Heel eerlijk zou ik als ik iets gevonden heb op basis van mijn moedergevoelens en het WERKT me idd niet verplicht voelen dat te overleggen. Zou het hoogstens op het cb melden mocht het de volgende afspraak ter sprake komen @CVM: Hoe was jullie eerste dagje alleen? Lekker gewandeld en genoten van het weertje? Ik kan niet wachten tot ik weer kan wandelen met mn hondje en kindje in de wagen natuurlijk! Ja dan moet jij natuurlijk niet gaan beginnen en krampen gaan krijgen!!! Woohoo! Gefeliciteerd! Ik ben ook benieuwd hoe het met mobius vergaan is, zou ze haar kindje in haar armen hebben? Mijn vriendinnetje heeft vandaag een geplande keizersnee gehad, en een prachtige dochter gekregen! Ze was maar een weekje verder dan ik, dus het wordt wel heel werkelijk nu! Vandaag heb ik alle keukenkasten leeggetrokken en uitgesopt en weer ingeruimd... mn hele lijf doet pijn, slaat helemaal nergens op mijn schoonmaakwoede is wel heel extreem momenteel
@MiniMe, ik heb begrepen dat je pas 6 weken na de bevalling aan anticonceptie mag beginnen of eerder als je eerder weer ongesteld bent.. Ben nu wel benieuwd, want ik ga ook met de pil beginnen.
@Vica: Ik heb het volgende gevonden op de site babyopkomst.nl: De eerste drie weken na de bevalling wordt het sterk afgeraden om de pil te gebruiken. Dit omdat er in die periode een verhoogde aanmaak is van stollingsfactoren in het bloed en er dus al een verhoogd risico is op trombose. Daar de pil dit risico nog licht kan verhogen is het niet verstandig om binnen drie weken na de bevalling met de pil te beginnen. Met de pil kan gestart worden op verschillende momenten: *drie weken na de bevalling, je mag er dan vanuit gaan dat de eerste strip veilig is. *op de eerste dag van je eerste menstruatie. Voor vrouwen die flesvoeding geven is dit meestal zes tot acht weken na de bevalling. De eerste strip is in dit geval veilig, er hoeft geen aanvullende anticonceptie gebruikt te worden. Als je borstvoeding geeft kan het maanden duren (soms wel zes tot acht maanden) voordat je weer ongesteld wordt. *Op ieder willekeurig moment. Hierbij is de eerste strip niet veilig, er dient dus aanvullende anticonceptie gebruikt te worden. Edit: Ergens anders lees ik dat als je voor je 1e menstruatie weer met de pil begint, dat je de hele strip moet afmaken voordat deze weer betrouwbaar is. Begin je op de dag van je 1e mensturatie, dan is de pil gelijk weer betrouwbaar.
Bramtim gefeliciteerd met de tas, vind het echt een super leuke tas! Als hier de baby is geboren ga ik hem ook bestellen. Hier alles weer rustig vannacht nog wel wat krampen gehad maar niet van waar ik dacht het zal wel eens kunnen beginnen. Moet vanmiddag naar de gyn ben benieuwd wat die erover zegt, hopelijk kan ze even kijken of er stiekempjes al wat gaande is.
Wat een geluk op deze vroege morgen. Deze maand is mijn lucky maand. Een super leuke baby (wat is hij toch leuk meiden) en een tas gewonnen. En vanavond ga ik mijn nieuwe autootjes ophalen. Eerste uitje met Rune afgelopen maandag was een auto kopen lol. Ga de kleine man even wassen en voeden. Tot strakjes. Vandaag een bed lig dag want volgens mij zitten we in de regeldagen.
