Daat kost je inderdaad bergen luiers. Misschien een idee om haar tussen de twee borsten in niet te verschonen maar alleen even haar broek en sokken uit te doen (of maillotje, weet niet hoe dat werkt bij meisjes). Meestal worden ze dan wel goed wakker en verschoon je haar en verzorg je haar billetjes na de tweede borst. Scheelt je toch weer een luier.
@ sex, Hier ook nog geen seks gehad hoor heb wel behoefte maar vind het idd ivm hechtingen geen fijn idee! Oja en die condooms vind ik ook maar niks Mag pas 8 weken na de bevalling mn mirena terug laten zetten, ben benieuwd of ik dit volhoud @ bramtim, gefeliciteerd met je prijs Die fiat pandas zijn best leuke autos hoor Ben ik ooit in begonnen hihi @ minime, Als Jelte zijn luier volpoept tijdens de voeding en hij al slaapt verschoon ik hem niet. Soms is hij klaarwakker en dan durf ik hem nog wel eens te verschonen (maar dit is maar zelden) @ kelly, wat goed dat ze op het potje gaat @ navelstompje, Viel er hier op de 5e dag af. @ hier, Ga straks heerlijk met moeders en Jelte ff naar de Hema en Hans anders (ik moet echt nodig een andere bril!) Heb er al zin in Hier nog ff een foto van Jelte
Foeske... je mag pas een bril laten aanmeten 3 maanden na de bevalling... ivm de oogdruk. tenminste hans anders zei dit tegen mij toen ik na sem voor een bril ging.... Inwikkelen... hier puur gedaan voor de eerste week, ze benadrukte ook echt dat ik dan moest aan afwikkelen haha. zou idd eens informeren voor die inbakerslaapzak. Hier wurmt ze idd haar armpjes al goed los maar de rest nog niet.... hoop haar binnenkort dan ook zo in bed te kunnen leggen...
cvm... volgens mij is dat nog netjes hoor!!!! zou me er niet te druk om maken... is het cb al geweest??? vraag eht anders eventjes bij hun na.. (of google op internet)
@CVM: Ik ga zo gelijk proberen, wat druppeltjes moedermelk op het naveltje. Is toch al dag 15 hier, dus het wordt wel tijd dat het eraf valt. Robin was vorige week in 2 dagen tijd trouwens 120 gram aangekomen! Ik weet niet of ze TE veel kunnen groeien, maar ik ben allang blij als hij goed groeit, hij kan het goed gebruiken @Foeske: Wat een mooi kereltje is Jelte zeg!
@ Sex.. hier sinds week 12 van de zwangerschap niet meer vanwege de bloedingen en ik heb van mezelf best een hoge sexdrive, dus dat was pittig..want die was in de tijd nooit minder geworden. Nu met de nasleep van de knip met de hechtingen vind ik het een eng idee, maar ik ben positief ingesteld dat na de "magische" zes weken het wel weer zal kunnen(als ik nog weet hoe het moet ) @ anticonceptie, hier altijd condooms gebruikt want ik kan heeel slecht tegen alle hormonale anticonceptie. Altijd alle nare bijwerkingen uit de bijsluiter mogen krijgen. Nou moet ik wel zeggen dat ik het ook fijner zonder vind, maar goed het is wat het is. @ Verschonen, meneer laat best veel "natte scheten"(klinkt charmant, maarja weet niet hoe ik het anders moet noemen) meestal klinkt het als veeeel meer dan het in werkelijkheid is(een geel veegje in de luier zeg maar). Ik verschoon hem dan 50% van de tijd denk ik dan extra, als hij meer dan 1 "natte scheet" laat verschoon ik hem zoiezo, maar dan zit er meestal ook meer in. Als hij slaapt verschoon ik niet. Ik verschoonde trouwens voor de voeding altijd maar nu doe ik het tussen twee borsten in want hij valt regelmatig tijdens het voeden in slaap en gebruikt mijn borst als een fijn kussentje @ navelstompje, viel hier in dag 4 er af! echt idioot snel. We hebben het nooit gevonden, dus volgens mij is het in een van de meconium poepluiers verdwenen @ Bramtim, gefeliciteerd met je prijs! gaaf ding zeg. @ CVM, aankomen kan