April 2011 mama's Deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Musty, 28 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantico

Chantico Niet meer actief

Ik ben vandaag voor het eerst thuis zónder vriend en kind. Heerlijk! Ik voel me eerder schuldig naar m’n vriend toe dan naar m’n kind toe. De dagen dat ik alleen met m’n dochter thuis ben, zijn gewoon fysiek zwaarder dan goed voor een (inmiddels toch wel hoog-) zwanger lijf is. Ik moet toch vaker tillen dan goed is, kan niet rusten of slapen als ik daar behoefte aan heb, dat soort dingen. En ik voel me een beetje schuldig dat ik niet zo actief meer met haar ben. Op de opvang kan ze juist heerlijk rennen en springen en buiten spelen etc, wat thuis soms minder goed kan. Dus ik gun het haar eigenlijk wel dat ze lekker naar de opvang kan :)
    Ik vind het eerder moeilijk dat m’n vriend moet werken en ik thuis mag blijven, terwijl hij zo ontzettend hard z’n best doet om mij thuis zoveel mogelijk te ontzien. Hij doet zoveel extra in het huishouden nu en voor de verzorging en het spelen met onze dochter, en dan mag ik verlof… Ik voel me dus een beetje ‘verplicht’ om het huis wel aan kant te hebben als hij straks uit z’n werk komt, terwijl juist die huishoudelijke klusjes soms wat te zwaar zijn (te veel bukken, tillen, lang staan, etc). En hij wil juist dat ik nu rust neem en me voorbereid op de bevalling en de tijd erna, dus ik hoef me niet schuldig te voelen als ik rust enzo. Bovendien doe ik natuurlijk het meeste wat betreft de babyvoorbereidingen (shoppen, regelen, huis klaar maken), dus het is fijn dat ik daar nu rustiger de tijd voor kan nemen. Daar doe ik hem ook een plezier mee :D

Fleuri, je niet schuldig voelen dat je je irriteert aan je kind hoor! Jij bent nu gewoon bezig met iets heel zwaars en kindjes zijn te ‘egoïstisch’ (en dat móéten ze ook zijn) om daar rekening mee te kunnen houden. En dat botst soms. Geniet van je vrije dag vandaag!

Mobius, die opvanggroepen met meerdere leeftijden zijn gebaseerd op het principe dat het meer op een gezinssituatie lijkt (kinderen van verschillende leeftijden) en dat kinderen daar juist baat bij hebben. De kleinen kunnen leren van de groten, de groten kunnen leren zorgzaam of voorzichtig met de kleineren te zijn, etc. Het heeft ook nadelen, want de kleinen kunnen wat bang zijn voor de groten en de groten moeten soms rustig doen vanwege de kleintjes, maar het heeft ook voordelen. En de juffen kunnen hun aandacht soms beter verdelen, bijvoorbeeld doordat ze vaker met de baby's in de groep op schoot kunnen zitten terwijl de grotere kinderen bijvoorbeeld in de zandbak spelen (in een babygroep zitten de kindjes vaak in een wipstoeltje of liggen ze in de box, want de juffen kunnen ze onmogelijk allemaal vasthouden). En de groten kunnen weer extra aandacht krijgen als de kleintjes slapen. Ach ja, het is maar net waar je van houdt, in wat voor groep je je kindje wil :) (Die van ons zit toevallig één dag in een horizontale groep (alleen 2 tot 4 jarigen) en één dag in een verticale groep (kindjes van 0 tot 4 jaar).

Mobius, wat goed dat je voor je lijf hebt gekozen en eerder met verlof gaat! Ik hoop dat het je goed doet en je na de bevalling daardoor ook sneller weer op de been bent. Nog maar twee weekjes, heerlijk!

