Vanmorgen vroeg is Guus geboren na 1 perswee Hele vlotte bevalling. Kwamen in het ziekenhuis en toen zeiden ze (net als bij mijn oudste) dat de bevalling nog niet echt was begonnen en de baarmoederhals was nog helemaal niet verstreken! Ik even wandelen op de gang en meteen werden de weeen grimmiger. NA uur bleek hele bmh verstreken en 2 cm ontsluiting en vanaf toen ging het heel snel, van 2 naar 4 naar 9 en toen na 1 perswee was hij er al! Heb wel bij 4cm de anaesthesist laten komen want de pijn was niet meer te harden en dus heerlijk met ruggeprik verder gegaan. Hedb een heel klein scheurtje maar geen pijn bij plassen. Guus doet het goed en was ondanks de zwangerschapsdiabetes "maar" 3340 gram! BV gaat al lekker. Wij blijven hier nog 3 dagen in het ziekenhuis, dat is normaal hier! Andere kids reageerden heel lief op de baby maar begrepen niet waarom hij nou uit mama's buik wilde komen....
MiniMe Ik heb toen vanaf derde dag 3 dagen flinke stuwing gehad. Bij mij hielp het om eerst wat te kolven, zodat T beter kon 'happen'.
Me2 Dat klinkt als een heerlijke bevalling! Zo wil ik em ook wel! Fijn dat het zo goed met jullie gaat. Wat kunnen kinderen toch leuk reageren.
Breek even in: Voor de meiden die geen bv geven en toch erge last hebben van stuwing. Laat evt. een borstverband aanleggen (hydrofiele doek in een driehoek vouwen, met veiligheidspeldjes en navelbandjes of zakdoeken een bandje voor over je schouder maken aan beide kanten (net als een bhbandje zeg maar), vastspelden aan beide kanten en de punten van de hydrofiele luier ook vast spelden goed strak. Dit geeft meer steun en je kan dan ook nog koelen. Verder 24 uur aanhouden, zelfs met het douchen en dan een nieuwe daarna laten aandoen. Witte koolbladeren helpen ook om de brand eruit te halen zeg maar. Succes. Breek weer uit.
@violet32: Gefeliciteerd met jullie dochtertje Emma! @Me2: Gefeliciteerd met jullie zoontje Guus! @mamavanjordy: Goede tip, bedankt!
Even snel vanuit m'n ziektebed @star: gefeliciteerd met Ryan! @luckey: gefeliciteerd met Alina! @Violet32: gefeliciteerd met Emma! @Me2: gefeliciteerd met Guus!
Ik ben effe kwijt wie ik nu allemaal al gefeliciteerd had en wie niet, dus ik hoop dat ik niemand vergeet... Star, gefeliciteerd met de geboorte van Ryan! Luckey, jee de bevalling was dus gewoon al begonnen en is lekker vlot gegaan. Gefeliciteerd met de geboorte van Alina! Violet, hihi gewoon 'stiekem' al bevallen. Gefeliciteerd met de komst van jullie meiske Emma! Me2, hoeraa Guus is er, gefeliciteerd! Wat een heerlijk vlotte bevalling. Geniet van je kraamdagen in het zh en daarna thuis met je hele gezin.
