April 2011 mama's Deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Musty, 28 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jojoki

jojoki Actief lid

5 aug 2010
    337
    0
    0
    NULL
    NULL

och jee wat dom zeg!!! kan me voorstellen dat je je dit wel aantrekt (zou ik tenminste hebben) en zo zal je toch ook geen zin meer hebben om weer daar te gaan werken zeg!!

2. jojoki

jojoki Actief lid

5 aug 2010
    337
    0
    0
    NULL
    NULL
    sorry m'n 3e bericht in no time:

hier ook al weer druk aan het huishouden hoor ondanks dat ik 11/2 week geleden ks heb gehad.

Wat moet je dan ... 2 kids, geen kraamzorg meer en man die weer moet werken... ok ik zorg er wel voor dat ik niet te te belast maar goed ik ga wel snel door..

en jeeej wat heb ik moeite om s'nachts wakker te worden voor de voedingen zeg!! gelukkig komt hij meestal rond half een en dan nog keer om vier uur dus valt mee maar toch....

3. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    niet om het goed te praten maar ze zullen me wel niet gevraagd hebben omdat ik op het laatste loop...
    maar als je in een dipje hangt, trek je het je erger aan dan het is....
    inmiddels is het al wat gezakt al vind ik het wel jammer dat ze niet gevraagd hebben......

4. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    @Foeske fijn om te lezen dat het zo goed gaat met Jelte, lekker van genieten hoor. En leuk om te lezen dat je gisteren een gezellige dag hebben gehad met je vriendinnen, uiteraard ook erg vermoeiend.

@FB och meid zelf blaasonsteking hebben en dan ook nog is een klein menneke die erg onrustig is. Hoop voor je dat het vandaag wat beter is gegaan en dat je jezelf alweer wat beter voelt en Jesley minder onrustig.

@Titania meid ook goed aan jezelf denken hoor en fijn dat je extra kraamzorg krijgt. Ook fijn om te horen dat Krystian het zo goed doet.
    En wat een pracht kindje zeg.

@Mobius beterschap voor je mams.

@Luckey nou meid ik zou het toch aankaarten bij je collega’s en ook al krijg je de reactie die je verwacht dan kan je ze nog vertellen dat ze de keuze bij jou hadden moeten laten. Ik zou daarbij ook gelijk kenbaar maken het niet leuk te vinden dat je nog niks van ze hebt gehoord. Succes meid!

@Foeske nou heerlijk hoor die momenten met zijn 3en in het grote bed, lekker van genieten zal ik zeggen. Leuke kraamvisite gehad vandaag?

@Vica gefeliciteerd met Vince. Wat een super mega snelle bevalling heb jij achter de rug. Ik hoop dat alles goed gaat met je. Maar je hebt het er nu lekker opzitten en ook nog is in jullie eigen huisje.

@Fleuri leuk dat jullie zo’n gezellige dag hebben gehad in de Apenheul en nu op naar de bevalling.

@nikske probeer toch echt te rusten meid. Is het niet mogelijk dat je tussen 2 voedingen door even lekker op bed gaat liggen?? Goed aan jezelf denken hoor!

@Jandl mooie foto hoor!

@Jorietje lekker hoor wandelen met zijn 3tjes. Succes morgen als jullie met zijn 2tjes zijn.

@CVM gefeliciteerd met jullie meisje Liv, hele mooie naam.

@Star2 heel veel succes morgen, zet hem op. Nog heel eventjes en dan hebben ook jullie je kleine wonder in jullie armen.

@Musty och meid wat een “niet leuke” kraamweek heb jij achter de rug zeg. Het is juist de bedoeling ervan te genieten…… Is er geen mogelijkheid dat (schoon)ouders, broers/zussen of vrienden even bijspringen. Als is het alleen maar even voor de boodschappen. Je moet ook goed aanjezelf denken hoor!

