April 2011 mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Vica86, 24 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Oh ohw... wat doen je onderburen dan eigenlijk?

Ik kan er zelf ook steeds minder tegen.. Komt ook nog eens bij dat wij beide weekenden van de verhuizingen (naar de wiisselwoning en terug) de kleine jongen hebben.. Dat wordt volgens mij echt 10 keer niks of mega stress.. Hubby zegt dat hij alles wel zelf doet maar denk toch dat ik hulp ga inschakelen hahahah.

Ook nu ik weet wat we allemaal mee moeten nemen enzo krijg ik het spaansbenauwd. En dan ook nog eens het feit dat ik niet weet of de kleine er dan al is of niet. Ik ga er maar even vanuit dat deze ook blijft zitten tot 40 weken..

2. Sanne85

Sanne85 Bekend lid

17 feb 2008
    669
    0
    0
    Hey meiden,

Heb snel snel bijgelezen ... maar ja, geen aantekeningen gemaakt... ben alles alweer vergeten. Morgen als ik een gaatje zie zal ik er eens goed voor zitten om mijn achtergelopen pagina's in te halen.

Vandaag is alle verf binnen gekomen, manlief wil zo op de muur de eerste laag zetten dus ik ben heeeeeeeel benieuwd! Heb vandaag met zoon lief behang getrokken. Onwijs veel lol gehad met zijn tweetjes. Werd een half water gevecht. ik had 2 plantenspuiten met water en sop gemaakt op het behang los te weken, sven mocht ook 1 plantenspuit om te 'helpen' maar uiteindelijk was het leuker om mama nat te spuiten en zichzelf. Ach, hij rook wel lekker! De muur is kaal, daar ging het om!

Verder heb ik echt een jank weekend gehad. Zoveel last van emo buien, ongelooflijk. Komt denk ik ook omdat ik een keuze heb gemaakt over mijn werk. Samen met manlief natuurlijk. Na heel veel praten, kijken naar financiën en organisatorische mogelijkheden hebben we besloten dat ik na mijn verlof niet meer terug ga naar mijn werk. Ik word een thuismama. ( óf ik moet een baantje kunnen vinden om te werken vanuit huis, maar die kans acht ik heeeel klein. ) Voor de opvang van 2 jongens 28 uur in de week moest ik wel heel veel van mijn salaris wegbrengen. Ik heb op mijn werk gevraagd of ik minder kan gaan werken maar dat gaat niet. Ik moet minimaal voor 28 uur terug komen. Dat is de ene week 3 dagen werken en de andere week 4 dagen. En dan nog ploegendiensten ook. Manlief werkt 12 uur per dag, van 6 tot 18 uur dus dan moet ik 's ochtends alles alleen doen met de kids en 's avonds ook rond etenstijd. Lijkt me niet ideaal. Dus na heel veel tranen en gepraat uiteindelijk ervoor gekozen om niet meer terug te gaan....
    En het gekke is.... ik voel me nu zo rustig! Ongelooflijk! Ik heb mijn werkgever nog niet op de hoogte gesteld, daar wacht ik mee tot na de bevalling, ik moet minimaal 4 weken voor het einde van het verlof laten weten of ik terug kom of niet.
    Sven gaat wel 2 ochtendjes in de week naar de creche in het dorp. Heb ik toch eventjes mijn handen vrij. Hij is vandaag ingeschreven en ik begreep dat de wachtlijst niet lang is, die mevrouw dacht dat hij in het voorjaar aan de beurt zou zijn.

Nou ik ga nog even bij manlief kijken hoe de muur eruit gaat zien.... zal snel foto's plaatsen van het kamertje!

Liefs!!

3. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Sanne, jeej dat is nogal een beslissing zeg! Wel fijn dat je de mogelijkheid hebt. Ik zou zelf 28 uur ook net wat teveel vinden. Helemaal met 2 kids. Goed dat jullie een juiste beslissing hebben gemaakt. Maar lijkt mij idd best wat emoties met zich meebrengen, helemaal met de hormonen nu.

4. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36

blijven ademen!

tja wat doen ze niet ze zijn er vorig jaar januari ingekomen (zij spreekt geen nl alleen engels, zij is aardig maar hij is een schijnheil) en ze hebben een dochtertje die 2 mnd ouder is als onze meis

maar echt hel!

heb t er weleens over gehad geloof ik
    maar ze laten dat kind (gehorige woningen dus je hoort ook t openen van een deur bij de buren als t muis stil is )
    dus echt uuuuuuuuuuuuuuren huilen en dan niet huilen maar echt krijsen! en na 1,5 uur hebben ze nog geen 1 keer gekeken (meisje slaapt in de kamer onder ons) maar ook weleens nachten dat t 3 uur aanhoud en dan eental keren per.... en das echt niet cool ik slaap al moeilijk manlief draait verschillende diensten....
    onze meis word er ook steeds vaker wakker van, zitten wij met een uk dat geheel over dr slaap is uiteindelijk en helemaal uit dr doen

enfin eerst effe aangekeken.... toen geprobeerd ze aan te spreken ed.... 100 pogingen gedaan om aan te kaarten.... nu is t al een week lang savonds tot een uur of 12 boren timmeren ect
    nu werd dusdanig te gek gister dat de buren naast ons dachten dat wij t waren dus hun bij ons..... erg leuk... :x

en gisteravond voor de 100ste keer
    ik kreeg er wat van
    om half 12 liep hun dochtertje nog gillend en krijsend door t huis en te smijten en te doen
    en ja hoor die van ons weer 4 x wakker geworden huilend
    aangebeld werd niet opengedaan... ik heb een hamer gepakt en een stuk hout dat op de vloer.......
    toen begonnen er weer krijs en jank partijen omdat ze naar bed moest uiteindelijk om 2 uur was t eindelijk still... tot half 5...... manlief moest om 5 uur eruit

(mssn ligt t aan mij maar een kind op die leeftijd heeft om half 12 niets meer op te zoeken)

en net weer boren en timmeren en.... en toen is manlief nar beneden gevlogen en die is geloof ik goed tekeer gegaan in t engels :x

antwoord : yes but we are fixing the wall
    toen ging manlief helemaal

maar goed t is nu stil..... maar voor hoelang.....

onze meis gaat standaard half 7/ 7 uur naar bed zonder gemopper of gemauw
    als onze meis miept, weet ik dat er echt iets aan de hand is en max 3 minuten heb ik r weer stil en 5 min ligt ze weer te slapen
    al moet ik er zelf naast blijven... wil niet dat anderen overlast van mij kids hebben en natuurlijk huilt ze ook weleens langer ivm oorontsteking of dergelijke maar doe er wel alles aan om dr rustig te krijgen en niet 1,5 uur laten krijsen tot ze helemaal over dr rooie gaat

5. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ sanne jeetje meis heftige beslissing, maar een goed teken dat je je er nu rustig bij voelt! knuffs!

6. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Nou dat klinkt lekker musty!!
    Ik vind idd niet dat je je kleine zo kan laten krijssen....

Mijn meis had reflux en een ontstoken slokdarm vlak na de geboorte.. Nou was het 24 uur per dag krijssen als ik er niks aan deed. Maar ik liep dag en nacht op met haar in de draagzak (ze was alleen stil als ze echt rechtop zat) om maar te voorkomen dat anderen er ook last van hebben. En volgens mij wil je toch ook alles doen om je kleine zo min mogelijk ongemak te veroorzaken. Ik vind het schandalig dat mensen dat kunnen doen..

Hier is het soms max een half uur huilen.. Maar enkel als ik zeker weet dat het huilen om aandacht is. Dat is ook enkel overdag hier. Een kind hoort savonds idd gewoon te slapen.

7. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    nou idd vica.... de nachten met dr oorontsteking was ik ook radeloos maar ze kunnen zich dan neit anders uiten
    ons hoor je ook als we strontziek zijn en dan laat ik r ook echt niet janken, daan maar lekker bij mama
    zou t niet eens over mn hart kunnen verkwijgen
    en betreft aandacht is hier ook alleen overdag na 10 min stopt ze dan ook

nou zal niet iedereen zon gemakkelijk kinds hebben uitraard maar er zijn grenzen en ik heb t lang volgehouden dacht ik zo

8. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    FB: is de 2de april baby dus al.......jeetje....erg vroeg allemaal..hopelijk komt het allemaal goed!

Hier kilo's er snel af na de vorige zwangerschappen, mijn figuur was wel echt duideilijk veranderd en ondanks dat de kilo's er af waren niet emer hetzelfde.........door borstvoeding nog meer afgevallen dan er aan was gekomen maar dat trok wel weer wat bij na het stoppen van de bv.

Star: de klachten herken ik niet, kan zijn dat je baby raar ligt en iets afknelt? Leuk hoor zo'n Mozes mandje en goeie prijs!

