Pfff gelukkig, Lars mag wat meer voeding hebben en zeker de laatste avondvoeding, hij gaat nu naar 60cc per fles en s avonds laat mag ie evt 80 krijgen en dan mogen we m laten slapen tot ie zelf komt, hopelijk redden we t dan met 1 voeding midden in de nacht ipv 2 voedingen... Ennnn hij mag bij goed weer een klein poosje in de kinderwagen naar buiten, niet te lang, maar het begin is er
hoi meiden, 3 u geleden 2e x gel gehad. Bmm was wel helemaal verstreken en week en was nog net geen cm ontsluiting. l nu veel krampen die ook egt pyn doen,maar egt weeen zyn het niet.
CVM, * duim duim duim * dat het nu echt snel tot ontsluiting gaat komen! Saona, fijn dat de groeiecho een goed groeiend kindje in ruim vruchtwater liet zien. Wat zou dan een verklaring voor die buikomvang zijn waar ze zich zorgen om maken? Hoop dat je je snel minder knudde voelt! Seertje, dikke knuffel meis! Slaapgebrek is echt slopend. Ik hoop dat je snel toch wat bij kan slapen. Vica, heerlijk dat je huis zo schoon is! Ben benieuwd wat het vochtverlies is! Kevercabrio, strippen moet binnen een bepaald aantal uren aanslaan? Moet je eigenlijk al een verstreken bmm hebben of gedeeltelijke ontsluiting ofzo, om te kunnen strippen? Hoop dat je morgen meer geluk hebt! Musty, balen dat je BI zo heftig terug is. Hoe beter je je aan je leefregels houdt, hoe sneller je er van af bent (makkelijker gezegd dan gedaan, dat weet ik ) Super dat hij het zo goed doet op jouw melk! Spirit, geen ervaring met een babynestje, sorry. Is het niet een soort hangmatje? Daar hoeft geen matrasje in, gewoon lekker inwikkelen in een doek ofzo. Nikske, hoeraaa Naud is weer thuis! We horen graag hoe het met jullie gaat, maar voel je niet verplicht om op iedereen te reageren hoor! Sanne, klinkt als een heerlijk plan om morgen te gaan picknicken! Jorietje, wat fijn dat jullie hem niet meer s nachts wakker hoeven te maken! En super dat je naar buiten mag, het wordt morgen prachtig weer zeggen ze. Isra, heel veel beterschap meis. Hier ook een lichte snotneus. Afgelopen week een paar dagen dreigende keelpijn, maar heb het hopelijk weten te onderdrukken.
Oh, en ik heb sinds een paar dagen iets vaker dat m'n buik hard wordt en dat ik m dan ook voel. Niet echt pijnlijk nog, maar eerst voelde ik die harde buiken helemaal niet en nu wel ietsje. Er zit dus enige vooruitgang in
spirit: dank je! Ik geef idd bv. Ik zou ook johannesbroodspitmeel kunnen gebruiken tegen het spugen, maar dan moet ik een papje maken van afgekolfde melk en dat dan geven. Nadeel is dat ze hier weer krampjes kan krijgen. Heb 1,5 uur liggen slapen toen Ric thuis was. Dat was wel fijn! Ben nog wel erg moe, ga dus niet al te laat naar bed. kevercabrio: dank je wel! Hoop dat het morgen meer effect zal hebben!! mobius: jeetje, kun je er niet iets voor krijgen? Je hebt je slaap meer dan nodig! musty:[/B dank je! Ik zou het extra kraamzorg wel aanvragen! Zéker als je nog zoveeeel pijn hebt! nikske: fijn dat het goed gaat en dat jullie naar huis zijn!! isra: heel veel beterschap! sanne: op zich lukt slapen wel, alleen zitten de boertjes en het spugen haar in de weg. Dus na het eten. Op de onderarm nemen is meer bij krampjes toch? En niet handig als ze net gegeten heeft toch? Veel plezier morgen! jorietje: wat fijn! Morgen dus genieten tijdens een wandeling Hier komt ze vaak rond 12/1 uur en dan ergens om een uur of 2/3 en dan om een uur of 5/6...... cvm: hopelijk zet het nu dan door, ik ga voor je duimen! chantico: toch een beginnetje?
Ik ben er nog, met beeb in mijn buik hahaha. Even snel wat ik weet.. @Nikske, super dat jullie weer thuis zijn en Naud het goed doet! @Seertje, een hele dikke knuffel. Hier slechte ervaringen met johannesbroodpitmeel wat je zelf moet mengen. Mijn dochter ging er ENORM van aan de race. Echt verschikkelijk erg. Maar in de speciale voeding ging het goed (blijkbaar een andere dosering). Maar ja, daar heb je met borstvoeding weer niks aan. Moeilijk hoor... @Musty, beterschap met alles hoor! Fijn dat de lactatiekundige heeft bevestigd dat alles goed gaat! @Cvm, spannend! Zet hem op meid! @Chantico, klinkt toch als een klein beginnetje! @Kevercabrio, heb je helemaal geen krampen gehad van het strippen? Hopelijk gaat de 2e poging beter! Ok, nu een update van hier. Vochtverlies is gewoon waterig 'slijm' geweest. Nog van de slijmprop. Heb toch behoorlijk slijmverlies gehad vandaag. Nu is het zo goed als weg wel geloof ik. Ik ben natuurlijk veeeeeeel te druk geweest. Maar ja, we zijn in onze eigen woning!!!!!! Bed is klaar, kraampakket en vluchttas aanwezig en de kleine jongen slaapt hier. Meubels staan gedeeltelijk. Moet alleen nog de badkamer poetsen, maar daar pas ik nu echt voor. Doe ik eventueel morgen wel tijdens het douchen. Betreft de weeen, die waren weinig aanwezig tijdens het werken. Maar ik heb de verloskundige gesproken.. Ze was niet zo blij met de verhuizing haha. Ik moest verplichte bed/bank rust gaan houden en dan hopen dat het doorzet. Weer bellenn als het erg wordt. Nu zit is dus net op de bank en ga mijn kussens erbij pakken en lekker liggen.. Hopelijk gaat het nog een beetje doorzetten..
