Au, hier af en toe een pijnscheut in m'n binnenbeen, meestal links. Voelt ook een beetje als een zenuw die niet genoeg ruimte heeft... Vanochtend vreesde ik even dat het kindje raar gedraaid was in m'n buik omdat het bovenin heel vol voelde (normaal voelt het links of rechts heel vol met de rug en aan de andere zijkant wat leger met de beentjes). Maar nu met die 'zenuwpijn' lijkt het wel of het onderin te vol zit. Raar hoor!
CVM, toen ik het verhaal van MiniMe las moest ik ook meteen aan jou denken. Kan me dus heel goed voorstellen dat het je niet lekker zit. Aan de andere kant: wat MiniMe zei is dat het bij haar totaal niet verwacht werd maar opeens zo was dat de placenta zo slecht was geworden. Dat is voor ons allemaal dus even erg schrikken, zeg maar. Dus het enige dat we kunnen doen is goed op de bewegingen van het kindje letten. En als jij je kindje minder vaak voelt dan je gewend bent of zou willen of met de vk hebt afgesproken, dan moet je gewoon bellen! Ze vinden je echt geen zeur! Toen ik in het zh was geweest voor een CTG ivm 'minder leven voelen', zeiden ze ook allemaal (vk's, gyns) 'als je wéér minder leven voelt, meteen weer bellen hoor, ook al is het morgen!'. Ik kan me wel voorstellen dat je vóórdat je belt eerst een uur echt rustig op de bank gaat liggen om je kindje de tijd te geven om zich te laten voelen. Ik merk dat ik de kleine vaak 'mis' omdat ik te druk ben. Misschien dat ik m'n eigen advies ook maar op moet volgen want ik ben ook al weer veel te weinig met m'n aandacht bij m'n buik geweest om te kunnen zeggen of de kleine het nog wel goed doet daarbinnen.
Bellen... Dat zou ik doen. Hier is het minimum 7 keer. Beter een keer teveel aan de CTG dan te weinig en niemand vind je dan een aansteller hoor. Het is juist goed dat je het beter in de gaten houdt met de wetenschap dat de placenta plekjes laat zien.
Toch even gebeld en dienstdoende vk komt zo hierheen. Was nu in het ziekenhuis maar daar ging ze met tien minuten weg dus dan kwam ze meteen. Wel fijn idee hoor, zit me nu helemaal niet lekker! Zal wel voor niets zijn maar goed, das ook wat we willen, dat er niets aan de hand is! En dan kan ik tenminste weer even ontspannen, want nu zit ik veel te gefixeerd op mn buik te letten!
Heel goed. En de angst is dan ook gelijk weer een stuk minder. Dat is wel zo prettig voor jou EN de beeb! Het is trouwens normaal dat de placenta minder gaat werken he op een gegeven moment. Daarom wordt je met 41 weken ook doorgestuurd naar de gyn. Maar ja, soms gebeurd het wat eerder al. Soms met en soms zonder gevolgen. Baby's kunnen het nog prima hebben in de buik ookal doet de placenta het iets minder en sommige baby's hebben er gelijk last van. Het is toch iets wat erbij hoort en daarom is het belangrijk goed op te letten als je tegen het einde loopt. Liever 3 keer teveel controleren dan 1 keer te weinig he.
Bij twijfel aan de bel trekken!! Beter dat ze je voor niets hebben gecheckt dan dat je net een keer niet gaat en het toch een controle waard was.
