April 2011 mama's Deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Musty, 28 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Honden, hier geen hondjes dus dat probleem hebben we niet.

@Fb, mag ik vragen waarom je stopt met cola drinken??
    Wat leuk dat je op kraamvisite bent geweest!

@Slecht slapen, hier dus helemaal niet door het nadenken ofzo.. Ik lig ook echt wakker aan niks te denken. Puur mezelf aan het irriteren dat ik niet kan liggen van de pijn in mijn buik, ik constant moet hoesten en dan bij elke hoest het gevoel heb naar de wc te moeten....

Vanmiddag dus bij de vk geweest. Ze kon er verder ook niks over zeggen. Moet echt de internist afwachten. Deze vk was vrij bang voor een depressie na de bevalling door de staat waarin ik nu ben. Moet nu verplicht alleen maar leuke dingen doen haha.. Mezelf (laten) verwennen. Dus heb maar wat maskertjes gekocht enzo.

Verder raadt ze mij voetreflextherapie ofzo aan.. Voor mijn klachten en gewoon omdat het heeeeeel ontspannend ook moet zijn. Zal zo eens googlen.

Normaal beginnen hun met 41 weken met strippen. Echter als ik de 40 weken haal gaan ze gelijk beginnen met strippen enzo. Van mij mag dat nog wel eerder hahaha, maar eerst maar eens zien wanneer hij besluit te komen.

Ook raadde ze mij Rescue Remedy aan. Werkt goed bij angsten, spanningen en dipjes. Wordt gebruikt bij angst voor de bevalling ook (al heb ik dat niet) maar je schijnt je er gelijk een stuk gemoedelijker door te voelen. Het is homeopathisch.
    Dus dat heb ik maar gekocht.

Ook heeft ze een andere huisarts aangeraden. Toen ik zei bij welke huisarts ik zat zei ze gelijk 'oh jee...' Hahaha hij schijnt dus echt een reputatie te hebben dat hij niet echt wat doet en vooral niet meeleeft. Hetzelfde als mijn ervaring dus.
    Zal morgen eens kijken of die ander nog plek heeft.

@Maagzuur, ik heb trouwens vanmorgen via de gyn een ander middel gekregen. Morgen ga ik daarmee beginnen. Is Losec. Mag er maar 1 per dag in de laagste dosis, maar schijnt erg goed te werken.

2. touwtje

touwtje Actief lid

14 apr 2010
    232
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

* Luckey: ik ben het toch niet met je eens. De hond is altijd de laagste in de rang, en als je dan eerst de hond gaat aanhalen en dan het kind dan is die hond eigenlijk de baas over het kind! En dit is niet de bedoeling. Ik zeg niet dat je de hond helemaal moet negeren, maar pas na het kind de hond begroeten.

En zoals met voeden ook, dan moet je eigenlijk de hond op afstand houden. Maar goed, iedereen heeft zn eigen manier ;). Maar zo gaan wij het doen.

Liefs

3. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Oeiii ik zie dat ik op 2 dagen tijd alweer mer dan 20 pagina's gemist heb :) Heb er een beetje overheen gelezen.. en ik zag vanalles over honden, kraamvisite, jeuk bij sanne nog niet over :(, vica verhoogde kans op trombose, ..... maar meer is er eigenlijk niet blijven hangen :)

Morgen komt hier mijn nieuwe afzuigkap, en worden de klossen bezorgd.. de ochtend is dan dus weer volgepland.. maar morgenmiddag ben ik weer aanwezig ;)

4. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ sanne... jeetje hoopgevend dat t waarschijnlijk niet zal werken, duim toch voor je!

@ FB.... hahaha ja wat er in komt moet err ook weer uit ;) is normaal hoor hoe dichter bij de bevalling :)
    ik krijg ook de kriebels nu!

