en kan het eigenlijk niet voorstellen dat ik ook over ongv 3 mnd zo zit Nesteldrang: Ja hier heel erg!! Heb er alleen echt geen energie voor om ook maar íets te doen...Maar wil binnenkort de keukenkastjes gaan opruimen en her inrichten. Want ja, waar moet ik anders de flesjes kwijt he haha En als t laminaat ligt kunnen de meubeltjes in elkaar en dan inruimen!! ooo heerlijk!! Stoel babykamer: Wij hebben nu in de woonkamer een fauteuil staan die bij onze bank hoor, een hele mooie bruine, staat ook mooi in de babykamer, dus die gaat binnenkort naar boven toe! Zal vast mooi staan... Hier: Super moe, kan heel de avond mn draai al niet vinden op de bank, ook harde buik Vriend is nu net weg, naar zijn werk. Dus ik ga nu douche en in bed tv kijken totdat ik slaap... (denk snel) Morgen bloedtesten ziekenhuis, daarna helaas werken. Heb wel besloten om gesprek aan te gaan met mn leidinggevende volgende week. Om te zeggen dat ik minder wil werken. Of dit gedeeltelijk ziektewet word, of verlofuren opnemen ben ik nog niet helemaal over uit. Trek het echt niet, en eenmaal thuis ben ik ook niks meer waard. En t huishouden,eten, honden enzo gaat wel gewoon door. Dus zou wel lekker zijn als ik elke dag 2 uurtjes eerder thuis ben, zodat ik even goed kan rusten en slapen en dan wat dingen kan doen. Slaap Lekker! & Niet te gek dromen he jullie!! haha X
Haha die dromen heb ik ook hoor. Vriendlief weet ervan. Hij droomt ook wel eens van een andere vrouw. Hoef je echt niet te 'willen' om het te dromen. Haarverf, je mag alle haarverf gebruiken toch? Het enige punt is dat je door de hormonen anders kan reageren op de verf. Het is niet schadelijk voor de baby.
@FB: ik zou écht geen verlofuren gaan opnemen hoor...ziek is ziek (en zwangerschapsklachten vallen daar ook onder ) Als je over een paar weken bijvoorbeeld onverhoopt helemaal uitvalt door bijv zwangerschapsvergiftiging of wat dan ook (hopen van niet natuurlijk!!!) ga je alsnog de ziektewet in én ben je je verlofuren kwijt!
Vandaag 26 weken en nog maar 98 dagen te gaan!!! Opeens zit ik onder de 100... Musty, wat ontzettend vervelend dat je zon last van je BI hebt en er zo weinig begrip voor krijgt. Jij (en ook anderen die last van hun bekken hebben) heel veel sterkte en hopelijk ook nog wat beterschap gewenst. Harde buiken moeten wegpuffen/zuchten is toch niet goed! Heb je inmiddels al het zh gebeld om advies? Of is het niet meer teruggekomen? En oei, een drang om je zh-tas klaar te zetten en flesjes uit te koken?! Rustig aan doen hè! CVM, he bah RS virus Hoe gaat het nu met je neefje? FB, hoop dat je snel een uitslag van je bloedonderzoek krijgt waar je wat aan hebt. Hoe zat het nou met die vrouw die zo vroeg bevallen was? Kun je niet nu de ziektewet in, dan 6 weken van tevoren met zwangerschapsverlof en dan aansluitend twee weken volledig verlofuren opnemen? Dan kost het je denk ik minder uren dan wanneer je nu wekelijks verlofuren op wilt nemen, of niet? En ook vanwege wat CVM hierboven schrijft! Zes weken voor de datum met verlof is voor je lijf denk ik wel rustiger (en dus gezonder) dan 2 weken langer deels doorwerken. Plus de psychische kant van de omschakeling kunnen maken van werken naar moeder worden (geldt voor alle first-time-mommies natuurlijk ). Ik was bij mijn eerste in ieder geval blij dat ik 6 weken voor de datum met verlof ben gegaan! (En niet alleen omdat ze een weekje te vroeg kwam, maar dat kan zeker gebeuren!) Nikske, wij hebben niet officieel ingebakerd, maar wel vaak een omslagdoek om de kleine heen gedaan en in bed het beddegoed strak om haar heen ingestopt. Ik zou niet met inbakeren beginnen als het niet nodig is. Vaak is het wel een gedoetje om je kleintje daarna het ingebakerd