Hallo, Zo weer even een opleving hier, probeer mezelf vanaf nu tot bedtijd wakker te houden, geen zin om vannacht weer de hele tijd wakker te liggen. Huisarts zei vrij weinig, tis een flinke griep en daar kun je niets aan doen, behalve paracetamol nemen. Leuk en aardig, maar lees op internet dat hoge koorts (boven 39) in het derde trimester van de zwangerschap vervroegd weeën kan opwekken, dus helemaal lekker zit het me niet! Ons meisje is sinds gisteren ook heel veel drukker dan normaal, voel haar bijna de hele dag door. Fijn natuurlijk, maar aan de andere kant vraag ik me ook weer af wáárom ze druk is...reageert ze ergens op? pfff haha kan me nu al zoveel zorgen om haar maken, hoe is dat wel niet als ze er straks is? @Luckey: Ik heb een positiebadpak van de prenatal. Was maar 20 euro. Gewoon badpak zat al met 10 weken véél te strak.
Hey meis Hoge koorts kan inderdaad vroege weeen veroorzaken, maar als je je paracetamol goed neemt dan zal de koorts dalen !! De kleine is waarschijnlijk drukker doordat jij nu rustiger bent dan wanneer je fit bent en de hele dag door bezig bent met vanalles en nog wat... Het is trouwens alleen maar goed dat je je nu al zorgen om haar maakt, zou niet goed zijn als het je niets zou doen Ik maak me overgins nog steeds zorgen omdat ik mijn kleine boef juist erg rustig vind... Had bij deze termijn echt veel meer leven verwacht !! BETERSCHAP !!!!!!
Zo heb heerlijk bijna 2 uur liggen slapen op de bank!! Doet me goed... Zo eten maken (lasagna) en daarna naar zwangerschapszwemmen. Ben benieuwd, heb er zin in
ik heb een positie tankini van prenatal, zaterdag gezwommen en t broekje had moeite met mn buik..... past niet meer
Nikske.... ik weet hoe je je voelt wat betreft meer leven verwachten. Bij mijn zoontje was het echt "saai" in mijn buik. Echo's lag hij altijd te slapen en heel de zwangerschap heeft hij in dezelfde houding gelegen... nooit heb ik toen de buik zien golven..... Dit keer een meisje en wat een verschil zeg.... mijn buik schiet soms alle kanten op en zelfs als ik bezig ben op het werk (kassa) voel ik haar soms draaien en doen... (al ligt ze wel steeds hetzelfde: hoofd rechtsboven en kont links onder).... Voor mij gaat dus echt op: meisje druk in buik, jongetje stil!!!! positiezwemkledij: zovaak zullen we niet gaan zwemmen de rest vd zwangerschap. mijn ouders hebben vrijkaarten voor een zwembad in de buurt dus binnenkort gaan we met ons 5en zwemmen. bikinis heb ik genoeg dus ik denk dat ik daar maar gewoon een van aan doe. Volgende zomer wil ik echter een tankini (vind ze zo leuk) en twijfelde of ik nu alvast een zou kopen....
gamen: ben blij dat hier geen verslaafde zit! luckey/vica: het moet toch geen probleem zijn om eerst jullie zoon/dochter erbij te laten en pas later de ouders? Dat zouden ze toch wel begrijpen? vica: grappig gedichtje! fleuri: gefeliciteerd met je zoontje!! musty: goed dat je zo duidelijk bent geweest over de medicatie. Lekkere buik! bedankjes: ik heb van mijn werk glazen flesjes, die ik ga vullen met het 1 of het ander. Kurken dop erop en een strik met kaartje omheen. Klaar! Wij geven overigens een kraamfeest Me2: wat heerlijk een poetsvrouw voor 2(!!!!) dagen in de week. Echt luxe. Lijkt me ook heerlijk, maar is zooo duur..... geboren april baby: jeetje, de 2de baby alweer Hopelijk is deze net zo sterk! foeske: toch wel spuiten. Maar alleen 1 x per dag. Dat valt mee toch? Lekker buikje! FB1984: ook een aardig buik!! Leuk! musty: al weeën?? Pfff, hopelijk blijft het ff rustig! Sanne85: wat een beslissing! Maar heel lekker dat het goed voelt, daar doe je het toch voor vica: kun je niet volledig nemen en dan kijken hoe het gaat? intaka: hier nog geen afspraak voor de intake..... star2: heerlijk dat je ff hebt liggen slapen!! Net gegeten en om 8 uur naar de VK. Ben benieuwd! Zo maar ff op de bank liggen, ff uitbuiken!
Ze zeggen wel eens.. "Hoe drukker de baby in de buik, hoe rustiger er buiten" Ben dus bang dat ik de schade nog wel inhaal NA de bevalling Heb wel net voor het eerst mijn buik zien bewegen !!!! Was wel even leuk Maar na 2 of 3 schopjes was meneer weer stil helaas...
@nikske: thanx voor je antwoord, zal wel goed komen met ons meissie, en idd, nooit aan gedacht dat ze wel eens drukker kan zijn omdat ik nu niets doe en haar dus niet in slaap wieg! Leuk dat je je kleine man net hebt zien bewegen! @zwemmen: Mijn bikini past echt totaal niet meer, heb ipv een c/d cup nu een e/f cup Hoor ik mijn lieffie overigens niet over klagen! Hier is de vakantie (camping) geboekt. Kreeg net mailtje vd camping dat de reservering akkoord is! het is toch Oostenrijk geworden ipv tsjechie, vond ik een iets fijner idee met de baby mocht er iets gebeuren (kwaliteit ziekenhuizen is erg hoog in Oostenrijk) Het is een zwemparadijscamping, met 4 zwembaden en een animatieteam enz. Leek me ideaal voor de jongens, die kunnen zichzelf er de hele dag vermaken, kan ik me fijn op ons meisje storten voordat ik weer moet werken Mn zus en haar gezin en mn ouders gaan ook mee, dus aandacht en gezelligheid genoeg!
super nikske, wordt vanzelf meer hoor dat je buik een golfslagbad is hier heb ik t idee dat meds schildklier goed aanslaan, voel me lekkerder en de kleine is heerlijk aan t stuiteren sinds vanacht en hij blijft maar gaan
Seertje: veel plezier bij de vk! Musty: Fijn dat je mannetje wat beweeglijker is, en dat je je goed voelt bij de medicijnen!
