April 2011 mama's Deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Musty, 28 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Nou vind ik zelf de verhoogde kans op trombose niet eng hoor.
    Want die heb ik ook door mijn gewicht enzo..

Maar als de verhoogde kans er nu al zou zijn en ik heb zoveel mogelijk rust nodig voor de zwangerschap (lopen naar de auto is al een enorme opgave voor mij) dan gaat het elkaar tegen werken. Juist om trombose tegen te gaan moet je in beweging blijven.

Als het daar dus echt mee te maken heeft ga ik vragen om mij in te leiden.. Niet nu al maar zo snel mogelijk op een veilige termijn.
    Dan is het namelijk naar mijn idee gewoon niet veilig. Zo lang mogelijk doorlopen en dan maar hopen dat er geen bloedprop gaat ontstaan..... Beetje risicovol.

Had net de huisarts gebeld maar die kan niks zeggen omdat ze de precieze waarden niet weten. Wellicht weet de vk deze.

Ik hoop dat de vk mij iets kan geruststellen.

Nu duik ik even snel mijn bed in voor een uurtje. Hoop dat ik kan slapen.

Sorry dat ik niet reageer verder...

2. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    komt ie :)

3. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    en met kleding

4. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Musty, Supermooi hoor! Ook al zo mooi naar voren!

Hier helaas niet kunnen slapen... wel een uur op bed gelegen met ogen dicht dus hopelijk iets minder vermoeid zo.

5. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    voor mijn gevoel is ie gezakt maar als ik de buikfoto's naast een leg zie ik t niet

balen dat je niet hebt kunnen slapen

6. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Musty, als ik je andere foto's bekijk dan lijkt hij wel heeeel iets gezakt. Vooral ook wat voller onder de navel zeg maar.

7. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Vica: wacht nou eerst maar het oordeel van internist af. Als het te gevaarlijk is dan zullen ze vanzelf beslissen dat de baby eerde rmoet komen.

8. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Musty mooie foto's hoor!

9. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    @ Musty, Mooie buik joh het viel mij ook al op dat ie meer gezakt is :D

@ Lucky, Kben blij dat jullie dat ook hebben gedaan met jullie hond, Ben ik toch niet helemaal kierewiet haha.:cool:

Hier,
    Net alles afgestoft en oef dat was weeral flink nodig! Leuk zo'n caravan, tis zo gedaan maar alles komt 2x zo snel terug! Net voor ik wou dweilen belde m'n moeder (lees stiefma) of ze een bakkie kon komen doen, natuurlijk! Dweilspul dus even gelaten voor wat het was... Gezellig aan het beppen geweest en daarna nog ff gedweild. M'n schoonmoeder had inmiddels m'n was al in de droger gedaan en een deel buiten gehangen, heerlijk! Nu dus ff wachten tot alles droog is, kan ik ff relaxen.

10. touwtje

touwtje Actief lid

14 apr 2010
    232
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

* Vica: wat vervelend zeg! Hopen dat je zo meer duidelijkheid krijgt bij de verloskundige!

Ik weet niet meer wie van jullie dat net zei, maar over eerst de hond aaien en dan pas naar de baby, dit is absoluut niet goed!!! Zo staat de hond hoger in rang als de baby! De hond moet ALTIJD als laagste in de rang staan. Anders krijg je daar straks problemen mee, dan word de hond erg dominant naar het kind toe.

Ik wilde het toch even zeggen ;).. Verder gaat het goed hier, even de laatste lakentjes gestreken vanmiddag, is dat ook weer klaar! Wat een heerlijk weer he :)?

Liefs

11. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    @ Touwtje, Ik heb het over de hond gehad, maar volgens mij niet over eerst aaien want rangorde is idd belangrijk (of ik heb het misschien niet duidelijk uitgelegd...)! Het gaat mij erom dat hij sowieso aandacht krijgt en niet links gelaten wordt...

12. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Ik heb dit gezegd en bij ons is Sem zeker weten hoger in de rang dan de hond ondanks ons handelen destijds. Ik zal het even uitleggen hihi.
    Mijn schoonouders beschouwden de hond voorheen als hun alles. Ze kwamen binnen, schoonpa pakte de riem en ging wandelen en daarna werden wij pas begroet. (ongeveer dan he....)
    Toen kwam baby en werd de hond opeens compleet genegeerd... hierdoor merkte je aan de hond dat jaloezie in het spel kwam.
    Opa zat met sem op de arm en hond zat er TE wakend bij. Ik vertrouwde hem op dat moment niet. Niet naar de baby toe maar naar opa toe.
    Sindsdien hebben we de regel gehanteerd....
    1 ons begroeten
    2 hond begroeten
    3 naar de box "rennen".
    Tegen elk bezoek hebben we dus in het begin gezegd dat ze de hond ook even aandacht moeten geven (niet altijd als aller eerste natuurlijk maar ook niet compleet negeren).
    Sem kan ALLES bij de hond doen en sindsdien is de "rangorde" dus weer hersteld.

