Ik ga ook voor maximaal aantal uren kraamzorg die ik kan krijgen... Het lijkt mee heerlijk! Ik krijg ook nog eens 15 uur extra ivm uitbreiding van ziektekosten polis Misschien vind ik t wel hélemaal niks joh!! Zijn jullie al gebeld voor intake gesprek met kraamzorg? Ik niet... Wel mn kraampakket binnengekregen, van Unive. Leuk pakket! Zit ook een rugtasje, toilettasje, tandenborstel en tandpasta van nijntje bij!! heeel lief. En dan kraamverband, charmant hoor!!! Hier : ben aan t werk, nog een uurtje gelukkig! Vandaag even geen zin, gelukkig hoef ik vandaag weinig te doen, dus effe hier snel bijlezen. Wel sinds vanmorgen last van mn buik (nog erger) en hij is ook hard... Wel weer slecht geslapen. Toch maar eens denken aan een ander matras Tot vanmiddag !
Ik heb volgende week de intake al. Maar ik geloof dat ze hier redelijk optijd bellen, bij mijn meis had ik ook pas later de intake. Met 34 weken ofzo.
Intake heb ik hier 7 februari. Ik las in de brief dat in geschaald ben voor 45 uur kraamzorg maar ik zie wel hoeveel de daadwerkelijke uren zullen zijn. Lijkt me heerlijk, alleen al voor het poetsen vd badkamer hihi. Kraampakket zat niet veel extras in. Natuurlijk de standaard benodigdheden, en als extraatje een zetje knuffel en een zetje boekje "zetje krijgt een zusje". Zeemanopruiming: was maar bij een kleine zeeman en heb alleen een rose/witgestreept overtrek, tuniek voor mij en poloshirt voor zoon gevonden in de opruiming. Verder natuurlijk nog de schoentjes meegenomen van de folder hihi. Ga volgende week donderdag Maastricht in, hoop dat er dan nog flink opruiming is. Wil nog wat shirts maatje 50 erbij halen en natuurlijk de kruik, badthermometer enzo halen....
CVM: veel beterschap!! Musty: wat een ellende toch met die buren.....heeft hun kind een gedragsstoornis ofzo? Vica: ik heb er geen verstand van want hier in Zwitserland heb je geen kraamzorg zoals in NL, maar kan je niet 48 uur kraamzorg nemen en als je minder nodig hebt uiteindelijk na een dag/ paar dagen zeggen dat het niet meer hoeft? FB: ja ik heb ook steeds zin in chocola, maar dienrdaad in de laatste weken kan het wel 500 gr per week zijn dat je aankomt!
Ja dat kan wel. Als je van te voren 24 uur aanvraagt kan je niet meer omhoog, maar als je 45 uur aanvraagt kan je wel aangeven dat ze na een paar dagen minder komen ofzo. Dan gaan ze over in 3 uur per dag. Enkel voor de zorg van de moeder en de baby. Maar denk dat ik maar gewoon die 45 uur ga aannemen... Mocht hubby dan onverwacht toch thuis zijn dan kan ze zich focussen op het huishouden en hubby op mijn meis. En ik ben ook weer zo, als ze klaar is is ze klaar en mag ze ook gewoon naar huis hoor haha. Neem nu maar het zekere voor het onzekere.
@musty; vervelend zeg van die buren. Snap dat je er gillend gek van word steeds. @cvm; beterschap! @minime; hier ook een velours dekentje van stampertje, toevallig van me moeder gehad uit euro disney. @chocola; hmmm heerlijk, vooral de milka repen. Hier vannacht elk uur gezien pfff, en heb nog een beetje last gehad van me rechterzij, nu is het gelukkig helemaal gezakt. Hou het wel even in de gaten allemaal.
@intake kraamzorg: nog niets gehoord, wordt wel hele tijd gebeld met onbekend nummer maar voicemail wordt nooit ingesproken en as usual hoor ik die mobiel nooit.... @kraampakket: wij hadden er een kruikzak, thermometer en nog iets bij inzitten (van agis) @hier: moeeeee ziojn dnek ik de naweeen van de gebroken nachten met dochterlief afgelopen week.. vanmiddag even bijslapen
voor diegene die badeendjes willen uitdelen op school of opvang... bij de action heb je er ook 4 voor 1 euro. ze zijn wel niet echt groot maar wel geinige eendjes!!!
kiekeboo effe koffie @ me2... nee hun dochtertje mankeert niets.... paar maand stonden ze ons nog onder de neus te wrijven dat hun dochtertje al liep... en ik dacht alleen godzijdank slaapt de onze normaal @ luckey.... owww..... leuk shoppen in maastricht veel plezier! ik ga mee @ vica..... je kan idd altijd minderen meis @ star.... bha kan je een beetje de dag door komen na vanacht?
