April 2011 mama's Deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Musty, 28 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ mama's met onrustige beebs..... mss kunnen jullie proberen de kleine in een hangmatje tot rust te laten komen

mijn moeder zweerd erbij (broertjes waren 'moeilijke' baby's en de jongste echt een huilbaby)

louise-faye heeft ook in t begin aantal keren erin geslapen, maar meer voor te chillen :D

effe fototje wat ik bedoel

2. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    Maura kan ook prima haar hoofdje hoog optillen en van kant wisselen. Maar denk dat ik dat matje ga gebruiken.

3. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    effe spam:)

ons manneke vanmiddag lekker wakker in de box

4. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    en net nocky out voordat ie naar bed ging
    (beetje donke, wilde hm niet pesten met flits)

5. Chantico

Chantico Niet meer actief

Seertje, hè bah wat vervelend dat jullie zware dagen hebben gehad. Balen dat de osteopaat niet direct verbetering heeft gebracht. Heb je nog een tweede afspraak staan? Vaak zie je dan wél resultaat, lees ik hier op het forum...

Clusteren/regeldagen: vanaf gisteren (of eergisteren?) is de regelmaat van om de drie uur voeden een beetje weg. Vandaag ook weer heel vaak aangelegd. En vanavond laat ie er opeens weer drie uur tussen en is dan na een paar slokken weer in slaap ;) Zou mooi zijn als ie vannacht wat langer tussen z'n voedingen laat. Overdag vind ik het (op het ogenblik) geen enkel probleem om hem vaak aan te leggen. Heb toch nog niet zoveel te doen :D

Draagzak mag toch pas vanaf 6 weken? Dat dacht ik tenminste... Een draagdoek, die helemaal nauw om het kindje heen sluit mag al wel nu.

Oh meis, tuurlijk boeit het wat jij vertelt! Het is voor mij bijvoorbeeld nog maar twaalf dagen geleden dat ik ook met die bolle buik liep en die dubbele gevoelens van last en trots had en die onzekerheid van 'wanneer komt het nou?'. En dan opeens is het zover en dan vliegen de dagen voorbij en kun je je bijna niet meer voorstellen dat je met die buik liep. Maar als ik even in m'n geheugen "graaf", weet ik het weer precies hoor. En jouw ervaringen nu zijn denk ik voor velen hier ook gewoon heel herkenbaar. Dus: vertel vooral hoe je je voelt! Nog gerommel vandaag?
    En thanx voor de blaasontsteking-tips! Ga morgen cranberrysap halen (en een plasje wegbrengen, wil wel even uitgezocht hebben of het echt blaasontsteking is).

Nikske, geen tijd voor zp is prima, maar kom je wel een beetje aan je eigen rust toe? Goed voor jezelf zorgen hoor! Zie jou al helemaal voor me met dagelijks een huis vol bezoek en jij maar rennen om iedereen van hapjes en drankjes te voorzien en na afloop alles weer opgeruimd te krijgen...

Bramtim, ook al een zwaardere tijd nu dus. Zooo sneu, zo'n kleintje dat niet lekker in z'n vel zit. Hoop dat jullie snel ontdekken hoe je hem kunt helpen!

Hangmatje: zweer ik ook bij! Daar liggen ze zo lekker in de kleintjes!

6. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Musty, lieve foto's. Hij lijkt echt erg op zijn zus of niet?

7. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Chantico, vanaf 6 weken ja? Ik lees wel overal dat de draagzakken vanaf 3,5 kilo gebruikt mogen worden. Dat geven ze overal aan, maar verder geen details en dat is zo jammer.
    Op die van mij staat ook te gebruiken vanaf 3,5 kilo. Maar ja, de ene baby wordt geboren met 3,5 kilo en de ander is het pas na weken.

8. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik heb het ook meteen besteld.
    Proberen kan nooit kwaad...