@ cvm... morgen voor de schildklier bloedprikken dan weet ik t zeker of t wel of niet daardoor is (uitslag donderdag/vrijdag)
@CVM, idd gewoon goed je pcm innemen om de koorts beperkt te houden. Beterschap! En leuk joh die vakantie naar Oostenrijk! Super! *jaloers* @Zwempak, dat is de reden dat ik nog niet ben wezen zwemmen. Bij mijn dochter deed ik eerst gewoon een bikini aan, maar heb nu echt teveel striae daarvoor. @Nikske, hier was de vorige een enorm drukke meid die nu nog druk is . Deze jongen is net zo druk maar ik voel het beter door de achterliggende placenta. Maar ieder kindje is anders. @Musty, fijn dat je je wat beter voelt!
Musty wat fijn dat je jezelf lekkerder voelt en dat de kleine zo beweeglijk is CVM lekker hoor dat de vakantie geboekt is !! Wij gaan in december waarschijnlijk een midweekje ergens naartoe... Zwemmen mijn eigen bikini past me niet meer, maar ben niet van plan iets nieuws aan te gaan schaffen aangezien de zwangerschap niet meer zo heel lang duurt...
Nikske.... hihi mijn theorie gaat dus niet op met jongetje/meisje haha. Zoonlief is hier in elk geval idd op momenten druk maar ik wijt dat meer aan de leeftijd dan aan het feit dat hij zo rustig was in de buik... Zwemmen... misschien dat ik maar gewoon eens een tankini/bikini aan doe en voel wat het fijnste is nu.... Musty... fijn dat je je beter voelt!!!!! Enne je mag rustig mee naar maastricht hoor, waar treffen we ons CVM... gaan jullie met eigen caravan op of hebben jullie er een gehuurd daar???? ik hoop dat ik gauw weet of we samen vakantie hebben, kan ik tenminste ook gaan zoeken naar iets leuks. Seertje.... mijn ouders en het begrijpen als we eerst met zoon willen???? Ja en Nee... Mijn moeder is nogal een aparte. BV1. ik wil niet hebben dat ze (zodra wij naar het ziekenhuis vertrekken) ook in het ziekenhuis komen zitten, je weet immers niet hoelang het kan duren... zij had het laatst al over genoeg speelgoed meenemen.... BV2. vorige bevalling mochten ze er uiteraard meteen bij, zodra ik toonbaar was maar heb ik wel gezegd dat wij met zijn 3tjes naar huis gaan ivm de hond. Die wilden we rustig laten wennen en laten kennis maken met de baby. Dat hebben ze wel gerespecteerd en zijn 'savonds nog even geweest. Gedurende de kraamweek zijn ze natuurlijk wel regelmatig geweest maar echt niet elke dag. zou ik niet willen. Ik moet het dus gewoon nog even aankaarten hoe we het nu willen doen..... Ze mogen van mij best met zijn allen (ouders, zusje/vriendin, oma) de kamer op komen maar ZOON als eerste de baby laten begroeten. Hij moet niet verdrongen worden..... sorry voor het hele verhaal
@CVM: Heel veel beterschap! Laat je mannetje goed voor je zorgen, ik hoop dat je je snel beter voelt! @Musty: Ik heb 3 badcapes, 1 omslagdoek, en nog 2 fleecewikkeldekentjes, dus er is vast wel iets wat we direct na de bevalling kunnen gebruiken. @FB: Haha toevallig had ik vandaag ook gelezen dat je de komende tijd alleen nog maar harder groeit in kilo's! Had je ook dat mailitje van tipsvoorwerkendeouders.nl? haha Daarin stond dat je gemiddeld nog 5kg bijkomt in het 3e trimester. Nou 5kg vind ik wel prima, maar ben bang dat het er meer gaan worden... @Kraamzorg: Ik heb ook nog niks gehoord van de kraamzorg, maar een collega van mij heeft net vorige week haar intake gehad, en zij is nu 33 weken. Dus wellicht dat het nog een paar weekjes duurt. Kraampakket heb ik idd ook wel al @CVM: Leuk dat je de vakantie al geboekt hebt! Lekker iets om naar uit te kijken. Wanneer gaan jullie? @Musty: Fijn dat je je weer beter voelt! Je hebt toch goed naar je lichaam geluisterd dan! @Buik: Ik had vandaag best veel last van mn buik. Vooral onderaan mn buik voelde het heel hard, alsof er heel veel gewicht op rust (wordt natuurlijk ook steeds zwaarder). In de lunchpauze even naar buiten geweest, en ik krijg steeds sneller last met lopen. Steken in mn buik/zij en last van mn schaambeen en liezen. Dat gevoel in mn buik, is dat nou een harde buik? Het is namelijk echt alleen onderaan, niet dat mn hele buik samentrekt (heb ik ook wel eens, maar niet zo lang aan een stuk). Hubby denkt dat ik het rustiger aan moet doen, maar zo druk ben ik helemaal niet. Op mn werk zit ik de hele dag op kantoor, dus fysiek doe ik niet zoveel.