April 2011 mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Vica86, 24 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Dames, bedankt voor jullie antwoorden!!!!

Ik heb het nodige uitgerekend en als ik 16 uur in de zorg ga werken hiernaast blijven we met zijn loon en de mijne gewoon huurtoeslag houden!!! Er was een netto verschil van 180 euro (hoe dat precies zit weet k niet) maar als wij dan nog 120 euro huurtoeslag krijgen en de andere toeslagen zijn ook hoger dan staan we quite!
    EN IK KAN TOCH DIE OPEIDING DOEN, en dus ook een vast contract krijgen!

2. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    vica heb je toch voor de opleiding in september gekozen of kies je voor de gemeenteopleiding?
    daar was je toch nog over het twijfelen ivm kosten of niet????

3. Vica86

Vica86 Niet meer actief

ja klopt. en de berekening is gebasseerd op de opleiding in de zorg. Dan kan ik die toch volgen! Nu hij minder verdiend kan ik bij een contract van 16 uur gewoon nog huurtoeslag krijgen.
    Dat scheelt al een hoop! Het is nog wel afwachten wat het kinderopvang doet in 2012 maar dan wil ik het risico graag nemen.

Het is tenslotte een vaste aanstelling wat ik dan krijg. en als hubby zijn werk goed doet krijgt hij die ook tegen die tijd. Dus dan kan zijn loon eventueel de stijging van de kinderopvang plus het gemis van de huurtoeslag opvangen.

Wel heb ik de berekening gemaakt op basis van het duurste gastouderbureau hier. dus als ik een goedkopere kan vinden dan scheelt dat nog meer.

4. Vica86

Vica86 Niet meer actief

oh ja, dat is dus de september opleiding ;).
    Dan probeer ik wel alsnog voor september de andere opleiding af te ronden. Zodat ik dat papiertje ook op zak heb.

5. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    kijk dat zijn alleen maar pluspunten dan zeg!!!!!
    het jaar gaat heel goed uit voor jullie!!!!!

6. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik hoop het maar. Maar ben in ieder geval ook erg blij dat hubby niet in Den helder ofzo kan zitten als de bevalling begint. Hij zit dan hooguit op 20 minuten fietsafstand hahaha..

7. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    Vica86: balen dat je kat zoveel miauwt.....In een paar dagen 2 kg aangekomen?! Is wel veel, weet niet of het normaal is. De ha kun je altijd wel ff raadplegen.
    Musty: hahahaha, nou je hebt ons weer gevonden hoor ;):D
    MiniMe81: heb heerlijk genoten! Wij gaan ook niet ontzettend vaak, denk zo'n 4-5 keer per jaar ofzo. Je kunt prima gaan, je moet gewoon goed naar je lichaam luisteren. Eigenlijk moet je dat altijd :) Ze zijn goed beschermd hoor die kleintjes.
    nesteldrang: nergens te vinden hier ;) Had al gezocht, maar zonder resultaat :p
    Nikske89: schattig pakje! Hier nog niks gekocht.....
    Musty: wat een eigenwijsje toch weer he! Voel je je nu wel goed?
    foeske: mooi instrument een dwarsfluit! Gaaf als mensen een instrument kunnen bespelen!
    droom: vannacht gedroomd dat ik op mijn werk werd gebeld dat bepaalde waarden niet goed waren (kind voelde zich niet meer prettig in mijn buik) en dat ik dus een sectio kreeg met 33 weken :$ VAAG!!
    babyspullen: we hebben alleen een kinderstoel, bad/standaard, maxi cosi en de kinderwagen. De box en het kamertje worden volgende week dinsdag geleverd. Verder moet ik alles nog gaan kopen wat betreft lakentjes, hydroluiers enzo.......
    Vica86: wat goed!! Gefeliciteerd!

8. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    @ foeske: Mn bloed ging naar t lab toe en word daar verder getest... De uitslagen zijn morgen al bekend. Maar heb donderdag pas belafspraak met de gyn.

@ was opvouwen: Ik doe het opvouwen op het droogrekje zelf. En leg t dan in de wasmand neer, of als die vol is op de vriezer.

@vica: Gefeliciteerd!!! Beter zeg van die baan! Begint t jaar weer goed voor jullie.

Hier: Net de spullen van babydump binnengekregen! Echt snel, had zn van t weekend besteld! Had ook een lamp besteld op de gok, en hij is echt heel leuk:D
    Vanmiddag om 15.00 uur ben ik naar huis gestuurd door mn leidinggevende, hoefde geen verlofuren in te leveren. Dat was lekker!! Ben eerst op de bank een boekie gaan lezen en toen lekker gaan slapen tot half6, net gegeten, pizza uit de oven. Even makkelijk doen! Heb meteen bij mn leidinggevende aangegeven datik er helemaal doorheen zit en even mn bloed uitslagen af wil wachten... Misschien dat ik wat pillen ofzo krijg en dat de vermoeidheid minder word. Dus heb m al een beetje voorbereid

X

9. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    @Vica, gefeliciteerd met hubbie.. enne pakken die baan :D

En ik vouw de was altijd op de bank op, gaat prima

Hier n beetje balen, hubbie is nu al 2 dagen om 16.40 uur thuis, dan zouden we n goed kwartier moeten rijden naar babydump en die gaat om 17 uur dicht, dus dat doen we maar niet.. We hopen nu dat hij vrijdag vroeg thuis is zodat we de kinderwagen en maxicosi nog op kunnen gaan halen en anders wordt het volgend weekend pas.. Maar ja, we willen m zo graag in huis hebben :D:D Kan ook alleen gaan, maar is juist zo leuk om saampies te gaan doen

10. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    @ vica, jullie zitten lekker onder de pannen qua werk! Super hoor!

