Flesvoeding op verzoek werkte bij mijn dochter perfect. Soms had ze een dag of 2 dat ze ineens teveel kreeg. Maar dan wist ik dat ze na die paar dagen een fles zou laten vallen. Dan zat ze weer goed. Heel apart hoe die kleintjes dat kunnen regelen zelf. Het is wel zo dat je het goed in de gaten moet houden. Ze mogen niet te lang teveel krijgen natuurlijk. Als ze meer willen dan ze mogen en ze passen het daarna niet zelf aan aan een 'nieuw schema', dan zal je toch aanpassingen moeten doen zeg maar. Tja, ik hoop dat de bevalling zo nog begint . maar ja dat zal wel niet. Denk toch maar vragen of ze maandag willen strippen ofzo.
Luckey, ooo ik wou dat iemand jouw klachten kon verhelpen, heb zo met je te doen...! Foeske, wat een plaatje! Sanne, hier gelukkig geen nachtmerries (effe afkloppen!). Naar is dat hè, van die levendige enge dromen Koeky, is het nu weer rustig in je buik? MiniMe, ja dat kan alle kanten nog uit hè, een maart- of aprilkindje Superspannend hoor! Jorietje, wat een klein schatje! Vica, ben je mooi klaar mee ja, met het UWV Hoe laat mag je morgen naar de vk? Voeding: straks in principe volledig op verzoek, al zal ik in het begin s nachts wel de wekker zetten, zodat er niet meer dan 3 uur tussen zit. Met bv moet er niet te lang tussen de voedingen zitten, zowel voor de baby als de borsten niet En dan hangt het daarna een beetje af van het kind of ik dat blijf doen of dat het toch anders moet (omdat kindje te veel of te weinig verzoekt, zeg maar). En kan me ook voorstellen dat je met al een peuter erbij toch af en toe wel denkt ik ga nu/straks voeden ook al is het verzoek anders.
vic: hier voed ik op verzoek, wel bv. Bv mogen ze in principe onbeperkt, fv niet.... luckey: vond het boek "Borstvoeding" erg fijn om te lezen. Is wel de moeite waard! Hebben ze het helemaal niet in de bieb of is hij uitgeleend? Anders misschien Marktplaats?
Ik voed altijd op verzoek (bv), maar mijn kiids zaten binnen no-time uit zichzelf op een schema van circa 3 uur tussen de voedingen en afgezien van de regeldagen (dan was het een uurtje of 2 ertussen) ging dat tot ik stopte met 7 maaanden zo door.
Ik mag om 15.00 uur naar de vk. Komt goed uit want dan kan ik voor die tijd beginnen met spullen inpakken. Vrijdag direct over als we de sleutel hebben jeeej. Ja met bv werkt het weer anders he? Je mag dan ook zo vaak aanleggen als de kleine wilt toch? Natuurlijk zul je wel momenten hebben dat je een voeding rekt als het beter uitkomt, zeker met een 2e kind erbij. Maar ik vind het zielig om dat te doen puur alleen omdat hij na 2,5 uur ipv 3 uur al honger heeft ofzo. Dus puur omdat het volgens het schema dan niet klopt zeg maar.
Pff.. tot 7 maanden om de 3 uur?? Respect hoor! Mijn dochter was gelukkig heeeel snel. Ze wou altijd grotere flessen en dit leidde er bij haar ook voor dat ze snel flessen liet vallen. Voordat ze 8 weken oud was sliep ze van 19.00 uur tot 07.00 uur en overdag om de 4 uur. Dit is zo gebleven tot ze vast ging eten zeg maar.. toen zijn de flessen er heeel snel afgegaan voor pap ook omdat ze de melk gewoon niet lekker vond.
