Jandl: nee heb de pijn pas echt bijna continue een dag of 2. Heb het bij mijn andere 2 niet gehad dus weet niet wat het betekent..... Kevercabrio: aha, nee leek alsof je vrij snel ging persen met 5 cm, maar de volledige ontsluiting was dus ook nog niet helemaal klaar toen je al beetje mee ging persen als ik het goed begrijp net als bij Vica. Gelukkig geen grote scheurpartijen er aan overgehouden! Vica: wat een verhaal, ja eigenlijk was je al dagen aan het bevallen dus goed dat de vk even heeft geholpen! Hoop dat Vince zich snel beter voelt! Hier nog steeds menstruatiepijn. Soms heftiger dan andere keren, maar zijn geen weeen...ben nu wel erg benieuwd wanneer meneer zich aandient. Vanavond komt mijn schoonmoeder 10 dagen in huis (wij wonen niet in Nederland he), dus de hulptroepen zijn aanwezig voor de andere 2 kids en kunnen we wat mij betreft dus gewoon gaan met die banaan!
@ jandl, Mooi e foto zeg en gefeliciteerd met jullie nieuwe familielid ! @ luckey, Heeft je warme bad geholpen gister? Dikke knuf voor jou! @ kevercabrio, Wat fijn dat alles nog vlotjes is verlopen! Ik heb de eerste dagen ook een sluitlaken aangehad, heerlijk om daar steun van te hebben! Super dat de broers zo blij met Rive zijn Lekker van genieten dus! @ CVM, Jeej Liv is er! Gefeliciteerd!! @ Nikske, de tijd vliegt idd met zon kleine Ik leef hier echt van voeding tot voeding merk ik wel @ Star2, Veel succes vandaag! Hoop dat het vlotjes mag verlopen @ luckey, Bij mij was Jelte tijdens het inleiden en de weeën ook nog flink bewegelijk hoor, zegt volgens mij dus niks @ musty, hoop dat je toch nog een beetje aan je rust kunt komen als kz weg is! Vind het echt balen voor je!!! Dikke knuf dus! @ isra, Het was idd gezellig dat er gister visite kwam. Vanavond komen er weer en de rest van de week heb ik nog niets van afspraken. Een paar dagen voor onszelf is ook wel lekker @ Vica, Wat een verhaal zeg! Sta er ook niet van te kijken dat je last hebt/had van naweeën na zon snelle bevalling! Hoe heeft je vriend het ervaren? Nu lekker genieten met zn viertjes! @ luckey, Mooie peptalk die je jezelf geeft ! Druk dagje zie ik, succes! @ me2, heerlijk dat je hulptroepen hebt Het komt voor jou ook kortbij, spannend hoor! Hier, Gister visite gehad en s avonds friet afgehaald en 2 eters gehad. Gelukkig gingen ze na het eten weer naar huis want ik was helemaal afgedraaid. Pff ik denk af en toe dat ik de wereld wel aan kan maar wordt dan toch ff terug gefloten door mn lichaam Vanochtend op tijd opgestaan (wil toch wat ritme in mn dagen houden) en Jelte in bad (lees: tummy tub) gedaan. Door de kraamzorg gewaarschuwd dat ik de tummy tub met halve emmers water moest vullen omdat ik anders nog meer last zal krijgen van mn bekken Ik dus 3 á 4 keer heen en weer haha. Maar ja hij moest ook nog leeg Ik had me al bedacht dat ik maar met bakjes er terug uit moest scheppen, maar daar was mn schoonmoeder om de was mee te nemen gelijk gebruik van gemaakt dus Jelte ligt nu heerlijk te slapen en ik heb in tussentijd zn flesje kunnen uitkoken, ontbijten en de vloer kunnen swifferen (stofzuigen is nog te zwaar). Vanmiddag kruip ik lekker terug in bed als Jelte ook slaapt en vanavond hebben we weer visite . Ben benieuwd of er nog geboortenieuws komt vandaag
@Luckey, dikke knuffel! @Me2, spannend. Hopelijk dient de kleine zich snel aan. Hier gaat het goed. Een korte maar goede nacht gehad. Vince is nog altijd erg misselijk maar het gaat wel al een heel stuk beter nadat hij gisteravond flink wat slijm en oud bloed heeft opgespuugd. Sindsdien drinkt hij ook gewoon, dat wou hij daarvoor niet. Maar hij is wel regelmatig aan het huilen omdat er eten omhoog komt, alleen slikt hij het 9 van de 10 keer weer door. Met mij gaat het supergoed. Licht last van mijn rug, heeeeel soms iets last van mijn bekken en wat naweeen. Het enige waar ik echt last van heb zijn die open minischaafwondjes van onderen. Iemand tips? Heb natuurlijk vooral last met plassen, in de douche is ook geen succes helaas. Kan eigenlijk alleen op de wc met een ijskoud washandje ertussen. Maar goed, als dat alles is heb ik niet veel te klagen. Ik ben ook niet echt moe, maar ja... zo lang heeft het ook niet geduurd natuurlijk. Gelukkig kon ik tijdens die voorweeen de afgelopen dagen wel de nodige slaap pakken. Nu even spammen dan maar!