Ik begin al wat kriebels te krijgen voor morgen. Ik mag om 15.15uur n.l. naar de verloskundige voor een pretecho. M'n man en m'n vader gaan ook mee dus dat wordt gezellig ;).

@ nesteldrang, ik geloof dat ik deze ook niet gevonden heb.... Ben er nogal rustig onder. (al vliegt de tijd voorbij!!!)

11. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Oh ja, echo bij de vk.. Dat kan ik ook nog doen! Kost me 30 euro voor een echo op verzoek. Maar is toch wel even erg leuk of niet dan?
    Hmm... even over nadenken :D.

12. jojoki

jojoki Actief lid

5 aug 2010
    337
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vica: wat een goed nieuws allemaal zeg!!!! goede start van 2011 inderdaad!
    nu nog hopen dat de kosten voor de gastouder mee gaan vallen;)

en wat fijn dat je hubbie zo dicht bij zit strakjes!!!!!:D super geeft toch wat rust.

hier:
    al poosje niet gereageerd maar wel alles meegelezen;)

verder gaat alles wel redelijk goed, heb wel sinds 2 dagen zo'n dorst tewrijl ik dat normaal echt nooit heb dan moeten ze me juist tsimuleren om te drinken.. en ben wel weer heel erg moe sinds anderhalve week..

nou ja moet morgen toch naar de vk dus maar even aangeven.

nou zal proberen wat vaker te reageren

groetjes!!

13. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    echo... wil hier ook nog graag een echo!!!!!!
    maar bij echobureaus in de buurt kosten ze minimaal 50 euro en dan vind ik toch wel veel geld.
    weet niet of ik de gyn nog kan vragen erom?????
    zou zo graag nog een fotootje hebben, mijn laatste foto is van de termijnecho......

14. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Jojoki, even goed aangeven bij de vk. Desnoods prikken ze je op suiker.

@Luckey, ik weet niet of het kan bij een gyn. Bij mijn vorige vk's kon het ook niet. Maar deze vk's hebben op hun praktijk hangen dat een echo op verzoek 30 euro kost.
    Dus denk dat ik dat wel ga doen. Dan kan mijn zus mee, die heeft nog nooit een echo gezien.

15. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Echo: Je kan bij de Fontys in Eindhoven (wellicht ook nog in andere steden) een gratis echo laten maken. Je krijgt dan ook 6 (!) fotootjes mee! Hoewel ik me toen niet helemaal lekker voelde, was het wel superleuk om ons ventje weer even te zien!

@iedereen: Voelen jullie je eigen hartslag vaak ook veel duidelijker? Vooral als ik lig voel ik mn hartslag zo duidelijk in mn borstkas, alsof ik flink gesport heb ofzo. Ook als ik de trap ben opgelopen, gaat mn hartslag al tekeer. Ik geloof dat ik ergens had gelezen dat dit wel normaal is, maar hebben jullie dit ook?

Net in bad ging mn buik weer flink tekeer. Blijft toch superleuk om hem te zien en voelen bewegen, en het wordt natuurlijk alleen maar duidelijker:D

16. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Sorry meiden, even geen reactie's voel me echt niet lekker dus heb niet alles bij gelezen :)

@ Hier: flink ziek, was net opgeknapt maar ben met kerst weer door familie leden aangestoken helaas. Heb een keelontsteking, mijn oren beginnen ook pijn te doen & ik hoest de longen uit mijn lijf (auwww).
    Vandaag eindelijk het schilderij op de babykamer opgehangen, nu moeten we alleen nog op 1 plaats het behang beetje bijwerken, dat laat een beetje los & de kledinghaakjes aan de zijkant van de kast ophangen. In mijn verlof ga ik dan alles wassen en het bedje opmaken. Vandaag van mijn broertje 1 paar adidas schoentjes gekregen, zo lief !! Hij had het van zijn eigen zakgeld (2 euro per week) bij elkaar gespaard, dus hij was super trots :D *smelt*

17. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ vica.... proficiat!! heerlijk zeg voor jullie

@ echo.... krijg elk bezoek aan gyn een echo:) verwent heh? hoef er ook niet om te vragen hij doet het standaard

18. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Pfff vriendlief heeft hier trouwens een nieuw sportschema en ik word er nu al gek van !!!

3x per week fitness
    1x per week boksen
    2x per week ijshockey
    3x per week hardlopen en intervaltraining

19. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    dat was t effe kort, ik heb bijnaaaaaaaaaaaaaa het geboortekaartje klaar :D

20. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Nikske: Beterschap!
    Wat schattig van je broertje, heeft hij wel een aantal weken voor moeten sparen dan! Echt lief!
    Jeeh, jouw vriend sport wel echt heel veel. Hij moet wel een goddelijk lichaam hebben ;)
    Mijn hubby gaat vanaf januari weer wat aan beweging doen:)

Deel Deze Pagina