@Bramtim: Gefeliciteerd met de tas! Altijd leuk om iets te winnen. En straks de nieuwe auto halen! Wat is het geworden? @Hier: vannacht heerlijk geslapen, eigenlijk iets TE goed..... Ik had de wekker om 1.15 uur gezet, om Robin te voeden. Blijkbaar heb ik hem gewoon uitgedrukt, want werd pas om 03.45 wakker! Oeps! Robin sliep ook nog heerlijk hoor, anders had hij zich wel gemeld, maar ik voelde me wel echt heel schuldig! Toen dus gelijk de fles gegeven, maar hij had niet eens echt honger. Uiteindelijk had hij wel 90 cc op, wat er daarna ook heel snel weer uitkwam (net toen hij bij hubby op bed lag.....). Vanochtend heeft hij ook maar 30 cc gedronken, hij had gewoon genoeg. Is dat heel erg dat hij een keer zo weinig drinkt??? Ik maak me dan gelijk zorgen, omdat hij voor mijn gevoel minstens 60/70 cc 'moet' drinken. Hij slaapt nu heerlijk, dus hij is tevreden lijkt me. Nog een andere vragen, wat betreft luier verschonen: Ik verschoon hem altijd voor de voeding. Soms als ik hem daarna zn flesje geef, hoor ik gewoon dat hij zn luier alweer vol aan het poepen is. Doen jullie in dat geval gelijk weer verschonen? Ik doe dat namelijk niet, want dan kan ik bezig blijven zoveel poept hij Hij krijgt toch snel genoeg weer een nieuwe luier (zn billetjes zien er superglad uit en niet rood ofzo).
Goedemorgen! @Bramtim, leuk ook nog een nieuwe auto! Wat voor 1 is het geworden? @Isra, succes bij de gyn vandaag! @MiniMe, wat de luier betreft.. Als ik merk dat hij poept verschoon ik hem direct. Verschonen voor de voeding doe ik dan ook nooit, want hij poept altijd tijdens of vlak na de voeding. Wat betreft de voeding, meld hij zich netjes voor elke voeding of moet je hem steeds wakker maken? En plast hij goed? Als hij zich gewoon netjes meld voor de voedingen uit zichzelf en goed plast zou ik mij geen zorgen maken. Als je hem altijd wakker moet maken zou ik het even extra in de gaten houden. Als ze te weinig voedingsstoffen binnen krijgen worden ze 'suffer' en slapen ze dus meer en drinken ze minder. Hier een korte nacht gehad. Vince was weer eens aan het spoken. Ik weet niet wat het is hoor, of hij nou krampjes zou hebben of niet. Hij spartelt alle kanten op met zijn armen en benen. Dat hoort bij krampjes volgens mij.. Maar als ik hem goed inwikkel in een badcape dan is hij ineens rustig. Ik heb vannacht alles geprobeerd, op zijn buikje, op zijn zij, bij mij wou hij zelfs niet, op zijn rug... Hij heeft zowiezo last van maagzuur, maar er is geen link met de momenten dat de voeding omhoog komt en het spartelen, dus denk niet dat dat de reden zal zijn voor het spoken. Nu doe ik hem dus inwikkelen. Als hij op zijn buikje ligt dan zorg ik dat hij beide armen eruit heeft, ligt hij op zijn rug dan is hij helemaal ingewikkeld. Bij deze dus ook 2 vraagjes: -Ik las dat sommige inwikkelen in een hydrofiel luier snachts, hoe doen jullie dat? -Wie heeft er ervaring met inbakeren? Is dat een beetje hetzelfde idee? En als je het eenmaal aanleert is het dan niet mega moeilijk om het weer af te leren?
@ isra..... succes bij de gyn straks! @ bramtim.... yay proficiat met de tas! @ minime.... wij verschonen dan wel weer direct bij onze meis ok altijd gedaan @ anti conceptie hier de pil al besteld , wel de mini pil ivm bv kans om spontaan zwanger te raken is zo goed als nihil, maar voor de eertste 4 jr ben ik toch zeker niet van plan... maar t onderdrukt ook pco verschijnselen mag maandag met de pil starten, zowel HA als VK vertelde dat je na 3 wk ermee mag beginnen betreft de veiligheid.... ik weet niet beter of de pil is pas echt veilig na 3 mnd slikken.....
