April 2011 mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Vica86, 24 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    @ Musty, dat blousje heb ik echt maar voor een prikkie bij de zeeman gekocht maar het begint nu niet iets te kort te hangen...

@ FB, Je buik groeit ook super hé 8)! Vind dat het nu echt hard gaat zo in het laatste trimester.

@ Sanne, Wat goed dat jullie een keus hebben kunnen maken betreft je werk!

@ Me2, hoeveel EH spuit jij? Ik heb vandaag voor het eerst gespoten. Het spuiten heb ik in mijn werk genoeg bij anderen gedaan dus dit hield voor mij niets in, ben wel benieuwd naar m'n waarden straks. (moet over een half uur checken), voor het eten stond ik 6,1...

@ CVM, Beterschap, ik snap je zorgen maar er zijn nu echt heel veel mensen met griep dus hoop dat dit het ook bij jou is ;).

@ Intake, Hier nog geen telefoon gehad, ik wacht het maar af.

@ Zwemkleding, ik heb een badpak met korting gekocht en heb hem in het weekendje centerparcs aangehad. Ik was eigenlijk bang dat deze niet zo mee zou rekken, maar viel reuze mee... (gelukkig want zo dikwijls gebruik ik het niet...)

@ Blije doos, toevallig moet ik morgen voor m'n werk naar Goes dus moet er dan niet speciaal 70 km voor rijden :)... Ik ga er morgen dus ff achter.

Nou kga nu nog aan de studie en kruip dan m'n bed in om nog ff te leren en dan lekker te slapen.

2. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    @foeske: Wat doe je eigenlijk voor studie?

@vakantie: we hebben onze eigen (grote) tent, en een klein tentje voor de jongens. In Oostenrijk word het snachts niet zo gek koud dus met de baby zal dat geen probleem zijn. En mocht ze nou van slag zijn door de andere omgeving/reis enz. dan mag ze bij mijn ouders in hun caravan. Wel zo fijn voor de overige campinggasten ;)

@Luckey: Moeders kunnen rare wezens zijn ;) De mijne heeft van alles geprobeerd om mij van het idee van borstvoeding af te praten, enkel omdat zij zo graag de kleine wil flessen strax :p Begon op me in te praten dat zij vroeger nooit melk had voor ons en mijn zus ook niet voor haar kids, en dan kindjes met flesvoeding veel tevredener zijn dan hongerige borstkindjes enz enz. Maf wijf haha, dat zegt namelijk helemaal niets, dat zij zogenaamd geen voeding had. Inmiddels heeft ze zich erbij neergelegd dat ik écht bv wil proberen, tot aan lactatiedeskundige hulp aantoe mocht het nodig zijn, en is ze zich er zelfs aan in het verdiepen zodat ze mij ermee kan helpen (ze komt de eerste week hier in huis om te helpen, heb het niet zo op vreemden in huis dus wil zo min mogelijk kraamhulp)

3. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Één en ander bijgelezen...

@musty; fijn dat de kleine weer wat drukker word!

@luckey; wat betrefd een jongentje rustiger in de buik; ben ik helemaal met je eens! Mijn eerste zoontje was ook rustig in me buik, en deze boy ook. Me dochter wat dat betrefd, die was de hele dag druk in de weer in me buik. Merk het verschil ook enorm.

@nikske; hier pcies hetzelfde, ook al 2 dagen wat rustiger, blijf het maar niks vinden.:(

@sanne; fijn dat jullei eruit zijn gekomen. Hier toen ook om die reden gestopt met werken.

@kraamzorg; hier ook nog niks gehoord.

4. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    Ff snel een ego berichtje.....Ga zo richting boven....

Alles was goed bij de VK. Hb was 7.9, bloeddruk was netjes (145/70), alleen kon ze absoluut niet de precieze ligging voelen door mijn gespannen baarmoeder (hij was op dat moment wat soepeler). Ik vertelde dat hij heel vaak zo aanvoelt.....Ik moet het rustiger aan doen op mijn werk, ze had het gelijk al over halve dagen werken :$ Ze kon me niet dwingen, maar heeft me wel heel duidelijk gemaakt dat ik het écht rustiger aan moet doen..........
    Vind het heel moeilijk om toe te geven, voelt een beetje als falen ofzo :( Vorige week zei mijn tl al of ik niet minder moest gaan werken, dus dat is het probleem verder niet. Ga het morgen maar aankaarten...........

5. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Welke medicijnen heb je?
    Ik heb sindskort ook weer medicijnen voor schildklier.
    Eutyrax ofzo...

6. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    @ Seertje, Fijn dat je HB goed was, ga je het advies opvolgen om rustiger aan te doen?

