April 2011 mama's Deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Musty, 28 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    @Vica: Tja ik denk dat die moeders zelf ook niet blij zijn als hun kind elk uur een klein beetje wil drinken (fv) maar het gebeurd toch echt best vaak! Meestal zijn het wel eerste kindjes en heel onzekere moeders, die bij elk huiltje denken dat het honger heeft. Terwijl beebs natuurlijk ook huilen als ze géén honger heb, maar dat begrijpen ze meestal niet. Van wakker maken ben ik trouwens ook geen fan, tenzij het idd heel warm is buiten. Dan maak ik ze op mn werk na uiterlijk 4.5 wakker. Maar een kind dat je wakker maakt voor een voeding drinkt vaak de fles weer niet leeg, als ze honger hebben komen ze écht wel zelf.

@Seertje: Om de 2 a 2.5 is toch al best netjes? Misschien dat er vanzelf wel wat meer tussenkomt als ze wat ouder is. Begrijp dat het wel vervelend is als je élke twee uur moet voeden, vooral omdat je het met bv ook niet zo makkelijk kan uitbesteden.

Hoop niet dat mijn beeb straks 's nachts ook zoveel komt, als de bv aanslaat. bv kindjes schijnen wel sowiezo meer en langer te komen snachts omdat ze minder verzadigd zijn....zie het dan toch wel gebeuren dat ik op een gegeven moment (als ik weer ga werken) de laatste avondvoeding fv geef, als dat betekend dat ik meer nachtrust krijg. Maar goed, dan is beeb al 4 maaden, eerst maar zolang de bv zien vol te houden ;)

2. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Seertje, ik vind 2-2,5 uur echt wel netjes hoor! Helemaal met bv, is toch minder verzadigend.

@Cvm, ja dat zou idd maar zo kunnen. Ik heb nooit gedacht dat een beeb altijd honger heeft als die huilt dat scheelt. Als je daar wel vanuit gaat dan kan het idd wel goed mis gaan met voedingen.

3. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    #3143 titania, 30 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 30 mrt 2011
    hoi lieve meiden!

Krystian en ik zijn eindelijk thuis!! half dagje kraamzorg gehad en nu lekker aan het uitrusten.

Ben helaas echt een slappe kip. Ruim 1,5 liter bloed verloren na de bevalling en moest dus bloed en nog infuus etc. hebben. Daarna helemaal hormonaal hyper geweest, tot vannacht (3 uurtjes) niet geslapen, de vermoeidheid begin ik nu pas te voelen. Heel bizar wat het met je doet.

Vanavond dus lekker biefstukje gegeten door vriendlief bereid. Onze kleine mannie ligt heerlijk naast me te tukken. Ook hij had het helaas moeilijk, heel erg misselijk geweest..maagje gespoeld en viel te veel af. Zo sneu. Hij ziet ook nog een beetje gelig maar hij krijgt 30cc bijvoeding per keer. Ze verwachten dat het wel snel beter zal gaan, vanochtend iig 15gram erbij. Ik geef gewoon borstvoeding.. ik voel me emotioneel wel beter dan voor de bevallig eigenlijk. Al hebben de kraamtranen wel hard gevloeid(nog steeds wel). Maar ik heb een goed support system mocht het niet goed gaan weet ik dat als ik niet zelf om hulp kan vragen zij me in de gaten houden.

ik wou eigenlijk mijn bevallingsverhaal opschrijven maar ik ben alweer zo moe..

ik heb snel wat prachtige baby foto's gezien.. kleine Lars, Rune, Jesley, Jelte, Mattieu wat een droppies allemaal!! en het gaat goed met ze :D! God wat is dit toch een wonder, ik ben echt sprakeloos hoe zoiets mogelijk is. Zulke kleine mini mensjes in onze buiken gegroeid!

Minime, heel veel succes- ik hoop dat het allemaal een beetje smooth gaat! ik denk iig aan je.

andere dames heel veel sterkte, knuffels en good vibes jullie kant op!!

4. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    @Jorietje wat fijn zeg dat het thuis zo goed gaat, lekker van genieten hoor.

@Suus nou wie weet morgen :D

@Musty wat een scheetje zeg

@FB ahh ook al zo’n lieve foto

@BramTim heerlijk hoor dat je al naar huis mocht. Ga eerst maar is even lekker met zijn 6en genieten en de rest komt allemaal wel.