Wij geven nu infacol, maar heb toch het idee dat hij sinds gister weer erg last heeft van krampjes:(

9. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    heel erg :):D foto van hangmatje is van onze meis
    ze zijn echt 1 gezicht

Vk kwam hier in kraamweek die ook bevalling van mn moeder heeft gedaan
    eerste wat ze zij : zoo das er echt 1 van de familie kan niet missen whahaha

trouwens.... hebben jullie mannekens ook zoveel haar op hun rug :$
    we dachten eerst donshaartjes maar t wordt niet minder :)

10. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    t gaat erom of ze hun hoofdje zelf overeind kunnen houden en hoe sterk ze in hun nek zijn (heb ik toendertijd geleerd bij prenatal)

11. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Jaa en zijn voorhoofd zit ook vol met donkere donshaartjes.

12. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    @Vica wat fijn dat je al 2 goede nachten gehad hebt, hopelijk aankomende nachten ook weer. Je geeft aan dat Vince op je borst slaapt, maar slaap jij dan zittend?? Of hoe moet ik me dit voorstellen??

@Saone ja hoor we gaan toch maar voor dat paaskindje :D Vandaag is het weer de hele dag rustig geweest.
    En in jou geval zal ik de kleine man ook niet naar school hebben gestuurd, even quality time saampjes na zo’n weekend met zijn broer en zus

@Jandl ja vanavond volle maan, wie weet….. maar ik geloof nu niet dat er hier wat staat te gebeuren. Jij wel?? Nog harde buiken?

@Minime succes met het spugen, hopelijk geen reflux. Het verbaast me trouwens hoeveel kindjes er tegenwoordig reflux hebben….. echt sneu!

@CVM heerlijk zeg dat je meisje zo goed groeit op jou slagroom :D

@Mobius van harte met je zoontje. Ga er lekker van genieten meid.

@Jandl hoop het ook voor jullie dat de baby de 19de overslaat. Wij hadden dit met de 10 toen was ons andere zoontje jarig.

@Bramtim je geeft toch BV?? Drink je toevallig veel koffie?? Ik heb namelijk wel eens van iemand gehoord die ook BV gaf en de baby ook heel veel last had van krampjes dat dit door de koffie kwam….. Ik heb verder geen ervaring met BV, maar dit is even het eerste wat in mij opkomt, dus ik dacht ik deel het wel even met je.

@Vica heel veel succes met afvallen meid. Hoop voor je dat je het gaat volhouden, maar zo te zien wil je heel graag en waar een wil is, is een weg! Toi toi toi.

@Koeky succes meid voorlopig loop ik ook nog met een dikke bellie, dus hou je nog gezelschap :D

@Chantico fijn dat je geen borstonsteking hebt.

@Titania heerlijk hoor dat je zo lekker geshopt hebt.

@Luckey ah wat zielig nu al een ingegroeide teennagel.

@Musty fijn dat het niet gevaarlijk is, maar vervelend is het wel. Hopelijk ben je snel pijn vrij

@Nikske zo dat is wel een heftig nachtje meid. Hoop voor je dat je en Naud vannacht wel aan jullie nachtrust toekomen. Succes.

@Saone nou mij boeit het wel hoor wat je te vertellen hebt, zit in hetzelfde schuitje. Dus lekker je verhaal blijven doen en/of op zijn tijd lekker klagen hoor :D

13. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    few gelukkig :):p;) dan is ie niet de enige zeg maar, vond t beetje maf :)

14. BellaNoa

BellaNoa Niet meer actief

Isra, vanmiddag nog wel wat pijnlijke harde buiken gehad, maar dat is nu ook verdwenen.Denk ook niet dat er hier iets zal gebeuren haha... Is het bij jou nog steeds rustig?

15. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    @Hier nou het is weer volledig rustig....

Vanavond voor de laatste keer bij de Yoga geweest. Kon me dit keer beter ontspannen dan vorige week.