@ CVM, ik volg nu het 3e jaar van maatschappelijk werk en dienstverlening. Tis vrij pittig, volgende week heb ik een 3 uur durend tentamen dus ga me nu afzonderen op de slaapkamer om te leren :).

7. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Seertje: Wat fijn dat over het algemeen alles goed was bij de VK.. dat gevoel van falen ken ik trouwens wel.. Ik heb zelf het gevoel dat ik echt ver aan het eind van mijn latijn ben (komt misschien ook wel door mijn lage ijzer, maargoed) de verloskundige heeft mij ook aangeraden het rustiger aan te doen.. Maar aan de andere kant denk ik dan "ach nog 5 weekjes werken moet ik best kunnen".. Het is wel fijn dat je in ieder geval de steun van je team-leidster hebt en als ik jou was zou ik daar zeker gebruik van maken !! Hier mijn collega in 2 weken al 2x huilend aan de telefoon gehad dat ze niet weet hoe ze het moet gaan doen als mijn verlof ingaat.. en dat maakt het voor mij echt HEEL moeilijk !!

Foeske: veel leerplezier.. Ik ga ook naar mijn slaapkamer, maar dan om te slapen ;)

Tot morgen meiden !!

8. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    foeske: ja, het is uiteindelijk wel verstandiger. Wel lastig! Ooo ja, moet ook voor de zekerheid een test doen voor blaasontsteking.

9. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Foeske, leuke opleiding!!

@Seertje, fijn dat verder alles goed was! En denk aan jezelf he.. Ik zou het gewoon aankaarten op je werk. Wellicht kan je proberen een paar dagen half te werken en heeft dat geen effect dan alle dagen half?

@MiniMe, ik weet niet heel goed wat je er aan kan doen. Het klinkt wel als iets dat je teveel doet. Ik herken de klacht namelijk wel. Het is een soort van harde buik die enkel onderin vervelend voelt toch? Of je zittend werk doet ofzo maakt niet veel uit. Het kan ook komen doordat je in je hoofd teveel doet. Dat het reizen met de trein wellicht wat teveel wordt of het huishouden naast het werk.. Even goed nadenken waarin je wat kan minderen en dan kijken of het effect heeft. Probeer bijvoorbeeld even een paar dagen NIKS in het huishouden te doen. Is het dan minder dan doe je wellicht toch teveel. Dan kan je overwegen misschien 1 dag minder te gaan werken? Ivm ook 1 treinreis minder ofzoo.... Maar ik zou proberen eerst te kijken of het minder wordt wanneer je thuis niks doet. Anders ga je wellicht minder werken terwijl het misschien niet eens effect zou hebben.. Snap je? Weet niet of ik het goed uitleg..

Hier hadden de opa en oma van mijn meisje gelijk de mededeling dat ze de volgende keer wel een week kan blijven.. Ik heb maar geen antwoord gegeven want ik was eigenlijk van plan hun de mogelijkheid te geven van vrijdag tot zondag en verder niet. Er komen toch rare tijden aan voor haar. Ze zal naar de gastouder moeten straks, heeft er een broertje bij... Ik wil niet dat haar schema TE onrustig wordt. En dan daarbij, haar broer is daar van zaterdag tot zondag... Dus de andere dagen zit ze alleen met opa en oma en wellicht neefjes die af en toe langs komen. Heel leuk en aardig natuurlijk, maar niet noodzakelijk. Dan heb ik liever dat ze hier een vast schema heeft toch?

Wil hun dus een mail gaan sturen, maar weet niet goed hoe ik het hun moet zeggen. Ze zullen ongetwijfeld gaan beginnen over de reistijd en reiskosten en dat ze haar daarom langer willen hebben. Maar ik denk niet dat het aan mij is om daar rekening mee te houden. Of denk ik nu heel egoistisch..

In vakanties, als haar broer bijvoorbeeld een week daar is, mag ze van mij best een week blijven. Maar anders vind ik het onnodig.

Ze zegt trouwens ook nauwelijks nog mama en papa. Ze noemt mij nu oma en hubby opa. Dan wijst ze ons ook omstebeurten aan.. zegt ze 'opa, oma, becca' Ze zijn wel heeeeeeeel erg bezig geweest het erin te stampen bij haar zeg. Normaal zei ze wel eens opa maar meestal papa en mama tegen opa en oma.. Of opapa en omama.

10. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Foeske: ik spuit 16 eenheden snelle insuline voor het ontbijt en avond eten en 32 eenheden langzame insuline voor slapen gaan savonds. Om de paar weken moet het worden verhoogd bij mij.
    Ben benieuwd hoe je waarde wwas na het eten.

Seertje: doen wara je je het beste bij voelt. Ik luister altijd gewoon naar mijn eigen lichaam.

11. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Goodmorning,

nou het niet slapen sinds eind gistermiddag heeft geholpen :) Heb nu van half 11-6 doorgeslapen! Das heel wat na een hele nacht wakker liggen :) Werd wel zwetend van de koorts wakker dus ben er meteen uit gegaan, lekker gedouched, paracetamol genomen en dekbed verschoont. Daarna wel uitgeput, energie is echt 0,0 nu. Maar voel me over het algemeen wel iets beter!

@Foeske: Leuke opleiding!!
    @seertje/mini: Toch maar wat rustiger aan gaan doen hoor! Je hebt anders alleen jezelf ermee, en onthoud: Op het werk is niemand onmisbaar ;)
    @Nikske: Fijne collega heb je! Als ze bang is voor de te hoge werkdruk als jij weg bent (wat ik me kan voorstellen aangezien je geen vervanger krijgt) moet ze huilend naar de baas stappen, niet naar jou! Niet teveel van aantrekken hoor, het is niet jou probleem, ook niet als een ander je een schuldgevoel probeert aan te praten! deze tijd draait even helemaal om JOU en JE BABY! Je krijgt deze tijd nooit meer terug en het is zonde als je daar te weinig van geniet doordat je jezelf voorbij rent!

@Vica: rebecca is jou dochter, niet die van je ex-schoonouders of je moeder....dus als jij ergens niet achter staan: niet doen! Zou mij ook veel te lang zijn, elke maand een week. Vind het al heel schappelijk van je dat ze haar uberhaupt langer dan een dag krijgen. (begrijp me niet verkeerd, ben absoluut voor contact met de bio familie, maar in dit geval, met een bio-vader die jullie op alle fronten laat stikken....mogen ze blij zijn dat je het hen niet kwalijk neemt dat ze zo'n loser op de wereld hebben gezet)
    En het benzinegeld...tja, dat word echt niet minder of ze nou voor 3 dagen heen en weer rijden of voor 7 dagen ;) En kom zeg, die paar tientjes per maand moeten ze maar over hebben voor hun kleindochter!

12. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Goedemorgen!

@CVM, fijn dat je nacht beter was. Voel je je ook beter dan? En idd heb je gelijk. Ik zal ze vandaag maar eens mailen welke weekenden ze haar op kunnen halen en erbij zetten dat dat kan van vrijdagavond tot zondagavond. Of zaterdag tot zondagavond. Hun komen namelijk liever zaterdags omdat ze dan haar en haar broer in 1 rit kunnen halen.
    Tja, en het benzinegeld... Ik rijd heen en weer met 22 euro aan benzine. Hun rijden een grotere auto dus hun betalen meer. Dat is hun keuze toch? Mijn ex zeurde ook altijd over het benzine geld. Ja die auto van hem zoop als een tierelier! Hij was minimaal 40 euro per rit kwijt.. (Nou reed ik het met 35 euro met die auto, maar ja..) Ik ben van mening, als je geen geld hebt voor benzine waarom rij je dan perse een grote auto? En als je het wel doet moet je niet zeuren om de benzine.

Hier is Rebecca niet helemaal lekker. Drinkt nauwelijks sinds ze terug is en heeft in bed steeds liggen hoesten.. Ook heeft ze de terugweg van haar opa en oma naar hier niks gedronken. Haar beker was helemaal vol en ze hebben het met een pakje geprobeerd maar die was ook nog helemaal vol. Dat is niks voor haar...
    Nog een punt dus waarom ik het te lang vind. :(

Hier verder niet heel veel plannen. De halfbroer van Rebecca komt op visite vanmiddag. Voor die tijd even afwassen/stofzuigen/poetsen... maar verder niets..

13. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Goedemorgen,

@seertje; fijn dat alles goed was bij de vk.

@cvm; fijn dat je beter de nacht bent doorgekomen.
    Gaat het ook al wat beter met je, geen koorts meer?

@vica; Beterschap voor je meisje!

Hier iets beter geslapen als gister. Viel wel pas om half 2 in slaap.:(
    Had gister best weer last van me rug/bekken en kreeg constant harde buik en die waren best wel gevoelig.
    Nu nergens meer last van gelukkig.

Straks even bellen naar ziekenfonds over het kraampakket!

14. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Goedemorgen meiden

Pff wat een nacht :( Ben echt wel 7x wakker geweest ofzo.. Doorslapen lijkt echt steeds moeilijker te worden..

CVM: wat fijn dat je je over het algemeen iets beter voelt, maar wel goed uitzieken hoor !! Mijn collega en ik hebben het al vaker aan onze baas aangegeven, maar die ziet het probleem niet zo volgens mij :p Ze wil me geen schuldgevoel aanpraten, zo goed ken ik haar wel.. Maar ik kan me voorstellen dat het voor haar zware weken gaan worden !!