Rive, Vince & Liv Welkom op de wereld! Papa's en mama's, broertjes & zusjes van harte gefeliciteerd!! @ Star: heel veel succes vandaag! @ Hier: Druk weekendje gehad maar ik geloof dat heel ons huis nu klaar is. Manlief heeft hard gewerkt . Zaterdag tussen de middag lekker wezen picknicken, groot succes met Sven. Hij heeft heerlijk gevoetbalt met papa, eendjes gevoerd en genoten van alle bootjes. Ik heb zelf lekker in de zon gezeten met m'n boek. Eenmaal thuis heeft Sven een tukkie gemaakt van 15 uur tot 18 uur . Gisteren adressen geschreven, wasje weggewerkt, en manlief aangemoedigd met de tuin opruimen terwijl ik met sven in de zandbak zat, hahahaha. Aan het eind van de middag nog bezoek gehad van sven zijn peetouders om alles voor komende week even goed door te spreken. Ben volgens mij gisteravond laat de slijmprop verloren, maar kon het niet goed zien omdat er nog wat toiletpapier onderin het toilet lag...en had geen behoefte om te gaan vissen. Flink last van harde buiken en menstruatiepijn. Heb vannacht bijna geen oog dichtgedaan en ben dan ook errug moe. Veel liggen nadenken over wat de week gaat brengen. Heb last van gezonde spanning. Sven is nu even van de vloer af, werd opgehaald door m'n zusje en stiefzusje en ze zijn gaan fietsen. Dus kan nu even bijkomen. Heerlijk. Liefs!
Bevallingslijst uitgerekende datum, naam, hoeveelste kindje, waar wil je bevallen, borstvoeding (bv) of fles (fv)? Ik wil het niet weten of hou het geheim ♥ Ik krijg een zoon! ♥ Ik krijg een dochter! 29 maart 2011 *Aliekeleppink (Alieke), 2e kindje, thuis, fv 3 april 2011 *Kevercabrio, 3e kindje, thuis, fv 4 april 2011 *Chantico, 2e kindje, hopelijk met vk in ziekenhuis, bv *Fleuri, 2e kindje, ziekenhuis, bv 5 april 2011 *Touwtje, 1e kindje, thuis, bv *Baukje1985, 1e kindje, thuis, bv 6 april 2011 *Vica86, 2e kindje, ziekenhuis, fv 7 april 2011 *Mobius, 1e kindje, ziekenhuis, bv *Star2, 3e kindje, ziekenhuis, bv 8 april 2011 *Sanne85, 2e kindje, ziekenhuis, fv 10 april 2011 *Me2, 3de kindje, ziekenhuis, bv 11 april 2011 *Luckey, 2e kindje, ziekenhuis, bv *Suus1982, 2e kindje, thuis, bv 13 april 2011 *Hanna79, 1e kindje, ziekenhuis, bv *cvm1985, 1e kindje, thuis, bv 19 april 2011 *Fredje, 1ste kindje, ziekenhuis, bv (denk ik) 23 april 2011 *Isra, 2e kindje, verplicht ziekenhuis ivm eerdere KS, fv 26 april 2011 *Koeky, 2e kindje, ziekenhuis, BV of FV 30 april 2011 *Saona, 2e kindje, thuis als het mag nav groeiecho 36 wkn, bv [FONT=Verdana,Arial,Helvetica,sans-serif]9 [/FONT]jongens ♥ 5 meisjes ♥ 7 weet niet/geheim= 21 kindjes Geboren: 05-01-2011 - Laravelk - David - 26 weken 04-02-2011 - Seertje - Maura Elisa - 31+5 weken - 1555 gram - 39,5 cm 12-03-2011 - Jorietje - Lars - 36 weken - 1870 gram - 44cm 19-03-2011 - Nikske89 - Naud - 37+5 weken - 3615 gram - 50cm 22-03-2011 - FB1984 - Jesley Jayden - 38+2 weken - 3585 gram - 51cm 23-03-2011 - Kelly1980 - Sam - 38 weken - 3390 gram - 49 cm 23-03-2011 - Jojoki - Sam - 37+2 weken - 2815 gram - 47 cm 24-03-2011 - Leonie Anita - Lotte - 38+6 weken - .... gram - .. cm 24-03-2011 - BramTim - Rune - 35+3 weken - 2660 gram - .. cm 24-03-2011 - Foeske - Jelte - 38+3 weken - 3854 gram - 51 cm 24-03-2011 - Spirit70 - Lennart Dean - 37+1 weken- 3125 gram 27-03-2011 - Musty - Mathieu -Dareau cornell philip - 37+4 weken - 3520 gram - 54 cm 27-03-2011 - Titania - Krystian - 38+5 weken - 3010 gram - 46 cm 30-03-2011 - MiniMe81 - Robin - 38+5 weken - 2506 gram - 48 cm Afspraken: 04-04 - Koeky - Controle vk 05-04 - Kevercabrio - naar de gyn voor inleiden 06-04 - Sanne85 - naar de gyn voor inleiden 06-04 - Luckey - Controle gyn VK Ziekenhuis (Gyn.) Overige onderzoeken en afspraken Datum inleiden erbij gezet.