5. Fleuri

Fleuri Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.097
    0
    36
    NULL
    NULL
    CVM
    Van harte gefeliciteerd met jullie dochter.
    Ook al zo'n mooie naam. Fijn dat jullie thuis zijn!

kleurtjes op mobiel lukt mij niet.....

6. Fleuri

Fleuri Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.097
    0
    36
    NULL
    NULL
    Heel veel succes morgen! Hopelijk slaap je goed vanavond.

7. Chantico

Chantico Niet meer actief

Het is wel leuk dat er nu opeens meer roze felicitaties zijn, hè?!

Ik ga mezelf bij de computer wegsturen en op de bank installeren met een dvd'tje (ben de tv-serie Six Feet Under aan het kijken). En eens even buikje-voelen, moet de kleine nog wel even lekker voelen trappelen vanavond!

8. Hanna79

Hanna79 Niet meer actief

MiniMe: van harte gefeliciteerd met Robin!
    Kevercabrio: van harte gefeliciteerd met Rive!
    Vica: van harte gefeliciteerd met Vince!
    CVM: van harte gefeliciteerd met Liv!

Volgens mij ben ik nu weer 'bij' met de felicitaties... Hier drukke en gezellige dagen gehad. Nu dus even uitrusten op de bank.

@Star2: succes morgen!
    @rest: sorry, ik ben alles al weer kwijt wat ik heb gelezen... (blijkbaar is dat uitrusten echt nodig)

9. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    @star2: heel veel succes morgen! zet 'm op!!!!! :D

@luckey: gooi het ff open idd met je collega's! Succes!

10. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Jandl: hier ook heel veel menstruatiepijn odner in de buik...

Luckey: hier ook een zoon die nergens naar luistert, echt om moederloos van te worden....Hel dikke knuf voor jou!

CVM: van harte met jullie dochter!! Hoop op snel herstel!

Kevercabrio: heb je dan geperst met maar 5 cm??!!? Ging verder wel heel vlot dus!

Star: succes morgen!

Dames mete en ks, pobeer echt zoveel mogelijk te rusten en zo min mogelijk te tillen en huishoudelijk werk te doen!. Probeer wat hulptroepen in te schakelen anders loop je je zelf voorbij. Ik heb na mijn ks mijn schoonmoeder en mijn moeder in huis gehad en later kwam mijn man eerder thuis om de andere kids te verzorgen als zij thuis kwamen. Het komt je herstel echt ten goede!

11. Koeky

Koeky Fanatiek lid

CVM gefeliciteerd!!! :D

12. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Thnx all, hou jullie op de hoogte, hopelijk loopt het voorspoedig en ben ik morgen of overmorgen weer thuis!

Hoop idd dat ik nog een beetje kan slapen al zijn het maar een paar uurtjes.

13. kevercabrio

kevercabrio Actief lid

18 mrt 2011
    350
    0
    0
    Financiële dienstverlening en kinderen
    Zuid Holland
    Dank je wel :)
    De jongens heten Dante en Viggo

14. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Cvm, van harte gefeliciteerd met jullie dochter Liv!

Mijn bevallingsverhaal:

De dag begon verschikkelijk! Wakker geworden met weeen. Om de 5-6 minuten, niet heel heftig maar bleven ook als ik wat deed. Dus douchen. Hierna werden ze heftiger, sneller, maar ook korter.
    Toch de vk gebeld. Die was hier na een half uur en constateerde geen enkel verschil met de afgelopen 2 weken. Waarschijnlijk dus weer voorweeen. Maar ik moest bellen als het erger werd. Dus na een tijdje maar weer gebeld. Ze was druk in het ziekenhuis dus vroeg of ik daar heen kon komen. Om 10.30 uur waren wij daar.
    Zij toucheren, en jaaaaaa hoor.... nog altijd maar 1 cm ontsluiting en nog altijd een bmm die niet helemaal rijp was. Nog steeds voor weeen dus. Dit was niet de bevalling.