Met bv kun je dan wel niet te vaak aanleggen wat betreft over-voeding, maar je kunt wel in een verkeerd patroon raken, is mijn ervaring. Onze meid had op een gegeven moment dat ze standaard om de twee uur kwam. Dan had ze nog niet zoveel honger dat ze genoeg dronk om het er drie uur op vol te houden, dus ze blééf maar komen. Nou, dat breekt je wel op na verloop van tijd. Dus toen heb ik één keer een uur gerekt en wonderwel was toen de vicieuze cirkel doorbroken en kwam ze voortaan weer om de drie uur ongeveer. Maar daar had ik flinke mazzel mee. Ik weet ook nog wel dat ik soms een beetje met de voedingen schoof (met name dat ik het ietsje probeerde te rekken), omdat ik anders kon uitrekenen dat het met de avond- en/of nachtvoedingen erg ongelukkig uit zou komen. Dus ja, ik weet niet in hoeverre ik op verzoek heb gevoed Maar dat was wel het uitgangspunt en ik heb nooit een bepaald schema als zaligmakende richtlijn gehad. Als ik probeerde haar verzoeken iets bij te sturen, dan had dat een persoonlijke, incidentele reden zeg maar.
Bv is idd het fijnste op verzoek maar op momenten ook op mijn verzoek hoor. Zal dalijk ook wel voorkomen dat ik voordat ik sem ga halen van school alvast aanleg.... of even laat jengelen tot we weer thuis zijn.... we zien wel... Geen idee meer hoevaak ik wanneer voedde bij Sem, wil het dit keer toch beter bij gaan houden haha. Klachten... och vandaag even een slecht dagje, voor de rest valt het wel mee hoor..... het is nu eenmaal makkelijk om je geklaag neer te zetten dan gejubel hihi. Sorry hiervoor. Seertje.. hier in de biebs in de buurt hebben ze het helemaal niet. Ik weet (hoop ik) natuurlijk nog veel van Sems bv periode, die ja niet bepaald kort was haha, en toen ben ik er ook als een leek in gerold en heb ik mijn gevoel gevolgd. denk dat ik morgen gewoon eens de stad in duik en in de boekhandel het boek doorblader..... kan ik altijd nog op marktplaats neuzen.....
oja als klap op de vuurpijl begin ik ook lekker verkouden te worden, jippie..... lijkt me enig om zo te bevallen met een verstopte neus..... ;-(
Hallo allemaal, kan eindelijk weer op zp, hij deed het de hele middag/avond niet hier! Saona: ja prenatal was open in Almere, extra koopavond. Was redelijk druk, wel héél veel personeel. Luckey: Baaldag al een beetje over? Ik had het gisteren ook maar vandaag gelukkig weer weg. Knuff! Beebs: heb héle mooie foto's voorbij zien komen! Wat een schatjes allemaal zeg! Voeden verzoek: Ik zou het met flesvoeding niet te snel doen, omdat je ze snel went aan teveel voeding. Samenstelling is toch anders dan bv. Nu ben ik sowiezo geen groot fan van voeden op verzoek, wel de eerste weken met bv vanwege de productie maar zou er toch ruim op tijd een ritme in proberen te krijgen. Hoe vaak ik op mijn werk baby's krijg die elke anderhalf uur 60 willen drinken...meer trek hebben ze dan niet want ze komen immers elk uur. Is voor de leidsters dus bijna geen doen,aangezien er dan 10 baby's zijn ipv 1. Dus zou daar zeker rekening mee houden als je kindje naar het kdv gaat, dat het voor die tijd wat langer met een voeding kan doen.
Voeding: onze kleine man moet echt om de 3 uur zn flesjes hebben van t ziekenhuis, komt omdat hij prematuur/dysmatuur is en dan moeten ze echt 8 voedingen per 24 uur hebben. Ik hoop wel dat we binnenkort om mogen naar iets minder vaak, vooral in de nacht.. Half 11, half 2, half 5 en half 8 is best pittig moet ik zeggen, maar we hebben t er graag voor over hoor. Zodra de wekker weer gaat, hebben we er geen moeite mee om er uit te gaan. Maar vaak moeten we hem wakker maken en dat vind ik best zielig eigenlijk, ligt ie zo heerlijk te slapen, moet ie wakker worden Als ie zelf al huilt om zn voeding, vinden we t wel minder erg zeg maar.