Alieke en Minimi: Proficiat met jullie zoon en dochter!!! Titania: Wat fijn dat je nu thuis bent en helemaal kan gaan genieten Star: Ook de 39 weken gehaald Ik ook vandaag Vica: Balen dat je nu zo weinig kan doen in het huis. Je had er zo naar uitgekeken om al te kuisen FB: Heel veel plezier met de fotoshoot vandaag Hier: Ik zit een beetje in een dipje. Weinig dat ik nog kan doen. Slaap nog maar heel weinig dus constant moe Lichaam laat me ook niets meer toe. Ben het echt beu. Maar ja, hopelijk blijft het manneke toch nog even zitten want morgen is 1 april he Vanaf overmorgen kan het me niet meer bommen. Dan mag hij echt wel gaan komen hoor
Nou de vk is geweest. Was even schrikken want ze kon het hartje niet meteen horen, beeb ligt heel diep. Maar na 20 sec ofzo (wat duurt dat dan lang!) was er duidelijk een hartslag te horen Wel lager dan normaal, was gem. 132 maar dat schijnt prima te zijn. Voor de zekerheid straks om 14 uur een CTG, even kijken of de hartslag wel regelmatig is enzo omdat ik haar zo weinig voel. VK vond dat ik veel eerder had moeten bellen, aangezien ik al 2 dagen loop te stressen nu wat ook niet goed is. Ze zei, liever twee keer per dag bellen dan met stress rondlopen. Tranen kwamen natuurlijk meteen toen ik het hartje hoorde, god ik lijk wel een waterval de laatste dagen. Ook even gepraat over wáárom ik me zo'n zorgen maak. Maar weet het zelf ook niet, kan het niet stoppen. Ben gewoon echt bang dat het op het allerlaatste moment voor de bevalling nog misgaat
@Mobius, ach 1 april heeft ook zijn charmes . Hier baal ik wel als de beeb dan komt hoor. Want er is een nichtje van mijn dochter (van haar vaders kant) geboren en overleden op 1 april. Maar ja, je houdt het niet tegen he. @Cvm, goed van de vk dat ze jou op je kop heeft gegeven . Hier trouwens de beeb ook nog niet echt gevoeld vandaag. Maar ga straks toch naar de vk toe.
Welkom Robin!! Doe maar goed je best in de couveuse zodat je hopelijk snel naar huis mag gaan met papa en mama. Rune stuurt je even een couveuse handleiding zodat je niet zelf meer uit hoeft te zoeken hoe je daar zo snel mogelijk uit kunt komen. Sterk maar lekker aan Minime en geniet!! Ook als is dat op een kinderafdeling toch net wat anders als lekker thuis.
Wij hebben voor Rune ook een S-fles. ik vond die erg erg fijn en hij werd door het ziekenhuis aangeraden bij ons vanwege de prematuriteit van Rune en de onderontwikkelde slikreflex. (die is overigens helemaal goed gekomen want meneer zit sinds zijn thuiskomst aan de volledige borstvoeding. Mijn nieuwe forumnaam wordt Bertha16
hallo! Ben ik ff snel tussendoor! @alieke: gefeliciteerd met jullie meisje Eline! geniet lekker van elkaar!! @minime: wow wat een heftig verhaal zeg! ik schrik er toch ook wel van! Gelukkig gaat het met Robin nu weer helemaal goed! Gefeliciteerd zeg! Leuk! Ik had bij de geboorte van Maud 38+3 ook behoorlijk wat kalkvlekken op de placenta, schijnbaar toch een teken dat de bevalling niet voor niets ook is begonnen. Hij was dus echt OP. Nu vandaag weer 38+3, dus ik vind dat onze 2e uk zich ook wel aan mag dienen... Ook al word het dan maar 1 april... verder hier alles ok, nog steeds keelpijn, maarja... Niks te melden verder, ik ga snel een tukkie doen, nu Maud ook ff slaapt... tot straks!!!
CVM... goed dat je gebeld hebt hoor. En volgende keer sneller bellen!!!! Hopelijk is de CTG dalijk ook goed!!! Anders misschien toch het idee inleiden opperen????/Als jij je constant zo'n zorgen maakt is toch ook niet goed!!!!! Vica... wat dom van die woninglui zeg... geven ze je de sleutel en zijn ze nog niet eens klaar. dan liet ik ze ook schoonmaken en zorgen dat het morgen spik en span is Bertha16.... super dat het zo goed loopt!!!!! Hier... net een pannetje rotzooi gemaakt (ui, tomaat, paprika, spekjes, champignon en ei in pak geknald en door elkaar gehusseld) en ga nu even een film kijken (De Gelukkige Huisvrouw)
Nou hier heb ik inmiddels wat kunnen regelen nog. Mijn schoonzus komt zaterdag de hele dag helpen (is al voor 9 uur aanwezig) en als het nodig is komt ze zondag ook nog helpen. Hubby is morgenmiddag vrij dus die begint morgen met schoonmaken. Hopelijk krijgt hij dat af, anders zaterdag dus verder. Nu nog proberen mijn zusje te vragen voor zaterdag. Wellicht moet hubby toch vragen of het weekend gewisseld kan worden. Ik denk namelijk niet dat hij echt tijd zal hebben voor zijn zoontje. Dat is voor die jongen ook niet leuk natuurlijk. Nou weet ik niet hoe makkelijk die moeder is met wisselen, desnoods een keer een weekend overslaan. Maar hopelijk kan wisselen wel. Of desnoods 1 nacht, dat we hem zaterdag aan het einde van de middag ofzo ophalen. Maar dat moet hubby maar even kijken. Verder net te horen gekregen dat mijn schoonmoeder waarschijnlijk ook een groot gezwel heeft dat haar lever in de verdrukking brengt. Ik weet het fijne er nog niet van. Ben benieuwd, maar ik denk dat ze er weinig aan kunnen doen. Ze krijgt waarschijnlijk morfine pleisters voor de pijn (het bekende bandgevoel wat je bij zwangerschapsvergiftiging hebt heeft zij dus ook alleen dan heeeel erg).
