MiniMe: ik ga pas 4 weken van te voren met verlof tenzij er natuurlijk iets tussenkomt. Heb ik bij de andere 2 ook gedaan en ging prima. Ik verveel me dood thuis. Vier weken vind ik lang genoeg en wellicht ga je wel overtijd. Mijn vorige 2 kwamen trouwens eerder, maar dat verandert voor mij niets. Neem ook na mijn verlof wel wat vakantie op, al was ik na de eerste blij dat ik weer aan hetw erk kon....hahahahaha
Minime: ik ben ook van plan 4 weken van tevoren met verlof te gaan, tenzij het onverhoopt anders loopt uiteraard.. Misschien scheelt het soort werk nog wat iemand doet, ik zit op kantoor en dat is lichamelijk dus niet zwaar. Alleen wel veel zitten, maar ik heb af en toe ook wel een loopje (naar de printer, fax, kopieer, koffie zetten, wc enz enz) Soms moeten er wel zware dozen gesjouwd worden, maar er zitten hier n stuk of 7 collega's van me die niet zwanger zijn, dus dat mogen zijn gewoon doen (en dat doen ze ook met alle liefde hoor)
zo de banen behang zijn gesneden maar wat is dat glasweefsel dun zeg, net een baan even voor de muur gehangen maar je ziet gewoon alles erdoorheen... baal ik wel een beetje van, want hoop nu maar we genoeg rose verf hebben en dat die alles afdekt. manlief is nu even naar een afspraakje om mijn naam op zijn pols te laten zetten. we zijn er altijd tegen geweest (elkaars naam tattoeren) maar opeens moest en zou hij mijn naam op zijn lichaam hebben haha. verlof: hier 6 weken van te voren ivm mijn rug (had liever 4) en erna nog wat vakantiedagen. baal hoe dan ook dat ik weer met 3 maanden aan het werk moet maar goed het is in nederland niet anders he.....
Ik heb nog niet alles bijgelezen, want wel nieuwsgierig maar weinig tijd Maar wilde hier alvast even op reageren. Ik merk dat ik sneller een harde buik heb als ik een volle blaas heb, dat kan al genoeg zijn inderdaad om de buik te prikkelen. Ik heb ook gehoord dat een blaasontsteking voor harde buiken kan zorgen en dat een blaasontsteking bij zwangeren soms heel onopgemerkt gaat. Misschien kun je eens in de gaten houden of je een blaasontsteking zou kunnen hebben. En een trappelend kindje kan ook een harde buik veroorzaken volgens mij, en daar doe je echt niets aan! Oh, en een broek die te strak in of onder m'n buik drukt, daar kan ik ook een harde buik door krijgen. Nou ja, wat ik wilde zeggen: als je je 'normale' harde buiken vervelend vindt, is er misschien nog iets aan te doen door op je kleding en de mogelijkheid van een blaasonsteking te letten. Maar waarschijnlijk heeft het vooral te maken met een gevoelige baarmoeder en dat je goed waarneemt dat je buik hard wordt (sommige vrouwen denken dat ze nooit een harde buik hebben, terwijl dat wel zo is, alleen merken ze het niet op). Ik moet nu afsluiten, want op kraamvisite!
@MiniMe, verlof, hier al maanden haha. Nee lijkt mij persoonlijk fijner om eerder verlof te hebben. Kan je alles rustig op orde maken. MAAR dan heb ik alleen maar 'zware' zwangerschappen gehad dus zolang het goed gaat... Als je er verder geen last van hebt om langer door te werken dan is dat natuurlijk super want dan heb je na die tijd weer langer. @Luckey, hopelijk dekt de verf genoeg! Ik dacht dat dat juist heel dik behang was? @Lekkende boobs, hier ook al weken. Gelukkig alleen als ze in de verdrukking komen. Hier tot 10.45 uur geslapen. Toen richting stadsbank. Jeeeej wat ben ik blij! Ze hebben het nu eindelijk op orde met de betalingen. Krijg nu voor de 1e van de maand betaald ipv rond de 20 (dus ruim 20 dagen te laat). Ook hadden ze mijn toeslagen achtergehouden van de afgelopen maanden en dat krijg ik nu in 1 keer. Dus even snel de laatste dingen inslaan voor de beeb enzo. Net nog haarlotion, badmelk en een speen gehaald. Vind het echt snel gaan nu. En dus ook zo ineens vollop nesteldrang weer. Vriend heeft nog niks gehoord helaas.. Blijft spannend! Nu ga ik even wasje ophangen, draaien en was opvouwen...