@Saone Ryan wordt in april 3. Ja ik kruip s’avonds ook even bij hem in bed en de kletsen we wat. De meest uiteenlopende vragen komen er dan. En hij is nu 2 x van de week s’nachts wakker geworden en dan komen er nog een aantal vragen. Hieronder een aantal voorbeelden
    - Mama wanneer gaat de baby dan terug naar zijn eigen mama?? Lieverd ik ben jou mama, maar ik ben straks ook de mama van de baby.
    - Mama toen ik een baby was heb ik toen ook bij jou in je buik gezeten?? Ja lieverd ja hebt ook bij mama in d’r buik gezeten, mama heeft jou laatst toch de foto’s laten zien toen jij nog bij mama in haar buik zat en net geboren bent
    - Mama wanneer mag de baby een broodje met file eten bij oma?? Nou jongen dat duurt nog wel heel lang hoor, de baby krijgt eerst een half jaar de fles en dan pas gaat hij brood eten en dan duurt het ook nog wel even voordat hij file op zijn brood krijgt
    - Gaat opa ook een groot bed maken voor de baby? Ja hoor als de baby straks net zo groot is als jij dan gaat ook opa een bed maken voor de baby.
    En zo heeft hij nog heel veel meer vragen.
    Ik wil hem straks ook als de baby geboren wordt hem overal bij betrekken. En ik wil niet continu dingen verbieden, ik hoop dat ik een beetje een makkelijke kraamverzorgster heb die ook wel heel lief naar hem toe is, dat vind ik bijna nog belangrijker dan de zorg die ze mij geeft, ik red me wel….. (denk/hoop ik :D )

@Vica ik zal niet vragen of ze je willen strippen zo net voor de verhuizing. Mocht het uitzich zelf gaan gebeuren t’ja dan is er geen keuze. Maar ik denk dat er vrijdag aardig wat op je af gaat komen en het lijkt mij dat je ook wel graag bij de verhuizing, inrichting etc wilt zijn (dat zal ik namelijk wel hebben hoor)

@BramTim wat een schatije zeg.

@Violet, als het s’nacht begint dan komen mijn ouders hierheen en begint het op de dag dan gaat hij naar mijn schoonouders. Ik moet sowieso naar het ziekenhuis en als de baby dan geboren is dan gaat mijn vriend ons kleine mannetje ophalen en willen we eerst even een moment met zijn 4tjes. Mocht ik midden in de nacht bevallen dan willen we Ryan niet uit zijn bedje halen en dan haalt mijn vriend hem de volgende ochtend.

@Alieke nou meid je bent de eerste van ons topic die overtijd gaat lopen. Succes.

@Fleuri nou ik moet ook wel even lachen om je bikini hihi waar je al niet druk over kan zijn he?!

@Chantico ik moet morgen naar de Gyn. Ik ben nog heel neutraal, ik merk echt aan mezelf dat ik het gesprek van morgen afwacht en dan ga ik me voorbereiden op de bevalling.

@minime nou spannend hoor meid. Het gaat nu niet meer lang duren, of wat misschien heb je jullie wondertje al in je armen.

@CVM nou jij hebt idd heerlijk geslapen zeg.

@luckey voel je je alweer wat beter meid? Hopelijk was de misselijkheid maar voor korte duur. Sterkte!

@Foeske ook al zo’n mooi moppie

@Jorietje ach wat een klein mooi hummeltje zeg.

@Vica ik ga voeden op schema met FV. Dit heb ik met Ryan ook gedaan en dat is me ontzettend goed bevallen. Maar meestal kwam hij toch echt om de 4 uur uit zich zelf, ik moest hem meestal voor zijn laatste avondfles wakker maken, maar dat was dan ook wel weer lekker want dan gaf ik hem eigenlijk wanneer het mij het beste uitkwam. Dus hopelijk gaat het met dit baby’tje ook weer zo, maargoed het is natuurlijk altijd afwachten.

@Jorietje nou dat is idd wel heftig, hopelijk binnenkort nog maar 1 nachtvoeding. Is toch ook wel wat fijner voor je eigen nachtrust.

5. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    @hier vandaag schoonmoeders geweest en die heeft alle deuren gezeemd en de badkamer gedaan, heerlijk! Wat heb ik toch een lieve mam's en schoonmoeder.