Chantico: hier ook op verzoek voeden met incidenteel kleine sturing als dat beter uitkwam en idnerdaad ook wel als ik dacht dat ze te weinig gingen drinken om de 3 uur goed te overbruggen. Overvoeding altijd wel goed opgelet omdat ze bij ons heel snel echt buikpijn hadden.... nee niet 7 maanden om de 3 uur hoor hahahaha. Na een week of 2 nog maar 1x snachts hoor, niet elke drie uur en naamate de maanden vorderden werd het meer om de 4 uur omdat ze dan minder voedingen nodig hebben hahahaha! Wat heftig van je schoonmoeder en dan ook nog de ellende met het veize huis! Sterkte! CVM: goed dat je hebt gebeld. Beter 1x te veel...... Alieke: van harte met je meisje!!! Mini: wat een heftig verhaal! Gelukkig is het goedgekomen! IS inderdaad een kleintje.....in ieder geval heel erg van harte met Robin! Hoop dat je snel weer op de been bent!
@CVM: sorry sorry ik wilde je niet zo laten schrikkken, maar hieruit blijkt idd wel dat het belangrijk is om gelijk aan de bel te trekken! De verkalking van de placenta was maar een klein gedeelte bij mij, het belangrijkste was dat de placenta aan het los laten was, waardoor Robin helemaal geen zuurstof en voeding meer kreeg. Dit loslaten van de placenta komt maar bij 2 op de 1000 zwangerschappen voor, dus ik had gewoon flinke pech... Goed dat je gelijk gebeld hebt, en ook echt gelijk weer doen mocht je twijfelen! Ik ben zelf ook helemaal niet van het gelijk aan de bel trekken, maar omdat ik gisteren zoveel continu harde buiken had, had ik de baby nog helemaal niet gevoeld. Ze zijn toen gelijk CTG gaan maken, en de rest van het verhaal is bekend. Ik hoop dat jullie kleine meid er gewoon snel spontaan uit wil, dan hoef je je daar iig geen zorgen meer over te maken! *knuffel!*
Bedankt voor jullie lieve reacties allemaal! Ikzelf ben inmiddels een beetje van de schrik bekomen, maar het is toch nog allemaal heel vreemd omdat het zo snel is gegaan. Vanochtend lekker gekangaroed met Robin en hij lag heerlijk te slapen op mn borst. Het gaat gelukkig heel goed met hem, hopen dat hij zo blijft doorgaan dan mag hij snel in een bedje bij mij op de kamer morgen weten we ook de uitslag van de bloedkweek (hij had ook in het vruchtwater gepoept, en dan is er kans op infectie) en weten we hopelijk wanneer we ongeveer naar huis mogen. Als alles heel positief is dit weekend al, anders een paar dagen later.
Wat fijn om te lezen dat het goed gaat met jullie. Zou erg mooi zijn als jullie al zo snel naar huis mogen. Logisch dat je flink geschokken was. Komt inene heel rauw op je dak vallen he. Helemaal omdat je zwangerschap zo goed ging steeds.
Alieke gefeliciteerd met je dochter Eline Romee! Minime gefeliciteerd met je zoon Robin! Ben blij dat het nu zo goed gaat met hem, wat een verhaal (sorry heb je nu al vaak genoeg gehoord denk ik...) CVM hopelijk is de CTG in het ziekenhuis helemaal in orde! Vica wat een drukte nog zo vlak voor de bevalling gelukkig heb je hulptroepen bij de hand! Wat heftig zeg het bericht van je schoonmoeder... Hier alles goed hoor: weinig tijd om te reageren, manlief moest gisteren al weer beginnen op het werk, eerste dag vandaag zonder kraamhulp, met een peuter en een baby. Ga zo even boodschappen doen met ze, ben benieuwd hoe dat gaat haha...