Ik neem juist wel meestal ook iets voor oudere kindjes mee. Dan maar liever voor beiden een kleinigheid (voor de baby hebben ze vaak toch alles al omdat het een 2e / 3e is) dan voor de baby iets groots en voor de oudste niets. Tenzij ik weet dat het oudere kind er niet is op de tijd dat ik op bezoek kom, dan kan het ook anders. Ik hoop dat ons bezoek zelf denkt aan iets voor onze oudste. En zo niet, dan hoop ik dat ze daar geen probleem mee heeft. Is dat wel het geval, dan ga ik dan wel eens nadenken over hoe ik daar op ga reageren. Maar ik hoop dat ze blij genoeg is als ze de cadeautjes uit mag pakken :D

Bij oudere kinderen ben ik dat helemaal met je eens hoor! En zeker als het om een verjaardag gaat. Dan moet een kind leren dat het soms de dag van broer of zus is en je dan zelf niets krijgt en de ander wel. Maar bij een geboorte is in de eerste plaats de oudste vaak nog erg jong en in de tweede plaats is het niet één dag dat de baby in het middelpunt van de belangstelling staat maar soms wel weken of maanden lang…

Jorietje, rustig aan en hopen dat je bloeddruk snel weer goed wordt!

Musty, wat sneu dat je meisje nachtmerries had Ga je er nog verder werk van maken bij de opvang?

2. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    *Wat een bijzondere droom zeg....;) Misschien een teken!! hihi

*Hopen dat t snel de betere kant op gaat met je tante!!

3. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier was de urine helemaal schoon. eiwitten waren 0,09 ipv de 0,33 die er maandag gevonden waren.
    Bloeddruk 125/80 dus netjes.
    Genoeg vruchtwater nog en de beeb deed het ook op de ctg goed.
    Kreeg wel op mijn kop van de gyn :):):) omdat de kleine gisteren de hele dag rustig is geweest. Had gelijk moeten bellen van haar. Ach ja, ik vind 1 dagje wel meevallen zei ik.. Nou dat mocht ik niet denken. Ze hebben mij liever elke dag aan de CTG dan 1 dag te laat.
    Nou ja, kleine was weer lekker druk tijdens de ctg zelf dus zit wel goed.

Ook kreeg ik de tip om te vragen om slaapmedicatie. Zodat ik in ieder geval beter doorslaap snachts. Mocht dat niet werken kan ik gerust via de vk regelen dat ik een nachtje in het ziekenhuis slaap.
    Ze kaart het ook aan bij de vk en daar moet ik vanmiddag heen voor de controle.

Verder ben ik doorverwezen naar de internist.
    Op de 1 of andere manier blijven de bloedplaatjes stijgen... Terwijl alle andere waarden goed zijn. Dit gaan ze nog uitzoeken. Ik heb geeeeen idee wat het inhoudt.

Nu zo lekker wat eten en een lijstje maken voor de vk. Heb nu zoveel te vragen/bespreken dat ik beter maar gewoon een lijstje mee kan nemen.

4. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Gelukkig is t allemaal meegevallen...!:)
    Ik had ook iets met mn bloedplaatjes die te laag waren, terwijl de rest allemaal goed was... Ze houden dit in de gaten bij mij.

Heb je nu slaapmedicatie gekregen? (kan ik ook wel gebruiken)

5. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hier:

Echt weer niet goed geslapen!!:x
    Heb echt hele nacht wakker gelegen, en af en toe 5 min geslapen...
    Rond 7 uur ben ik in slaap gevallen, tot 10 uur. Wel tussendoor af en toe wakker. Pfff dit is echt geen doen! 3e nacht achter elkaar al:(
    Ben nu aardig chago!!
    Overdag blijf ik liever wakker, want anders ben ik bang dat ik helemaal niet meer slaap snachts....

Ga nu maar effe een lekker broodje halen voor mij en mn vriend.
    En vanmiddag op kraamvisite:D
    Dan zal ik me vast weer beter voelen...

xx

6. mobius

mobius Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.117
    0
    0
    Geel, België
    Vica: Gelukkig toch nog alles goed in orde :p

Musty: Fijn gevoel dat echt alles klaar is nu :)

7. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ FB dikke knuff!

@ vica... ben benieuwd hoe en wat met de bloedplaatjes fijn dat alles verder goed is!