Mijn kleine mannetje kan vanaf het weekend fietsen, echt zo leuk. Dus vandaag saampjes gefietst en hij wil continu over hobbeltjes fietsen, heb daar vandaag fanatiek aan meegedaan hihi, misschien dat het wel effect heeft.

16. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Isra, nee ik lig dan gewoon op mijn rug (wel met dubbel hoofdkussen) en Vince ligt dan op mijn borst. In buikligging dan.

17. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Mh vind dat nog een beetje spannend ook omdat Rune nog weinig kracht heeft in zijn nekspieren en zijn hoofdje nog niet goed rechtop kan houden.
    MAAAAR dankzij Vica heb ik een kindje gehad dat om 22 uur prima insliep ........dankzij de warme kruik tip!!

En toen ik even terug ging kijken (houdt nog alles bij in een schriftje) zag ik dat de krampjes en huilbuien zijn begonnen toen wij stopten met de kruik in het bedje. Misschien wel te toevallig maar wie weet. Zo in elk geval even naar de Action voor een kersenpitkussentje dat hem kan helpen bij het inslapen.

Dankjewel VICA, mijn held van vannacht haha.

De link heb ik onthouden

Ow trouwens iemand vroeg nog naar wanneer je een draagzak kon gebruiken: vanaf 6 weken geloof ik.

18. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Saona en alle andere zwangeren. Ook al zit die buik inderdaad gruwelijk in de weg (dat merk je pas ECHT goed als je ineens weer alles kan) geniet er toch nog maar een beetje van van dat gefriemel in je buik want als hij/zij eruit is, mis je dat echt heel erg.
    Ben ook soms best jaloers als ik een zwangere buik zie lopen....ik wil dat oooooooooooook. (al wordt dat gevoel wel wat minder hoor)
    Ben zo benieuwd naar jullie kindjes en ik snap helemaal dat jullie niet helemaal mee kunnen kletsen. Blijf wel langskomen voor jullie verhaal te doen hoor en je moet maar zo denken.................al de april mamas die me voorgingen kunnen mooi alles uitvogelen en dan hoef ik het maar te vragen.
    Voor je het weet zitten ook jullie midden in het babygebrabbel.

Zet hem op he meiden

19. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Goedemorgen!

@Bramtim, ik heb wat gemist geloof ik.. Heb ik een warme kruiken tip gegeven? Ik denk dat het iemand anders was.
    Wel fijn dat het geholpen heeft zeg!!!

Wat ik bij Rebecca wel vaak deed bij krampjes was een hydrofiel luier warm maken in de magnetron. En als die op goede temperatuur was op het buikje leggen. Wel met een romper er nog tussen voor de zekerheid. Vond ze heerlijk!

Hier Vince wederom 6 uur tussen de voedingen snachts. Lijkt een gewoonte te worden haha, nu 3 nachten achter elkaar. Gisteravond was het wel drama. Durfde niet meer te drinken en als ik hem dan zover kreeg was het na 2 slokken gillen. Daarbij kreeg hij ook nog ineens krampjes.. Zooo zielig!

Maar goed, zo naar de huisarts. En er is een wonder gebeurd...
    Mijn moeder belde mij op dat ze toch mee wilt rijden!
    Jeej scheelt weer! Anders had ik echt met de draagzak moeten gaan werken namelijk voor die ene keer. Want mijn meis had dat stuk echt nog niet kunnen lopen. Ze is zoooo opstandig als ze buiten wandeld en als ze eenmaal haar zinnen heeft gezet op stil blijven staan dan krijg je haar in geen mogelijkheid meer in beweging.

Iemand trouwens enig idee hoe je een fietsslot van je fiets af kan breken? Wij zijn de fietssleutel kwijt.

20. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Omdat Rune natuurlijk vroeger geboren is, zit hij ook nog helemaal onder de donshaartjes. Die beginnen wel uit te vallen hoor.

Deel Deze Pagina