@hier: Ik heb niet echt de beste nachten die ik ooit gehad heb ook de laatste dagen. Vannacht lag onze zoon ineens weer tussen ons in, hij heeft soms van die periodes dat hij 's nachts wakker word, en hij komt dan altijd tussen ons in liggen... meestal merk ik het wel, maar vannacht lag hij er ineens . Vervelende is dat hij het warm heeft tussen ons in en dus de hele tijd de dekens van zich aftrapt... en dus ook van ons . Als ik niet wakker wordt van een ventje tussen ons in dan is het wel nog altijd van brandend maagzuur en minimaal 6x op een nacht moeten plassen, the usual kwaaltjes dus. Ik kan alleen zoooooo slecht tegen slechte of onderbroken nachtrust! Verder heb ik zooo'n last van BI, onderrug en heupen. De vorige keer ook al, maar deze keer nog erger. Helpt natuurlijk ook niet dat ik zwanger werd kort na een hernia... Ik kan steeds moeilijker lopen en lang zitten in een houding gaat ook niet, dat zijn wel een beetje dingen die ik ook een beetje zat begin te worden
FB, sterkte op je eerste dag zonder kraamzorg! Heb je wel hulp vandaag (man, moeder, ...)? Wat een prachtige foto samen onder de douche! Hij ziet er intens gelukkig uit. Musty, ook al van die prachtige fotos! Spam maar lekker verder hoor met dat mooie mannetje! Jojoki, fijn dat jullie eindelijk naar huis mogen. Wat een toestanden zeg, met geelzien, koorts en een bijna-borstontsteking! Kun je je vk niet om verlengde kraamzorg vragen? MiniMe, ik duim voor je dat de gel snel aanslaat en je een voorspoedige bevalling hebt! Isra, heerlijk hè, met zon voedingskussen slapen! Succes bij de gyn vandaag. Hoop je op een ks of een natuurlijke bevalling? Jorietje, wat heerlijk om je gelukkige berichtje te lezen! Jullie hebben het goed met zn drietjes! Hier ook een vrijwel helemaal ingedaald kindje (eerst lag het vast, toen beweeglijk in het bekken, de vk's twijfelen steeds tussen die twee). Toch voelt het niet echt anders dan een paar weken geleden. Ik kan wel minder goed krom liggen, omdat m'n buik echt steeds voller voelt, maar geen last van m'n schaambeen dan, eerder van bobbels bovenin m'n buik die geen kant op kunnen. Vica, haha zie jou al de hele dag aan je hielen en tepels zitten frunnikken Heb je hulp ingeschakeld voor de verhuizing terug, of moeten jullie het allemaal zelf doen? Kan me voorstellen dat je twijfelt over wel of niet om strippen vragen Bramtim, kan me heel goed voorstellen dat je je dikke buik mist en die bekende laatste loodjes zo graag had willen meemaken. Vind het knap dat je het zo zegt. Vooral veel over praten, dat helpt misschien. Enne, je krijgt het zo met je mannetje thuis misschien gewoon te druk om je over dit soort gevoelens druk te maken Heel veel succes en genieten gewenst vandaag met jullie mannetje thuis! Wat een prachtig kereltje zeg!!! Star, duim voor je dat de krampen en steken wel hun werk doen. Nachtrust voor de bevalling: je zou eigenlijk voor de geboorte vooral ongestoorde nachten moeten hebben om bij te kunnen tanken. Vrouwenlijven doen soms niet handig met alle kwaaltjes en pijnlijk voorwerk Kevercabrio, hoop ook dat al het voorwerk echt iets gedaan heeft en de vk je kan helpen! Oudere kindjes: ik hoop poliklinisch te bevallen (met vk in zh). Afhankelijk van het tijdstip dat de bevalling zich aandient komt er oppas aan huis om hier de nacht door te brengen met onze dochter (als ze al slaapt) of gaat ze logeren (als ze nog wakker is). Of ze moet door een oppas opgehaald worden van de opvang 's middags, of daar naar toe gebracht worden 's ochtends. Of het wordt een onverwachte thuisbevalling in het bijzijn (hopelijk slapend!) van onze peuter. Pfff vind het maar lastig dat