@foeske wat een mooie bos haar zeg!! @jorietje aah wat een scheetje. @vica ik voedde f op verzoek en dat is me goed bevallen dus probeer ik dat nu weer wel borstvoeding trouwens. Zit je met flesvoeding niet aan een max verbonden?
Trouwens wat een lekkere mannetje heb ik voorbij zien komen. Een klein maar fijn manneke en een enorme bos met haar!
@Hier: Heerlijk dagje gehad verder. Vanmiddag rieten mandjes met roze geruite bekleding gekocht. Leuk voor de traktaties vd kids en daarna altijd handig om in huis te hebben Net via marktplaats een badstandaart gehaald voor een tientje, nieuw 35 (bebejou) dus scheelt weer! En even naar prenatal geweest voor een bebebubble (soort tummy) dus mijn badset is compleet, precies zoals ik m wilde Ook nog een shirtje voor beeb gekocht....tja als je er dan toch bent! Nu zwaar geirriteerd, kan echt niets meer hebben van de kids merk ik. Blij dat ze morgenochtend vroeg naar school gaan en dan een week niet komen. Héérlijk! Jongste werd ziek gebracht, heel fijn, hoesten als een gek, klagen over buikpijn en hoofdpijn..Normaal houd ze ze altijd thuis woensdags als ze ziek zijn, nu uiteraard niet vlak voor mijn bevalling. Hubby vond het raar dat ik de kleine man niet wilde knuffelen toen hij naar bed ging, maar ik zit er toch echt niet op te wachten om nu ziek te worden, heb momenteel een weerstand van 0,0. Zo raar is dat dan toch niet???
cvm: fijn dat alles compleet is! Vind het niet raar hoor. Je moet nog een bevalling doen en dan nog de tijd erna door zien te komen.
@Seertje: Tja, met bv is dat toch moeilijker dan met fv, omdat je niet precies weet hoeveel ze binnen krijgen en bv minder verzadigd dan fv. Maar als je fv geeft tóch proberen je kindje een beetje richting een schema te dwingen door het steeds langer even te laten huilen. Hoe meer tijd er tussen zit, hoe meer honger ze hebben, hoe meer ze dus drinken en des te langer houden ze het daarna vol tot de volgende voeding. Maar goed, dit doe je natuurlijk de eerste weken niet, maar is va een week of 8 toch wel aan te raden áls je weer gaat werken natuurlijk. Maar goed, is als leidster heel makkelijk lullen, als moeder zal het in de praktijk een stuk moeilijker zijn om je kind te laten huilen als je wéét dat het honger heeft!
Ja je hebt idd een max met flesvoediing. Nu kon mijn dochter het allemaal perfect zelf regelen. Kwam echt alleen over de max 1 a 2 dagen voor ze een fles liet vallen. @Cvm, maar als moeders elk uur 60 geven dan worden ze zelf toch ook gek of niet? Ik ben absoluut pro voeden op verzoek, maar je moet wel een beetje in de gaten houden hoe het ook het kind bevalt he. Niet alle kinderen kunnen hun eigen schema maken (ja of hele rare schema's). Mijn meis zat heel snel op de 4 uur tussen de voedingen. Soms een keer 3 uur en soms eens 5 uur. Daar keek ik dan niet op. Ging niet rekken of wakker maken na 4 uur. De eerste weken wel hoor, maar vooral omdat het meer dan 30 graden buiten was en ik erg bang was dat ze te lang zonder vocht zou zitten.
Okee! Hier komt ze elke 2-2,5 uur. Ik zou heeeeel graag willen dat er meer tussen zat, zeker 's nachts, maar ja.