@ slapen.... tja ik werk geloof ik al weken op een of andere reserve acuutje of automatische piloot, lig puur wakker van de pijn helaas

@ vica.... jeetje succes met alles

@ maagzuur.... heel veel, maar warme melk lijkt hier echt wonderen te doen dus manlief maakt altijd een kop warme melk voor me als ie me richting bed ziet gaan :D

@ honden.... geen verstand van

@ nikske... whahaha eindelijk verlof en nog tijd tekort? :p;)

@ hier controles bij gyn gehad en alles gaat goed! inzoverre hij vind t nu nog beetje nutteloos om alles uitgebreid te blijven controleren, aankomende 3 wk nog 2 controles
    waarvan 24 maart de laatste met 37+1wk!!! en meteen gekeken wordt of ik en ons manneke klaar zijn voor t inleiden!
    Dus gaat hier echt krankzinnig hard nu!

dus kriebels! kijk er enorm naar uit, maar baal ervan dat de zs zo gelopen is, nu nog even keihard genieten van ons manneke daar binnen

5. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    o ja deze keer niet vergeten pasfoto te vragen
    zal de echo morgen showen :)

6. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Musty.. ja inderdaad nog steeds tijd tekort en dat in het verlof.. jeetje !! Ik had me echt voorgenomen om elke middag minimaal 1 uurtje te gaan liggen.. maar dat is er pas 1x van gekomen helaas..

Ik kan me trouwens wel voorstellen dat je baalt van hoe de zwangerschap gegaan is.. En zeker nu het zo hard op het einde aangaat voor jullie.. maar meis hoe clichè het ook klinkt: "je krijgt er iets prachtigs voor terug"!!!

7. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ nikske niet cliche hoor! is een feit :D

btw over indalen!
    ons manneke is idd gezakt! maar nog wel wat beweeglijk in de bekken zoals ie zei
    maar hij is zakkende
    eindelijk geen nutteloze weeen meer

bloeddruk netjes en niks meer aangekomen

8. Chantico

Chantico Niet meer actief

Ik ga vanavond lekker bij vriendinnen langs. Hopelijk hou ik het een beetje vol :)
    Voor straks: slaap lekker allemaal!

9. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    touwtje... ik denk dat het gewoon ook per hond verschilt hoe je ermee om moet gaan.
    Hier weet ze gewoon verdomde goed wat haar plek is.
    Wij eten= zij op haar deken
    Bezoek is even begroeten en dan moet ze niet om aandacht blijven smeken.
    Schooien aan tafel is not done.
    Ze luistert naar ons alle 3 (al is papa echt het de alfa) en zegt sem, indy je ligt in de weg (op speelmat bv) ga in de mand, dan doet ze dat ook. (gelukkig)
    Voor ons werkt onze methode gewoon het beste en iedereen gaat daar natuurlijk anders mee om..
    Hier merkten we gewoon heel duidelijk dat toen de baby eerst begroet werd en zij genegeerd werd, dat ze valse blikken naar baby begon te geven en ons echt nauwlettend in de gaten hield. Ze werd echt jaloers. We hebben haar toen meer betrokken en natuurlijk worden wij nog eerst alle 3 begroet en dan pas de hond, maar de hond wordt wel in de begroetcirkel meegenomen. Het werkt hier gewoon het beste.

Ook hiervoor geldt (net als bij opvoeding kind!!!) kies waar jij je het beste bij voelt en wat het beste bij kind/hond/ouder past.
    Onze hond heeft nooit de tanden laten zien aan ons kind, terwijl een vriendin bv heel veel problemen heeft gehad met een jaloerse hond (grommen naar kind enzo) omdat zij een andere manier hanteerde.

10. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    #390 luckey, 3 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 3 mrt 2011
    oja wat het voeden aangaat, dit was alleen in de eerste week zo hoor. ze waakte gewoon heel erg goed over het beebje.
    liepen we buiten mocht ook niemand te dichtbij de kinderwagen komen.
    Lief natuurlijk, echt waaks dus, maar heb het wel in de gaten gehouden.
    Kind nooit alleen gelaten met hond enz. Nu inmiddels kan het wel (al doe ik het nog niet lang, je weet immers nooit)

Wij hebben bv ook toen we uit het ziekehuis kwamen de maxi cosi op de grond gezet en de hond erbij geroepen verteld dat dit een nieuw (klein) baasje is....
    Ze snuffelde even en ging toen liggen. niet meer interessant haha
    Deze tip krgen we vd hondencursus (andere tip was de 1e poepluier aan haar geven, maar dit vonden we vies).....

11. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Pfoe, nou lekkere tip heeft die vk zeg.. Voetreflexzonetherapie.. Goedkoopste hier in de buurt is 50 euro per keer!
    Weet niet hoor, maar ik heb geen geldboom op mijn rug groeien.