niet lachen want we hebben het meest lelijke autootje gekocht wat er is: een Fiat Panda haha wel een sportuitvoering (ja ja die bestaan) uit 2010. Voor een klein autootje heeft deze heel veel ruimte dus dat was de doorslag. En heeeel handig: getint glas dus niet van die zonneschermpjes nodig. Afgelopen maandag zat Rune lekker uit de zon tijdens de proefrit. Het is voor ons een autootje voor erbij. We hebben een grote station waar we met de drie grote honden en wij drietjes in passen. Mijn man gaat meestal met de motor naar het werk maar in de winter en nu met de kleine is een tweede autootje wel handig. Al denk ik dat veel meer met dit ding ga rijden nu want hij is een stuk zuiniger. Behalve als ik met de honden naar het bos ga natuurlijk. Ik doe het met verschonen zo: als ik Rune wakker moet maken voor de voeding verschoon ik hem vantevoren zodat hij wakker wordt. Als ik zeker weet dat hij poept tijdens het voeden verschoon ik hem nog wel een keer extra. Dit vooral omdat hij enorme plakpoep heeft en als ik dat dan weer drie uur laat zitten plakt de pamper aan zijn billen. Ik smeer de billetjes trouwens in met een beetje vaseline zodat het niet zo plakt. Ik weet niet of FVpoep ook plakt. Als Rune al wakker is en hongerig dan voed ik hem eerst en verschoon hem daarna.
Veel gelezen, maar ook net zo hard (bijna) alles weer vergeten... Ik heb wel veel leuke foto's van mooie ukkies gezien!!! En veel verhalen/vragen van de mama's gelezen. Gisteren was ik uitgerekend, maar voorlopig is madam nog feestjes aan het vieren in mijn buik ipv buiten m'n buik... Ik voel me nog steeds goed, dus ik wacht het gewoon maar af. Er waren ook zoveel baby's te vroeg geboren, dat ik mezelf wel opoffer om de statistieken te laten kloppen Maar ik ben natuurlijk wel heel erg nieuwsgierig aan het worden!!!
ik snap helemaal dat je nieuwsgierig bent en hoop dat je kleine meis toch besluit om de statistieken links te laten liggen.
@minime: Ik weet eigenlijk niet meer wanneer ik altijd verschoonde. Volgens mij verschoonde ik ook voor het voeden om hem goed wakker te krijgen... en idd poepen doen ze meesta na het voeden @bramtim: Ik vind de nieuwe Fiat Panda helemaal niet lelijk hoor! Ik wil er ook een . Ik hou van klein en zuinig! @Isra: Gelukkig is het weer rustig! Je houdt het nog maar even op hoor @Hanna79: Wat lief dat jij je opoffert ten behoeve van de statistieken! Iemand moet het doen! Ik kan me voorstellen dat je benieuwd bent inmddels, dat ben ik ook en ik loop nog een paar weekjes achter! Lang zal het in ieder geval niet meer duren!!!
@Bramtim, haha idd niet de mooiste auto. Maar wel superpraktisch! Mijn moeder heeft hem ook sinds kort. En idd, voor een kleine auto echt genoeg ruimte en door de hoogte ook niet het idee dat je in een kleine auto zit. @Anticonceptie, ga zo maar eens mijn ha bellen om te vragen. Ik heb de pil nog liggen (was ik eigenlijk van plan 9 maand geleden mee te starten, maar ja... dat liep anders haha). @Hanna, kan me voorstellen dat je erg nieuwsgierig bent! Spannend hoor nu je overtijd loopt. Hopelijk duurt het niet lang meer!
