@Musty, fijn dat je nu wel een fijne kraamhulp hebt. Hoe is het nu met de temp van de kleine? @Kevercabrio, merk jij al wat van het strippen? Hier wel constant gerommel, maar dat zegt nog niks he.
hallo meiden, heb wel veel gelezen maar blijft niet echt veel hangen. Heb het lekker druk hier met de zorg voor 2 kids en mezelf ook nog rustig houden hihi Ik voel me zelf nog steeds erg goed, vandaag eerste dag dat ik dacht pff, ben toch wel beetje moe.. maar na een heerlijk middagslaapje was het weer ok. Met boeffie bart gaat het goed, kan niet bij zijn zusje uit de buurt blijven en wil alles weten wat je gaat doen. Een erg goede hulp bij de verzorging van zijn zusje en hij is super trots. Met Lotte zelf gaat het ook goed, ze kon zich ook niet echt goed op tempratuur houden, maar vandaag lijkt het goed te gaan... Elke luierwisseling/ voor voeding tempraturen (owh had ik eerst zo'n moeite mee) maar nu blijft ze vandaag constant boven de 36,6 dus hopelijk is het thermostaatje van haar actief! Ze werd gisteren ook nog een beetje meer geel, maar ze hoeft gelukkig nog niet geprikt te worden of weer terug naar het ziekenhuis voor onder die lamp. Ze drinkt heel goed, heb voldoende productie.. Nooit gedacht dat mij dat zou lukken, maar vind het erg fijn om zo borstvoeding te geven en vind het bijzonder dat het deze keer zo "natuurlijk"allemaal verloopt... Geniet heel erg van het moeder/ dochter contact. Ze slaapt heerlijk in haar eigen bedje, en in de nacht komt ze 2x, gelukkig slaapt Bart nu weer een beetje beter door, dus hoef er maar 1 x extra uit (ben de gebroken nachten nog wel van Bart gewend, hij verwerkt veel in zijn slaap en regelmatig wakker midden in de nacht)... Heb gisteren nog ff in de avond bij de prenatal geshopt. Ik had alleen eigenlijk kleertjes maatje 56, maar jah die zijn Lotte eigenlijk veel te groot. Dus moest natuurlijk wel ff een passend pakje kopen. Was wel ff lekker om er ff uit te zijn! ff een half uurtje eruit, wat kan je daar ook van genieten Even reageren op het geen ik heb gelezen en wat nog is blijven hangen. @ cvm: spannend meid! Morgen starten met het inleiden! Ik wens je echt veel succes toe, hoop dat je wel een beetje "ontspannen"het inleiden te gemoed gaat.... Je bent in elk geval heel erg goed onder controle in het ziekenhuis. Nog een paar dagen en is jullie prinsesje er! @ dames die gestript zijn.. Ben benieuwd of het effect zal hebben voor jullie! Succes! @ vica: Pff je hebt het ook mega druk met verhuizen en al die toestanden. Succes meid. @ Sanne: VOor jou ook spannende week eigenlijk. Zal je lichaam het zelf doen of wacht je ukkie lekker op het moment dat hij geroepen wordt door de gyns enzo Geniet nog lekker van de laatste daagjes met zijn drietjes @luckey: Mooie foto's op hyves hoor! L @ musty: Bah wat naar van de kraamzorg zeg! hoop dat je nu wel een fijne kraamverzorgende hebt en wel kan gaan genieten. Je zwangerschap was al pittig genoeg! Je hebt nu het wel verdient om enorm te gaan genieten! Pracht mannetje is het trouwens, en erg helder/wakker in het badje zeg! Wauw! Lees ook weer dat er weer baby's bij zijn... Joeppie welkom op de wereld kleintjes! Gefeliciteerd papa's en mama's! Wens jullie al het beste toe, lekker gaan genieten van jullie wondertjes in veel geluk gezondheid en liefde!!!! Zo doe er toch nog wel lang over om te reageren, ik ga nu weer ff me focussen op me prins en prinsesje! Fijne avond allemaal!
@Leonie, wat super dat het zo goed gaat daar! Gelukkig houdt ze zichzelf op temperatuur nu. En wat leuk dat Bart zo'n superlieve grote broer is!