:(:(

12. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    @ Luckey, denk er qua hond net zo over :D Het idee van de poepluier vind ik niet echt aangenaam klinken haha. Ik neem in het ziekenhuis een doekje mee zodat zowel mijn als de beeb’s geur erin zit. Deze ga ik aan de hond geven en uiteraard gaat de maxicosie op de grond zodat hij alle tijd heeft om eens te snuffelen en te kijken!

@ Sanne, succes met het nieuwe middel. Hoop echt dat het bij jou wel aanslaat!

@ FB, Misschien klinkt het raar, maar ik heb dit ook ooit eens gehad. Zodra ik ging denken ik moet nog dit.. dat.. etc. kon ik ook niet slapen. Ik heb toen de tip van mijn huisarts en fysio gekregen om de dingen die ik wil doen op te schrijven. Voor mij hielp dit omdat ik het dan op papier had en dus niet steeds overnieuw in gedachten moest opnoemen om het niet te vergeten ….

@ Vica, Wanneer moet je de rescue remedy gaan gebruiken dan? Heb er nog nooit van gehoord… Voetreflex = idd niet goedkoop zeg! Niet toevallig een kennis die dit kan?;)

@ Musty, spannend zeg! Khoop zelf de 24ste al in het ziekenhuis te liggen of bevallen te zijn ;) Ik ken je gevoel helemaal, nu ik weet dat ik ingeleid wordt kan ik alleen nog maar denken aan de kleine die heerlijk op m’n buik ligt i.p.v. erin!!!! Fijn om te weten dat de kleine aan het indalen is ;) (maakt het inleiden misschien ook iets gemakkelijker??!! (geen idee hoor)

@ Hier,
    Net heerlijk gedoucht, ik kwam erachter dat ik achter liep met het ontharen van wenkbrauwen :$, dit was ECHT nodig! Mezelf dus ff onder handen genomen, morgen lekker naar de kapper HEERLIJK….

13. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Hoi allemaal,

zo ik ben weer bijgelezen ;)

@Honden: Ik zie wel hoe het gaat met ons hondje, meestal staat ze bij de deur te springen als er visite komt dus zal ze automatisch wel aangehaald worden, als mensen eerst naar de beeb rennen mag het van mij ook, hondje zorgt er echt wel voor dat ze daarna alsnog een aai krijgt. Bang voor rangorde problemen ben ik niet, onze hond, een shitzu, is heel eigenwijs maar ook heel lief. Ze denkt dat ze de baas is maar doet niets als wij haar dr zin niet geven, dan gaat ze gewoon op de bank liggen zuchten ;) Kleine kinderen is ze helemaal gek op, mijn moeder past op mijn babyneefjes en meestal is mijn hond daar dan ook (als ik werk) en ze laat alles toe.
    De kinderen mogen hier overigens niet de baas spelen naar de kinderen (andersom uiteraard ook niet) Hier de regel dat de volwassenen de hond toespreken als dat nodig is en dat alleen wij hem naar zijn mand mogen sturen. Dit ook omdat oudste stiefzoon anders de hele dag tegen hond loopt te gillen dat ie weg moet.

@Maagzuur: Hier ook steeds meer last. Kleine zit ook zo hoog nu. Regla werkt wel maar niet lang meer, verder veel zuivel/niet te vet eten en proberen het te negeren. Aan 'echte' medicijnen zoals losec wil ik niet. ben sowiezo anti-medicijn en nu ik zwanger ben helemaal. Tenzij het echt noodzakelijk is zoals antibiotica bij mn blaasontsteking heb ik niets genomen.

@ eerder inleiden: Hier doen ze dat echt niet tenzij het voor de beeb beter is. Anders doen ze sowiezo voor de 41 weken helemaal niets. Hoeveel last en ongemak mams ook heeft, zolang beeb genoeg voeding en een mooie hartslag heeft kun je het shaken.

Verder weet ik het even niet meer, sorry. Hier een dramamiddag gehad, mn moeder belde over dr toeren op dat mn tante heel slecht gaat. De kanker zit overal, dr hele lever zit vol tumoren, ze heeft inmiddels meerde longemboliën en door de maag/leverbloedingen mag ze geen bloedverdunners meer (het enige wat de longemboliën misschien tegenhoud om in dr bloedbaan te komen met als gevolg dat ze een hart/herseninfarct kan krijgen) Behandelen van de kanker is geen beginnen aan, deze 24 uur zijn heel kritiek, als ze het haalt is het daarna niet de vraag óf ze gaat maar hoe snel ze gaat...Zwaar klote, ik denk niet dat ze ons meisje nog gaat meemaken.

14. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Vica... krijg je het niet deels vergoed via verzekering dan???
    och nee balen, je hebt geen aanvullende he???
    ik krijg nl 40 euro vergoed via mijn aanvullende verzekering.
    Kijk anders eens bij je verzekering:
    alternatieve geneeswijze...
    Ik hoor veel goede verhalen over voetreflextherapie.
    (heb het zelf 1x geprobeerd en daarna niet meer... ik verwacht te snel resultaat bij zoiets... vriendin van me zweert op die therapie en had er veel baat bij!!!!! Ik zou hooguit teruggaan omdat ik het zo heerlijk vond haha)

15. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    cvm... dat is kl** nieuws zeg... bah... leuk vooruitzicht NOT!!!

Maagzuur... hier opeens minder last van, gek hoor...

Hond wegsturen.... sem mag alleen de hond van zijn speelmat afsturen als hij daar wil spelen hoor, voor de rest corrigeren wij.... maar zodra sem een auto pakt zie je indy al lopen hahahaha, op haar deken en eens een zucht erachter aan.
    het is zo'n heerlijke slome hond he....

fb/foeske... ik heb hier ook een blokje liggen waar ik dingen opschrijf die ik MOET doen. Vooralsnog staan er alleen de nummers op van mensen die ik moet bellen tijdens weeen (ouders vanwege sem en zusje) en bij thuiskomst en later (kraamzorg, verloskundige ivm nazorg)
    verder kom ik niet hahahaha terwijl ik nog zoooo veeel wil doen.... Maar dit weekend gaan manlief en ik weer wat dingen regelen.

16. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ foeske... dat zou je idd denken, was mijn vraag aan de gyn maar hij hoeft niet ingedaalt te zijn om in te kunnen leiden

jij bent ook een stukkie verder dan mij dus jij mag eertst ;)
    haha ik heb juist enorm in mn hoofd nu ik MOET nu nog genoeg genieten van de kleine in mn buik, zo maf

@cvm... wat een vreselijk nieuws :( ben dr stil van, veel sterkte meis!

@ eerder inleiden.... denk echt niet dat er ook maar 1 gyn is die weigert in te leiden als moeders er letterlijk onder doorgaat, wel snap ik dat ze t tot zover mogelijk proberen te pushen uiteraard
    maar ja per persoon en per zs verschilt en dan wat is je medische status/achtergrond evt aandoeningen buiten zs om ect

17. Hanna79

Hanna79 Niet meer actief

@cvm: wat ontzettend vervelend van je tante! Sterkte voor jullie!

@voetreflex: nou, als ze aan mijn voeten komen, kunnen ze wel een reflex verwachten... ik kan er absoluut niet tegen :)

@honden: geen ervaring mee. Ik zou het wel zielig vinden als de hond ineens genegeerd zou worden.

@rest: geen idee meer wat er allemaal is geschreven en ik ben te moe om alles nog een keer te lezen...

@hier: controle bij VK was goed. Na een druk weekend heb ik in het begin van de week behoorlijk wat pijn in de bekkenbodem gehad, maar dat gaat nu iedere dag weer beter. Op advies van de VK dus wat meer rust nemen 's avonds en in het weekend... ;)

18. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    @Musty: Bedoel eerder inleiden/strippen bij vk. Maar goed, zolang je nog bij de vk onder controle bent en niet bij de gyn is de aard van je lichamelijke gesteldheid, hoe ellendig je je als moeder ook kan voelen, niet ernstig genoeg om eerder in te grijpen. Das natuurlijk een ander verhaal als je bij een gyn onder controle staat. Als mijn bloeddrukproblemen erger worden en niet meer schommelen maar hoog blijven zal de situatie ook anders zijn. Ik wacht het maar even af...hoop nu alleen maar dat de beeb niet geboren wordt in de week dat mijn tante misschien wel overlijd

19. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ cvm... ahh ik snap, dacht dat je over t algemeen echt inleiden had (gel infuus tabletten ect)

duim voor je dat jullie dat niet overkomt :( dat zou echt vreselijk zijn (al heb je t niet voor t zeggen)

20. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Voor de cafeine die erin zit... Misschien dat ik daarom snachts ook zo wakker ben!!;)
    T is een test....!

Deel Deze Pagina