Toen zei ze, eigenlijk moet ik je gewoon naar huis toe sturen en laten wachten tot de natuur zijn werk doet, maar ik vind dat je wel genoeg voorweeen hebt gehad deze zwangerschap.

Toen heeft zij om 10.45 uur mijn vliezen gebroken met 1 cm ontsluiting!
    Wat was ik blij!

Die blijheid was niet echt van hele lange duur want al vrij snel zat ik vollop in de persweeen. Een kwartiertje later was de vk er weer en die ging toucheren. 3 cm ontsluiting :( maar wel heel flexibel allemaal. Ze kon met haar vingers tot 5 cm gaan, maar daarna ging het wel weer terug naar 3. Oh wat baalde ik. De weeen waren echt ondragelijk. Persweeen en dan in rug en soms ook buik. Elke wee werdt ik misselijker en hubby had het helaas moeilijk haha.. Want hij moest mijn rug blijven masseren en oh wee als hij er een cm naast zat hahahahaha. Ik ben van mezelf helemaaaaal niet opvliegerig maar oh wat kon ik hem afzeiken zeg. Heb het stiekem wel met hem te doen gehad haha.
    Een half uur na de laatste keer toucheren kon ik echt niet meer. Dus de vk wederom voelen. 7 cm ontsluiting. Maar omdat het zo flexibel was heeft ze het zelf doorgemasseerd AUW tot ik mee mocht persen. Ik mocht niet te snel persen vanwege dat ik nog geen volledige ontsluiting had, maar ondanks dat was onze man er vrijwel meteen. Tussen het persen door 1 keer moeten puffen toen het hoofdje stond. Al met al in 2 persweeen was hij er om 12.25 uur.

Hij had het wel wat moeilijk volgens de vk door de snelheid. Ik kreeg een flinke spuit in mijn been voor het samen trekken van de baarmoeder zodat de moederkoek los kwam.
    Vince heeft best wat vruchtwater binnen gehad en heeft hier wel last van.

Hechten was niet nodig, ik heb enkel uitwendig een paar iniminie schaafplekjes.

Wel heb ik best veel last van naweeen (ook door de snelle bevalling). Pcm werkt helaas niet goed. Maar ja, je hebt er wat moois voor terug he :D.

De kraamhulp is een superlieve vrouw! Vince drinkt wel slecht omdat hij zooooo misselijk is. Hij spuugt nog altijd slijm. Ook heeft hij het zuigreflex nog niet goed ontdekt, maar dat komt steeds vaker als ik mijn pink in zijn mondje stop.

Verder de hele dag vsite gehad. De hele familie is al langs geweest. Mijn dochter vind haar broertje helemaal geweldig! Veel kusjes geven, knuffels geven en aaien. Hij mocht zelfs even haar nieuwe schoentjes aan hahahha. (haar idee :p) Ze vond mij niks aan na de bevalling. Praatte niet tegen mij en keek mij niet eens aan. Aan het eind van de dag kreeg ik een kusje op mijn been en zei ze weer dat ze mij lief vond haha, maar helemaal blij is ze nog niet met mij.
    Ze logeert nu bij mijn moeder.

Foto's volgen!

15. kevercabrio

kevercabrio Actief lid

18 mrt 2011
    350
    0
    0
    Financiële dienstverlening en kinderen
    Zuid Holland
    oh nee dat niet. Vanaf 5 cm had ik de drang maar mocht ik echt niet aan toe geven. Na een aantal weeen ging ze weer toucheren en had ik 8cm toen mocht ik een beetje aan toe geven als puffen niet ging. Dat lukte een paar x daarna voelde ik haar gewoon zakken en kon ik niet anders om keihard mee te persen. Voor mijn gevoel heeft het maar een paar min geduurd echter was het ong 3 kwartier van 5cm naar geboorte.

16. BellaNoa

BellaNoa Niet meer actief

@ CVM: gefeliciteerd met Liv!!

@ Star2: Spannend morgen, alvast heel veel succes!