zijn af te leren, dan zijn ze zo gewend geraakt aan die veilige omhulling (begrijp ik uit topics hier op zp over het afleren van de puckababy of hoe die inbakerdingen ook wel eens heten). Als je kindje erg onrustig slaapt of veel huilt, kun je het altijd gaan proberen, maar zolang je kindje ook zonder inbakeren tevreden is, is dat denk ik wel zo makkelijk! Vica, klinkt als genoeg warme kleding hoor! MiniMe, kleding uit de winkel heeft een chemisch iets erin waardoor het niet kreukt. Plus dat het nog wel eens op de grond valt enzo Maar vooral dat eerste moet je er uit wassen. Jorietje, herken niet wat je schrijft over je oren. Beddegoed: "ze" zeggen van alles drie: één voor op bed, één voor aan de waslijn en één voor in de kast. Dat is in de praktijk inderdaad wel zo relaxt, zeker als je een keer een ziek kind hebt en het ene setje nog niet droog is voor je de andere al weer moet verschonen. Dekentjes zou ik twee wel genoeg vinden, die worden vaak niet vies (tenzij je echt pech hebt ) Voor in de kinderwagen had ik maar één setje geloof ik, en dat was met een beetje strategisch wassen ook goed te doen. Als je kind veel blijkt te spugen of te kwijlen, is een extra setje snel gekocht (of je gaat met hydrofieldoeken in de weer). Dromen: leuk wat jullie dromen! Ik heb zelf nog niet over deze kleine gedroomd. Een tweede kindje krijgen is toch wat minder spannend dan voor het eerst moeder worden, denk ik. Ik zal misschien tegen de spannende bevallingstijd wel gaan dromen. Buik: gisteren na het kerstdiner kon ik niet meer goed voorover bukken om mn schoenen aan te doen Het was óf een volle maag óf gevulde longen, en ja, die maag die zat goed vol, dus geen plek meer voor adem tijdens het voorover bukken. Pfff, moest echt even bijkomen toen ik beide schoenen aan had En dan moet ik nog drie maanden! Voelen: ik voel ons kindje gelukkig steeds vaker, en ook door mn hele buik nu. Maar toch blijven het nog vrij zachte trapjes vergeleken met wat ik me herinner van mijn vorige zs. Niet helemaal eerlijk natuurlijk, want misschien vergelijk ik het wel met mijn herinneringen aan toen ik 32 weken was ofzo Maar er zit dus zeker wel vooruitgang in, want nog niet zo lang geleden was ik nog bang dat ik door mijn placenta-aan-de-buikwand een hele gevoelloze zone zou houden, en dat lijkt toch steeds minder het geval Winterjas: ik pas nog altijd in mn winterjas. Ik bel wel echt zon bol Michelinmannetje maar hij gaat nog dicht en ik kan er in ademen Ik hoop dat ik er de winter mee doorkom, dat zou natuurlijk wel makkelijk zijn! Maar het begint nu toch wel krap te worden. Als het nou vroeg voorjaar wordt, kan de voering er uit, dat geeft weer extra ruimte (Ik heb de voering er pas begin december ingedaan, misschien ben ik nu extra warmbloedig en kan ie er ook weer vroeg uit ) Babyspullen: Ik moet nog een wiegje regelen! En nog wat klein spul, zoals een dekentje, fopspeentje en flessenspenen, 2e kruikje, verzorgingsspulletjes voor een pasgeborene, oja: en een eerste setje kleding!!! En de geboortekaartjes, moet ik ook niet vergeten Hier een heerlijke kerst gehad en nu lekker nog een weekje vakantie ook. Geen cadeautjes, wel veel genoten van gezin en familie. Morgen gezellig op kraamvisite bij vrienden. Ben benieuwd hoe het is om zon kleintje in mijn armen te houden: vertrouwd of een beetje onwennig weer over hoe klein een onbeholpen ze dan zijn. Ik denk het eerste, maar wie weet schrik ik wel van wat ons over een paar maanden ook weer te wachten staat. We zijn zo ontzettend aan het genieten van onze dochter: een peuter die heel veel al zelf kan en zich in woorden uit kan drukken etc. Het zal wel weer even wennen zijn om voor een pasgeboren babietje te zorgen!