Vica Ook al zo'n mooi kindje. Wat fijn dat je je zo goed voelt (behalve die schaafwondjes dan) Hier vandaag 40 weken! Laat maar komen, wij wachten!
Bevallingslijst uitgerekende datum, naam, hoeveelste kindje, waar wil je bevallen, borstvoeding (bv) of fles (fv)? Ik wil het niet weten of hou het geheim ♥ Ik krijg een zoon! ♥ Ik krijg een dochter! 4 april 2011 *Chantico, 2e kindje, hopelijk met vk in ziekenhuis, bv *Fleuri, 2e kindje, ziekenhuis, bv 5 april 2011 *Touwtje, 1e kindje, thuis, bv *Baukje1985, 1e kindje, thuis, bv 7 april 2011 *Mobius, 1e kindje, ziekenhuis, bv *Star2, 3e kindje, ziekenhuis, bv 8 april 2011 *Sanne85, 2e kindje, ziekenhuis, fv 10 april 2011 *Me2, 3de kindje, ziekenhuis, bv 11 april 2011 *Luckey, 2e kindje, ziekenhuis, bv *Suus1982, 2e kindje, thuis, bv 13 april 2011 *Hanna79, 1e kindje, ziekenhuis, bv 19 april 2011 *Fredje, 1ste kindje, ziekenhuis, bv (denk ik) 23 april 2011 *Isra, 2e kindje, verplicht ziekenhuis ivm eerdere KS, fv 26 april 2011 *Koeky, 2e kindje, ziekenhuis, BV of FV 30 april 2011 *Saona, 2e kindje, thuis als het mag nav groeiecho 36 wkn, bv [FONT=Verdana,Arial,Helvetica,sans-serif]6 [/FONT]jongens ♥ 3 meisjes ♥ 6 weet niet/geheim Geboren: 05-01-2011 - Laravelk - David - 26 weken 04-02-2011 - Seertje - Maura Elisa - 31+5 weken - 1555 gram - 39,5 cm 12-03-2011 - Jorietje - Lars - 36 weken - 1870 gram - 44cm 19-03-2011 - Nikske89 - Naud - 37+5 weken - 3615 gram - 50cm 22-03-2011 - FB1984 - Jesley Jayden - 38+2 weken - 3585 gram - 51cm 23-03-2011 - Kelly1980 - Sam - 38 weken - 3390 gram - 49 cm 23-03-2011 - Jojoki - Sam - 37+2 weken - 2815 gram - 47 cm 24-03-2011 - Leonie Anita - Lotte - 38+6 weken - .... gram - .. cm 24-03-2011 - BramTim - Rune - 35+3 weken - 2660 gram - .. cm 24-03-2011 - Foeske - Jelte - 38+3 weken - 3854 gram - 51 cm 24-03-2011 - Spirit70 - Lennart Dean - 37+1 weken- 3125 gram 27-03-2011 - Musty - Mathieu -Dareau cornell philip - 37+4 weken - 3520 gram - 54 cm 27-03-2011 - Titania - Krystian - 38+5 weken - 3010 gram - 46 cm 30-03-2011 - MiniMe81 - Robin - 38+5 weken - 2506 gram - 48 cm 30-03-2011 - Aliekeleppink - Eline Romee - 40+1 weken - 3640 gram - 53 cm 02-04-2011 - Kevercabrio - Rive Yasmine - 39+6 weken - .... gram - .. cm 03-04-2011 - Vica - Vince - 39+4 weken - 4110 gram - 52 cm 03-04-2011 - Liv Elize - 38+4 weken - .... gram - .. cm Afspraken: 04-04 - Koeky - Controle vk 05-04 - Kevercabrio - naar de gyn voor inleiden 06-04 - Sanne85 - naar de gyn voor inleiden 06-04 - Luckey - Controle gyn VK Ziekenhuis (Gyn.) Overige onderzoeken en afspraken Zo volgens mij staan alle beebs er weer bij.