@ Musty: Je moet wel rustig aan doen hoor, ik snap dat het huishouden natuurlijk ook doorgaat maar je moet je lichaam ook de rust gunnen om te kunnen herstellen!

@ Me2: Heb je dat al langer die menstruatiepijn? Ik word er namelijk heel chag van als dit nog dagen of weken zou duren hihi.... Ik hoop dat het wat voortekenen zijn..

@ Vica: Wat een verhaal en wat is het inderdaad snel gegaan zeg! Fijn dat je een leuke kraamverzorgster hebt! Geniet ervan!

@ All: bedankt voor de reacties van mijn buikfoto :)

Mijn nichtje is gisteren ook bevallen van een zoontje Justin. Was wel gek, omdat we maar een week scheelde in de zwangerschapsduur... Nu komt het voor mij toch ook wel dichtbij hihi...

17. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    #3457 titania, 3 apr 2011
    Laatst bewerkt: 3 apr 2011
    Vica, wat heb jij geboft met zo'n begripvolle vk zeg! echt super. Al die voorweeen waren ook echt niet meer normaal..
    Sterkte met de naweeen nu, hoop dat ze snel over zijn en je het woord wee nooit meer hoeft uit te spreken ;).

Ivm met Vince z'n misselijkheid. Krystian had het ook en zijn maagje is toen leeggepompt waarna het een heel stuk beter begon te gaan. Ik weet niet of dit iets is wat thuis gedaan kan worden, maar misschien dat je de vk erover kan vragen als het niet beter wordt. Ze hadden hier net iets te lang gewacht en hij was al snel te veel afgevallen.

CVM, gefeliciteerd met jullie dochter Liv! Ik wist de naam natuurlijk al, maar ik blijf 'm echt prachtig vinden!

Star2, heeeeeeel veel succes morgen!

Jendl, wat een prachtige buik heb je toch, wow!
    rest weet ik niet meer

Luckey,
    heeele grote knuffel voor jou!

18. Chantico

Chantico Niet meer actief

Vica, wat een verhaal! Ik hoop dat de naweeën snel ophouden en Vince van z'n misselijkheid af raakt. Super dat je meis haar broertje zo geweldig vindt, en fijn dat ze jou ook weer lief vindt :D

19. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Vica... wat een verhaal zeg... wel super dat je vk zo meedacht!!!
    Hoop dat vince gauw herstelt van het ingeslikte vruchtwater...
    Wel minder dat je dochtertje je eventjes afgewezen heeft..... maar dat is alweer bij het draaien lees ik. Je moeder was dit keer wel goed te bereiken???

Bevallingen... veel heftige bevallingen zeg... pffff. ik ben benieuwd hoe die van mij gaat zijn. iedereen voorspelt deze week dus we wachten maar af.

Hier... ga nu echt eens alles klaarmaken.
    Bedankjes school klaarmaken, adressenlijst controleren en printen (als ik de printer aan de praat krijg,anders mail ik ze naar mijn moeder). Wijzigingskaarten voor uitvaartverzekering/zorgverzekering klaarleggen. Plankje boven de box weghalen, plaats maken om de bedankjes voor bezoek neer te zetten... Geboortekaartje controleren....
    Jajaja druk druk druk maar goed moet toch gebeuren....
    Verder zitten de tranen nog steeds heel hoog, maar ik moet gewoon niet zo zeuren. Ik heb alles wat mijn hartje begeert en ondanks dat Sem even niet zo luistert (wat ook helemaal niet gek is met al die veranderingen), zijn we gewoon super goede ouders!!! het is gewoon nodig om dit af en toe te horen......

20. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Grrrr wil ik printen, komt er niets op papier te staan... daar gaat mijn planning haha.

Werk... als ik het zou willen aankaarten betekent het dus dat IK weer daarheen zou moeten en daar heb ik geen zin in......

Geboorteplan.... aan de dames die er een gemaakt hadden. hebben jullie er iets aan gehad?????

Deel Deze Pagina