@ Luiertas: wij hebben de volgende http://www.baby-dump.nl/index.php?page=product&id=9723&groep_id=468&merk=2592 @ Kunstvoeding: ik wil het in het begin proberen met de kruidvat flesvoeding, extra care (hypoallergeen en tegen krampjes). Zou de kleine hier nou niet goed op reageren kan ik altijd nog naar een duurdere variant overstappen! @ Lekkende borsten: hier nog geen last van gelukkig @ Musty: ik heb ook nog matrasbeschermers en zeiltjes voor onder de bips... Maar ik reageerde alleen even op hoeveel lakentjes en dekentjes @ Jorietje: hier geen last van meer oorsmeer, ben tijdens de kerstdagen wel weer goed aangestoken door verkouden familie leden. Heb nu een flinke keelontsteking te pakken @ Vica: wat goed dat de sollicitatie zo super ging Spannend vandaag !!! @ Hier: gister met vriendlief het bevallingsplan doorgesproken, de VK wou dat ik dit maakte omdat ik echt een control-freak ben. Ik haat het om de touwtjes uit handen te moeten geven, dus zij dacht dat het me meer rust zou geven als ik mijn wensen op papier zou zetten. Maar toen ik het met vriendlief doorsprak kwamen opeens de tranen, wat komt het dichtbij nu opeens zeg!!!!!!
Ik denk dat jullie toch wel gelijk hebben en dat ik inderdaad beter nu al gedeeltelijk in de ziektewet kan gaan... En daarna paar weken extra verlof opnemen (was ik al van plan, alleen moeten ze het wel goedkeuren) Uren heb ik genoeg,dus dat is het probleem niet! Ik vind het alleen moeilijk om aan te geven, omdat ik net sinds ongv een half jaar weer uit de reintegratie bent. Eerst werkte ik gedeeltelijk ivm mn schildklier... Ik lijk wel een mietje hahah... Nee ik moet er maling aan hebben en voor mezelf en ons mannetje kiezen. Merk gewoon dat het niet meer gaat. Net terug uit t ziekenhuis. Nu verplicht 2 uur op bank...Heerlijk!! Heb bloed geprikt, en een vingerprik gehad voor suikertest. Daarna een zoet drankje op, had gelukkig dorst dus dat ging wel.Rond half 11 weer terug naar t ziekenhuis voor nog een vingerprik. Donderdag word ik gebeld met de uitslag. Best wel spannend even! Straks helaas ook gewoon weer werken, pfff. Gelukkig maar tot 17uur en dan morgen nog een hele dag en dan 4 vrij Oo ja die vrouw die te vroeg bevallen is: Goeie vrienden van ons, daar de buurvrouw van was 20 maart 2011 uitgerekend! Ongv. 5 weken geleden waren haar vliezen al gebroken, en is ze met spoed opgenomen, alleen maar plat op bed. Omdat er in t ziekenhuis hier in de buurt geen plek was heeft ze 3 weken verder weg gelegen. Dit was voor haar moeder en vriend niet te doen, elke keer uur heen, uur terug... Dus rond 13 dec is zei met ambulance naar Sophia Kinderziekenhuis vervoerd. Eenmaal daar had ze 4 cm ontsluiting, en kindje lag overdwars. Dus meteen spoedkeizersnede! Kindje heeft het gelukkig overleefd... Was wel maar iets van 930 gram. Ligt aan van alles en nog wat aangesloten, maar is een heel sterk meisje!!! Gelukkig... Zo maar daar schrok ik wel even heel erg van hoor!! x
@Vica: Wat fijn dat de sollicitatie goed is gegaan! Nu wachten op hopelijk goed nieuws. Zou toch een mooi begin van 2011 zijn! @Luckey: Wel herkenbaar hoor die dromen over andere mannen. Heb ik af en toe ook last van, en het lijkt zo echt! Maar ook ik wil echt geen andere man (!!!) dus ik neem het maar niet serieus. Vaak betekenen dromen ook iets heel anders dan wat je letterlijk droomt. @Schoppen baby: Ons beebje was gister en vannacht/vanochtend ook weer druk in de weer. Volgens mij is hij nu helemaal gedraaid, want ik voel hem nu helemaal links in mn buik, en dat was steeds rechts. @FB: Denk aan jezelf! Als het niet gaat, moet je het aangeven, een zwangerschap is niet niks. Als je te lang doorgaat, wordt het straks alleen maar erger. Je leidinggevende moet het maar begrijpen. @Beddegoed: Bedankt voor jullie tips. Ik ga morgen maar eens op zoek naar wat setjes. Ik dacht zelf aan de HEMA, meestal goede kwaliteit voor niet al te veel geld. Waar hebben jullie je beddegoed gehaald?' En wat doen jullie in de kinderwagen? @FB: Heel eng verhaal van die vrouw! Het is natuurlijk een uitzondering, maar ik moet er niet aan denken dat mij dat zou overkomen! Laat die kleine nog maar een week of 12 lekker zitten @Hier: Vanmiddag komen vrienden langs, met hun kleine meisje van bijna 4 maanden. Gezellig!