Vandaag was Ryan alleen ziek, zo zielig. Heel veel en hard hoesten en zo ontzettend verkouden, dus die heeft nog wel even op de bank geslapen. En toen hij wakker werd ging het enigszins wel weer, gelukkig!

Morgen naar de Gyn, vind het best spannend. Heb om 13.30 een afspraak.

6. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    O Trouwens, voor diegene die erin geloven....de ananas is 2e gratis bij de albert heijn ;) Ik geloof er zelf normaal gesproken écht niet in, maar toch....wie weet.....dus heb vamiddag een ananas in zn geheel gepureerd (met het hart ja) met wat diepvriesfruit....zit nu aan het derde en laatste glas. Best lekker maar héél erg maagzuur-vormend!!!

Net nog even grappig bij prenatal, ik wilde een shirtje met iets van mama erop kopen. hebben namelijk wel een "papa's prinsesje" en een "kleine zus" shirt maar niets met mama erop....En dat terwijl mama al het werk doet :p Dus nu ook een "mama's prinsesje" variant gekocht, nou stiefzoon begreep er geen reet van. "ehhh de baby is van céline hoor, niet van mama!" Maar geprobeerd uit te leggen dat ik voor hún Céline ben, en dat papa hun papa is, maar dat ik straks van de baby de mama ben en papa óók haar papa. En dat hun mama dan weer niets met de baby te maken heeft....zucht, ze begrijpen echt niet helemaal hoe het nou zit hahaha

Nu nog even spammen: buik vandaag met 38 weken!

7. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Cvm, mooie buik hoor! Haha het is ook moeilijk te begrijpen hoor voor die kinderen. Hier begrijpt stiefzoon ook niet goed dat dit zijn broertje is. Volgens hem is dit het broertje van Rebecca, zijn broertje woont bij zijn moeder. We leggen hem wel steeds uit dat dit ook zijn broertje is. Maar hij is nu natuurlijk nog erg jong voor een complete uitleg.

@Isra, beterschap met je zoontje. Veel succes bij de gyn morgen en wat fijn dat je schoonmoeder zo heeft geholpen met schoonmaken. Ik verwacht wel bij de verhuizing te zijn als ik morgen zou bevallen. Slecht he.. Ik verwacht eigenlijk dat deze bevalling en herstel net zo super verloopt als bij mijn dochter, maar weet dat het niks zegt en ik er dus eigenlijk niet vanuit moet gaan. Maar ja, ik heb geen ander vergelijkingsmateriaal.

@Titania, wat fijn dat jullie thuis zijn! Wel naar dat jullie beide zo'n last hebben gehad van de gevolgen van de bevalling. Maar gelukkig gaan jullie de goede kant op!

Hier net ineens hele felle weeen, om de minuut.... Net een vrij groot stuk van de slijmprop verloren. Weeen zijn weg alleen nog een beetje lastig gevoel zeg maar.

8. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.680
    1.442
    113
    *breekt even in*

Vanavond om 19.30 is Alieke (mijn zusje) bevallen van een mooie dochter Eline Romee. Alles gaat goed met moeder en kind. Ze is 3640 gram en 53 cm, krijg ik net door echt een schatje :)

*breekt weer uit*

9. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Alieke, van harte gefeliciteerd met jullie dochter Eline Romee!Geniet ervan!

10. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Alieke gefeliciteerd met jullie kleine meisje!!!

Verder: weltrusten, ik ga mn bed maar eens in :)

11. Chantico

Chantico Niet meer actief

Alieke, nogmaals hoeraaaaaa! ;) We wachten hier in spanning de eerste foto's en je bevallingsverhaal af :)

12. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Even snel babynieuws:

Op 30 maart om 22.08 uur zijn wij de trotse ouders geworden van onze zoon Robin!
    Hij weegt 2505 gram.

Het is een onwijs heftige avond geweest. Bij de CTG controle bleek dat de kleine het toch niet meer zo naar zn zin had bij mij in de buik. Ook had ik zelf koorts gekregen die middag, een teken voor de gyn dat het niet goed zat. Ik ben direct naar de verloskamers gebracht, en daar inwendig onderzoek gehad maar de gel had nog weinig gedaan. Omdat de baby er gewoon zo snel mogelijk uitmoest, lag ik een kwartier later in de OK voor een keizersnee! Die was nogal pijnlijk (ik had verwacht dat je niks zou voelen...) omdat ze niet hebben gewacht totdat de verdoving helemaal was ingewerkt, ivm de conditie van de baby.
    Kort maar krachtig dus!

