April 2011 mama's Deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Musty, 28 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    ***breekt even in***

Musty gefeliciteerd!!!! Wat een ontzettend mooie naam!!!

Overige dames: succes met de laatste loodjes!

*** breekt weer uit***

2. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Leonie Anita: fijn dat alles goed gaat! Doe wel rustig aan want je kan jezelf ook voorbij lopen ;)

3. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    @minime en cvm; ze zijn ook allemaal hetzelfde die katten:D, hier lag de kat laatst in de wieg...die had ik net helemaal gewassen en alles. :x Heb nu ook alles maar bedekt.

@fb; leuk dat je er weer bij bent. Krampjes zijn zo zielig bij die kleintjes. Soms helpt zachtjes masseren van het buikje wel .

@cvm; fijn dat alles goed was bij de vk.

@mispoes en baukje; welkom!

@touwtje; fijn dat alles goed was.

@chantico; heel herkenbaar hoor, hier ook vaak flinke dipjes, ook om dat ik weinig met me meisje kan ondernemen het word/is gewoon te zwaar nu.

@nikske; fijn dat het de goede kant opgaat met naud. Hopelijk mag hij gauw weer mee naar huis. *dikke knuffel*

@leonie; wat fijn dat alles goed gaat met lotte, en fijn dat het borstvoeden zo bevalt. Geniet er lekker van!

4. Sanne85

Sanne85 Bekend lid

17 feb 2008
    669
    0
    0
    Musty & Titania: gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontjes!

@ Nikske: wat vervelend dat jullie kleine Naud in het ziekenhuis ligt. Hopelijk gaat het snel beter.

@ Hier: gisteren last gehad van gemene oefenweeën in mijn benen. Vandaag veel harde buiken en weer veel gerommel.
    Morgenmiddag weer terug naar de gyn, hoop dat er meer ontsluiting is en dat ze nu eindelijk wat kunnen gaan doen.
    Manlief had ingezet op vandaag maar denk dat het niet meer gaat gebeuren.... je weet het nooit natuurlijk ;)

Liefs!

5. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    Foeske, Musty, titania: GEFELICITEERD met jullie mannen!!

6. Hanna79

Hanna79 Niet meer actief

Musty en Titania: van harte gefeliciteerd met jullie mannetjes! Geniet ervan!!!

@
    Nikske: Fijn dat het met Naud de goede kant op gaat en hopelijk mag hij snel naar huis!

@rommelende buikjes: succes! Hopelijk zet het door, want dan is het iig niet voor niks!

Hier: voorlopig lijkt het erop dat onze dame nog wel even op haar laat wachten. Het gaat vrij goed met me (op wat kleine ongemakken na), dus ik vind het wel prima zo :)

7. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    nikske: sterkte met je mannetje! Wat is er eigenlijk precies aan de hand?
    leonie: wat goed dat de borstvoeding goed gaat!! Toppie meis!!

Verder lukt het me niet erg om het bij te houden :(

Hier was ik ontzettend kolfmoe, stond bijna op het punt om er mee te kappen. Had een noodkreetmail gestuurd naar de lactatiekundigen in het zkh. Zij hebben mij afgelopen woensdag en donderdag enorm geholpen. Ben donderdag gestart met volledige bv op verzoek. Dit gaat goed, zelfs zonder tepelhoedje! Ze komt alleen nu vaker, elke 2-2,5 uur. Even pittig! Had vrijdag een behoorlijk emo-hysterische bui. Combi van vermoeidheid en het weinige drinken van Maura. En dat terwijl ze hartstikke tevreden is, dus niks aan het handje ;)
    Ik moet dingen loslaten en moet leren vertrouwen op mezelf en haar.

Hoe gaat het hier met de zwangere meiden? En de mama's?

8. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    @Vica:Tjonge wat zal jij blij zijn als jullie weer terug zijn en het achter de rug is, want dan pas kun je ontspannen en rustig je bevalling afwachten! Ik hoop dat de kleine nog even wacht tot jullie er klaar voor zijn nu!