Vica beterschap met je meisje !! En wat betreft opa&oma, ik zou niet weten waarom ze daar een week heen zou gaan ?! Ik zou mijn kleine echt niet zo lang wegbrengen tussendoor.. :) Lijkt me toch wel dat opa&oma dat moeten begrijpen.. het is niet hun kind !! Helaas dan voor de benzine.. het is graag of niet..

15. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Nikske, balen van de nacht! Hopelijk slaap je vannacht beter!

@Star, fijn dat je in ieder geval goed geslapen hebt.

Hier schok ik toch best een beetje, alleen ik weet niet of het terecht is..
    Rebecca is al weeeeeken (eerder maanden) 11,5 kg op mijn weegschaal. Vorige week vrijdag ook nog. En nu is ze ineens 10,5 kilo.
    Is 1 kilo afvallen in een paar dagen niet ontzettend veel in 5 dagen tijd? Ze is verder niet ziek, hoest alleen een beetje.. Heb ook niet gehoord ofzo dat ze daar ziek was. Wel dat ze stil was enzo..

1 kilo afvallen en tot uren na terugkomst weigeren ook maar een slokje drinken te nemen vind ik toch niet zo'n fijne combinatie..
    Vraag me af hoe leuk ze het uberhaupt vind daar!

16. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    ff snel vanaf t werk, straks uit t werk gelijk door naar de vk, ben benieuwd... alles zal wel goed zijn, kleine is iig lekker aan het trappelen :D

17. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    euthyrox ;) heb vanaf mn 15de hypotheriodie

voor de zs van mn dochtertje zat ik op 50...... inmiddels 225 en gaat hoogstwaarschijnlijk deze week nog naar 250

18. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ seertje... knuffs meis, gelukkig dat bloeddruk ed in orde is
    en rust tja, makkelijker gezegd dan gedaan
    maar wel goed aan jezelf en kleintje denken!

@ minime... mn hele baarmoeder wordt 'hard' bij een harde buik dus ook bovenin, maar mssn kan het? ennuh :pomslagdoeken genoeg meis

@ luckey.... ik zou dolgraag meewillen maar moet met ov komen en die rit ga ik niet trekken meer met de bi :(

@ meisje/jongen drukker..... alle 2 hyper whahaha

@ foeske.... zon leuk bloesje, heb er idd mee in mn handen gestaan bij de zeeman maar de twijfel dat mn buik ernog in paste was te groot dus heb hm laten hangen :)

@ cvm ...whahaha hier ook man man dat ik persee bv wilde geven, waar begon ik wel niet aan ;) heb me er dood aan geirriteerd
    zelfs mn vader op kraambezoek : snap niet dat je aan die ellende begint :$:( nou wij hebben er van genoten ook al ging t niet helemaal

maar ja nu doe ik niks betreft opvoeding ect volgens hun boekje ;)

@ vica.... beterschap met je dochtertje!!

en ik ben weer weg, op naar de volgende afspraak

19. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Vica: ik snap ook niet waarom je kind een week naar opa en oma moet. Vind ik wel erg lang en vaak toch? .......anderzijds is het wel een slekker om af en toe te doen! Wij wqonen in het buitenland en hebben dus geen opa's/oma's ooms of tantes in de buurt om eea eens van ons over te nemen dus heb in 3 jaar tijd zeggen en schrijven mijn kids 2x 1 nachtje kunnen uitbesteden............uiteraard hou ik vreselijk veel van ze, maar soms is het wel eens lekker om je handen vrij te hebben.
    Beterschap voor je meisje! Afvallen: ze groeien nu zo veel nog dat als ze even wat sneller de lucht in gaan ze ook weer wat lichter zijn. Als ze blijft afvallen natuurlijka an de bel trekken (maar mijn zoon is bijna een jaar 12 kilo geweest, niets aan de hand)

CVM: fijn dat je op de beterende hand bent!

Meisje jongen drukker? Ons meisje was inderdaad veel drukker in de buik dn onze oudste zoon. Buiten de buik is dat echt helemaal andersom :D Maar....dit kleine mannetje is ook echt drukker dan jij oudere broer in de buik..dus het klopt niet helemaal bij mij. Als ons ventje nu maar buiten de buik ook lekker rustig is dan vind ik het prima!

Slapen: gaat hier nog prima. Bij onze oudste zoon lag ik nachten om het uur wakker, bij onze dochter hele zwangerschap als een blok geslapen en nu weer!

20. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Me2, maar is 1 kilo afvallen in 5 dagen niet heel erg veel? Ik zou haast denken dat ze niks gegeten heeft daar. :(

Deel Deze Pagina