er zoveel scenarios mogelijk zijn! En het lijkt me inderdaad niet echt tof als ze er wakker bij is en zij er iets van meekrijgt, of dat mijn vriend druk met haar is, of dat ik me geremd voel door haar aanwezigheid (of die van een evt. oppas die in de huiskamer paraat staat om haar op te vangen) Ik hoop heel erg dat de bevalling zich aandient op een tijdstip dat we haar makkelijk uit logeren kunnen doen en wij het huis voor ons alleen hebben en de deur achter ons dicht kunnen trekken wanneer we willen! Hihi, ik ben gelukkig niet de enige die op de melkpakken let Saona, kan me met jouw klachten aan rug en bekken heel goed voorstellen dat je het helemaal hebt gehad met de laatste loodjes. Hoop dat je bi na de bevalling nu wél snel over is Ga je nu naar een fysio hiervoor? Koeky, haha sterkte met je warrigheid vandaag! Fleuri, ook al zon mix van dadendrang en ongeduld voor de bevalling. Ik heb mezelf (onder lichte druk van mn vriend) nu verplicht om meer te relaxen en alleen leuke dingetjes te doen. De laatste weken van mijn vorige zs deed ik dat ook en onze dochter is met 39+1 geboren. Dat ben ik nu al voorbij Ik kan me best voorstellen dat mijn lijf denkt als jij zo druk doet, hou ik het kindje nog maar even binnen!, dus vandaar dat ik nu mezelf meer met de beentjes omhoog op de bank ga zetten! Hier nog steeds alles rustig in de buik. Ik zie allemaal dingen in m'n huis die ik ook nog wel eventjes zou willen doen (klusjes enzo), maar ik heb besloten dat het belangrijker is om rust te nemen. Wel moeilijk soms hoor... Ga zo maar met wat te eten en een dvdtje op de bank, verlof is zoooo zwaar
@Alieke, jeetje dat het na zoveel uur niet doorzet is echt een domper. Hopelijk komt de bevalling snel! @Chantico, heel goed dat je je rust neemt! De taken komen wel! @Saona, hmmm klinkt als een erg onrustige nacht! Hopelijk heb je er niet al te veel last van! @Fleuri, haha wat ben jij allemaal van plan tijdens je bevalling?? Bikini vergeten . @Koeky, haha als je geen zin hebt gewoon niet doen hoor! @Oudere kindjes, hier komt mijn moeder mijn dochter ophalen als het begonnen is. Tenminste dat is afgesproken. Helaas gaat ze steeds moeilijker doen. Nu kan ze ineens niet meer op de maandagmiddag omdat er dan weinig mensen op haar werk zijn (zijn 100 vrijwilligers die ze kunnen bellen maar goed) en mijn moeder kennende, als ze te verkouden is heeft ze ook geen zin. Dus mijn zus is backup. Mijn zus ik bij de bevalling dus ik hoop niet dat ze op hoeft te passen en mijn moeder dus gewoon komt. @Verhuizing, het punt is dus dat ik geen hulp heb nog. Mijn moeder heeft na veel zeuren accoord gegeven dat mijn meis daar kan slapen vrijdag. Maar we hebben ook nog het zoontje van mijn vriend bij ons. Nou is hij bijna 4 dus hij kan wel helpen hahah (speelgoed uitzoeken enzo ). Mijn zusje moet werken dus die kan niet helpen. Wellicht kan ik mijn zus nog vragen maar die zit thuis ook met een invalide man dus die is al erg druk. Hubby is er natuurlijk, maar ik wil niet dat hij bijvoorbeeld de keukenkastjes in gaat ruimen (dan vind ik niks terug haha). En er moet schoongemaakt worden EN spullen gesjouwd worden. Het sjouw werk laat ik liever volledig aan hem over. Maar over het strippen... Natuurlijk komt het slecht uit als ze het morgen zouden doen en het zou aanslaan. MAAR wat nou als ik ineens morgenavond of vrijdag spontaan beval? Dan kan ik het ook moeilijk tegenhouden. Wellicht kan ik nog hulp vinden voor het schoonmaken. Dan ga ik zeker vragen of ze mij willen strippen. Hier nog altijd gerommel maar ook onwijze last van mijn bekken. Heb zondag mijn dochter verkeerd getilt en sindsdien is het raak.