@CVM: Wat kun je het zat zijn he?! Die laatste loodjes? Ik begin nu langzaam ook wel het een beetje zat te worden. Het ene moment probeer ik er nog van te genieten, bijv als ik onder de douche sta en de kleine aan het dansen is in mijn buik omdat hij dat blijkbaar lekker vind. Dat vind ik van die heerlijke momenten, dan wil ik dat het nooit weggaat! Maar als ik dan zoals net mijn zoon uit school moet halen en mijn laatste paar laarzen ook echt niet meer aankrijg en met sokken en al als ma flodder in de birkenstocks naar school moet baal ik wel een beetje. Dus ik begrijp je helemaal, ik hoop dat ze niet al te lang meer op zich laat wachten en dat ze natuurlijk de perfecte dag uitkiest ivm stiefkids. Wat een ellende trouwens dat ze zo vervelend zijn, hebben ze geen manieren dan? Of ben jij gewoon te lief? Die van mij zijn eigenlijk hartstikke lief hoor, en die luisteren ook enorm goed naar mij. Nou ben ik ook wel een beetje een kenau... maar goed, dat moet wel, anders lopen ze over me heen en dat pik ik echt niet! Lastig hoor... En als je wil, ik ben nu ook wel heel benieuwd naar de naam hoor!

Nou welkom hoor, voor meiden om mee te kletsen ben je hier aan het goede adres, het is een hele uitdaging om het bij te houden en ze bevallen om de haverklap al ;), dus wel kunnen best nog een mama gebruiken die het tot wat verder in april volhoud.

Heel begrijpelijk, en ik denk dat het fijn is dat je hier wel lotgenoten treft in ieder geval. Ik maak me er ook wel eens druk om, over hoe ik mijn zoon straks nog net zo veel aandacht kan geven als nu. En ik weet wel dat dat bijna niet kan, ik heb me voorgenomen zoveel mogelijk mijn best te doen het voor hem ook leuk te maken/houden.. maar hoe het in praktijk zal gaan ben ik wel eens een beetje nerveus over...

@Leonie: Wat een fijn bericht! Super dat Lotte het goed doet en dat het met Bart (inmiddels) en de bv ook allemaal lekker loopt! Geniet er maar lekker van!

9. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    @Seertje: Wat zie ik een mooie cijfertjes van Maura in je onderschrift! Wauw! Wat goed dat je een lactatiedeskundige ingeschakeld hebt en dat dat zo goed geholpen heeft! Ik weet nog dat ik daar destijds ook veel aan gehad heb!

10. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    Saona: goed doet ze het he :D En idd, ik ben ook blij dat ik hun hulp heb gevraagd!

11. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Sanne hoe voelen die beenweeen bij jou??????

Heb een topic geopend en al 12 personen hebben hem gelezen maar nog niemand heeft gereageerd...... jammer....

verder even eroverheen gevlogen..... sorry...

Seertje... kolfmoe ik weet er alles van en dan kolfde ik alleen op het werk. Petje af hoor.... dat vaker melden van Maura is natuurlijk maar eventjes maar kan je bhoorlijk onzeker maken....
    dikke knuffel en gelukkig zijn er nu goede lactatiekundigen die ons bij kunnen staan!!!!!

12. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    @Seertje: Fijn dat maura het in ieder geval zo goed doet! Logisch dat je onzeker bent romdom die voeding, lijkt me heel moeilijk om niet te weten hoeveel ze precies binnenkrijgt enz enz. Top dat je toch doorgegaan bent met voeden!
    Hoop dat ik het straks ook kan opbrengen voor ons meisje.

@Sanne: Wie weet heeft je hubby gelijk, de dag heeft nog 7 uur...En anders hoop ik dat je morgen goede berichten krijgt!

@Saona: je hebt pb ;) Nee stiefkids zijn niet zozeer grote etterbakken hoor, maar het schort hier en daar behoorlijk aan de opvoeding en dat merk je gewoon heel erg. Regels zijn ze niet gewend en verzetten ze zich héél erg tegen. Verder treitert de oudste de jongste heel erg (ondanks dat ie 8 jaar ouder is, maarja, door zn handicap meer een klein kind dan een 14jarige) en de jongste reageert overal op door direct te janken, ook als er eigenlijk vrij weinig aan de hand is. Dus erg vermoeiend ;) Ze weten wel dat wij het niet pikken en niet accepteren, maar verander dat gedrag maar eens...erg moeilijk als ze er thuis wel mee wegkomen. Maar we houden vol ;) Ooit zal het kwartje wel vallen denk ik dan.