hoi dames! Ben er weer even... over de anticonceptie: heb gisteren de eerste pil genomen maar weet nu ook niet of de eerste week of de eerste strip niet veilig is...VK zei dat je blind kon beginnen na de bevalling ( ik geef flesvoeding) en dat de pil de eerste maand dan niet veilig is. Nu staat in de bijsluiter van de pil dat als je na 21-28 dagen na de bevalling begint dat de eerste week niet veilig is......Dus ja weet het niet. Ik ben hier erg druk met om de 5 minuten plasjes van mijn dochter naar de wc te brengen en door te spoelen! Jaja sinds vrijdag zijn we begonnen met potjes training, heb een boekje bij prenatal gehaald met stickers en de eerste pagina is bijna vol hihi. Ook al 2 x op het potje gepoept ....oh wat is ze trots en mama natuurlijk ook
Anticonceptie... hier hoef ik niet ermee te beginnen. Manlief laat zich "helpen". Wanneer weten we eigenlijk nog niet. HIj wilde zelf tijdens de zwschap al gaan, ik houd hem nog tegen om de een of andere reden. Ik wil geen kindje meer erbij. We zijn compleet maar ik vind het gelijk zo definitief.... Inwikkelen.... Alina maaide dus ook met haar armpjes om zich heen en ik doe het zo: - ik leg een hydrofiele luier opengeklapt en leg haar dwars erop (punten zijn dus bij voeten,hoofd en armpjes). Punt boven het hoofd klap ik om tot net onder de schouders. Vervolgens leg ik de armpjes plat naast het lichaam en sla de doek om haar heen. Je krijgt echt een rupjes.... Bekijk bijlage 143964 Je ziet het niet zo goed op de foto want mevrouw wurmt de armpjes eruit de laatste dagen, dus ik wikkel ook niet meer zo strak in... ik doe dit overigens alleen het snachts. Wil het ook langzaam gaan afbouwen... Inbakeren... lijkt er heel veel op maar doe ik dus niet. daar heb je speciale doeken voor.... Moeder... vanwege de koortslip komt ze niet, ze mag dan toch geen kusje geven/vasthouden.... ze baalt giga want krijgt nu weer een nieuwe... Regeldag.... overdag laat ze prima 3 uur tussen de voedingen (ligt dan wel beneden in de box) maar het snachts.... vannacht weliswaar niet elke 1,5 uur, maar elke 2-2,5 uur... Geen lange pauze ertussen. Mijn borsten voel leeg aan, maar zijn ze natuurlijk niet anders kwam ze wel nog vaker... Ze begint nu ook meer en meer 2 borsten per keer te drinken. CVM en Me2.... jullie herkenden het... herkennen jullie dit ook. Alhoewel ik weet dat het normaal is, merk ik toch dat ik op zoek ben naar herkenning.....
@Bramtim: Fiat Panda is toch best een leuk autootje? In ieder geval fijn om een extra auto te hebben! @Hanna: Spannend hoe lang zul je nog moeten wachten? Lijkt me wel frusterend hoor, als DE datum al is geweest. @Verschonen: Ik denk dat ik ook maar eerst ga voeden en dan verschonen, dat scheelt me heel wat luiers dan. Of hij moet echt nog heel moe/slaperig zijn, dat ik dan eerst verschoon. @Anticonceptie: Ik ga binnenkort de HA maar eens bellen, ik wil wel weten hoe het precies zit met de pil. Ik wil absoluut niet zwanger worden!! (eerst deze hele ervaring verwerken, voordat ik überhaupt aan een 2e ga denken, mocht het ooit zover komen) @Kelly: Wat goed van je meisje! Hoe oud is ze nu? @Hier: Net de wijkverpleegkundige langsgeweest. Ze heeft Robin helemaal niet gewogen (doen ze blijkbaar dus toch niet...)! Dus we gaan vanmiddag maar bij het inloopspreekuur langs op het CB om hem alsnog te laten wegen. Ben wel nieuwsgierig namelijk Ook gevraagd over het navelstompje, omdat deze (na 2 weken!) nog niet is afgevallen, en ook niet bijna (zit nog goed vast). Volgens haar moest ik de huisarts bellen, zodat die het weg kan halen. Dus ik net gebeld, maar de HA doet daar helemaal niets aan, zij zegt juist dat ik gewoon moet afwachten (tenzij het gaat ontsteken) . Is het navelstompje bij jullie beebjes allemaal al afgevallen? Ik had ook nog gevraagd van de voeding. Ik mag nu s nachts gewoon wachten totdat Robin zich meldt, zolang ik wel minstens 1 nachtvoeding houd. Dus ik geef tussen 22.00-23.00 het laatste flesje, en dan uiterlijk om 04.00 uur weer ofzo. Wel fijn hoor, nog maar 1x s nachts eruit. Dat hij gemiddeld 70cc per voeding drinkt, was ook prima (omdat hij nog klein is). Fijn dus Wat betreft de vitamine K: Ze zei inderdaad ook dat de richtlijn nu 150 mg is, maar dat het al 10 jaar 25 mg is geweest, en dat ik dit ook gewoon moet aanhouden. Dus gewoon de 3 druppels zoals op het flesje staat (bij Kruidvat merk althans)
Heb het even voor je na gekeken. Bij Rune viel op dag 11 het stompje eraf. Is nu nog wel steeds een beetje aan het indrogen hoor.