Musty: gelukkig alles redelijk op de ctg...houden zo!
    Tsja, buren.....ik zo ook niet rgaag willend at mijn kids 1,5 uur stonden te gillen, zou op z'n minst excuses aanbieden aan de buren toch?!!

Sanne: heftige beslissing hoor! Maar je kan natuurlijk altijd weer op termijn iets anders zoeken als je echt gek zou worden thuis.

Foeske: 2 eenheden snelle insuline is echt heel weinig, geeft bij mij zelfs geen verschil, hopelijk dus geen hypo's voor jou!

9. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Hey fijn dat je nog even langskomt. Goed om te horen dat het redelijk was. Op naar de volgende ctg. Die wordt gewoon weer helemaal volgens het boekje. Deal??;)

10. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Sanne super beslissing genomen. Fijn he dat het zo oplucht en inderdaad.... je kunt altijd nog iets zoeken mocht het toch niks voor je zijn. Wel luxe dat je thuisblijfmama mag zijn.

Musty: ow die buren jeetje wat een verhaal. Dan moet je wel erg veel geduld hebben zeg.

11. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Snoepen: ik lees hier weer over allerlei soorten chocola....haha is maar goed dat ik het allemaal niet in huis heb. Wel van die kleine Kinder reepjes, maar dan eet ik er ook wel 4 tegelijk ....hihi (en dan houd ik me nog in he)

@FB: Mooie buik hoor! Ook leuk die riem zo, dat accentueert je buik mooi!
    Is toch wel een duidelijk verschil met die foto van 16 weken (logisch natuurlijk;))

@Luckey: Sem vindt gewoon papa EN mama leuk, kan niet kiezen!:D Ik vind het wel schattig.

@Musty: Is het erg van die beweeglijkheid dan, kan toch per dag verschillen?
    De kleine hier is vandaag ook best rustig, terwijl ik gisteren mn buik alle kanten op zag gaan.

@Sanne: Wat goed dat je een besluit hebt genomen. Zal wel even wennen zijn, die nieuwe situatie, zeker omdat je gewend bent veel te werken. Wel fijn dat je alle aandacht voor je kindjes hebt! Als het financieel zou kunnen, zou ik ook nog een dag minder willen werken, maar we kijken het eerst even aan hoe het gaat.
    Ik kan me wel voorstellen dat je er een rustig gevoel bij krijgt! Is weer een piekerpunt minder;)

@Musty: Oh wat verschrikkelijk van jullie buren zeg! Ik leef helemaal met jullie mee! Onze vorige buren konden er ook wat van (maar nog niet zo erg als die van jullie denk ik). Ik weet niet waarom ze nog bij elkaar waren, want die hadden echt elke dag (liefst 's nachts!) knallende ruzie! Ons huis was ook best gehorig, dus als wij in bed lagen en dus muisstil waren omdat we wilden slapen, hoorden we precies waarvoor ze elkaar allemaal uitmaakten! Dan hadden ze ook nog een hond die niet opgevoed was. Als ze 's avonds op stap gingen, bleef de hond de hele avond en nacht hard blaffen.....continu aan een stuk! En als we er wat van zeiden, zeiden ze altijd dat de hond nooit blafte.....nee niet als ze thuis waren... zucht! Echt hel!
    Het was zeker een van de redenen waarom we 2 jaar geleden verhuisd zijn. Heerlijk in onze rustige buurt, in een niet gehorig huis!
    Sterkte ermee :(

12. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @all: Wat moet ik hebben voor direct na de bevalling om de baby in te wikkelen? Een badcape of een andere omslagdoek???

13. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Kan beide. Vaak zie je dat je een omslagdoek ook kan bevestigen in de maxi.-cosi. Maar dit is niet noodzakelijk. Ook een badcape kan je dan lekker om je kindje heen leggen en instoppen. Ik had bij mijn dochter een badcape, nu een omslagdoek die ook in de maxi-cosi kan. Maar puur omdat ik deze ook wil gebruiken in de wandelwagen. Vind ik wat practischer dan alleen een dekentje.

14. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@All, vraagje... ik heb enorm zitten twijfelen sinds gisteren. De kraamzorg... Ik wou in 1e instantie gewoon weer 24 uur. Maar wat als de nasleep van deze bevalling veel heftiger is dan de vorige keer? Dan zit ik ook nog met mijn meisje! Het is waarschijnlijk toch verstandiger om voor 45 uur kraamhulp te gaan of niet? Hubby kan waarschijnlijk ook niet een hele week thuis blijven.

15. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Goeiemorgen allemaal,

ik kan met eerlijkheid zeggen dat ik me nog nooit zo beroerd heb gevoeld. Hele nacht lopen woelen, amper geslapen door de koorts en spierpijn dus ben al vanaf 6 uur beneden. Bleek 39.5 koorts te hebben en daarnaast steeds kortademiger. Heb net om 8 uur meteen de ha gebeld en mag half 10 langskomen. Maak me toch wel heel veel zorgen nu, bang voor mexicaanse griep oid. Ik heb vlgens mij de afgelopen 15 jaar geen koorts/griep gehad maar zal wel door lage weerstand komen. Heb vannacht ook een aantal pijnlijke harde buiken gehad maar die trokken wel snel weg, kan dat door de koorts komen?

16. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    CVM goed dat je snel bij de dokter terecht kan.
    Mexicaanse griep niet zo veel paniek omhebben hoor, is een gewone griep die aangedikt is door de media. (vind ik dan).
    Geloof niet dat je er tegenwoordig iets extras voor krijgt....
    Iedereen is ziek hier en het verbaasd me dat ik nog niet gepakt ben door deze griepvorm......

Sanne... heerlijk hoor dat je thuis kunt blijven dalijk.
    Ik zie er ook als een berg tegenop om terug te moeten dalijk (vooral die wisselende tijden staan me tegen) maar laats heb ik globaal gerekend en als ik stop met werken zou het net niet gaan. We zijn dan te afhankelijk van de toeslagen EN ik zou auto weg moeten doen....
    Ik wil wel in mijn verlof gaan kijken voor een baan met vaste tijden en dan maandag-dinsdag-donderdag. Kan mijn man tenminste ook wat meer bijbeunen, hij moet nu constant nee zeggen omdat we niet weten welke zaterdagen ik allemaal moet werken.....

Musty... wat een buren zeg.... pffff

17. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Beterschap! Fijn dat je zo snel terecht kon!

18. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier komt mijn meisje vanmiddag al terug jeeeej!
    Mis haar heeeeel erg dus ben superblij!

Verder alles goed hier, niks bijzonders.... :)

19. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ de buren.... t was still .... tot 3 uur:x krijsen maar weer ik heb niets meer geslapen sliep eeeeeeeindelijk, kleine meis 4 keer wakker

en als klapper op de vuurpijl van je moeder te horen krijgen: dat t geen stijl is om er wat van te zeggen (van t krijsen en klussen) huhu zeker na een jaar ook nog niet:x dus *PLOF*

kleine meis is naar t kdv, en ze was uit dr hum van vanacht, voor t eertst in al die tijd dat mama niet weg mocht :(

daarna even zeeman binnen gegaan :D en t een en ander nog uit de opruiming kunnen halen erg leuk!
    alleen al t jongentjes spul is hier al bijna uitverkocht :$
    straks alles wassen ed zal kijken voor foto's

buikje gaat goed manneke is weer 'normaal actief' sinds vanacht dus als dat zo blijft, dan weten we dat t aan de medicatie schildklier lag

@ cvm jeetje meis heeeel veel beterschap! hopelijk kan de ha wat voor je betekenen

@ minime.... hier hebben we een creme fleecedekentje met strerren als wikkeldoek :) bij ons dochtertje hadden we een winterwikkeldoek gekocht (nov uitgerekend) van prenatal en daar heeft ze lang gebruik van gemaakt
    maar verwacht niet dat ons manneke die kou mee maakt en anders heb ik nog 2 neutrale liggen van kruitvat

en die beweeglijkheid wisselt altijd per dag maar er zijn grenzen als je van een stuiterbal wekenlang inene omslaat naar nog maar 2 x leven voelen op een dag....

@ vica.... ik ben erg blij (achteraf) dat manlief er op door is blijven hameren voor 48 uur kraamzorg te gaan (ik had liever niets)

ik ga poging doen rommelen in huis nu ik mn handen 'vrij' heb

20. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland

Oo lekker hoor die chocola.. Ben ook helemaal verslaafd! Die kinderrepen zijn ook zo lekker... 4 idd, dat is inhouden!:D
    Gelukkig niet veel meer in huis.
    Had gister ook zo'n trek!! Maar las toevallig dat je vanaf nu nog veel kg's aan kom de laatste weken.
    Vanmorgen maar snel heel veel fruit gehaald bij supermarkt haha

Buik: dank je! Ja grappig he, heb een paar van zulke riempjes

Deel Deze Pagina