Oh wat een zalige fotos komen hier weer voorbij! Allie: Oh wat spannend zeg. Gewoon al overtijd! Hopelijk zet het snel door Hier: Pff meiden, ik slaap gewoon niet meer Ga dadelijk veel te moe zijn om te bevallen
@Musty: Mooi fotos van jullie mannetje hoor! Die 2e is errug stoer @FB: Ook al zon mooi ventje! @Bramtim: Ik begrijp je gevoel wel hoor. Het is ook zo snel gegaan ineens voor jou, zonder dat je je er goed mentaal op hebt kunnen voorbereiden! Ik weet ook zeker dat ik het zwanger zijn en de dikke buik ga missen als de kleine er over een paar dagen uit is. @Vica: Het blijft toch spannend bij jou he! Zeker nu de verhuizing er alweer aan komt .hopelijk houdt jullie kleintje er een beetje rekening mee haha @Bramtim: Wow, wat een schatje is Rune! @Kevercabrio: Succes morgen bij de vk, hopelijk kunnen ze strippen EN heeft het effect @Alieke: Ik ga voor je duimen dat jullie kleintje heeeeel snel komt! Je hebt nu wel lang genoeg gewacht. @Hier: Vanochtend rond half 10 is de gel ingebracht, en nu dus afwachten geblazen. Tot nu toe voel ik nog niks, maar ja dat duurt geloof ik sowieso wel een paar uurtjes. Ik heb wel last van mn liezen/lage onderrug, maar zal wel door het inwendig onderzoek komen, dat had ik gisteren ook. Ook hebben ze vanochtend weer alle controles uitgevoerd: CTG, bloeddruk en bloed prikken. De bloeddruk is weer goed gedaald, was vanochtend zelfs 120/81, prima dus! Ik was al even bang dat ze dan niks zouden doen, maar gelukkig dus toch de gel gekregen. Hubby kwam me vanochtend ook nog verrassen met verse croissantjes! Zo schattig! Heerlijk hoor
Goeiemorgen (nog net dan ) Wauw wat een mooie beebjes heb ik voorbij zien komen!!! En weer twee beebs naar huis, lekker hoor! Minime: Succes vandaag! Hopelijk slaat de gel snel aan! Melkpakken: hihi nou 13-04 is nog te ver weg voor verse melk ben ik bang...maar net als Saona dacht ik wel: hey, laatste salaris zonder beeb Mobius: fijn dat je moeder thuis is, en je nu 'mag' bevallen! Zul je zien dat beeb nu lekker op zich laat wachten Meiden bij wie het rommelt.....who knows what happens! Vica: Kun je stiefzoon niet een keertje zaterdag om een uur of 12 halen? Zodat de ergste chaos voorbij is? Zou me zeker niet laten strippen nu...word wel heel erg druk voor je hubby, een bevalling, zoonlief in de buurt én in zijn eentje twee huizen in orde maken. Kun je de vk niet vragen of ze maandag wil strippen? Hier: Wauw wat een nacht Werd vanmorgen om half 10 wakker!!! Met hubby naast me, die om 7 uur op zn werk had moeten zijn....oeps Hier al een paar dagen een rustige beeb, rommelt niets, alleen constant het gevoel alsof ik ongesteld moet worden. Beeb zit volgens mij nog prima (dwz, vind ze zelf, ik vind van niet ) Vandaag 38 weken..... Plannen: vanaaf ff naar prenatal almere voor bebebubble (scheelt toch 20% met de mamadagen), moet op zoek naar roze folie om de traktaties vd kids voor op school in te pakken en heb vreselijk veel zin in chocola dus moet er toch even uit zo
@MiniMe, ja ik heb er wel aan zitten denken om aan hubby te vragen of hij zijn zoontje een dagje later op kan halen. Maar volgende keer is de kleine jongen jarig op de vrijdag dus komt hij ook pas de zaterdag. Vind het ook zo wat om dat dan 2 weekenden te laten doen. Wel is het voor die kleine jongen misschien wel leuk om bij zijn oom en tante te logeren die nacht. Daar moeten wij toch heen dit weekend omdat hubby zijn broer moet helpen met een server. Dan kunnen wij de hele avond bezig om spullen in orde te maken. Moet ik nog even met hubby overleggen, zijn schoonzus had het al aangeboden dus die vind dat wel leuk haha. Het is inderdaad wel een idee om te vragen of ik maandag gestript kan worden. Zal dat eens voorleggen morgen. Dan ben ik toch bijna 40 weken.
