April 2011 mama's Deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Musty, 28 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@MiniMe, we krijgen vrijdagmiddag de sleutel en ik wil vrijdagavond over zijn. Moet dan poetsen en spullen verplaatsen. Inpakken kan later dan nog.

@Saona, oh wat leuk dat je zusje erbij mag zijn! Mijn zus mocht ook bij de bevalling van mijn dochter zijn, maar ik woonde 1,5 uur rijden bij haar vandaan en in die tijd lag haar man in het ziekenhuis die niet in de buurt zat dus ze was al enorm aan het reizen naast haar baan. Dus dat is toen niet doorgegaan.

2. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    #2902 cvm1985, 28 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2011
    Hoi meiden, ben ik weer :)

FB: Wat zielig dat hij zo'n last van krampjes heeft! Leuk je weer te zien hier :)

Vica: leuk voor je zus! Hier mag mijn moeder erbij zijn, vooral omdat ik vind dat ze heet gewoon verdient eens de eerste oma te zijn. Bij mijn zus was schoonmoeder 3x de eerste om beeb vast te houden/zien omdat die dichter bij woonde. Bij mijn broers was de andere oma ook steeds eerder omdat mijn schoonzussen hun moeder erbij wilden hebben. Nu is mijn mams aan de beurd, als iémand het verdient... (ze is SUPER oma, ook voor mijn stiefkids) En mijn schoonmoeder heeft tot nu toe zo weinig intresse getoond, die verdient het echt niet (en woont wel maar 100 m hiervandaan, dus anders weet ik het wel...)

Saona: Hier net kinderweekend gehad ja, en ik hoop echt van harte dat dit het laatste kinderweekend in mn zwangerschap was!!! Met andere woorden, dat ik binnen 2 weken beval! Maarja, anders nog uiterlijk 1 weekend met hun zonder mijn eigen meisje erbij. Ze waren wel uitzonderlijk vervelend dit weekend ondanks dat ik van alles met ze ondernomen heb, grrrr. Maargoed, ze voelen uiteraard aan dat ik héél moe ben, en proberen dat uit.

Me2: Kan me voorstellen dat het zwaar is geweest t weekend, lekker dat je kon bijslapen!

Hier: net bij de vk geweest, toen ze vroeg hoe het ging begon ik spontaan te janken (en zo ben ik normaal écht niet!) Anyways, ze weet iig dat ik het goed zat ben (maar kan er verder weinig mee, wat ik wel begrijp aangezien ik nog geeneens 38 weken ben)
    Bloeddruk was weer wat omhoog maar niet té hoog en de echo was goed. Kindje bewoog er wat op (wat ik niet voelde) het lijkt erop dat ze veel kleine bewegingen maakt die niet te voelen zijn zei de vk. Vruchtwater was nog steeds voldoende, aan de weinige kant maar voldoende. Kleintje loop zo'n 9 dagen achter in groei, wat betekend dat ze in ieder geval genoeg groeit (achterstand word niet veel groter elke week)
    Nu maar weer wachten en volgende week weer terug naar de vk...zucht.
    Ga maar proberen er wat van te maken, want kleine komt toch niet eerder hoe zeer ik er ook aan toe ben ;) hubby is weer terug naar zn werk nu dus ben lekker achter de laptop gekropen met een pak koek ;)

3. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Oja minime; leuke foto!!!! Lief he, die rode katertjes!!!
    Hier net zo'n mormel van bijna 1, heb inmiddels overal plastic overheen liggen dus nu blijft ie er wel uit, maar kinderwagen was favo slaapplaats geworden! Op de foto zie je onze Baco zelfs gapen ;)

4. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    @cvm: ik herken precies wat jij zegt over 'het beu zijn'... vooral de dagen waarop mijn vriend aan het werken is, dus ma tm vrij zijn gewoon zwaar, lang en vermoeiend. Overdag alleen met Maud, dan nog boodschappen doen, het huishouden bijhouden en eten koken, pffffg, ben blij als ik mijn energie en mijn lijf weer ff terug heb! En dan heb ik nog helemaal geen enorme last van kwaaltjes ofzo...Het is gewoon vermoeiend allemaal...