vica: lekker dat je in je eigen huis zit!! Is er niemand die de badkamer kan schoonmaken voor je? Hmmm, dat is ook niet wat je wel als ze aan de diarree gaan....Tja, weet het ook ff niet meer....Dinsdag naar het CB voor haar prik, zal daar nog eens vragen.
Nikske.. fijn dat jullie weer thuis zijn!!!! seertje... idd even het advies van cb vragen..... kan het geen reactie zijn op iets wat jij eet/drinkt en dus in moedermelk terecht komt???? wat dus die boertjes veroorzaakt..... Vica... balen dat het niet doorzet zeg. toch te actief geweest dan??? Doe maar lekker rustig misschien komt het vannacht wel!!!! Hier.. zo rustig als de kleine de afgelopen dagen was, zo actief is ze vandaag. de hele dag door komen lichaamsdelen naar buiten gestoken hahaha.
Ik snap dat gevoel wel dat je BV haat op sommige momenten. Ik ben er rete trots op dat Rune sinds woensdag volledig op de bv zit maar merk ook dat er nadelen aan zitten. zo is het voor papa een stuk minder knus nu hij geen flesjes meer kan geven. Nu is het wel zo dat ik nog ernaast kolf (wil zeker weten de productie hoog houden dat hij in elk geval voldoende heeft) en Rune dus ook aan de fles gewend is. Ik denk dat wij hier misschien een flesje laten geven door papa elke dag. Dan hebben zij ook een momentje samen en dan kolf ik die voeding gewoon af. Misschien is dat een idee ook voor jou? Dan heb je even wat meer adem.
@Seertje, morgenochtend krijg ik hulp met alles.. Dat scheelt wel. Nee is inderdaad niks als ze zo'n diarre krijgen. Bij Rebecca werdt het overigens alleen beter met de combi speciale voeding en Zantac medicijnen. Heeft Maura ook dat ze vaak 'herkauwd'? Alsof er dus wat omhoog komt wat ze dan weer doorslikt? Of is het erger als ze ligt?
vica: hmmm, herkauwen....Volgens mij doet ze dat soms. Ze spuugt veel direct na haar voeding (als ze rechtop zit), maar ook als ze ligt. Ook na 2 uur bij het verschonen voor de volgende voeding.... Lekker dat je hulp krijgt!!
. Misschien een idee. Dan zou de voeding van 10/11 uur wel iets zijn....Heb toch zat in de vriezers (25-30 liter).
Hier trouwens ook met enige regelmaat tranen hoor. Vind het nog erg moeilijk om op mijn moedergevoel te vertrouwen. Ik merk dat ik in deze zwangerschap continu bezig ben geweest met zover mogelijk komen zodat dit schatje bij ons zou kunnen blijven. Nu alles goed is en hij het super goed doet, kom ik er ineens achter dat ik hartstikke bang ben dat hij dood gaat. Die angst overschaduwt mijn moedergevoel en maakt me heel onzeker en verdrietig. Pfff merk dat dit echt verstopt zat en dat het tijd nodig heeft om te slijten. Voor de rest ben ik apetrots op mijn kleine manneke. Drinkt als een tierelier en is heeeeeel erg hard zijn best aan het doen met eten, drinken en slapen. En ja ik ben vlieft.
lieve bramtim ik herken dit gevoel ook zo erg! Ik had er na de geboorte van ons dochtertje minder last van dan nu. Komt ook omdat we nu weer een jongetje hebben gekregen. Soms als ik in zijn wiegje kijk en hij beweegd amper dan slaat de angst me weer om het hart en dan komen de tranen ook weer. Ze lijken ook best veel op elkaar waardoor het ook emotioneler word maar voor mijn gevoel ook erg mooi. Onze dochter leek met de geboorte ook heel erg op haar broer, dus dat was soms ook wel heftig. Een hele dikke knuffel voor jullie!!!
Rune lijkt ook super veel op *Jurre. Echt heel bijzonder en mooi vind ik dat. kan me voorstellen dat het lastiger is nu er weer een jongetje in het wiegje ligt. Fijn dat jij en Seertje het gevoel herkennen. Hoe lang duurde het bij jou voordat je wat meer vertrouwen had dat alles goed gaat? Vooral in de avond overvalt dat gevoel me. Misschien de vermoeidheid?
Pfff meid!! Snap t helemaal... Ik had dit een paar dagen geleden! Even geduld, dan slaapt de kleine meid en kan je ook lekker gaan liggen!! En anders lekker huilen! dat helpt..
*slik* Ben effe stil van het feit dat er onder ons hier zo veel mama's zijn die een kindje zijn verloren... Weet gewoon niet wat te zeggen...