April 2011 mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Vica86, 24 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

16 sep 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    Hoi dames!

Hier de drukke kerstdagen weer achter de rug....Wat is onze meid verwend zeg, en ukkie 2 trouwens ook hoor!

Nu lekker een paar dagen vrij en daana nog 7 weken werken tot aan het verlof

Hebben jullie ook gehoord dat er vanaf volgend jaar een extra echo ingelast gaat worden in het derde trimester? Dat zou dan voor ons allemaal gelden! Regering wil namelijk dat de baby-sterfte sterk gereduceerd word en daarom dus extra echo-controle. Kan er op internet maar weinig over terug vinden...misschien weet een van jullie meer?

2. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Geinig is dat hè, zodra ik de kleine voel als ik in bad lig/zit, ga ik de hele tijd naar mn buik koekeloeren, echt heel grappig om de bewegingen te kunnen zien.. :D
    Pas lag ik s morgens nog in bed en voelde de uk ook zo bewegen, dus ik maak mn buik bloot en zeg tegen hubbie dat ie maar ns moet blijven kijken en ook hij zag het heel duidelijk bewegen, hij vond het echt heel leuk, gelijk kusjes geven op mn buik hihi, hij is er zóóó trots op dat ie eindelijk papa wordt. Zo mooi dat je dit samen zo kan beleven :)

3. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Ik heb t ook gehoord en gelezen ja, maar of wij ook een extra echo krijgen weet ik niet goed. Want bij onze vk is het standaard dat je met 35 weken ook nog een echo krijgt.
    Ik weet niet of dat bij elke vk is of dat dat ook nog verschilt per vk....?

4. Fleuri

Fleuri Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.097
    0
    36
    NULL
    NULL
    #164 Fleuri, 28 dec 2010
    Laatst bewerkt: 28 dec 2010
    Gisteren bij VK geweest. Alles was goed; bloeddruk, groei van de buik en de hartslag van de kleine. T was ook mee en vond het allemaal reuze interessant. Toen ze de ligging van ons meisje aan het bepalen was, aaide T ook over mijn buik en zei: " aai beebee". Zo schattig!

Echo:
    Sinds 1 maand hebben ze nu op de Vk praktijk dat er standaard bij 34 a 35 weken een extra echo gemaakt wordt om de ligging te bepalen. Vanwege de relatief hoge babysterfte in Nederland vergeleken met andere Europese landen. Er zijn geen extra kosten aan verbonden. Ik ben wel blij met deze nieuwe ontwikkeling.

5. Fleuri

Fleuri Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.097
    0
    36
    NULL
    NULL
    Kelly, wat toevallig. Tik net mijn berichtje over die extra echo, en zie dat jij net die vraag stelt.

6. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik krijg gelukkig elke keer bij de gyn een echo! Ben daar zo blij mij...:) Heb nu elke 3 weken een afspraak,dus leuk leuk!!

Als ik bij de vk had gelopen zou ik een pakket nemen zodat je elke maand een echo krijgt ofzo.

Vind 3 echo's in heel je zwangerschap echt te weinig!!

Heb toch besloten (bijna zeker) om toch geen 3d/4d echo te laten maken. Goedkoopste dat ik kan vinden is 85 euro. En ja, lijkt me super hoor, maar vind t eigenlijk ook wel veel geld. Dus denk dat t m toch niet gaat worden... Ik wil ook graag nog een nieuw fototoestel zodat we in de toekomst nog mooiere foto's van onze uk kunnen maken(die we nu hebben is 7 megepixel, wil graag hogere)

Dus kan beter een mooi fototoestel kopen van dat geld....

Ik ben nog al veranderlijk, dus misschien krijg k ineens weer een dwaze bui en maak ik toch een afspraak voor 3d/4d echo hoor haha

7. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

16 sep 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    Fleuri dus die 34-35 weken liggingsecho krijgt iedere zwangere dan of alleen bij jouw vk?? Kon het even niet uit je berichtje opmaken...
    Wel toevallig dat we op hetzelfde moment hetzelfde dachten haha!

8. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Nikske, beterschap! Wat sport je hubby veel zeg!

@Musty, wat fijn dat je babykaartje bijna af is!

@Fleuri, ahhh dat zijn echt smeltmomenten met die kids he ;).

@Echo, zal morgen eens de vk bellen of wij ook die echo krijgen.

@FB, ik vind een 3d echo ook echt te duur. Helaas, want lijkt me wel prachtig!
    Krijg wel een extratje deze week dus misschien bedenk ik mij nog haha. Het is tenslotte wel mijn laatste zwangerschap, dus laatste kans.

9. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Mini: ja hier ook een hele duidelijke hartslag. Zie hem zelfs in mijn borstkas op en neer gaan. Hoort er gewoon bij!

Nesteldrang: ook geen last van. HAd het bij de eerste pas in de laatste 3 weken en bij de 2de nauwlijks gehad, ben dus benieuwd of het nog komt. Scheelt natuurlijk dat alles hier gewoon klaarstaat en ik eigenlijk niets hoef te doen voordat de baby komt.

Vica; Wat ene geode berichten!

Nikske: beterschap! Schattig van die Adidas schoentjes.....Sportschema van je vriend lijkt me wel bits!

