April 2011 mama's Deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Musty, 28 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Ohh lekker seertje, even een ochtendje wat 'voor jezelf' gedaan! Ja eigenlijk mag ik niet klagen, Liv doet het altijd prima, zit nooit uren met haar op schoot, toevallig vandaag voor het eerst dat ze echt niet bij me vandaan wil. Respect voor de mama's die vaak zo zitten!!!

FB: Hier nog romper met lange mouwe, daarover shirtje met lange mouwen, broekje, sokken en soms badstof slofjes. Buiten een jasje en dekentje in de wagen en jasje en maxicosi-voetenzak in de cosi. Best warm als ik het bij jullie zo lees, maar Liv heeft het echt nog wel nodig!

Vica: fijn, die doorverwijzing!

2. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Dat meen je niet! Zijn 3 van onze mannen vandaag jarig? Dat is zeker bijna te toevalllig! Die van mij is 38 vanaf vandaag ;)

Ohhh heerlijk! Dat is wat een newborn mommy nodig heeft!

Oohhhh ja! Dies ook erg! Zo waren wij van het weekend op een verjaardag, en toen onze jongens (alletwee!) voor de tweede keer een zakje chips uit de schaal wilden pakken stak ik er een stokje voor (ze hadden er net een achter de kiezen!). Ik vind het gewoon niet netjes als je kinderen onbeperkt van tafel aan het graaien zijn op een verjaardag! En wat gebeurde er toen??? Mensen gingen zich ermee bemoeien en de kinderen in de oren fluisteren 'Pak maar hoor, van mij mag het wel, en ik ben hier de baas, niet mama'... :x.

@Vica: Goed dat je een doorverwijzing hebt! Ik hoop dat je snel terecht kunt, want het is geen aangename situatie voor jullie!

@Hier: ff snel naar de stad geweest voor gebak voor vanavond en een kadootje voor mn moeder die van het weekend ook jarig is. Maar ik heb me een partij harde buiken! Haast niet uit te houden, lopend niet iig! Nu lig ik thuis ff op de bank en het gaat weer. Mn zusje haalt mijn jongen gelukkig uit school :)

3. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Vica: fijn dat je ene doorverwijzing hebt! Hopelijk snel dus een afspraak!

Van harte met alle mannen!

Zwangeren: blijf vooral posten over je kwaaltjes ed...ik ben soms wel jaloers dat jullie nog zo'n kleintje in de buik hebben....het valt me toch elke keer weer tegen als ze geboren zijn hoeveel werk het is hahahaha

Luckey: hoe is het met de spruw/geen spruw??

Hier ook zo'n dag dat Guus alleen op de arm wil...en drinken om de 3 kwartier of anderhalf uur en nu slaapt hij al weer 3 uur ....pffff....bij die anderen had ik echt sneller regelmaat...

4. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Dank je voor je info:)

Heb t net ook op t CB gevraagd.
    En hij hoeft met dit weer buiten idd geen mutsje op.
    En jasje/vestje mag eventueel ook uit blijven...

5. Chantico

Chantico Niet meer actief

Hier ook nog niets gehoord van het consultatiebureau. Die horen geloof ik tussen dag 10 en 14 langs te komen, toch?

Kleding binnen: romper korte/geen mouw, t-shirt lange mouw, broekje, sokjes. Met dit zonnige weer geen wikkeldoek als ie in mijn armen ligt, als ie in de box ligt een wikkeldoek die al dan niet (afhankelijk van hoe warm hij voelt) open of dicht geslagen ligt. Het is hier nu trouwens 21 graden, maar de afgelopen dagen eerder 19,5 a 20 en dan zelfde kleding.

Kleding buiten: net naar buiten geweest met over bovenstaande kleding heen een vestje en een mutsje. Daarna in de draagdoek (= drie laagjes extra om hem heen). Da's wel warm, geloof ik, maar vond het zonder jasje in de draagdoek (en dan op de fiets) ook weer zo 'koel'... In de wagen zou ik ook jasje en mustje gedaan hebben, en dan een dekentje erover heen.

6. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Bij het CB was alles goed!

Jesley is in 2 weken tijd 1cm gegroeid een 500 gram aangekomen.

Voor t spugen moet ik Nutriton gaan gebruiken, dus dat gaan we zo even halen en hopen dat t helpt.

Ook geleerd hoe ik moet inbakeren en een setje gekregen om te lenen voor 2 weken zodat we t kunnen testen.

Hij deed zich weer super gedragen. Alleen maar lief om zich heen kijken:d lieffff

xx

7. Chantico

Chantico Niet meer actief

Fijn FB!

Maakt jullie baby ook zo vaak van die glimlach-grimassen? Kan ik zo van smelten! :)

8. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Binnen; romper korte mouw, truitje lange mouw, broekje met sokjes. Als hij ligt te slapen in de box een wikkeldeken/badcape over hem heen. Mutsje draagt hij niet meer binnen, alleen als hij uit bad nog wel eens.

Buiten; hetzelfde als hierboven, vandaag alleen een t-shirt over zn truitje aan gedaan. Voor een vest vond ik het echt te warm. Ook geen dekentje over hem heen in de wagen. Zelfs toen nog het idee dat hij het erg warm had.

9. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Hihi, ja schattig is dat hé...:)

10. Fleuri

Fleuri Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.097
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja hier ook!
    Ik smelt dan helemaal weg! Zo schattig.

11. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    @jarige hubby's; gefeliciteerd!!

@vica; goed dat je bent doorverwezen.

@fb; fijn dat hij zo goed is gegroeit.