Hallo allemaal, allereerst: Vica: Gefeliciteerd met Vince! En kevercabrio: gefeliciteerd met Rive! Iedereen bedankt voor alle reacties op de geboorte van onze dochter, en de leuke reacties op haar naam!
Vica: bij mij hielp plassen met tegelijkertijd steriel water er langs laten lopen, gaf me ook het idee dat het desinfecteerde. KAn je bij de apotheek halen. Fijn dat je je verder goed voelt! En hopen dat Vince snel helemaal opknapt! Fleuri: ja je bent er klaar voor he! Sanne: ben benieuwd hoe het allemala gaat verlopen voor je deze week! Miste je al en dacht wellicht is het al zo ver!
Vica.... balen dat je toch iets last hebt van die schaafwondjes zeg.... ik plaste zelf onder de douche met de douchekop erop gericht... spoelde het ook gelijk schoon. Fles met steriel water heb ik ook geprobeerd, maar er liep meer over mij heen dan over het gaatje.... Ikke... ja ben vandaag weer vrolijk. gewoon even een schop onder mijn kont en dan komt het wel goed. Gelukkig maar tijdelijke dipjes die ook weer kan relativeren na een tijdje....
hallo! @me2: hoe is het bij jou? Jij werd toch ingeleid vandaag of zit ik er nu naast? @fleuri: ben jij niet toevallig de eerste mama die ook echt aan de 40 weken is gekomen? Zo niet, dan ben je wel 1 van de eersten/weinigen! Jullie beebje zal vast binnenkort komen, ik duim voor je! @luckey: fijn dat je je vandaag wat beter voelt! Als je een schop wilt, moet je het maar zeggen hoor, dan kunnen wij die ook uitdelen hihi @alle verse mama's: wat moet het heerlijk zijn om nu lekker buiten te wandelen! Ik wil ook, maar wandel in deze toestand niet meer zo ver..... @baby-spam: wat zijn het toch allemaal knappe koppies he! Goed gedaan hoor meiden! Vica: tja, toch ff doorbikkelen...water erover is fijn, maar wel heel onhandig vond ik...Ik ging gewoon plassen met mijn tanden op elkaar en daarna gelijk afdeppen met een nat washandje...(had subtotaal ruptuur...ook lekker...)
Suus: nee hoor voor mij geen inleiding ! Geen reden toe en zal ook niet heel makkelijk gaan ivm eerdere keizersnee. Nee hoop op een vlotte spontane bevalling zoals bij de eerste hahahaha Star wordt vandaag ingeleid! Bij jou al voortekenen? Luckey: blij dat je vandaag beter in je vel zit!
ow, huh? Hoe kom ik daar dan weer bij? Heeft star ook een 2 erachter? Dat zou wel kunnen toch! haha, zal het dat wel zijn! Hmm, jij dus ook gewoon aan het wachten... tja, hier ook, van rommelen heb ik nog nooit gehoord, dus het zal wel weer 'ineens' komen hoop ik!
Zoooo ben weer terug en goed gekeurd. Maar uk vind het nog niet nodig in te dalen. Maar goed dat wachten we dan maar weer af. Nu mag ik volgende week donderdag weer terug. Ze hebben wel aangegeven dat ze eventueel willen strippen met 40 weken want ze vonden me lichamelijk toch wel ehhhhh hoe noem je dat nou ze vonden het een flinke aanslag op m'n lichaam dus.... maar ik weet nog niet of ik dat wel wil zal er over na moeten denken. Maar goed dat pas bij 40 weken. pffffff ik ga even eea ophalen en de hema nog even onveilig maken. Tot later!