@ chantico... ik laat t allemaal even bezinken en wacht af wat hun met de ouders besproken hebben
    Denk niet dat ik veel mee bereik om de tent af te breken
    en louise-faye en ons manneke hebben ook meer aan een kalme mama ;) en aangezien papalief gister al uit zn dak is gegaan

zal zo eens een buikfoto maken

8. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Musty: leuke foto van LF als avatar! Heerlijk dat alle administratie is gedaan. Ik ga daar na volgende week aan beginnen, geboortekaartjes schrijven en de baby was doen en dan ben ik ook klaar!
    Ja de voorletters van onze zoon zijn JP maar zo noemen we hem niet, maar ivm meelezers zeg ik hier niet zijn naam zoals we hem noemen.

Vica: fijn dat bloeddruk en eiwitten goed waren!! Hopelijk niets raars met de bloedplaatjes! Ik weet wel dat waarden heel raar kunnen doen tijdens en net na de zwangerschap zonder dat daar een duidelijke oorzaak voor is.

FB: wat naar dat je zo slecht slaapt!! Kan je geen andere medicatie krijgen daarvoor?

9. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ me2 snap ik moet alleen elke keer effe denken o ja
    broertje heet geen jp (ook dubbele voornaam :p) maar noemt zichzelf jp whaha

10. Vica86

Vica86 Niet meer actief

:$:$:$:$:$

Door een teveel aan bloedplaatjes in het bloed kunnen spontane bloedstolsels ontstaan.

Trombose..

11. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    :$ wat gaan ze nu doen?

12. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Hoi hoi,

Net ff de stad in geweest, hele leuk meisjes slingers gekocht enzo en sokken :p Heb hele lelijke sokken en zag mezelf ineens met mn verschoten roze kniekousen aan bevallen hahaha. Niet dus!

Vica: goed dat ze je in de gaten houden!!! En slim, lijstje voor de vk mee :)

FB: Balen van je nacht zeg :( Kun je misschien overdag bijslapen?

Chantico: niet schuldig voelen hoor, je mag best een dagje voor jezelf hebben!

Vraag: iemand enig idee war je van de lolly-speentjes kan kopen? Wil persé een traktatie voor de boys op school met zo'n speentje maar kan ze nergens vinden! Wel via online snoepwinkels maar dan komt er 7 euro verzendskosten bij voor 30 snoepjes van 15 cent ;) Dus toch maar even verder aan het zoeken....

13. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja weet ik niet. internist zei telefonisch dat het waarschijnlijk van het griepje komt van zaterdag.
    Maar zaterdag was hij al te hoog. En hij blijft stijgen!

Straks maar even overleggen met de vk.

14. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Vica... ojee.... vandaar natuurlijk ook die sexy steunkousen of niet???? of zijn die alleen tegen de spataders????

Hier... net even naar ikea gegaan, plank gehaald voor op de babykamer.
    Toen nog even dorpje in voor winkeltjes neuzen maar niets gevonden/gekocht.

Sokken... ja let er ook op dat ik elke dag "hele" sokken aanhebben ipv versleten haha

Kids en bezoek.... ik laat het ook over me heen komen hoor, ga niet tegen kraambezoek zeggen je moet wel/niet iets kopen voor Sem. die keuze laat ik aan hun.
    Ik betrek hem gewoon overal bij en dan komt het wel goed lijkt me zo.

School.... hier idem... al naar gelang welke dag de kleine geboren wordt.. hij zal 1-2 dagen thuis blijven en daarna gewoon weer meedraaien in zijn ritme. Lijkt me beter voor hem....

Honger.... nu eerst even wat eten hihi

15. Fleuri

Fleuri Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.097
    0
    36
    NULL
    NULL
    Reacties op mijn post:
    Dank jullie wel, ik ben blijkbaar dus niet de enige.
    Net zoals Chantico en Me2 zeggen: laat de kindjes maar lekker hun eigen ritme aanhouden (spelen op KDV) en laten wij maar genieten van de (tijdelijke) rust

16. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    @ fb, zo’n luiertaart ziet er ook altijd leuk uit vind ik! Balen dat je een rotnacht achter de rug hebt! Als je ’s middags toch moe bent zou ik eraan toegeven hoor! Had dit gister ook en ben er gewoon van opgeknapt!