@ chantico snap wat je bedoelt blaasontsteking is het zeker te weten niet, kleding ect ook niet normale harde buiken voelen voor mij niet pijnlijk of irritant voel t wel maar anders, maar wil niet dat t omgaat in de verkeerde harde buiken zeg maar @ jorietje... denk idd dat het verschilt met wat voor een werk je doet eerst wilde ik ook 4 wk van te voor met verlof gaan maar werd 6 omdat ik in de ziektewet kwam, en achteraf gezien maar goed ook want ik had t echt niet meer gered in de thuiszorg @ vica ben jaloers whahaha hier ondanks pcm te hebben genomen vanaf 2 uur wakker erg heh heb ook inene t idee dat ik tijd tekort kom
@Musty, ik heb ook wel erg veel wakker gelegen. Maar gelukkig kon ik blijven liggen. Mijn meis is nog bij mijn moeder. Morgen komt ze weer thuis. @vraagje, waar vouwen jullie de was op? Ik doe dat eigenlijk altijd op bed. Maar dat was echt funest voor mijn bekken. Nu heb ik het bed maar alvast omhoog gezet en nu gaat het super, maar was benieuwd waar jullie dat doen?
Ja denk dat dat zeker scheelt wat voor baan je hebt. Ik heb ook een zittend beroep. Soms een dagje of middagje op pad maar eigenlijk ober algemeen gewoon bureau werk. Daarnaast heb ik hulp in huis dus hoef bij thuiskomst ook niet nog enrom huishouden te doen ed. Zo hou ik het wel vol
Eettafel, dat is een goede! Die heb ik nog niet eens hahaha.. Nu toch echt aan de slag... anders komt er weer niks van, net als gisteren.
Vica: ons bed is heel hoog (hemelbed) dus geen last van bekken oid Vouw ook wel op de strijkplank. Is ook goede hoogte voor mij.
vouw hier zittend voor de droger op de grond haha. de handdoeken enzo dan. de rest (truien enzo) doe ik meestal als ik het van de lijn afhaal, op het logeerbed. meestal kan ik dit niet lang doen ivm pijn in rug maar dan laat ik het liggen en doe ik alleen het hoognodige.... manlief is toch begonnen met behangen, zal wel maar 1 of 2 banen zijn maar goed het begin is er. het behang is semi transparant met een ruitjeweefseltje erin En sommige ruiten zijn "open". H&M: heb het nieuwe boek net binnen en oh oh oh wat een leuke babyspulletjes erin zeg..... enig gewoon. dat wordt beheersen want heb al zoveel liggen van die vriendin hier
@ lekkende borsten, Lijkt me een vreemd idee als dit ineens gebeurd . Gelukkig nog geen last van. @ oorsmeer, Heb hier altijd nogal veel productie. Voornamelijk als ik het benauwd heb (astma), maar is gelukkig net erger geworden tijdens de zwangerschap. @Luiertas, Ik heb een hele leuke fietstas besteld bij halfords, ik kan deze meteen als luiertas gebruiken lekker multifunctioneel dus... @ verlof, Ik wil ook 4 weken van te voor met verlof gaan. Dit zou voor mij betekenen dat ik 7 maart met verlof ga en dus nog maar 9 weken moet werken Jeetje wat gaat de tijd toch snel!!! @ Was vouwen, Ik vouw de was ook aan de eettafel zodat ik niet teveel moet bukken. @ Chantico, Jeej kraamvisite, als je zo'n prutsje vast hebt is het zo onwerkelijk dat je straks elke dag zo zit!!! (tenminste dat had ik) @ FB, Ben benieuwd hoe je uitslagen zijn, wel raar dat je de suikeruitslagen nog niet meteen krijgt! Ik hoorde dit meteen. Zo'n vroeggeboorte lijkt me echt een eng idee! Brr durf er gewoon niet aan te denken....
zie hier mijn mannetje hard aan het werk met de glasweefselbehang. 2 banen vanuit het raam zijn gedaan en zoals jullie zien is het echt niet dekkend. misschien als het droog is en anders wel na een laag latex hihi..... wilde het even delen hihi Bekijk bijlage 117559
@Luckey, komt vast goed na een laagje verf! @ALL, Jaaaaaaaaaaaa hubby heeft de nieuwe baan!!!! Kan 3 januari al beginnen!!!!! (werkt nu via het uitzendbureau en dus geen opzegtermijn).