Cvm jee wat spannend. Suc6 en sterkte morgen Vica op menstruatie achtige krampen nog weinig... Vind het heel spannend. Musty wat vervelend van de Kraamzorg. Wel goed dat je o je strepen hebt gestaan. Rest gelezen weet niet meer bij wie ik wat gelezen heb.
@ cvm: jeetje meid.... ik word er even stil van. Wat goed dat je naar je gevoel hebt geluisterd! Ik wens je voor morgen heel veel sterkte en ik hoop dat je vannacht nog wat kunt slapen ( en je hubby ook ) Nog eventjes en jullie zijn een lief klein prinsesje rijker! @ all: Ik ga even gillen............ het loopt mega in het honderd hier bij mama thuis. Mama moest op het laatst in de middag nog even met mijn zusje naar het ziekenhuis om een foto te laten maken van een sportblessure in haar voet omdat het nu toch wel lang aanhield dat ze er niet op wilde lopen. Het is gelukkig maar zwaargekneust en heeft nog langer de tijd nodig. Maarrrr daardoor was mama laat thuis met de boodschapjes voor het avondeten en kon ik dus later dan gepland aan de ovenschotel beginnen voor 6 personen want stiefzusje eet onverwacht mee omdat ze bonje met haar papa heeft.... fijn... ( 3 pubers om mee te eten... ) Heb ik tegen zessen alles klaar voor de ovenschotel, witlof in de schaal, gehakt erbij, aardappeltjes er netjes overheen... ben ik de saus aan het kloppen met de eieren...komt me er toch een lucht van af..... ik kijken op het doosje... mama had nog gewoon eitjes van 16 december 2010 in de koelkast staan!!!! Aaaaaaaaaaaaaaaaarghhhhh.... al het werk voor niets... hubby is nu maar voor heel de bubs frietjes aan het halen. Gelukkig had ik nog niets van de saus over de schaal geschonken dus die staat nu afgedekt in de koeling en dan kan mama die morgen afmaken met verse saus en verse eitjes..... Maar het stomme is dat ik dan gelijk aan het huilen moet omdat al het werk voor niets is geweest.... hormoontjes ik weet het. Nu maar hopen dat de frietjes snel komen want ik klap van de honger!
CVM.... super moedergevoel zeg!! nou ja balen dat het een slecht voorgeval was maar gelukkig dat het ziekenhuis meedenkt en dus begint met inleiden. Ik duim!!!!!! Sanne.... ojee hormoontjes..... laat je de frietjes smaken. Hier... merk dat ik mezelf af het zonderen ben... nouja eigenlijk niet het goede woord. op momenten MOET ik naar buiten en andere momenten wil ik alleen zijn en hangen...... heel gekke gewaarwording eigenlijk
leonie: Fijn dat het goed gaat. Jij woont toch in Almere? Heb je niet gezien bij prenatal Wel blij dat ik ghisteren nog even geweest ben, en alles echt in huis is nu! Hier nog niet echt zenuwen, ben gewoon héél erg blij dat ik nu niet meer in de angst hoef te zitten dat ze te weinig voeding/vruchtwater krijgt, dat er word ingegrepen. De vk in het ziekenhuis was ook héél erg stellig. Ga morgen echt naar het ziekenhuis met als doel morgen of zaterdag ons kindje vast te hebben, ze laten haar hoe dan ook niet langer zitten.. Nu nog even druk, net boodschapjes gedaan (eten en drinken voor hubby in het ziekenhuis) en zo even ons hondje naar mijn ouders brengen. En nog even de laatste was wegwerken, dan is dat in ieder geval klaar! Hubby heeft meer last van de zenuwen, die krijgt geen hap weg en loopt te ijsberen!
OMG... zit ik alle hulptroepen erbij te halen. Staat er in het huurcontract van deze woning dat wij hier mogen blijven zitten tot 25 april!!!!!! Nou ja, dat scheelt in ieder geval stress mocht ik bevallen en er is niet voldoende hulp. We gaan alsnog morgen of zaterdag over is de planning. Hebben we weer ons snelle internet en digi tv enzo. Ons eigen fijne bed hahaha.
Jeetje meid, wat goed dat je instinct je zo duidelijk gewaarschuwd heeft! Ik hoop dat je vannacht goed kunt slapen en je morgen een hele voorspoedige bevalling van 13,1 uur mag hebben!