En wat betreft die pijn; ik heb ook regelmatig dat ik opsta of als de uk een bepaalde beweging maakt, dat ik enorme kramp krijg in mijn lies van mijn rechterbeen! Is dit iets dat op jouw verhaal lijkt, of heb ik dat mis? Ik denk namelijk dat het bij echt een beknelde of geirriteerde zenuw is. Het speelt soms heel vaak op en dan ineens 2 dagen niet...

@FB: al veel beebjes erbij he na Jesley! Wat sneu dat ie zo'n last van krampjes heeft... Ik deed maud dan meestal 's avonds om 22.30 ofzo nog in een warm badje voordat ze de nacht in ging, dat ging supergoed! En ik gebruikte er Infacol bij...

@iedereen: ik heb wel alles gelezen hoor, maar ben zo lek als een zeef en ga lekker ff plat op de bank nu Maud op bed ligt... Ff bijtanken...:D

5. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Cvm, fijn dat alles wel gewoon goed was. Nu hopen dat jullie meisje zich snel vanzelf aandient!

6. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    @Suus, die pijn was Luckey volgens mij? Ja werkdagen van manlief duren lang he. Ze zouden die arme mannen ook zwangerschapsverlof moeten geven, is ten eerste véél gezelliger voor de vrouwen en ten tweede hebben mannen het de laatste weken ook keizwaar met zo'n hormoonbom in huis! Jij hebt je kleine ook nog, dus je 'moet' wel door. Ik kan gelukkig op dagen zoals vandaag de boel de boel laten, morgen weer een dag....

7. Miss Poes

Miss Poes Nieuw lid

28 mrt 2011
    4
    0
    0
    Docente biologie
    Zoeterwoude
    Hoi allemaal,
    Ik ben ook een april 2011 mama, 23 april a.s. komt de kleine meid.
    YAY!!! Ik kom uit de regio Leiden en ben op zoek naar meiden om mee te kletsen.

8. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Miss Poes, welkom! Is het je eerste kindje?

@Cvm, vooral ook blijven doen hoor! De dag de dag laten en de boel de boel.. Dat is wel het zwaarste aan zwanger zijn met een kleintje erbij... je moet gewoon door, kan niet op bed liggen ofzo als je er echt doorheen zit. Die mogelijkheid heb jij gelukkig wel als je stiefkinderen er niet zijn en maak er aub goed gebruik van! Je lichaam heeft het echt nodig nu.

9. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Nou Mispoes dan zit je hier goed ;) Welkom :D

Pffff meiden ben moe en gaat ff doesen ja ja nog steeds niet gedaan. Maar ik had weer last van die kleine, hij heeft volgens mij de uitgang weer gevonden.

10. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Ik heb trouwens nog een naam issue....sinds gisteren zijn we eindelijk uit de tweede naam. Ik ben er helemaal weg van, het klinkt vooral zoooo mooi in combinatie met de roepnaam! Hubby wilde in eerste instantie geen tweede naam maar opmdat zowel de roepnaam als de achternaam maar 3 letters heeft wilde ik het wel graag, vond het geheel zo kortaf klinken anders. Maarrrr nu het hele probleem, ik was zo slim om de twee namen te googelen, en ik kreeg allemaal sexshop sites te zien! Blijkt dus dat er twee vibrators zijn die 'familie' van elkaar zijn die toevallig dezelfde namen hebben als hoe wij onze dochter willen noemen! Ik vond het vooral hilarisch en was absoluut niet van plan de naam te veranderen, maar nu denk ik ineens, wat nou als familie de naam ook gaat googelen....Helaas heb ik een mogelijke meelezer dus kan de namen niet neerzetten hier, wie mag ik PB-en met de naam om advies??? EN wat zouden jullie doen?

11. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    @Koeky: thanks voor het weer toevoegen op de lijst!

@Chantico: is inderdaad mijn eerste kindje. Wanneer de baby 's avonds heel druk is, heb ik 's nachts last van voorweeen. Alsof je heel erg ongesteld bent. Vooral in combi met een harde buik, is dat niet echt prettig. Maar weeen zullen nog wel veel erger zijn haha! Nu rommelt het overdag soms ook wat, maar puur last van een ongesteldheidsgevoel. Vooral wanneer ik me wat te druk maak. Ben benieuwd, hoeft niets te zeggen helaas...