@Luckey: Van harte met jullie dochtertje Alina!! @Seertje: Jeeh wat groeit Maura goed zeg. Ze wordt echt al een flinke meid! @Kever: Wat een cutie! @Violet: Gefeliciteerd met jullie dochtertje Emma! Hopelijk voor jou een spoedig herstel! @Vica: Klopt, ik moet er wel helemaal achter staan, en op dit moment doe ik dat niet. Ik wil graag genieten van onze Robin, en me niet druk hoeven maken over de borstvoeding en pijn en ellende (in mijn geval) die erbij kijken komt. @Fleuri: Vind ik ook wat betreft de namen! Echt leuk om allemaal te lezen! @Me2: Gefeliciteerd met jullie zoontje Guus! Klinkt als een heel voorspoedige bevalling! Heerlijk genieten nu! @Kelly: Robin doet het vooralsnog wel heel goed op de borstvoeding. Hij was vandaag alweer aangekomen en in het ziekenhuis ook al. Ook heb ik genoeg melk (het loopt er gewoon uit af en toe ) en nog geen pijnlijke tepels gelukkig. Mn tepels zijn wel erg gevoelig hoor als hij drinkt, niet echt een fijn gevoel. Stuwing schijnt inderdaad ook net zo erg te kunnen zijn als je geen borstvoeding geeft. Ik had wel van stuwing gehoord, maar wist niet dat het zo erg was!!! De kraamhulp zegt ook dat het bij mij wel heel erg is (ikzelf heb natuurlijk geen vergelijk). De klieren zijn zelfs in mn oksel helemaal opgezet. Erg pijnlijk! Fijn dat het bij jou nu eindelijk over is (wel lang zeg!!!), ik hoop dat ik niet zo lang hoef te wachten . @Musty: Bedankt voor je reactie (iedereen trouwens!). Dat is zo fijn aan dit forum, ervaringen uitwisselen. Ik lig nu lekker op de bank me witte kool bladeren op mn borsten haha. Het helpt, maar helaas maar tijdelijk. Zo nog even koude washandjes pakken. @Fleuri: Ik doe nu ook voor het voeden even kort mn borsten goed masseren, zodat er al wat melk uitkomt. Het wordt dan net iets makkelijker voor Robin om te happen. Vanmiddag en vanavond werkte dit goed, dus ik hoop dat het vannacht ook zo goed gaat lukken.
violet:gefeliciteerd met Emma!!! Beterschap meis!! suus & vica: ik hoop ook dat we er iets voor kunnen krijgen. En idd Vica, het is wel slopend. mini: had dit met het kolven en bv. Stond echt op het punt om de handdoek in de ring te gooien.....Maar het gaat nu best goed. Je zou het even kunnen aankijken. Fv is voor je eigen rust wel beter. Dan kan hubby ook meedoen. Als je maar achter je keus staat!! Is het een idee om iets af te kolven eerst? Ik herken het gevoel trouwens. Je bent wel blij dat je je kindje mee mag nemen, maar aan de andere kant is het heftig.....Lekker blijven janken en er over praten! me: Gefeliciteerd met Guus!!! Hier heeft Maura echt last van de inenting Ze is heel huilerig en hangerig....Arm meisje! Vind het moeilijk om haar zo te zien. Normaal komt ze elke 2-2,5 uur en nu zitten we bijna op 4 uur....Ga haar zo wakker maken om te eten. Toch gek om te moeten doen!
@star, luckey, me2 en violet32: gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleintjes!!! Hier, niet zoveel bijzonders te melden. Vanaf zondag eigenlijk last van menstruatiepijn en heel af en toe wat krampjes,, Ik hoop dat de beeb zich volgende week gaat aankondigen, want dit is ook niet echt fijn hihi....
@me2: YES! Gefeliciteerd met de geboorte van Guus! Wat een stoere hollandse naam ! En wat een lekkere vlotte bevalling zeg! Geniet er lekker van! @minime: ik ken het stuwingverhaal helemaal hoor! Ik had het bij Maud ook, op dag 4 of 5 begon de ellende en wij werden ook allebei heel erg gefrustreerd als het aanhappen niet wilde lukken door de stuwing! Ik heb dagen met ijscompressen in mijn bh gelopen en kolfde voor het voeden handmatig wat druk eraf en dat werkte eigenlijk prima! Het zijn een paar zure dagen waar je doorheen moet, voordat vraag en aanbod op elkaar zijn afgestemd, maar dan loopt het als een trein! (tenminste dat is mijn ervaring...) Je moet alleen idd wel naar je eigen gevoel blijven luisteren en lekker huilen als je wilt huilen hoor! En een lactatiekundige is er NIET voor niks idd! Ik heb haar ook een paar keer om hulp gevraagd, gewoon doen hoor! Ze weten ZOVEEL!!! Heel veel succes met wat je ook beslist, jouw keuze is altijd goed!