*BramTim: achh wat een schattige foto!! En spannend dat hij zo mee naar huis mag geniet ervan *aliekeleppink: 1 dag over tijd... pfff succes met de laatste loodjes! * Chantico: Ja vandaag 1e dag zonder kraamhulp! Gaat gelukkig goed tot nu toe... Lekker blijven liggen tot 10uur! (op de flesjes na natuurlijk) Wel moeten we nu alles zelf doen,dus meteen stuk drukker! Maar probeer alles meteen bij te houden qua wasjes ed. Gelukkig is mn vriend vandaag en morgen nog thuis. Vanaf vrijdag moet hij werken... *Vica: Ben benieuwd of je gestript word! Afwachten maar... * Bedankt voor alle reactie's op de foto *Hier gaat t eigenlijk heel goed! Jesley doet t super sinds hij infacol heeft en olijfolie door zn flesje. Gisterenavond om 00.15 zn laatste flesje, en toen kwam hij om 4 & 8 uur weer.. super dus!! Het enige nadeel; na het flesje geven ben ik klaar wakker en heb ik volop energie dus lig ik in mn bed... Eer dat ik slaap duurt zeker wel half uur tot uur. Dat zal wel wennen zijn denk. Of hebben jullie dit ook?? Ik ga weer even een wasje ophangen en nieuwe aanzetten, hebben we dat ook weer gehad Vanmiddag gaan we voor t eerst buiten wandelen met ons mannetje! xx
* Gewicht na bevalling: Voor diegene die al bevallen zijn. Hoeveel kg zijn jullie al kwijt na de bevalling... En hoeveel moet er nog af om op je oude gewicht te komen? Ik ben er nu 12 kwijt, en moet er nog 6 af! Hoop dat die laatste 6 ook zo snel gaan Daarna wil ik nog wel 10 kg meer afvallen, omdat ik mezelf iets te dik vond voor de zwangerschap al. Dus ben benieuwd! Nog vraagje: Kraamzorg deed elke dag badkamer/wc/slaapkamers stoffen, stofzuigen, dweilen, schoonmaken enzo... Is het de bedoeling dat ik dit nu ook blijf doen?? Lijkt me een beetje teveel van het goede? Maar ben wel geneigd om dit te doen... Maar moet ook beetje rustig aan doen
@ fb: eerst ff reageren op jou vraagje. Ik zou niet alles zo doen als de kraamhulp... Das misschien wel een beetje too much voor jezelf. Ik heb mezelf voor genomen om wel elke dag straks de wc / badkamer goed schoon te houden (wel zo hygienisch met al dat vloeien en dergelijke) en natuurlijk kamer van Beeb goed schoon houden. Maar de rest van het huishouden zo ik zo bij gaan houden als ik het daar voor deed. Je eigen routine aan houden... Trouwens onwijs mooi mannetje ook hoor, las vanacht je tekst op hyves, hier rond dezelfde tijd zitten voeden! grappig
Wat een schattige foto's allemaal!! Oudere kindjes: bij de 2de had ik een geplande ks ivm stuit dus was mijn moeder er om voor onze oudste te zortgen. Nu gaan ze samen naar oppasmama als het snachts gebeurd (en overdag zijn ze daar al), daar zijn ze helemaal thuis (hebben zelf hun eigen bedje) en dan gaan wij naar ziekenhuis. Maar....mijn schoonmeoder komt vanaf aanstaand weekend en blijft dan dus hopelijk komt de baby dan pas en dan blijven de kids gewoon bij haar thuis en gaan wij naar ziekenhuis. Ik geniet nog even van mijn (relatieve) rust. Ik heb lekker tot 11.15 uur uitgeslapen vanmorgen (de nachten zijn wat meer gebroken op het moment door maagzuur). Aanstaand weekend of begin volgende week bevallen zou ideaal zijn maar je hebt het niet voor 't kiezen. FB ik zou eerlijk gezegd niet elke dag poetsen hoor hahaha veel te druk! Ik viel altijd in slaap tijdens de nachtvoedingen dus geen problemen met wakker liggen hier.... Voor alle overtijd dames! Spannend en hoop op snelle ontknoping!