Aan alle dames die al bevallen zijn: gefeliciteerd! Geweldig hoor! Vooral veel jongens zag ik al, hier nog zo één haha! Het is de tijd van de jongetjes geloof ik.

12. touwtje

touwtje Actief lid

14 apr 2010
    232
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Allemaal!

Wat zijn er weer veel kindjes geboren zeg :)

Musty: Gefeliciteerd met jullie Zoon! Geniet er lekker van!

Titiana: Jullie ook gefeliciteerd met jullie Zoon! Geniet lekker van elkaar!

Niske: He wat vervelend dat Naud in het ziekenhuis ligt! Hopen dat hij weer gauw lekker mee naar huis mag!

Hier: Vanmorgen weer naar de VK geweest. Ons kindje is eindelijk gedeeltelijk ingedaald!! Hopen dat het nu echt goed gaat indalen! Verder een bloeddruk van 110/70 dus dat is keurig. Wel houd ik heel veel vocht vast, bah! Maar goed, nog eventjes ;)..

Liefs

13. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@cvm, pb maar hoor.

14. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Vica: fijn dat je zus erbij is en als back up kan dienen...Ja heel warm douchen aln inderdaad met je bloeddruk gaan spelen...pas wel op he! Hoop echt dat je ventje niet lang meer op zich laat wachten!! Maar hoop wel pas als je in jullie huis zit!!!

FB: leuk dat je er bent! Ja lastig die krampjes en dan dat huilen, buikje goed warm houden en weillicht Infacol geven voor de voeding.

CVM: ook al zo'n grappige foto! HAd net een vriendin met een babietje van 9 weken op bezoek en onze rode ging ook al weer lekker in het wippertje liggen toen ze weg was!
    Gelukkig dat alles bij de vk in orde was, hopelijk kan je toch even je zorgen loslaten en er nog maar het beste van maken.....knuffel!

Touwtje: fijn dat alles goed was bij de vk!

Miss Poes en Baukje: welkom!

Inderdaad is zwanger zijn met kleintjes echt op het laatst wel heel erg vermoeiend....ik kan gewoon niet emer na een dag met hen. Gelukkig gaan ze gewoon naar de oppasmama zoals gebruikelijk en kan dan echt bijtanken. Zij vinden het heerlijk daar bij hun vriendjes dus voel me ook niet schuldig. Anders zou ik het denk ik erg slecht trekken. Vorige week had ik ze wel de hele week thuis omdat Fee ziek was, maar dat is wel echt doorbikkelen vooral omdat JP niet meer slaapt smiddags....

15. Chantico

Chantico Niet meer actief

Meiden, sorry dat ik alleen even ego reageer.

Ik heb echt een beetje en baaldag/dagen. Ik voel me zo schuldig naar m'n dochter toe dat ik nu niet meer zoveel met haar kan doen en dat het straks alleen nog maar véél minder gaat worden... Zij heeft niet zo'n best humeur vandaag, veel huilen om niets, en daarnet werd het mij ook even teveel. Zaten we allebei te huilen. Daarna nog wel fijn geknuffeld, maar dan denk ik weer 'als de baby er straks is, kan ik je misschien niet eens meer ongestoord knuffelen op momenten dat jij of ik dat even nodig heb...' :( De tranen zitten hoog vandaag...

16. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    CVM.... ojee een beroemde naam... pb maar hoor, ben toch wel nieuwsgierig.....

Chantico.. dikke knuffel. Leve de laatste weken twijfels/piekermomenten he. Ik heb hetzelfde... doordat hij moeilijk afscheid neemt op school ben ik bang dat het door de geboorte echt een issue gaat worden. Ik wil gewoon niet hebben dat hij het gevoel krijgt "weggestuurd" te worden.
    Heel veel knuffelen, praten, boekjes lezen enzo is de enige optie.
    In het begin slaapt de baby natuurlijk nog veel, dus dat scheelt.
    Verder wil ik zelf ervoor zorgen dat we bepaalde opmerkingen niet gaan gebruiken. "ik ben nu even met de baby bezig, ga jij maar even spelen, je bent toch een grote jongen" om maar een voorbeeld te noemen. OVeral in betrekken is volgens mij het enige wat we kunnen doen....

Heb bij Gezondheid een topic geopend..... hopelijk herkent iemand het......

17. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Update Nikske!