Verschonen.... ik doe het tussen de 2 borsten door haha. Merk ik nou dat ze hem volpoept tijdens de 2e borst, dan verschoon ik dus ook nog achteraf. Navelstompje.... afgelopen maandagnacht afgevallen. Dag 7 dus...
Hoi hoi, @sex. ik moet er niet aan denken! Maar goed, kan dan ook pas sinds gisteren gewoon plassen op de wc zonder door te grond te zakken van de pijn bij de knip, daarvoor kon ik alleen onder de douche plassen. @Anticonceptie: Hier het advies van de vk gekregen om zodra het vloeien gestopt is met de minipil te starten. De eerste maand is dan nog niet veilig. Wachten tot de eerste dag van de menstruatie kan ook, dan is hij meteen veilig maar met bv kan dat wel (langer dan) een half jaar duren. Hier ook de afspraak dan manlief zich laat helpen, hij zit nu immers voor de derde keer in zijn leven in de luiers (kids van 14, 6 en nu Liv erbij) en vind het mooi geweest. Was ik het in mijn zwangerschap helemaal mee eens, maar nu mijn meisje er is....wie weet krijg ik hem over een jaar of 2 nog zover We zien wel even. Hoewel mijn zwangerschap bepaald niet gladjes en ontspannen was lijkt dat nu allemaal wel mee te vallen, zou het zo weer doen! @Luckey: Hier komt Liv 's nachts ook vaak na 2,5 uur. Het wisseld eigenlijk per dag heel erg, afgelopen nacht viel het weer heel erg mee, kwam ze om 23.00/02.45/06.15 @verschonen: k blijf aan de gang, Liv poept heel vaak, soms maar kleine beetjes en soms echt een luier vol. ik check altijd voor de voeding en verschoon dan indien nodig. Daarna verschoon ik na 1 borst omdat ze dan vaak weer gepoept heeft en dan goed wakker word, meestal poept ze dan tijdens de tweede borst nog wel een keer en vaak poept ze terwijl ik haar verschoon ook! Echt van die dunne gele bvpoep. Kost me pakken vol luiers haha, maar Livje heeft een heel gevoelig huidje, haar billen liggen heel snel open. Te zielig! Dus smeer na elke verschoning een dun laagje bepanthen, zo hou ik het in ieder geval onder controle. @Vica: Ik zou niet snel met een hydrofiel gaan inwikkelen. Zoals Luckey al zegt, Alina krijgt zich er al een beetje uit nu. Vince is groter en waarschijnlijk sterker, voor je het weet ligt ie verstrikt in de doeken. Is een pukababy niets voor je?(inbakerslaapzak) Dan liggen zn armpjes goed vast en zn beentjes kan hij dan nog bewegen in de zak. Of eventueel een echte bakerdoek, dan is het in ieder geval heel erg veilig. @Navel: Is hier na precies een week afgevallen. Kreeg de dag ervoor de tip van de kraamverzorgster om er een paar druppeltjes moedermelk op te druppelen, dat werkt ontstekingsremmend en het weekt het naveltje. Weet niet of het gewerkt heeft maar toeval is het wel Vraagje: Hoeveel MAG een baby aankomen??? Liv zat dinsdag op geboortegewicht (3000 gram) en vanmorgen, dus 2 dagen later, woog ze al 3090 gram!!! Beide keren bloot gewogen voor een voeding... Gaat het nu te hard of moet ik gewoon blij zijn dat mijn meisje zo goed groeit op mama's melk? Hier: Vanmorgen kwam mn schoonzusje met neefje van anderhalf op visite. heb als kraamkado een heel mooi megadik boxkleed gekregen. Nog nooit zo'n dikke gezien. Liv ligt er heerlijk op te slapen nu Zijn na de koffie met de kleintjes naar de kinderboerderij geweest. Kleine neef heeft heerlijk gespeeld en Liv heeft heerlijk geslapen. Nu maar weer op zoek naar huishoudelijk werk, tis hier nog nooit zo schoon geweest hahaha