April 2011 mama's Deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Musty, 28 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    Saone ja dat vind ik dus ook. Nu weten wij nog niet wat het wordt maar ik zal met nog een jongetje net zo gek zijn als op een meisje. Dus die opmerkingen vind ik ook echt heel vervelend!

2. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    En luckey idd dat je nu van beide 1 hebt er van uitgaan dat je compleet bent, waarom moeten mensen altijd oordelen over andere hè?!

Oh hanna bijna al 1 week overtijd wordt voor jou echt spannend meid!

3. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Oohh Isra, weten jullie nog niet wat het wordt? Wat spannend! Ik zou willen dat ik dat geduld had... maar ik ben veel te nieuwsgierig, ik MOEST het weten. Bij mijn zoon met 19 wkn laten kijken en nu al met 17 wkn... Maar als ik het geduld ervoor zou hebben, dan lijkt me zo'n verrassing reuzespannend!

4. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Haha bijna te toevallig maar ook mijn liefste is vandaag jarig en mag voortaan zeggen dat hij 34 is.

5. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Ja inderdaad maar alleen van fietsen. Op de een of andere manier mocht dat in mijn ogen haha. Als je fiets weer eens gestolen werd, moest je toch op een manier weer thuis komen dus ja dan nam ik een andere fiets. (Zocht wel eerst naar een fiets die niet op slot stond hoor)

6. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    Wauw ik mag 2 pagina’s bijlezen :$ Das lang geleden ;)….

@ chantico, Je treft het met je man ;) Die van mij doet ook z’n best maar is zo onzeker dat hij er nog niet volop van kan genieten. Ik probeer hem zoveel mogelijk te steunen en pluimen in z’n gat te steken in de hoop dat z’n zelfvertrouwen wat opgekrikt wordt betreft de verzorging van Jelte :D

@ diëten, ben hier ook van plan om te beginnen want als ik het nu niet doe komt er niks meer van. Ga wel na de pasen beginnen anders weet ik toch van mezelf dat ik ga snoepen e.d. :D

@ minime, vervelend dat de luiers niet goed aansluiten. Ik gebruik ook kruidvat luiers en hebben ook al een aantal keer gelekt maar dat was m’n eigen schuld had n.l. Jelte z’n piemeltje niet naar benee gelegd :p

@ titania, De pijnlijke hechtingen herken ik wel! Heb dit maar 2 weken gehad gelukkig… Valt weinig aan te doen…

@ musty, Jemig zeg ben je niet meer zwanger krijg je alsnog een echo ;) Hoop dat het snel betert!
    Leuke foto trouwens!

@ seertje, een nicht van ons heeft ook zo’n matje gebruikt en is uiteindelijk maar 1 keer afgegaan! Werkt dus super en is voor jezelf ook wel een fijn/gerust idee denk ik…

@ nikske, Dat is idd wel heftig dat Naud zolang wakker was!!! Rust maar lekker uit hoor

@ infacol, Werkte vorige week beter dan nu heb ik het idee… Zouden ze hier aan kunnen wennen??

@ rughaar, Jelte heeft dit ook en op de achterkant van zijn oortjes ook…

@ Vica, fijn dat je moeder toch mee wilt!

@ domme opmerkingen, Als mensen vroegen wat het zou worden zei ik een baby! Tsjongejonge wat heb ik dit veel moeten zeggen :$... Ten eerste wisten we het niet en ten tweede wil betekent het niet dat als we het geweten zouden hebben, dat we het ook zouden zeggen…

@ Jarige hubby’s GEFELICITEERD

@ Bramtim, whaha alleen fietsen zegt ze! Het grootste wat ik eens gejat heb is een rolletje pepermunt ;)

@hier,
    Ga vanmiddag heerlijk naar de kapper, ik kijk er echt naar uit! Jelte breng ik ff naar m’n ouders (en die kijken hier uiteraard ook erg naar uit haha ;)) Vanmorgen heeft Jelt weer met een boogje van zo’n 25 cm gespogen pfff dacht dat hij ervan af was… Heb tussendoor niet lang gepauzeerd dus denk dat ik dit toch langer moet gaan doen omdat z’n maag het anders niet aankan. Het blijft zoeken mer ik wel. Morgenochtend gaan we naar het CB, ben benieuwd!

7. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Ik word knetter van mijn meisje. Ze wil al sinds ze vanmorgen wakker werd alleen maar op schoot! Ze drinkt goed, slaapt heerlijk in mijn armen maar o wee als ik haar wegleg....Net al een stukje gewandeld in de hoop dat ze in de wagen zou slapen. Dat deed ze ook wel, maar toen ik weer thuis was en net de strijkbout in het stopcontact deed was het bleren vanuit de wagen :( Nu dus maar weer op de bank met een slapende beeb.

8. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ bramtim.... whahaha slotenbreekster :p;)

@ cvm.... ja hier ook extra hempie.... werd ook aangeraden het warm te houden door de kz omdat je door kou op je borsten ook borstontsteking kan krijgen

@ luckey... jeetje moeilijk met sems ongelukjes!

@ saona.... spannend, belen als je t niet vertrouwd!!

@ isra, koeky, saona en jandl... knufffs en zet hm op meiden nog even!

@ jandl & saona.... proficiat met jullie hubby's

@ hanna... jeetje ze zit gewoon nog te lekker!

@ domme opmerkingen.... hou op!

een van de verloskundige : zo nou heb je ECHT een gezin heh met 2 kinderen....... heb r meteen gevraagt of we dat al niet waren met ons dochtertje alleen

en de meest gehoorde : ja nu heb je een meid en een jongen nu zijn jullie zeker klaar heh
    ..... nee dat zijn we niet, ja voor de aankomende 4 jr ;)

en idd wat is t geworden.... alles blauw in de kinderwagen....

ons dochtertje wordt nog steeds voor jongen aangezien ook al is ze in t zuurstokroze

of : wat is het en hoeheet het..... paarse muts met naam op dr hoofd....

werkelijk
    mensen moeten wat te zeggen hebben

waar ik me nog t meest aan irriteer
    als onze meis wat uitvreet tijdens boodschappen doen bv
    en we waarschuwen
    van die bejaarde die menen zich ermee te moeten bemoeien : ach arm kind mag je dat dan niet van mama en papa
    en dan maar klagen over de jeugd van tegenwoordig ;)

ik kan nog wel even doorgaan :):p;)

9. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Even snel want ik heb niet zoveel tijd.

Vince is doorgestuurd naar de KA. Ik krijg een brief van het ziekenhuis met de afspraak. Maar volgens de ha was er geen wachtlijst en zijn ze vooral bij die kleintjes heeel snel met afspraken. We hopen het maar.
    Ze wou zelf geen medicatie voorschrijven. Wel adviseerde ze standaard voeding te gaan geven en dan zelf doseren met nutriton, maar dat ga ik niet doen. Deze voeding is ook lichter verteerbaar en dat heeft hij ook gewoon nodig met de harde ontlasting.

Ook heb ik het gehad over de gekke geluidjes die Vince maakt. Als je bijvoorbeeld heel hard inademt en je keel een beetje op slot zet ofzo dan komt er een raar piepend geluid. Dit doet Vince heel vaak. Kan komen door opkomend voedsel maar moet goed opletten of hij op die momenten benauwd lijkt of van kleur veranderd.

En volgens de ha was het nog erg normaal dat ik zoveel melk verlies. En dat ik zelfs een pijnlijk TSR heb. Na de 6 weken zou het minder moeten worden ofzo..

10. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland

11. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Dit had Jesley gister...
    Sliep alleen maar bij mij op mn borst:(

12. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Vica: Ben benieuwd wanneer je langs mag komen, hoop snel!

Die gekke geluidjes maakt Jesley ook, tijdens en na het flesje.
    Volgens de kinderarts (daar moesten wij heen voor schildklier) is die volkomen normaal....
    Dat ze gek onrustig ademen, dan weer snel, langzaam en dan even niet...

Hoop dat het je een beetje geruststeld, maar houd het in de gaten en geef het in ieder geval aan.

Sinds ik Jesley sinds gister 6x 120 ml geef ipv 7x 100 ml heeft hij bijna niet meer overgegeven. Alleen een mondje terug.....
    Dus misschien zaten mijn voedingen te dicht op elkaar??

*even afkloppen hoor, want kan nog terug komen*

Om 14.45 afspraak bij CB.
    Nu denk even met m naar de winkel wandelen om lekker paaseitjes te kopen :) en wil een nieuw tosti apparaat,dus meteen even bij blokker kijken.

Tot straks

13. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Nog even een vraagje aan alle mama's:

* Wat draagt jullie kleine nu binnen en buiten?
    En als hij/zij beneden is (in zn box/op schoot ofzo) doen jullie m dan ook in een badlaken(kan niet op de goeie naam komen haha) wikkelen? En nog een extra dekentje om hem heen??

Die van mij draagt binnen:
    -rompertje korte mouw + shirtje lange mouw + broek + sokken.
    En dan in een baklaken. En als hij in de box slaapt, dan nog een extra fleece dekentje over m heen.
    Hier binnen is t rond de 20 graden.

Buiten (in de maxi cosi):
    - een jasje/vestje extra + mutsje en een fleece dekentje over m heen.