@ Minime, inderdaad even afwachten…

@ Fleuri, dat ziet eruit als een heerlijke dag! Geniet ervan!

@ Mobius, Helemaal geweldig dat je voor jou en je beeb kiest! Ik weet uit ervaring hoe moeilijk dit is… Super dat je wat rust hebt gekregen door het gesprek met je advocaat!

@ Jorietje, idd vervelend dat je bloeddruk zo hoog is! Hoop dat je het onder controle kunt houden.

@ kraamvisite, Hier is het ons eerste dus moet nog geen rekening houden met andere kids. We hebben wel een hond die we graag willen betrekken! Hoe meer hij betrokken wordt hoe gemakkelijker het straks zal gaan tussen hem en de beeb! Ik wil dus proberen dat als er visite komt hij ook een aai over z’n bol krijgt… Hij is toch een soort van eerst kind voor ons ;) zou zonde zijn dat hij nu volledig aan de kant gezet wordt door visite.

@ Musty, Wanneer moet je meis weer naar het KDV? Zou haar gedrag even goed observeren, na de gebeurtenis gister! Zou zonde zijn als ze straks bang is om te gaan toch?! Heerlijk dat alles klaar is!

@ CVM, Super dat je lekker hebt geslapen en gedroomd ;) Hoop dat je tante er snel bovenop komt, sterkte! Kun je die speentjes niet bij de jamin halen?

@ ooievaar, we hebben hier in de buurt een bepaalde plaats waar altijd 2 ooievaars zitten :D ik zie ze dus regelmatig…

@ Chantico, ik herken het schuldgevoel wel hoor, heb zelf ook de neiging alles zelf te doen omdat hubby hele dagen werk en ik ‘maar op m’n gat zit’. Net het bed opmaken moet hij echt doen, het is zo laag en heb dan echt pijn in m’n bekken, maar dit vind hij prima!

@ Vica, wat een geruststelling dat alles goed is! Hoop dat de internist iets vind, maar je hebt er zelf misschien niet eens last van?! Heb trouwens ook geen idee wat het inhoud als je bloedplaatjes stijgen. Volgens mij zit er nog wel verschil in rode of witte bloedplaatjes toch?! O lees net dat je er al achter bent!

@ Hier,
    Wederom goed geslapen, zou het nu toch door de ruggensteun komen. Ook de antagel ingenomen en oooo wat scheelt dat zeg! Ben hier echt blij mee!

17. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Vica; niet naar enge dingen gaan googlen he!! ;)

18. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Foeske: fijnd at je nu dus goed slaapt!!

19. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ vica... jeetje ben benieuwd wat de vk zegt

@ foeske.... dinsdag gaat ze pas weer naar t kdv, zaterdag zien we schoonfam en veel kindjes dan kan ik idd effe kijken hoe ze reageert

ze zit nu lekker dr bammetje op te smikkelen

kwam net tot de ontdekking dat ik morgen naar de neuroloog moet
    bah geen zin in die man, altijd van die gezellige gesprekken

20. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    @ kraamvisite, Hier is het ons eerste dus moet nog geen rekening houden met andere kids. We hebben wel een hond die we graag willen betrekken! Hoe meer hij betrokken wordt hoe gemakkelijker het straks zal gaan tussen hem en de beeb! Ik wil dus proberen dat als er visite komt hij ook een aai over z’n bol krijgt… Hij is toch een soort van eerst kind voor ons ;) zou zonde zijn dat hij nu volledig aan de kant gezet wordt door visite.

Zo hebben wij het ook gedaan, eerst hond begroeten en toen pas baby kijken..... hond stond er echt een paar keer heel zielig bij... germ....

Deel Deze Pagina