Morge Ryan even wegen bij cb, gewoon even bij het inloop spreekuur. Hij doet het verder prima, alleen boeren doet hij moeilijk. Hij heeft er ook echt last van, wel zielig. Dus boer tips zijn welkom.;)

12. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@FB, fijn dat hij zo goed gegroeid is!

@Glimlachjes, ja hier ook... echte smeltmomenten!

Vraag, Vince lekt sinds gisteren ineens ook door maat 2 luiers heen! Die zit in 4 uur tijd (tijd tussen de voedingen) ook echt helemaal vol!
    Is dat wel normaal????

13. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Saona.... oh die is echt erg zeg. JIJ bent de mama dus JIJ bepaalt of hij nog wat van tafel mag of niet. Bovendien hebben ze het te vragen... Tenminste die van mij. Vind het irritant als hij constant snoep ed van de tafel loopt te graaien.

Kleding binnen: rompertje korte mouw, shirt lange mouw, broekje en sokjes. In box een dekentje over hem heen (fleece) en als hij bij me ligt niet.

Kleding buiten: zelfde als binnen maar met een extra vestje. In kinderwagen/maxi cosi een dekentje over hem heen, losjes dan wel.

Vica... geen idee hoeveel ze "mogen" plassen.... cb anders even bellen???

CB.... ze komen morgen om 10 uur langs voor intake. hoop dat hij haar dan ook doet wegen...

Glimlach-grimassen: heerlijk om naar te kijken.
    Ik vind het gezichtje ook zo super als ze klaar is met drinken. Dan gaan de wenkbrauwen helemaal omhoog, ze maakt een tuitmondje en draait haar hoofdje zo verwaand weg... super!!!!!!

Pfff vandaag weer even meer voedingen hoor. We zaten nog steeds op 10 stuks per 24 uur ('savonds laat ze vaak maar 1 uur tussen de borsten) maar daar ga ik vandaag overheen. Elke 2 uur tot nu toe..... och ja regelt zich vanzelf wel he

14. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Je mag ook mee schrijven hoor.. hihi... merk dat je vaker "inbreekt" de laatste dagen.....
    Vooral blijven doen want je schrijft nuttige dingen

15. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    goed te weten :) ik heb erg de neiging hm te warm te kleden, zal dan ook als de wiedeweerga voetenzak uit maxi cosi halen *schaaaaaam*

vandaag is ie in de kinderwagenbak geweest zonder jasje maar wel mutsje en laken en dekentje :)

louise-faye is een winterbeeb dus dat was makkelijk te bepalen whahaha

16. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Hmm misschien dat ik liv dan wel te warm kleed...als ik het met jullie vergelijk. Hoeveel dekentjes hebben jullie op bed? Ik 2 op aanraden van de kv, maar lijkt me zelf nu wel wat warm??? En'doen jullie 's nachts ook romper korte mouw of dan wel lang?

Luckey, Liv doet precies hetzelfde als Alina na de voeding, tuitmondje en dan heel verwaand kijken. Lach me er rot om, echte dametjes zijn het al!

Hier nog een genant iets...heb volgens mij een aambei over gehouden aan de bevalling. Bij ontlasting heb ik echt een paar seconde hele felle pijn en flink wat bloed als ik het aanraak. Iemand bekend mee/tips??? Wil liever niet naar de huisarts. Ten eerste mag ik haar niet, ten tweede ben ik er even helemaal klaar mee om halfbloot op een tafel te liggen, aan mijn lijf liever even geen polonaise meer!!

Nog even spammen hoor....Deze foto zit Liv in de tummy, heerlijk vind ze het en ze is dan zooo helder. Je ziet het niet maar het water staat bijna tot haar kinnetje ;)(Heb de foto wat bijgeknipt voor internet, u never know wwat voor perferts er meekijken)

17. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ grimassen...... vind alle gezichten die ze trekken geweldig :D

@ vica.... ons manneke plast ook veel gee idee of ze teveel kunnen plassen zeg maar
    fijn dat je de doorverwijzing voor de ka hebt!

meer mamas waar hun uk zoveel komen om te drinken dus op dit moment
    hier ook, maar heb begrepen dat met warm weer ze ook meer drinken ;)
    hier komt ie rond etenstijd en erna korter op elkaar maar na hlf 8 zon beetje gaat ie echt goed slapen, dus ik zie t als klaar maken voor de nacht ;)
    afgelopen nacht heeft ie er 6 uur tussen laten zitten... heeerlijk!

18. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    lach niet heb paar weken terug hier op zp gelezen dat iemand werd aangeraden door de vk om neusppray te.......
    en wat ik begreep had het geholpen! verder kan je zalven zelf kopen bij apotheek/drogist

en prachtige foto!

19. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Ohhh 6 uur aaneengesloten slapen.....kan ik hier wel shaken! Na uiterlijk 4 uur, maar meestal 3, meld madame zich wel.
    Vandaag een drama dag voor Liv, het niet bij mij wegwillen heeft de hele dag geduurd, elke anderhalf uur wilde ze drinken (en echt lang ook). Ze leek ook wat buikpijn te hebben, last van dr ontlasting. Zo zielig! Nu ligt ze sinds een uurtje eindelijk in de wieg te slapen, heb haar maar even laten huilen en eigenlijk viel ze vrij snel in slaap! Hmmm tis waar wat ze zeggen, als leidster kdv weet je het allemaal heel goed tot het over je eigen kind gaat...Op het werk laat ik ze rustig even huilen als ik weet dat ze geen honger hebben en een schone luier hebben, maar thuis....Mijn kind mag geen verdriet hebben!!!

20. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ cvm.... hahaha helemaal waar, manlief zegt hier altijd : zodra ze huilen is t alsof ze je op je ziel trappen ;)

Deel Deze Pagina