@Intake kraamzorg: ik zou donderdagochtend moeten bellen, maar dan ben ik aan t werk, dus heb ik een mail gestuurd (zoals in die brief stond) of ik op een ander tijdstip kan bellen, maar nog geen reactie gehad op mail.. Als ik morgenmiddag nog niks gehoord heb, zal ik ze wel even bellen, misschien is er iet mis gegaan met de mail of ze bellen mij morgenmiddag want ik heb aangegeven dat ik op woensdagmiddag en vrijdagmiddag thuis telefonisch te bereiken ben Ik heb ook voor het max aantal uren gekozen (48 ofzo geloof ik) en als het goed gaat en ik wil minderen, kan het altijd. Nu lijkt het me niks om een hele week een vreemde over de vloer te hebben die alles voor je doet, maar als het eenmaal zover is, denk ik dat ik blij ben dat de kraamhulp er is en ik zelf lekker weinig hoef te doen
kraamzorg: bij mij komt iemand langs voor de intake kraamzorg.... maar och ze klink heel aardig aan de telefoon (beetje springerig) dus laat maar gaan... Eendjes: ze waren per 4 verschillende in een zakje en echt geinig. ga die denk ik halen, zakje snoep ofzo erbij en klaar. Moet eens informeren wat de "regels" van het uitdelen zijn daar op school.
@Kraamzorg, ik geloof dat de standaard 45 uur is. Als je borstvoeding wilt geven heb je recht op 49 uur (volgens de kraamhulp hier op het forum). Maar ik weet nog niet wat ik ga doen dus hou 45 uur aan. Ik vind het ook niks een vreemde in huis. Maar ja, van hubby moet ik ook rusten na de bevalling. Na de bevalling van me meis deed ik gewoon het huishouden zelf. Boodschappen ook enzo. Mag ik nu niet van hubby hahahhaa. Ik wordt vanavond gebeld door de vk. Ik had net gebeld naar de assistente over een hoog BMI en in het ziekenhuis moeten bevallen. De nieuwe regel ofzo. Nou zou ik er niet in aanmerking voor komen met mijn start BMI van 30-31... Maar ik ben inmiddels al 13 kilo aangekomen en zit dus al op een BMI van ruim 35.. Hopelijk kunnen ze mij meer vertellen vanavond. Kan ik mij er vast op voorbereiden.
Musty: hahahahaha ja liever dat je kind goed slaapt!!! Helemaal mee neens! Vica: kan me niet voorstellen dat je dan standaard in het ziekenhuis moet bevallen......ben benieuwd!
Mini wat leuk dat je weer aan je uitzet gewerkt hebt Foeske ik hoop dat de insuline zijn werk gaat doen !! Wel rot dat je nu toch moet spuiten .. Mooie buik !! Lucky ik had inderdaad al even op internet gezocht naar die markt in Luik.. Ik ga hem onthouden voor als het mooier weer is buiten FB mooie buik hoor Ik ben ook nog niet gebeld door de kraamzorg, dit zou in de 7e maand gebeuren stond in de folder Kraampakket was hier niet veel bijzonders, er zal wet nog een knuffel bij, maar verder alleen wat je echt nodig hebt Musty wat balen dat de CTG er wat minder goed uitzag dan de vorige Hopenlijk kom je donderdag weer goed nieuws brengen Vica ow ik zou echt niet met je willen ruilen hoor, zon renovatie tijdens mijn zwangerschap Sanne wat knap dat je de knoop hebt doorgehakt en thuismama word, kan me wel voorstellen dat dat heel wat emo-buien veroorzaakt heeft. CVM beterschap meis !! Hoe was het bij de dokter ?? Hier ging vriendlief vanochtend al om 8uur de deur uit om te sporten, daarna hebben we boodschappen gehaald en hij is nu net de deur uit voor zijn middagdienst. Ik ga zometeen even een wasje opvouw en voor de rest houd ik me een beetje rustig vandaag, heb al 3 dagen niet zo'n heel lekker gevoel in mijn buik dus moet maar wat meer rusten ben ik bang.....
Ja ze hebben de regels aangescherpt en dus ook wat betreft het gewicht omdat de bevalling dan meer risico's met zich mee zou brengen. Maar er schijnen nog wat haken en ogen aan te zitten en die gaat de vk mij vertellen vanavond.
Vraagje voor de zwemmende zwangeren onder ons: hebben jullie een positiebadpak/bikini/tankini of gewoon een "normaal".