Hij heeft goed gedronken maar moet om de 20 cc een boertje laten. Hij drinkt nu 7 flesjes a 80 cc dus het gaat de goede kant op. Ze had me ook nog 2 foto's gestuurd van een heerlijk wakker mannetje maar ik weet niet of ze wil dat ik die hier plaats..

18. leonie anita

leonie anita Actief lid

12 okt 2010
    243
    0
    0
    sociaal pedagogisch hulpverlener bij Vitree
    Almere, Flevoland
    Hallo meiden,

Eerst ff dikke knuffel voor Nikske... Hoop dat er een oorzaak wordt gevonden van het drinken, en dat hij straks weer lekker thuis verder mag groeien en goed gaat! Wens hun ook echt een hele fijne tijd toe dat ze straks nog meer gaan genieten.. Denk aan jullie!

Inderdaad veel jongens geboren al bij de "april" mama's... meiden waar blijven jullie???? Ik zal eens kijken of ik vanavond nog een foto kan posten van onze prinses en haar grote broer!
    Ik ben helemaal verliefd op mijn twee kids. De kleine is nu al weer 5 dagen bij ons, het gaat hard. Ik ben al 5 dagen niet meer zwanger, en voel me echt veel beter dan tijdens mijn zwangerschap ondanks de heftige "bevalling".. echt heel apart. Er is donderdagnacht echt een knopje bij me omgezet, het is een mega gevoel van super positieve adrelanine, een gevoel van enorm verliefd zijn en mega veel energie hebben! Had me dit echt niet voor kunnen stellen dat ik me zo zou voelen.
    Bart, de grote broer, heeft zaterdag (mijn thuiskomst) ff flink lopen rellen, hij was enorm boos op mij, was enorm dwars en hij vond het maar allemaal vreemd.
    Zondag ging het al een stuk beter en nu is hij gelukkig weer de Bart die ik ken. Hij speelt lekker rustig, is heel erg lief voor zijn zusje en kan niet stoppen met kusjes geven... echt smel momenten...
    Ik wil echt jullie allemaal dat enorme geluksgevoel toewensen!!!

Dikke knuffel voor jullie die met de laatste loodjes bezig zijn, het blijft wel spannend wie het volgende mooie nieuws gaat brengen. Denk aan jullie en jullie zijn allemaal kanjers die geweldige mooie wondertjes ter wereld zullen brengen!!!

Ik ga weer ff voeden, is ff wennen de borstvoeding maar het is wel op gang wat mij ook enorm verbaasd. Had van mezelf niet het idee dat ik een borstvoedings mama zou zijn, maar het bevalt me erg goed! En zolang het goed blijft gaan gaan we er ook enorm van genieten!

Liefs leonie

19. leonie anita

leonie anita Actief lid

12 okt 2010
    243
    0
    0
    sociaal pedagogisch hulpverlener bij Vitree
    Almere, Flevoland
    Owh jah, ik had nog niet de geboortegegevens van onze prinses doorgegeven...
    Maar bij de geboorte woog Lotte 3205 en de geschatte lengte is 49 cm.. Het is een heel fijn meisje. Vandaag is ze voor de 3e keer gewogen en gisteren en vandaag was de weegschaal precies 3 kilo, ben benieuwd of ze nog wat meer gaat afvallen, nu is het wel handig dat de kraamverzorgster elke dag ff weegt, straks maar wat vaker naar het consultatieburo om te wegen.

Owh trouwens, de meiden die al bevallen zijn. Zijn ze al bij jullie geweest voor de gehoortest en hielprik? hier zijn ze net geweest... Lotte is gelukkig geslaagd, nu nog ff afwachten of we bericht krijgen van het hielprikje.

20. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    @Chantico: ik begrijp je helemaal hoor! Dikke knuffel!

@Leonie: leuk om van je te horen!

@Luckey, je hebt zo een pb ;)

Hier: Vanmorgen bij afvegen wat helderrood bloed, ook aangegeven toen ik bij vk was. Nu net weer maar duidelijk meer, en onderbroek zit nu ook bloed vermengd met vocht in. VK zei dat, zolang het niet zoveel was dat inlegkruisjes niet voldoende was, het niets was. Waarschijnlijk door het rijpen van de bmm/loslaten slijmprop oid. Daar hopen we dan maar op...

Deel Deze Pagina