Robin had het erg moeilijk in de eerste minuten, hij had zelfs een 1 op de Apgartest. Hij was slap, ademde niet gelijk en had geen hartactie. Het had dus echt niet langer moeten duren! Na 10 min had hij al al een 6, dus gelukkig is hij goed hersteld.
    Hij ligt nu in de couveuse aan te sterken en het gaat goed met hem.

De oorzaak hiervan ligt waarschijnlijk in de placenta, daar zaten verkalkte stukken in en was op aan het raken. Eng idee ik wist er tot gisteren namelijk niks van! Daarom is hij ook wat klein voor de termijn.

Het is in ieder geval een ontzettend mooi mannetje, we zijn nu al supertrots! Ik kom snel fotootjes spammen hoor! ;)

13. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @alieke: jaaa nog een babietje erbij! Van harte gefeliciteerd!

14. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@MiniMe, van harte gefeliciteerd met jullie zoon Robin! Wat een heftig verhaal! Gelukkig is alles goedgekomen!

@Cvm, niet gelijk zorgen maken he. Ze houden je kleine meid goed in de gaten.. Knuffel.

15. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    Alieke en minime gefeliciteerd met jullie wondertjes!

Minime wat een ontzettend heftig verhaal zeg maar fijn dat jullie knulletje het toch goed doet.

Hier echt een kl*te nacht achter de rug heb ieder uur gezien of dit nu toch de spanningen zijn doordat we vanmiddag naar de gyn moeten.....

16. kevercabrio

kevercabrio Actief lid

18 mrt 2011
    350
    0
    0
    Financiële dienstverlening en kinderen
    Zuid Holland
    Alieke van harte met jullie dochter!

Minime van harte met jullie zoon!

17. kevercabrio

kevercabrio Actief lid

18 mrt 2011
    350
    0
    0
    Financiële dienstverlening en kinderen
    Zuid Holland
    Suc6 bij de gyn vandaag.

18. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Goedemorgen,

Hier een gebroken nacht gehad. Paar keer weeen en paar keer mijn meis wakker. De laatste dagen heeft zij ook slechte nachten.. Zou ze het aanvoelen?
    Gisteravond dus de slijmprop verloren.

Ik ga zo even kijken of ze er zijn van de woningbouw. Wellicht wordt er morgen alleen nog maar schoongemaakt in de woning. Dan is het misschien wel mogelijk dat ik vandaag al de sleutel krijg om zelf schoon te maken. Dan kan ik wellicht mijn zusje regelen om te helpen! Ben benieuwd.

Maar weet dus niet of er morgen nog wat belangrijke dingen gedaan moeten worden.

19. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Alieke.... proficiat met jullie Eline!!!

Minime.... proficiat met jullie Robin, wat een heftig verhaal zeg...

Vica... hopelijk mogen jullie de sleutel al hebben en kunnen jullie zelf schoonmaken....

Seertje... ik heb 22 maanden gevoed. Sem sliep door vanaf 6 weken!!! Maar dit hield helaas op toen hij met 6 maanden de eerste keer groentehapje kreeg. Daarna pas weer met 1.5 geloof ik. Dit is deels echter mijn fout geweest.... op een gegeven moment is een nachtvoeding niet meer nodig, maar voor mij wel het makkelijkste. Legde ik hem aan, lag ik 5-10 minuten later zelf weer in bed te slapen. Hij heeft nooit een speentje gehad en daar wilde ik toen ook niet meer aan beginnen.
    Ik heb er echt nooit problemen/last van gehad dat ik snachts deed voeden, mijn omgeving had er meer hinder van......

Hier... gelukkig met een beter gevoel opgestaan, wel paar keer wakker geworden met hoge nood haha, maarja als dat alles is.
    Misselijke gevoel is weg (leve de cola) en lijk ook wat energieker.....

20. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Goedemorgen,

@jorietje; fijn dat eht zo goed gaat, lekker genieten nou!

@titania; fijn dat jullie weer thuis zijn!

@Alieke; van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter.

@cvm; mooie buik hoor.

@minime; Jullie ook van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Iid heftig allemaal, gelukkig gaat nu alles goed.

@isra; succes bij de gyn straks.

Hier.....39 weken:D....kan het bijna niet geloven dat ik zo ver ben gekomen.:$

Deel Deze Pagina