*Als jullie buiten in de tuin zitten, nemen jullie de kleine dan wel eens mee naar buiten???

xx

14. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@FB, bedankt voor de info van het gekke geluid. stelt wel wat gerust. Over de kleertjes,

Binnen: romper korte mouw, shirt lange mouw, broek en sokjes.
    of romper lange mouw, boxpakje mouwloos met voetjes eraan.

Als hij bij mij ligt wikkel ik hem niet in en ook geen dekentje. Ligt hij in de box ligt wel lekker een dekentje over hem heen.

Buiten: gewone kleertjes met een jasje, mutsje en dekentje (geen fleece). Maar vanmorgen merkte ik dat dit echt te warm was voor Vince (zonder deken want we waren niet met de kinderwagen) dus zijn jasje open gedaan en mutsje af. Dit ging goed. Als het nog warmer word van de week vervang ik zijn jasje door een vestje. Toch iets minder dik.

Buiten zitten.. De kleine kan heeel goed buiten erbij zitten in de kinderwagen. Ligt hij mooi uit de wind/zon door de kap en dichte wanden.
    Hier zitten we niet buiten want ze zijn nog altijd aan het renoveren en lopen af en aan over het balkon.

15. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier vind ik het best jammer hoe hard het gaat! Ben gewoon al druk met het uitzoeken van kleding. Heel veel in maatje 50 is gewoon echt te klein. Vooral broekjes, hij heeft blijkbaar lange beentjes.

16. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    mij viel iets geks op... alina is mooi op temp 37.0 maar ik vind dat ze een blauwe waas over de beentjes heeft.
    als ik sokje uit doe (tijdens verschonen bv) is de voetzooi erg snel blauw....

wat vinden jullie hiervan?

Vica... doorgestuurd.... hopelijk snel een oplossing door de KA.

Ga wandelen met de hond, twijfel alleen of haar nog een jasje aan moet doen of niet.. ze is zo mega warm als ik haar dan weer uitkleed.....

17. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Luckey, heb je geen vestje??
    En dat blauwe heeft Vince ook wel eens aan zijn handjes en voetjes. Denk dat het normaal is, aangezien ik bijvoorbeeld ook altijd koude handen en voeten heb.
    Zolang de rest wel lekker warm is zou ik me geen zorgen maken.

18. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Breek even in,

Dat van die blauwe voetjes en handjes is normaal. Ook dat ze koud aanvoelen. Komt doordat de doorbloeding nog niet optimaal is als ze geboren worden. Belangrijkste gaat naar het hart want dat is nummer 1 en dan de rest. Trekt met de tijd bij. Plus ze liggen met de handjes vaak boven de deken.
    Zolang ze niet echt blauw rond het mondje worden (soms zie je dit in het begin ook wel maar dat trekt dan wat weg als ze rustig liggen in de wieg bijv.) is er niks aan de hand.

Voel in het nekje hoe warm of koud hij of zij het heeft. Lekker behaaglijk dan zit de temp goed waarschijnlijk, zweetdruppels of klam is te warm en voelt het kouwelijk aan dat moet je wat meer warmte toevoegen.

Kleed je kleine zoals je zelf op dit moment en dan evt. een laagje meer omdat ze natuurlijk stil liggen.

Buiten mag maar dan wel in de schaduw en uit de wind en controleer regelmatig het nekje.

Breek weer uit

19. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    musty: wat een lekker mannetje!
    chantico: morgen hebben we een vervolgafspraak. Ben errug benieuwd!
    FB: hoop dat het voor jullie werkt!
    vica: goh, wat fijn zeg dat je moeder mee gaat!!
    jandl & saona: gefeliciteerd met jullie hubby's!!
    saona: sterkte met je kleine mannetje.
    luckey: jezus, wat suf zeg van mensen......ROZE!!! = MEISJE!! Sukkels!
    Succes met je mannetje. Het lijkt me een heel lastig dilemma!
    mini: wat lekker zeg dat je mannetje niet meer gespuugd heeft. Hopelijk blijft dit zo!
    koeky: gefeli met je 39 weken!
    Kon ik dat maar proberen, maar ja bv.....
    cvm: hier geen extra laagje
    bramtim: gefeliciteerd met je hubby!!
    cvm: een kind die alleen maar bij je wil liggen....Weet er alles van. Het sucks!
    musty: wat een suffe opmerking van de vk!!!
    FB:

20. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    Hier wilde Maura na de voeding van half 7 niet meer slapen.........Pfffff.......Ze heeft dus ruim 2 uur wakker en onrustig bij mij gelegen.....Daarna heeft ze 3,5 uur tussen de voedingen gelaten.
    In de tussentijd heb ik onkruid verwijderd in de tuin en een wasje gedraaid.
    Het was heerlijk zo in de tuin. Ben nu wel echt moe.....

Deel Deze Pagina