Heee, ik zie dat ik met Fleuri inmiddels bovenaan de lijst beland ben! Inderdaad 40 weken vandaag. Heb jammer genoeg niet het gevoel dat de kleine zich vandaag nog gaat laten zien
@ Luckey: fijn dat je vandaag weer wat beter in je vel zit. ach, een schop onder onze kont hebben we allemaal wel eens nodig hoor. @ Koeky: lekker, weer goed gekeurd! @ Me2: Vrees dat het toch echt inleiden wordt woensdag. Alhoewel, aan de andere kant 'vertrouw' ik mijn lichaam niet echt meer. Hoop maar dat al het gedoe van menstruatiepijnen ed woensdag het inleiden bespoedigen. ( als het even wat te lang aanhoud denk ik gelijk: zal het zover zijn? hoezo onzeker? ) @ Fleuri & Chantico: boven aan de lijst! Jullie kleintjes laten vast niet lang meer op zich wachten, heel veel succes de komende dagen! Ik hoop dat jullie niet te lang over tijd gaan lopen. @ Hier: ooooh ik ga vanavond écht op tijd naar bed. Ben nog steeds zo moe en heb werkelijk wallen onder mijn ogen. Er komt niets uit mijn handen vandaag, heb er geen puf voor maar heb er ook een soort van geen zin in. Ben zo met mezelf bezig. Vind het een heel gek idee morgen onze laatste dag is met alleen sven. Moet er niet teveel aan denken want dan komen er gelijk tranen omhoog. Liefs!
Sanne: spannend hoor! Sowieso is het je tweede dus inleiden is iets makkelijekr dan bij de eerste omdat je lichaam het eea al herkent! Koeky: fijn dat je weer bent goedekeurd! Bij een 2de hoeft de baby echt niet in te dalen voor de bevalling. Heeft mijn gyn wel tig keer gezegd, dus.... Suus: ja Star heeft ook een 2 achter d'r naam hahahaha Hier bij mijn andere twee ook geen voorwerk gehad, dus ben benieuwd hoe het nu gaat komen.... Chantico en Fleuri: ja gek he bij die 40 weken komen...ik heb het bij de andere 2 niet gehaald, maar ik zou nu niet weten of het deze keer ook weer eerder gaat komen....
Ach ik wacht het af m'n dochter daalde ook pas laat in geloof pas met 39 weken. Dus verwacht 't nog niet maar die krampen die ik had vorige week had ik 't toch wel verwacht. En anders krijgen we eerst een sloot met water en dan daalt ie vanzelf hahaha.
@Koeky, balen dat die krampen niet hebben geleid tot indaling. Maar een 2e hoeft niet in te dalen toch? @Sanne, spannend de inleiding komt erg dichtbij nu he. @Star, was er al nieuws? Zij werd ingeleid vandaag toch? @Chantico, 40 weken vandaag! 1 ding is zeker, lang kan het niet meer duren. @Koeky, wat betreft het strippen zou ik het gewoon afwachten. Als je zover bent kan je het beste de keuze maken. Zie je op dat moment de mogelijk valse weeen zitten of niet, enz.. Ik was zelf toch wel blij met het strippen ookal heeft het niet de bevalling doorgezet. Het heeft bij mij zeker wel werk verricht door de slijmprop af te stoten enzo. @Luckey, fijn dat je je beter voelt! @Schaafwondjes, spoelen met water gaat moeiilijk. Het zijn maar iniminie wondjes maar zitten volgens mij wel aan beide kanten. In ieder geval aan elke kant 1. Doorbijten dat kan ik echt niet hahaha. Ik hield verschikkelijk veel vocht vast en dat komt er nu allemaal uit. Plas me echt een ongeluk! En dan duurt doorbijten wel heeeeel lang. Dan blijf ik voorlopig maar met het washandje bezig. Dat verdoofd ook wat omdat ik hem nat maak van te voren met ijskoud water. Verder ga ik dagelijks even in de blote bibs liggen haha.. geneest het sneller van. Hier krijg ik toch ook wel last van die stomme naweeen. Maar ja, schijnt dat mijn baarmoeder erg snel krimpt (geen idee wat normaal is) en dat schijnt weer goed te zijn ofzo? Vince doet het elk uur beter! Hij lijkt niet echt misselijk meer. Wel komt zijn voeding steeds nog omhoog. Tot vanmiddag kreeg hij sterk verdunde voeding (60 water en 1 schepje, daarna de juiste hoeveelheid eraf gehaald) maar nu is hij over op de normale sterkte. Het is comfort voeding dus is wat dikker in de maag. Wellicht helpt dit. En net heeft hij voor het eerst zijn flesje helemaal leeg! Verder is hij heeeeeel tevreden, houdt zelf zijn eigen schema aan. Hij mag max 4 uur tussen de voedingen hebben en snachts nu 6 uur. Overdag vraagt hij na 3,5 a 4 uur weer voeding en snachts is even aankijken vannacht. Hij heeft vannacht er 3,5 uur tussen gelaten, maar toen dronk hij nog niet echt.