April 2011 mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Vica86, 24 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Kom straks weer terug.
    Heb ook een buikfoto.
    Maar vriendin komt zo gezellie op visite:D

Tot straks!! x

2. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Titania, dan moet je idd nog wel wat kleertjes erbij hebben. Maar dat komt vast goed :D. Mooie box! En het speelkleed is ook erg leuk!

@MiniMe, het kan heel goed dat je je kleine veel naar binnen draagt. Volgens de vk ligt mijn kleine ook heel diep naar binnen. Maar ik heb zowiezo al redelijk veel vruchtwater dus een grotere buik.
    Oehh lekker een man die altijd kookt! Ik kook graag hoor maar niet dagelijks haha. Meestal probeer ik ook voor 2 dagen eten te maken.
    Hubby kan niet koken haha.

Ik ben een beetje aan het bedenken hoe ik alles georganiseerd kan regelen met de wisselwoning. Kleine kans dat ik dan al bevallen ben, maar zo niet moet ik dus best veel meenemen. wat heb je zelf nodig voor een thuisbevalling? Veel hydrofiel doeken enzo toch ook?
    Ook moet ik een extra tas inpakken met de kleertjes voor de eerste 2 weken. Stel dat ik gelijk in het begin beval dan wil ik wel genoeg kleertjes hebben. In principe zou hubby savonds de kleertjes gewoon uit de woning kunnen halen, maar die wil ik denk ik maar vast op voorhand mee hebben.
    Speelgoed voor de me meis moet ook mee en een stoeltje voor haar... Dat zijn gek genoeg toch dingen waar je niet als eerste aan denkt. Maar daar is dus niks aan speelgoed haha.. Moet maar eens wat gaan inpakken wat makkelijk is, niet te klein zodat het kwijt kan raken en niet iets wat dingen kan beschadigen bij onhandig gebruik.

Ook zit ik een beetje met de kids tijdens de bevalling. Aangezien we een snelle bevalling verwachten als er geen complicaties zijn is het wellicht niet handig als mijn moeder de kleine meid op komt halen en dan na 2 uur weer terug te komen. Dit vind ik prima als het overdag is. Maar als de kleine slaapt denk ik dat wij toch maar voor moeten stellen mijn moeder hier te vragen. Wel ben ik bang dat ze zich teveel gaat opdringen bij de bevalling en ik wil haar er echt niet bij hebben (in de slaapkamer) maar ja.. het zou wel het fijnste zijn voor mijn meisje als ze lekker kan blijven slapen.

3. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Shoppen: Deze week moet ik ook maar even naar de Wibra en Zeeman:) Leuke spulletjes daar! Ik zag in het foldertje van Zeeman idd ook al babyspulletjes in de aanbieding.
    EN er is nog steeds Sale overal, dus weer heel veel voor bijna niets! Fijn shoppen is dat:D

@Luckey: Geniet van je bad! Zo fijn altijd!

4. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Jeej wat kletsen jullie snel ineens!

@Luckey, leuk de zwarte markt! Ik ga eens kijken of de online folder van de zeeman er al is (oeps heb shopverbod).

@MiniMe, 62 is in eerste instantie nog niet echt nodig. Mocht je echt een groot kindje verwachten dan schatten ze dat van te voren vaak al. Dan kan je alsnog wat 62 in slaan voor de zekerheid.

5. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    @FB; gave kleertjes zeg, erg schattig! Gefeliciteerd met de 29 weekjes.

@bramtim; wat goed ben echt blij voor jullie, gefeliciteerd met deze mijlpijl. Hier ook van de week mijn mijlpaal bereikt.

@PoetsenVriend; hier doen we veel samen! Vooral nu, heb snel last van me rug.

@minime; mooie buik hoor!

@titania; gaaf hoor de box en speelkleed!

Hier ook lekker makkelijke gegeten, pizza!:p
    Van de week ook even de kast nakijken wat ik nu allemaal heb en nog moet hebben, zal niet veel meer wezen.

6. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Vraagje over thuisbevalling:

Hoe zit het met het dekbed? De dekbedhoezen die wij hebben zijn voornamelijk erg licht (wit, ecru etc). Ik ben nu bang dat er bij de bevalling vlekken in komen die er niet meer uit gaan. Zou ik zonde vinden. Hoe doen jullie dat (voor degene die thuis bevallen)???

7. Chantico

Chantico Niet meer actief

Bramtim, wat fijn dat jullie thuis alles nu vrijwel op orde hebben! En morgen dus een hele bijzondere dag. Ik hoop dat er geen sprake is van funneling en je je 26 weken heerlijk thuis kunt vieren!

8. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Hmmm dekbed....je kunt natuurlijk voor een tientje bij de zeeman/ikea het goedkoopste lelijkste dekbedovertrekset halen just in case....;) Wij hebben er nog 1 waarvan ik het niet erg vind als ie onherstelbaar bevlekt raakt ;)

Kids tijdens bevalling: Heb hier gelukkig geregeld dat ze per direct worden gehaald door hun moeder mocht de bevalling beginnen als ze bij ons zijn....maarja, als je nog bij elkaar bent is opa/oma inschakelen natuurlijk de beste optie ;) Zou er overigens toch voor kiezen je oudste niet in huis te halen...bevallen schijnt nogal wat herrie te kunnen maken en het lijkt me aardig traumatisch als je kindje dat hoort, mocht ze wakker worden ;) Bovendien leid het jou af van je 'taak' als je je oudste hoort huilen, waardoor de weeén minder sterk kunnen worden.

Hier: de kids zijn weer naar huis. Als het goed is gaat de kleine morgen naar de huisarts.....hoop het maar.
    Hoorde net dat mijn schoonzus (25wk+1 dag zwanger) vandaag in t ziekenhuis is geweest vanwege regelmatige harde buiken. Gelukkig was er geen weeënactiviteit dus nu is ze weer thuis, moet wel minstens een week bedrust houden nu. Best spannend, want hun oudste is afgelopen maart ook te vroeg geboren (33 weken)

9. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    MiniMe. ik ga dan wel niet thuis bevallen maar wil toch even antwoorden hihi.
    Ik had een witte pyama aan tijdens de bevalling en die is na wassen weer gewoon wit geworden. vlekken zie niet meer.
    zover ik weet wordt er wel genoeg onder je gelegd hoor om een "knoeiboel" te voorkomen..... denk dat het met de rommel/vlekken wel mee gaat vallen...

10. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Thx, ja, waar je je al druk over maakt he zo'n 12 weken voor de bevalling haha. Maar inderdaad een goedkope reservehoes is ook geen slecht idee.
    Als de weeen dan beginnen, snel het beddengoed verwisselen haha.
    Zal wel loslopen...
    Ik moet nog wel een nachthemd halen trouwens :)

11. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    O net buikomvang voor het eerst gemeten...117 cm!!!!

12. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    zo zeg flinke omvang, weet je ook wat je in het begin had????
    ik dus niet, maar schat ongeveer hetzelfde als nikske hihi

13. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Dekbed zal je niet gebruiken. Dus tijdens de bevalling van bed af halen. Heb je niet nodig aangezien de kamer dan warm moet zijn..

Desnoods als je niet te blood wilt liggen tussendoor misschien een fleece dekentje halen om dan te gebruiken.. Ik zou in ieder geval het bedbed van je bed afhalen.

14. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Haha, kan me ook wel iets bij voorstellen, dat het veel te warm is zo´n dekbed! Als je daar ligt te puffen en te kreunen, krijg je het al snel warm genoeg. Misschien anders alleen een dekbedhoes, zodat ik me nog iets kan afdekken, mocht ik daar behoefte aan hebben:)

15. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik heb net met mijn moeder overlegt dat ze zowiezo me meis komt halen als ik ga bevallen. Ookal is het snachts.. Wel wacht ze hier de vk af. Als die zegt dat het niet lang meer duurt dan blijft ze hier. Anders neemt ze de kleine meid mee en komen ze sochtends weer terug.

Wat schikken van je schoonzus! Gelukkig waren het geen weeen!

16. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    @Luckey: Geen idee wat ik eerst had...weet alleen dat ik kledingmaat 40 had...en als ik foto's zie was ik zooo mooi slank hahaha. Komt volgens mij nooit meer goed dit!
    Nouja, tis voor een goed doel ;)

17. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja idd... ik neem ook een apart dekentje mee.. Helemaal omdat wij dan in een wisselwoning zitten dus kan me geen vlekken permiteren hahahaha ;)

18. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Pff zit een lijst te maken met alles wat we mee moeten nemen naar de wisselwoning.. Wat zal hubby het druk krijgen om dat allemaal over te plaatsen zeg! Niet normaal wat er eigenlijk allemaal mee moet!

19. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    ik heb dan wel geen thuisbevalling, maar hier wordt bij regelmatige weeen mijn moeder/ouders ingeschakeld voor sem te halen.
    hun kennende zullen ze de hele tijd in het ziekenhuis gaan wachten tot ik "klaar" ben, maar dit wil ik dus niet.
    god weet hoelang het kan duren he.... hou een kind van 4 dan maar eens bezig........
    heb liever dat ze thuis zijn tot ik 9 cm heb ofzo en dan naar het ziekenhuis komen, wordt nu al emotioneel bij de gedachte aan de eerste ontmoeting met sem en zusje..... heftig man

20. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Oh ja idd dat heb ik ook!

Het liefst heb ik dat mijn meisje de eerste zal zijn die haar broertje ziet.. Dus wil wel dat ze er dan optijd zijn en dan hebben opa en oma maar even pech... Eerst me meis alleen met de baby en dan mag de rest erbij.

Lijkt mij zooooo prachtig!

Deel Deze Pagina