@Verlof: Ik werk gewoon op kantoor, geen zwaar werk, af en toe wel wat stress (door de drukte), maar dan doe ik gewoon rustiger aan de laatste weken. Laat mensen maar wat langer wachten. Ik wil toch 4 weken proberen. Mocht het eerder echt niet gaan (ik moet wel elke dag met de trein....zie ik wel tegenop als ik een megabuik heb!), kan ik altijd eerder gaan. @Vica: Die nesteldrang komt me een beetje bekend voor Vandaag druk bezig geweest (orienteren/uitzoeken etc) met bedtextiel, wat ik allemaal nog moet kopen. Het liefst zou ik nu gelijk naar de winkel gaan, maar we hebben besloten volgende week even langs Ikea en Prenatal te gaan. Ook nog genoeg tijd natuurlijk, maar wil het dan liever NU! haha Ik vouw de was meestal op op de bank, en soms inderdaad ook op bed. @Luckey: Dat glasweefselbehang hadden wij ook in het vorige huis. Het is puur de structuur, je moet er inderdaad nog gewoon overheen verven. Wij hadden de pech dat we betonnen muren hadden, die al de verf gelijk opzogen, dus kostte wel wat verf idd. @Vica: GEFELICITEERD voor jullie met de nieuwe baan!! Wow, wat een goed begin van 2011!! @hier: Net vrienden op bezoek gehad, met hun 4 maanden oude meisje. Zo schattig! Ze is al zoveel veranderd sinds ik haar voor het laatst gezien heb (eind september alweer). Heel apart dat wij dat straks ook hebben, en zeker een heel gek idee dat dat over ruim 3 maandjes al is!!! Ik weet nog zo goed dat ik net de positieve test in handen had, maar dat is dus al 5 maanden geleden!
Hubby belde net weer. Heeft zijn huidige werkgever al ingeligt enzo. Wel gaat hij waarschijnlijk de eerste tijd minder verdienen. Hij gaat dan van 1800 bruto naar 1600 bruto. Niet echt ideaal maar hij vroeg aan mij wat hij nou moest doen. Ik heb gezegd dat hij voor zijn nieuwe baan moet gaan en dan wat zuiniger leven. Is dat gek??? Er is alwel gezegd dat als hij goed werkt hij binnen een half jaar een contract kan krijgen via het bedrijf zelf. Dan komt er natuurlijk wel wat loon bij, maar toch.. Ik heb liever dat we iets zuiniger moeten leven en dat hij een stabiele en leuke baan heeft waar hij elke dag met plezier naartoe gaat, dan in deze onzekere baan blijven hangen waar zijn collega's geen respect voor hem hebben. Wat is jullie mening daarbij?
@Vica: Ik vind dat je gelijk hebt. Zeker als hij straks in dienst van het bedrijf zelf is, geeft zoveel meer zekerheid dan het uitzendbureau! Daarnaast is 200 bruto iets van 120 euro netto minder (denk ik), dus dat scheelt alweer niet zo heel veel. Natuurlijk is het mooier als hij meer kan verdienen dan wat hij nu verdient, maar dat komt wel als hij overgenomen wordt door het bedrijf. Voor mij is het belangrijkste dat je met plezier naar je werk gaat. Als je ook kunt rondkomen met ietsje minder, dan zou ik het zeker doen!
@ vicca: Gefeliciteerd met jehubbies nieuwe baan. Enne ik zelf ben ook zo hoor, liever stabiel en met veel plezier, dan met tegenzin en straks prive stress van je werk moeten hebben.... @ luckey: Jullie zijn flink bezig.. Kan niet wachten tot hubbie hier ook gaat beginnen! maar dat wordt hier echt volgende maand voordat iets zichtbaar wordt in de kamer, deze maand eerst ff andere dingen die we moeten betalen en regelenen. Het is wat zo'n planning. Bij Bart was het hele kamertje echt al klaar haha, maar goed toen woonden we ook nog in een nieuwbouw woning waarin weinig geklust hoefde te worden...
vica: ik zou zeker doen hoor die nieuwe baan. dat mindere loon zal in netto vorm wel meevallen en wat al gezegd is: beter iets minder loon en tevreden en gelukkig naar je werkg aan, dan meer loon en je niet happy voelen!!!!! leonie anita: hij moest ook wel wat doen hoor.... ik werd gewoon chagrijnig ervan... niet leuk voor hem. de hele linkerkant is nu klaar en morgen gaat hij beginnen met verven. (korte stukken links worden wit en het grote vlak (waar hij voor staat) wordt rose. Het is wel een betonnen muur dus duim dat het meteen goed dekt hihi... dan kunnen de meubels nl op de goede plek!!!!