Bovendien hebben wij de hond nooit toegang tot babykamer ontzegd, voorheen mocht ze daar komen en na komst baby dus ook.
    Lag of zat ik op bed te voeden, lag de hond aan mijn voeteneinde op bed.
    Als je de hond constant weg gaat sturen en naar de mand/deken stuurt of wat dan ook, DAN creeer je net jalouzie en gaat de hond het kind afwijzen..... (in mijn ogen dan)

13. Sanne85

Sanne85 Bekend lid

17 feb 2008
    669
    0
    0
    Hey meiden,

Jeetje wat wordt er veel gekletst zeg! Ongelooflijk!

@ Hier: contact gehad met m'n gyn. Moet straks medicatie ophalen die mijn huid als het goed is gevoelloos maakt. Gyn zei dat ze niet verwacht dat het gaat helpen. Kan je denken: die is lekker positief ingesteld maar dat was haar ervaring ermee. ;) Ze wil me eigenlijk een ander middel voorschrijven maar dat middel werkt ook sederend ( je wordt er dus moe van ) en het is niet goed voor het kind. Echter boeken ze er wel heel goede resultaten mee en heeft de gyn in haar loopbaan nog nooit problemen gezien met de gezondheid van het kindje als ze dat laatste middel voorschreef.

Omdat ze volgens protocol moet voorschrijven krijg ik dus eerst een middel wat de huid gevoelloos moet maken.

Ben benieuwd.

Vanavond kom ik terug om even uitgebreid te reageren hoor!

Liefs!

14. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Dat is wel weer iets om goed over na te denken ja....
    Ik zit namelijk ook erg te verzinnen hoe we dit gaan doen straks.
    ;)thanks voor de tip!

15. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    je moet gewoon goed opletten hoe de hond reageert als er bezoek binnenkomt....
    (lees mijn relaas maar hihi)

16. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik hoop voor je dat het aanslaat!!
    En anders even goed nadenken of je dat andere middeltje gaat nemen...
    Zou t toch wel proberen (in goed overleg)

17. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Wij hebben 2 verschrikkelijk jaloerse honden.... Ook tegen elkaar zijn ze jaloers, niet normaal!!;)

Maar we betrekken ze nu al overal bij, dus gaat vast goed komen hoor!
    Maar vind t toch wel beetje eng. Als ik zie hoe ze nu soms al tegen elkaar doen....

18. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hier:

Op kraamvisite geweest, achhh wat een lief klein mannetje!!
    Kan me echt niet voorstellen dat er ook zo 1 in mn buik zit, en dat hij er binnen nu en 6,5 week zeker is....;)
    Maar toen ik die van haar zag was ik meteen een stuk minder onzeker!Gek he!

Wel vind ik de bevalling nu wat enger en dichterbij komen:(
    Maar ja, hij moet er toch écht uit! hihihi

Betreft slecht slapen: Ik heb van de week een slaappilletje meegekregen, maar die hielp bij mij echt voor geen meter!
    Ik kijk het nu nog even een paar nachten aan. Ga er vanuit dat ik vanzelf zo moe ben dat ik weer goed slaap.
    Overdag blijf ik toch wakker de komende dagen,want anders slaap ik snachts helemaal niet!:$

Ik slaap snachts dus niet omdat ik zó aan het nadenken ben.
    O shit, dit moet ik nog doen. O ik moet die nog bellen. O ik moet dit nog regelen... Gaat helemaal nergens over! maar ben wel klaar wakker!!

Nu is sinds gister alles geregeld en gedaan,dus hopelijk word ik nu wat rustiger in mn hoofd..;)

Ow ja, en ik stop met cola drinken!! xx

19. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Nog 31 dagen.... :D:$
    Wat komt t dichtbij he!!
    (al denk ik dat hij eerder gaat komen)

Eerst zaten we nog op 200 en meer...!!

20. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Fb... ja de tijd gaan ongelofelijk snel deze periode he..
    ik zie op momenten ook tegen de bevalling op hoor, maar goed... de vorige is goed gegaan, dus deze zal ook goed gaan hihi.
    ik zie wel weer tegen de slapeloze nachten op vooral omdat ik nu in de ochtend nog eentje naar school moet brengen... (de rest vd dag kan ik gelukkig ook even tukken op de bank)

Deel Deze Pagina