Standaard echo derde trimester heb ik nog niets over gehoord, maar bij ons doen ze dat wel altijd standaard....Mijn gyn die al 30 jaar ervaring heeft zegt namelijk altijd dat het voor hem zelfs nog moeilijk is om op het laatst te bepalen hoe de baby ligt door enkel de buik te voelen, vandaar de liggingsecho.

10. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    Ff iets heel anders: hebben jullie een babyfoon en zo ja, welke? Zit zelf te kijken naar de Alecto DBX-88.

11. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Extra echo: zover ik weet doen ze bij onze vk praktijk sowieso al een liggingsecho bij 34/35 weken. Heb verder niks gehoord in het nieuws over een extra echo in het 3e trimester.
    Ik vond 3 echo's ook al zo weinig, vandaar dat wij 2 pretecho's hebben, en we hebben laatst die extra echo bij de Fontys gehad. Zo zien we ons hummeltje toch nog best regelmatig:)

@Kaartjes: Ik was net bij Kaart2Go aan het kijken voor kaartjes. Heb al wat leuke gezien, maar heeft iemand anders nog tips voor een leuke website waar ze betaalbare kaartjes hebben?

12. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    nikske..... beterschap!
    ennuh wow dat schema.... ben blij dat mn mannetje zo goed als altijd lekker samen met ons is :) hij sport zn vingers met programeren
    echt super lief van je broertje

Jorietje..... heerlijk heh?? wij hebben bij ons meis ook meer dan 5jr getobt waarvan 4,4 jr mmm t is letterlijk dubbelop genieten! (klinkt mssn raar voor andere mama's)

3/4d echo....blijft een persoonlijke keus
    wij zitten eraan te denken hm op 14 febr te plannen maar wachten even de controles af, de laatste 3/4d echo bij onze meis hebben we onverhoopts kunnen verzetten omdat madam bijna helemaal ingedaald lag

fleuri..... fijn dat alles goed was bij de vk!

minime.... je hart moet nu harder werken, meer zuurstof en bloed vervoeren.... hier ook last van door eigen astma kon manlief me aan de ademhaling in mn slaap vertellen dat t weleens raak kon zijn :)
    voel ook goed mn aders overal kloppen als ik mn hand er gewoon opleg

kaartjes.... ben zelf met tekenprogramma bezig ennuh zeer tevree
    moet alleen nog rechts binnen afmaken waar de naam ed komt :D

LOL sorry typ dit bericht staat er een door de kamer te lopen en te dansen met k3

13. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Musty: wat fijn dat jullie geboortekaartje bij af is :) Die van ons hebben we bij kaartje2go ontworpen, proefdruk aangevraagd en zeer tevreden :) Die gaat het dus worden !!

Echo: onze vk doet ook standaard nog een echo bij 34-35 weken. om te kijken hoe de kleine ligt en om te kijken hoe groot hij is...

Sporten vriend: dat is nu voor de komende 12 weken zo druk... Hij sport het hele jaar fanatiek, maar doet dan 2x per jaar nog zo'n "kuur"... Voor april is hij dus weer wat vaker thuis :D En dat is hem geraden ook;) hihi

Babyfoon: wij hebben wel een babyfoon, maar weet zo niet uit mijn hoofd welke. Ik heb die voor mijn verjaardag gehad.... Weet wel dat hij met camera is!

14. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ nikske .... leuk leuk dat jullie kaartje helemaal goed is!

@ babyfoon.... vergeet niet naar je omgeving te kijken waar je woont
    bv buren met kids, welke hebben zij?
    woon je vlakbij rivier met veel bootverkeer? of juist een drukke weg met vrachtverkeer?
    omdat er anders een hele grote kans is dat je hun gaat ontvangen op de babyfoon ivm de frequenties

hier geen babyfoon.... wilde eerst wel bang om dr niet te horen maar je hoort echt elk piepje :)

15. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    :) beetje laat maar mn 20 wk echo staat in album

16. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Joepie, de 100 dagen grens bereikt!:D

17. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Babyfoon: wij hebben een half vrijstaand huis, buren hebben geen kinderen, onze tuin is zo'n 20 meter diep en die van de achterburen ook, zou ik dan toch nog signaal van de achterburen kunnen opvangen??

18. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ nikske .... grote tuin :D nee denk ik niet dat je hun dan oppikt

@ minime.... en yay 100 dg nog maar

op de een of andere manier blijf ik jullie 2 verwarren met elkaar :)

pooh onze meis krijgt 2 tandjes door
    aan de lopende band luiers verschonen
    vanacht steeds huilend wakker
    nu wilde ze alweer : lekkuh slape
    als zij dat wilt ik hou dr niet tegen ;)

19. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Waar hebben jullie de zeiltjes voor het ledikantje gehaald? Ik hoorde dat ze die bij Zeeman bv ook wel verkopen, maar dat die te groot zijn, zodat het ook onder het hoofdje ligt.

20. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    minime ik heb ze ook van de zeeman :D ideaal!
    met opmaken laat ik dat wat teveel is zeg maar bij t voetenend uitsteken en schuif ik onder t matras ;)

ik vond t een hoop geld schelen met de op goeie maat kopen zeg maar

Deel Deze Pagina