Zie je al lopen, met sokken in je birkenstocks ;) Heb hier de teenvariant dus kunnen geen sokken in. Behoorlijk koud, maar moet wat en sokken aan en dan op crocs over straat gaat me écht te ver.....hahaha

13. Sanne85

Sanne85 Bekend lid

17 feb 2008
    669
    0
    0
    Je hoort ook bijna niemand over beenweeën...

Ik heb het van het weekend voornamelijk in mijn rechterbeen gehad en herkende het van Sven zijn zwangerschap. Toen had ik ook oefenweeën in mijn benen.

Het voelt bij mij als spierpijn wat komt en gaat, heel gemeen. Het zit bij mij echt in mijn bovenbeen en veel aan de achterkant. Je voelt het erin trekken en soms na een paar seconden, soms na heel veel seconden, weer afnemen. Sommige waren gisteren zooo gemeen dat de tranen in mijn ogen stonden.

Nu is het vandaag weer veel gerommel in mijn buik, menstruatiepijn.

Wat voel jij dan in je benen?

14. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    luckey: dank je wel!!
    cvm: ook jij dank je wel! Tuurlijk gaat het je lukken om het op te brengen. Als het mij lukt, lukt het jou ook ;)

15. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    @CVM: Whahaha nee crocs gaan echt te ver hoor, daar wil ik niet op gezien worden...! Ik wil eigenlijk graag charmant zwanger zijn, zoals celebs, en dan het liefst na de bevalling ook per direct weer in mn eigen kleren passen... maar da ga nie lukken hoor geloof mij ;)

16. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    sanne ik heb een topic gestart bij gezondheid....
    als een gitaarsnaar die bespeeld wordt.....
    moet dan echt een kreet slaken hoor..... duurt maar een paar seconden maar toch echt mega pijnlijk.
    kan dan ook niet op dat been staan. voornamelijk rechts en dan voorkant binnenkant bovenbeen...
    (klinkt dit logisch??)

17. Sanne85

Sanne85 Bekend lid

17 feb 2008
    669
    0
    0
    Het zou best kunnen dat je ook oefenweeën in je benen hebt. Alleen met been weeën is het zo dat ze bij iedereen weer anders voelen.... Buik en rugweeën zijn altijd wel duidelijke beschrijvingen van.

Ik weet dat ze in iedergeval erg pijnlijk zijn en dat je soms van gekkigheid niet meer weet of je nu moet gaan lopen/ zitten/ staan of liggen. Beenweeën kun je trouwens over het algemeen niet wegmasseren. Als het een springende spier is zou massage denk ik moeten verlichten?

18. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Sorry Luckey ik herken het helemaal niet :(, het lijkt me alleen bijzonder onaangenaam ja :)

19. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Sanne... het duurt maar 1-2-3 seconden dus echt veel tijd om te reageren heb ik niet. tegen de tijd dat mijn hand richting been gaat, is het alweer weg....
    het komt wel steeds vaker dus ik ga het zeker nog eens zeggen tegen de gyn.
    in het begin benoemde ik het meer een zeer pijnlijk samentrekkende spier/ spierkramp maar nu lijkt het net alsof de spier onder spanning staat en iemand hem met een vinger laat springen....
    erop staan in elk geval niet mogelijk.... ik klap echt even dubbel.
    hoop niet dat tijdens de bevalling ik ook zulke beenweeen heb want dan heb ik echt een ruggeprik nodig om te overleven hoor..... gvd dat doet echt pijn........
    geef me dan maar rugweeen....

20. Sanne85

Sanne85 Bekend lid

17 feb 2008
    669
    0
    0
    Yep.... ik hoop ook dat het alleen met buikweeën en rugweeën kan en niet meer met beenweeën. Wat je verteld over het samentrekken en de pijn enzo dat herken ik. Ik herken alleen niet dat je gevoel hebt dat je spier springt. Vind het zeker de moeite waard om het te bespreken met de gyn.

Pfff net telefoontje gehad: manlief moet overwerken...bah bah....

Deel Deze Pagina