Heb veel beddengoed op de jongengezinnenbeurs gekocht bij een kraam, echt niet duur... Ze hebben ook een site: woepies Ik ga nu weer naar t ziekenhuis voor een vingerprik en dan werken!
Ik heb mijn * 2 lakensetjes bij prenatal gekocht, * 1 dekentje besteld via een webshop omdat ik een marineblauwe wou en die bijna onvindbaar bleken te zijn * 1 dekentje bij baby-dump. * Hoeslakens en dergelijke allemaal bij babydump Voor de kinderwagen heb ik gewoon een wieghoeslaken en een dekentje. Er zit ook een dekbedje bij de wagen, maar eerst eens afwachten hoe het weer is in april, wie weet is het dan al snik heet of zitten we nog in de sneeuw ?!
@FB: Succes in het ziekenhuis, en ook op je werk vanmiddag. Ga je straks met je leidinggevende praten? Ik had op de JongeGezinnen beurs ook een dekentje bij die stand gekocht. Was even vergeten dat ze ook een website hadden. Wel superhandig, en is inderdaad niet duur! Kan ik ook gelijk het boxkleed bestellen wat ik wil hebben Vanmiddag even met hubby ernaar kijken.
@ FB ... wat een leuke site hoop op een goeie uitslag voor je donderdag! en naar je lijf luisteren hoor (jaja horen wie t zegt) het wordt idd aangeraden 6 wk van tevoor te gaan en ik zou je aanraden om die ook zeker te pakken! zelf plak ik er ook vakantie achteraan (mits het niet ziekewet blijft) bij mn dochtertje heerlijk thuis gezeten tot ze precies 5 mnd was ik had en nog zoveel vakantiedagen staan @ minime... veel plezier vanmiddag! @chantico.... nee heb niet gebelt, donderdag controle het is goed afgezakt wel nog volop 'normale' harde buiken.... maar pffff kan toch niet letterlijk niets gaan zitten doen alleen opstaan van een stoel kan al genoeg zijn voor een harde buik veel plezier op kraambezoek! @ lekkende borsten.... hier al weken feest @ winterjas.... hij gaat nog net dicht en anders doe ik een lange dikke zwarte wollen vest eronder aan en knoop ik hm docht tot mn buik @ luckey.... haarverf mag gewoon hoor @ ligging kleine.... wisselt met t uur heerlijk actief en schopt me bont en blauw heerlijk! @ jorietje.... hier wel last van vieze oren maar heb vrij kort opeen 2 x dubbele oorontsteking gehad dus denk dat t daar van is hier huis aan kant alle bedden verschoont 3de partij was zit nu in de machine, dan nog 1 partij en dan is alles weggewassen
Wat verlof betreft, ik lees en hoor steeds meer dat de meesten toch 6 weken van tevoren gaan. Wie gaat er hier ook 4 weken van tevoren? Was eigenlijk wel mijn bedoeling, zolang het goed gaat tenminste. Aan de andere kant zou ik graag 6 weken willen, kan ik nog lekker thuis voorbereiden op alles. Misschien dat ik iets kan regelen met vakantiedagen opnemen na mn verlof, dat ik toch pas eind juli hoef terug te komen.