@Seertje: Is echt fijn dat jullie me allemaal zo goed begrijpen! Gisteren moesten de tranen er echt even uit. Hubby zag dat het niet helemaal lekker ging, hij zegt:'Je hebt het zwaar he'? Dat was al genoeg om in janken uit te barsten! Hij schrok helemaal, best wel sneu. Ik heb hem maar gezegd dat die tranen er vaak bijhoren in de kraamweek....hij was echt heel schattig zoals hij zich zorgen maakte. Ik heb wel het idee dat nu pas alle spanning en emotie van de hele week en heftige bevalling eruit gaat komen. Wel lekker af en toe even goed huilen! Dus ik zal me de komende tijd nog wel vaker laten gaan....
Luckey: gefeliciteerd met dochter Alina!! Violet32: gefeliciteerd met dochter Emma!! Me2: gefeliciteerd met zoon Guus!!
Alina, Emma & Guus welkom op de wereld!! Papa's, mama's, broertjes / zusjes van harte gefeliciteerd, geniet ervan! @ Hier: bedankt voor jullie lieve woorden. Isra zal jullie morgen op de hoogte houden. Sven werd vanavond opgehaald, dat was wel even rottig hoor. Maar gelukkig ging Sven lekker vrolijk weg. Heb heerlijk uitgebreid de tijd voor mezelf genomen in de badkamer, moest echt even ontspannen. Nu gaat het redelijk, vind het spannend en hoop dat ik wat kan gaan slapen. Als zijn het maar een paar uurtjes... Jullie horen morgen van ons! Liefs!
Oh ja, weet niet meer wie het heeft gevraagd maar er stond een paar berichten terug dat iemand wilde weten hoe oud Sven nu was. Sven is morgen precies 2 jaar en 3 maanden oud.
Hallo dames, Ik zie dat er alweer velen bevallen zijn. Allemaal van harte gefeliciteerd met jullie wondertjes. Ik ben de afgelopen week niet actief geweest. Druk druk druk en vaak vanaf mijn mobiel even snel op internet. Ik was dan meestal bij de augustus mama's waar ik toch actiever schrijf dan hier. Maar wilde nu toch even een fotootje showen van mijn mooie meisje Eline Romée. Eline is echt overdag een heel lief tevreden meisje. Helaas zijn de nachten wel moeizaam aangezien mevrouw dan wakker is en ook echt wakker. Maar we hopen dit toch binnenkort andersom te hebben. morgen moet manlief weer voor het eerst aan het werk. Hij had 3 dagen vrij gekregen van de baas en heeft altijd vrij op maandag en dinsdag. Morgen laatste dag kraamhulp. We hebben echt een hele lieve vrouw die ook heel goed met DAnique overweg kan. Danique is echt supertrots op haar zusje. Nadat ze de 1e dag vroeg wanneer Eline nu naar haar eigen huisje ging moet ze nu telkens kijken of ze wel in haar bedje ligt. Ook voor haar zijn de nachten moeilijk. We zien op onze babyfoon dat ze wakker ligt zolang we met Eline bezig zijn. Ze heeft nog maar 1 nacht zelf ook gehuild omdat Eline zo moest huilen. Ze vindt dat heel moeilijk. Maar dat zal hopelijk vanzelf wennen (of hopen dat Eline niet meer huilt de nachten ) Bekijk bijlage 142238 Ik hoop het straks weer wat beter bij te kunnen houden. Maar we zullen zien! Iedereen die nog moet bevallen; zet m op!!!! Hopelijk kunnen jullie allemaal heel snel een mooi wondertje in jullie armen sluiten!