Nou ja zeg, de kraamhulp zou er toch moeten zijn om je kraamdagen heerlijk te maken! Hartstikke goed dat je een andere hebt geëist! Wens je de resterende dagen extra veel vertroeteling toe!
beetje gelezen @ vica.... whaaaaa ik zou denk ik gillend gek worden in jou situatie @ sanne.... dikke knuffels!!! @ luckey.... prachtige foto's op je hyves van de shoot! en mssn goed teken dat je je wil 'afzonderen' @ CVM.... heel veeel sterkte!!! en zet hm op met de bevalling, moeder gevoel klopt altijd! hier hadden ze verder net meer naar de placenta gekeken maar gaf hartje luisteren aan dat ie t niet meer naar zn zin had en ikzelf dat idee ook had en t had ook niet langer moeten duren vertelde de vk nadat de placenta eruit was @ gewicht....zag iemand betreft gewicht en bevalling erna en zo vragen met de zwangerschap 9,5 kilo in t totaal kwijt van bevalling tot nu nog eens 7 kilo kwijt heb nog nooit zon platte buik gehad ondanks dat ie enorm was hehmmm denk denk denk kwijt sorry! vk nog niet hoeven te bellen mathieu-dareau zn temp was net 36.7 moeten nu elke verschoning/voeden tempen kachel staat aan 2 kruiken en een kraammatras over zn dekentje los om geen warmte te verliezen en dat allemaal ondanks dat ie heeeeeel goed slaapt en de voedingen super gaan voedingen gaan zo super dat ie zich al verslikt en dat er langs zn mondje loopt en al en hij kan zoooo schrokken enorme stuwing ook en echt t pamela anderson effect morgenochtend komt de lactatiekundige wel nog meekijken omdat het aanhappen nog niet helemaal vlekkeloos gaat (al zei de'vorige' kraamhulp van we, ook heeft ze zn gewicht dusdanig bijgehouden dat de vk vandaag met controle er geen wijs uitkwam ) maar dus wel wat kloofjes heb en die willen we niet houden dinsdag is geprikt voor zn schildklier vandaag hielprik gehad nu 6 april de laatste keer prikken voor zn schildklier
@Luckey 22 maanden wow wat een tijd, knap hoor dat je het zolang hebt volgehouden. @Foeske vervelend dat Jelte een beetje heeft gespookt vannacht, maar je weet wat de oorzaak is, dus hopelijk aankomende nacht een betere nacht. Succes! @FB hoe was je fotoshoot? Fijn dat het bij jou ook allemaal zo lekker gaat. Sorry geen ervaring met vacuum zuigen. Ik had de avent flessen bij Ryan en geen problemen mee gehad, deze ga ik straks weer gebruiken. Oh en wat Chantico zegt, ik draaide de dop idd ook nooit te strak. @Vica bah wat een tegenvaller dat je eerst lekker denkt schoon te gaan maken en dat je vervolgens in het huis komt en ze zijn nog vollop bezig .. Succes morgen. En jee wat een naar bericht van je schoonmoeder, dat is niet niks zeg. Sterkte! @Foeske nou ook niet echt doordacht van je vriendin om eerst even met jou te overleggen wat jij ervan vind dat ze zaterdag willen komen en dan ook nog is met zoveel. Goed dat je haar gebelt hebt. @Chantico hihi moet om je koeienmelk verhaal lachen. Mijn schoonvader heeft een melkveehouderij en die zegt altijd dat zijn koeien het heerlijk vinden om gemolken te worden @Vica fijn dat je het strippen mee vond vallen. Nou ik ben benieuwd of het nu eindelijk gaat doorzetten bij je. @Musty bah wat vervelend dat je zon draak van een kraamverzorgster had. Maar fijn dat je nu een andere hebt. Hopelijk kan je kleine mannetje zich snel op temperatuur kan houden, maar hier staat toch een week voor?? Misschien zijn bedje lekker voorverwarmen met een kruik?! Oh lees dat je dat al doet en het al wat beter gaat. Hopelijk blijft dit zo. @CVM wat fijn meid dat je zo goed op je eigen lichaam kunt vertrouwen en helemaal goed dat je uiteindelijk toch ook gebeld hebt. Heel veel succes morgen! @Leonie wat fijn dat Lotte het zo goed doet en de BV ook zo goed loopt. Heerlijk van genieten. Ah en wat is Bart lief! @Sanne vervelend meid dat je zo je stinkende best aan het doen bent om een heerlijke maaltijd op tafel te zetten, valt het zo ontzettend in het water. Smaakte de frietjes wel?? @Vica nou dat is wel een hele geruststelling zeg dat je tot 25 april mag blijven. Maar het lekkerst is natuurlijk om zo snel mogelijk weer terug te gaan naar je eigen huis.