verschillen.. volgens de kraamverzorgster kunnen kids tot 200 gram per week aankomen.. ze had zelfs meer meegemaakt(de voeding mocht dan ook minder.. was een 9 ponder hihi) @ Foeske, wat een prachtig mannie! Mobius! Ik ben zo benieuwd!! Ik hoop dat ze lekker met baby in d'r armen zit te genieten. In Belgie blijf je zoiezo langer in het zkh dus misschien heeft ze geen internet daar of op mobiel. Was niemand hier haar buddy?? Hier wacht ik weer in spanning tot m'n moeder terug is van het consultatie bureau. Ik hoop zo dat m'n mannetje weer is aangekomen. Iig op geboorte gewicht, vandaag dag 18 dus het is wel erg als ie het nog niet is. Ik heb sinds maandag zowel gekolft als meer aangelegd s'nachts(daarvoor kon hij na 4/5 uur pas komen).. Ik ben zo benieuwd!! even babyfotospammen hoor - ons mannie ingewikkeld als baby burrito. Wij wikkelen trouwens in flanellen luiers, ook voor s'nachts maar hij heeft sinds eergister een beetje last van krampjes en hij wriemelt zich er elke keer helemaal uit.. dus we zijn er mee gestopt. Nu ga ik de puckababy voor hem kopen
@Aankomen, volgens mij kunnen ze niet echt teveel aankomen. Zeker niet als het 1 weging is. Gewoon blij zijn dat ze het goed doen zou ik dus zeggen . @Inbakeren, ik ben zelf helemaal geen voorstander van inbakeren.. Maar ja, Vince schijnt het dus wel fijn te vinden. Nu gaan we eerst proberen met een slaapzakje. Wellicht is hij daarmee al wat rustiger. @Anticonceptie, ik heb net mijn huisarts gebeld en de assisitente zei dat ik gewoon kan beginnen wanneer ik wil (omdat ik geen bv geef) en dat dan de 1e week niet betrouwbaar is. @Navelstompje, bij beide kids op dag 5 eraf gevallen. @Foeske, mooie foto van Jelte! @MiniMe, fijn dat de wijkverpleegkundige de voeding goed vond. Geeft je dan toch een geruststellend gevoel of niet. En super dat je hem mag laten slapen! Hier doen ze ook niet standaard wegen bij het huisbezoek maar net bij Vince is het wel gedaan omdat hij aan het eind van de kraamweek aan het afvallen was. @Cvm, heerlijk zo'n dik boxkleed! Had er ook 1 voor Rebecca, maar nu voor Vince geen nieuwe gekocht. Heb nu 2 dunne op elkaar liggen en daarop ligt nog het speelkleed. Die van Rebecca is knalroze dus die ligt in de kast haha. Wel lief zeg dat je dat gekregen hebt! @Kelly, wat goed dat je meisje op het potje plast!!! Hier ga ik na het weekend denk ik beginnen. Ze heeft erg veel intresse in het potje en weet precies wat ze er op moet doen haha. Hier is net de wijkverpleegkundige ook geweest. Vince zijn voeding mocht idd omhoog naar 120+4. Hij kreeg wat te weinig. En 10cc extra water per fles blijven geven voor de harde ontlasting. Maar aangezien hij niet echt last heeft van de harde ontlasting is het ook niet erg. Olijfolie raden hun af omdat dat opgenomen wordt in de dunne darm en het probleem in de dikke darm zit. Verder vond ze hem er supergoed uit zien, naveltje ziet er perfect uit en hij is gewogen omdat hij aan het eind van de kraamweek aan het afvallen was. Nu woog hij 4000 gram. 60 gram meer. En dat terwijl de kraamhulp hem direct na de voeding woog en er nu wel een uur tussen zat. Ben dus helemaal tevreden.
Verdorie.. nog niet op geboortegewicht! Sinds maandag wel 50gr er bij. Hij moet nu nog 30gram.. ze hebben geadviseerd om hem 30cc kunstvoeding weer bij te voeden(had ie na z'n geboortedip ook gekregen). Hij ziet ook nog een beetje geel(wel veeeeeeeeeel minder dan in het begin) dus ook in de gaten houden of hij niet suffer wordt, anders direct dokter bellen. maak me eerlijk gezegd wel een beetje zorgen. Het voelt een beetje alsof mijn voeding niet goed genoeg voor hem is.. kan dat?