@FB, wat betreft het poetsen. Ik zou echt niet gaan afwijken aan je eigen poetsgedrag hoor! Ik vind elke dag de badkamer ook wel teveel van het goede hoor. De kraamzorg doet dat ook vooral om bezig te blijven volgens mij. Gewoon lekker doen waar jij je goed bij voelt.
@kevercabrio oja 2 is lastiger,ik wil f ook graag thuis houden maar ik weet niet of ik stil kan bevallen @chantigo dat heb ik dus ook ik hoop dat ze gewoon op een goed tijdstip komt s nachts ofzo @alieke ik ben vandaag officieel uitgerekend maar ook hier nog geen teken, ik snap ook wel wat je bedoeld @minime succes! @FB nee joh zou ik niet doen hoor gewoon oen wanneer jij t nodig vindt
spirit: gefeliciteerd met jullie zoontje Lennart!! musty: wat fijn dat het goed gaat met de bv! FB: je kan het! Ook zonder de kraamhulp jojoki: jeetje, wat naar zeg! Gaat het nu beter met jullie? jorietje: het klinkt allemaal hartstikke goed!! Super! musty: wat een lekker mannetje!! vica: heerlijk een voetmassage! Spannend, het zal niet lang meer duren. FB: wat een heerlijk foto!! Samen met mama onder de douche! Dit herken ik. Het is geen gekke gedachte hoor! Hij is te vroeg geboren, dus je had nog even de tijd moeten hebben eigenlijk. Hij mag mee naar huis vandaag, HOERA!! Wat een lekker mannetje is Rune toch! aliekeleppink: flink aan het rommelen bij jou! MiniMe81: spannend meis!! FB: hier val ik in slaap als ik haar voed. Moet mezelf echt wakker houden.... gewicht: was een paar dagen na de bevalling 6 kg kwijt. Nu ben ik op een halve kg na alles kwijt. Alleen mijn lichaamsvorm is anders.
Ja daar zat ik ook aan te denken ja om het zo te gaan doen, was wel benieuwd naar mening van anderen... Ja toevallig tegelijk op hyves vanacht hihi!! Was net klaar met flesje geven en hij lag zo lekker te slapen in mn armen. Dacht ga even op hyves met mn mobiel
ik heb alles gelezen maar voel me echt zwaar klote vandaag. Hele dag al misselijk en constant het gevoel hebben over te moeten geven. Controle gyn was goed. Bloeddruk wel te laag 99/53 maar hij zei er niets van. Gewicht zelfde. Pijn in been komt door zenuw door diepe ligging van beeb en dus afwachten. Zodra ik vloei, vruchtwater verlies, pijnljke hardebuiken krijg moet ik de verloskamer bellen en dan wordt het gecontroleerd. Dalijk met zoon naar consultatieburo voor meting/weging en prikjes (ze liggen een beetje achter). Daarna ga ik NIKS doen en alleen maar liggen.... bah wat een vies gevoel zeg vandaag..... Kleine ligt ook nog dieper want kan niet eens met mijn knieen over elkaar zitten, doet pijn in buik..... zo nu genoeg gezeurd!!!! Mooi beebs langs zien komen!!!!!