luckey: tja, nu heb je er nog 1 rondlopen. Zes maanden is al mooi genoeg toch? bramtim: wat fijn dat je volledig bv geeft!!! Super!! Kelly: jeetje, je durft wel. Nu al! musty: jammer dat de kraamhulp niks was. Weet er alles van!! Fijn dat de bv goed gaat. Maar jeetje, zichzelf niet op temp houden. Ook niet met een kruik? gestripte dames: spannend!! cvm: spannend meis dat ze je gaan inleiden! leonie: klinkt goed allemaal meis! sanne:[/B ooooo jeeee, wat een toestand!!
@hier vandaag bij de Gyn geweest en wij (vriend en ik) wel een heel fijn gesprek. Hadden het over mijn vorige bevalling gehad, wat niet vlekkeloos is verlopen en hoe ik nu tegen de bevalling aankeek. Ik heb haar verteld dat ik er vrij neutraal insta en graag haar mening/advies hierover wilde hebben. Zij vertelde me dat ze me sowieso niet willen gaan inleiden op welke manier dan ook, dan wil ze direct voor een KS gaan. Ze wil dat ik op een natuurlijke manier begin en als het begint ik direct een echo krijg om te kijken hoe de baby ervoor ligt, hoe groot de baby is etc en dat ze dan bepaalt of ze direct gaan ingrijpen of ik het toch zelf mag gaan proberen. Ga ik het zelf proberen mag ik max een uur persen en als het er dan nog niet is, dan ook gaan we voor een KS. Heb ook weer een echo gehad en daar zag ze op dat de baby ruim voldoende vruchtwater heeft en dat de placenta er ook heel goed uitzag, dus zij verwacht wel dat ik weer richting de 40 / 41 weken ga. Als er bij de 41 weken nog niks is dan gaan we ook voor een KS. Maar moet nu iedere week terugkomen en zij vertelde me ook al, als zij bij de 39 weken al ziet dat het niet meer haalbaar is (een vaginale bevalling) dat ze me dan ook niet langer laat lopen en we dan ook direct een datum gaan prikken. Dus vind het allemaal zeer verhelderend en kan me er goed in berusten. Ook zij nemen geen enkel risico met mij.
@Isra, fijn dat het zo verhelderend was! Was jouw zoon te groot voor een vaginale bevalling? @Musty, fijn dat het niet nodig was de vk te bellen. Hopelijk kan de lactatiekundige je goed helpen met het aanleggen en de kloofjes. @Seertje, hoe gaat het met Maura? @Cvm, superspannend! Kan me voorstellen dat je hubby zenuwachtig is. Fijn dat jij er iets rustiger in staat. Hopelijk kan je een beetje slapen vannacht. Hier, hubby is lekker naar de mac haha. Had zin in de nieuwe milkshake en hij haalt er gelijk een big tasty bij . Verder rugpijn wat komt en gaat, of ik nu lig, zit, sta of loop...
Hoi, ff snel alles doorgelezen, @cvm tjee wat goed dat je je gevoel hebt gevolgd! succes morgen @musty balen dat je kraamhulp zo tegenviel, dat je t nog 3 dagen hebt volgehouden ik had ze allang bij de deur gezet @sanne ik kan je een hand geven ik voel me precies zo @Isra fijn dat er zo goed naar je geluisterd wordt, lijkt me een hele geruststelling. @all ben een beetje moe aan t worden, ben t ook wel een beetje zat ik hoop dat ze zich dit weekende toch wel meldt
vica: spannend joh! Met Maura gaat het goed! Ze groeit als een tierelier. Met mij gaat het beter. Ik raak steeds meer gewend aan het mama-zijn
@Violet, oh wat kan ik begrijpen dat je het zat bent. 40 weken alweer! @Seertje, fijn dat het zo goed gaat met jullie .