@Titania, jeej wat lastig zeg! Wat betreft de voeding, daar zijn de meningen over verdeeld. De 'extreme' bv voorstanders zullen altijd zeggen dat het onmogelijk is dat bv niet genoeg is. Maar als ik kijk naar de ervaringen hier op het forum soms dan ben ik er wel zeker van dat dat niet altijd zo is. Dat dan idd bijvoeding noodzakelijk is. Hopelijk komt hij snel de laatste grammetjes alsnog aan. @Geboortegewicht, wanneer moeten ze weer op geboortegewicht zijn? Vince moet nog 110 gram
Hier ook een super korte nacht gehad... Jesley heeft ook alleen maar liggen spoken van 3.15 (flesje) tot 6.45 pfff Ben helemaal verrot!! Ik wikkel Jesley snachts ook in een hydrofiele luier. Hierdoor zwaait hij niet meer met zn armen, en is hij een stuk rustiger en slaapt hij sneller en beter... (alleen vanacht werkte niks!!) Ik leg hem op de hydr.luier en wikkel hem en dan zo goed mogelijk is. Armpjes recht naar beneden... En goed uitkijken dat hij niet te strak bij zijn nek zit. Na een tijdje wurmt hij zich er wel weer uit hoor, maar duurt meestal paar uurtjes
Ik heb begrepen dat ze binnen 2 weken weer op geboortegewicht moeten zijn. Robin was binnen een week alweer op geboortegewicht, maar ja is misschien niet helemaal eerlijk. Hij was maar 2506 gram, en is geen 10% afgevallen. Op zn lichtst was hij 2380, dus die 126 gram is hij zo weer bijgekomen.
thnx Vica, ik ga zoiezo vandaag even een lactatiedeskundige bellen. Ik ben toch vastberaden om hem bv te blijven geven.. misschien heeft ie nu gewoon een zetje nodig met kv en gaat het daarna z'n gewicht wel weer sneller omhoog. Ik hoop het zo :/ terug op geboortegewicht; na 14 dagen horen ze weer op geboortegewicht te zitten. Al vind ik het zelf wel typisch dat ze dezelfde statistieken gebruiken voor alle kindjes. Dus kindjes die binnen de norm aan het begin zijn afgevalen geld hetzelfde aantal dagen voor als voor die teveel zijn afgevallen.
Vince was ook maar 4% afgevallen.. van 4110 naar 3940, toen aangekomen, afgevallen, gelijk gebleven en nu weer iets aangekomen naar 4000. Maar hij is wel al ruim 1,5 week. Nou ja, zal wel goed zitten toch? Hij komt weer aan en doet het verder supergoed.
Titania... goed dat je idd even de lactatiekundige gaat bellen. kdrinkt hij goed de borsten leeg???? Laat even weten wat ze zegt als je wilt.... Ik ben hier ook het twijfelen of ik langs het spreekuur zal gaan... gewoon uit nieuwsgierigheid wat ze nu weegt.... Geboortegewicht moest binnen 2 weken, werd mij verteld.... Ze ligt nu ruim een uur al op mijn borst te slapen en verbaasd me dat ze niet vaker komt voor voeding. ze slaapt nl met open mondje.... zei ik iets, ze wordt wakker haha
Vandaag tattoo laten zetten op mn pols, met Jesley's naam Hij is super mooi geworden... Zal snel foto plaatsen!!
he dames volgens mij vroeg Minime het: mijn dochter is nu precies 2 jaar en 2 maanden! Ze heeft vandaag ook 2 x op het potje gepoept....en denk wel 10x geplast haha, komt natuurlijk omdat ze voor ieder plasje een stickertje in het plasboekje ( echt een aanrader hihi) krijgt..... Sex: hier nog niet hoor, heb inwendig nog hechtingen zitten, heb er van de week over gebeld met VK of ze inderdaad nog oplossen of niet...begon namelijk te twijfelen. VK zei dat dit een andere hechtdraad was voor de spieren en dat deze wel oplost maar pas verdwenen zullen zijn na 6 weken Dus tot die tijd niet echt prettig om al sex te hebben...
gewicht: ik heb echt geen idee wat Sam nu weegt maar hij drinkt goed ( 6x 120+4) poept meerdere malen per dag en plast goed, dus wacht nog een weekje dan moet ik toch naar cb.... wat de voeding betreft: ik zit nu dus op 120cc +4 schepjes en dit 6 x per dag, hij komt om de 4 uur dus dat is netjes, 's avonds fles om 23.30 uur ongeveer en dan komt hij tussen 03.30-04.00 uur en dan ergens tussen 07.30-08.30 uur. Als ik naar het cb ben geweest misschien richting 5x 150cc zien te gaan....