April 2011 mama's Deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Musty, 28 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mobius

mobius Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.117
    0
    0
    Geel, België
    Morgend dames,

Weer een paar dames die een weekje bij kunnen strepen op de kalender :p Vind het nu ook ontzettend hard gaan!

Eerst een hele dikke knuf voor Sanne en CVM:

CVM: Denk dat je weet dat ik enorm met je meevoel door de situatie met mijn mama. Het is gewoon te vreselijk voor woorden :( Net nu het gewoon een moment van enorme vreugde moet zijn...
    Maar hoe uitzichtloos de situatie ook is...gewoon de hoop niet opgeven. Ik zeg dit niet om je valse hoop te geven want als ik het zo lees is het echt heel zwaar, maar 10 jaar geleden toen mama terminaal in het zh lag hebben ze mijn papa opgebeld om afscheid te komen nemen. Ze ging die nacht niet meer halen. Daar zat ik dan samen met papa aan haar bed. Door de morfine wist ze zelfs niet meer wat ze zei. Heel akelig allemaal. MAAR ze is er nog wel!!!
    Dus ik blijf gewoon met je meehopen meid xxx

Sanne: Je hebt het ook niet makkelijk nu he :( Snap heel goed dat je nu met die vreselijke huilbuien zit. Is echt heel begrijpelijk. Dit is al de 2e keer dat je daar staat en je je medicijn niet meekrijgt :x
    Ondertussen blijf jij met die vreselijke jeuk zitten :(:(
    Dus van hier uit echt een enorme knuffel en een dikke schouder om op uit te huilen. Laat je maar eens goed gaan

FB: Dat stoppen met cola drinken gaat echt wel helpen. kan ik van meespreken ;) Slaapmedicatie zou ik nu precies niet doen :)
    Ja ja, nog maar 30 dagen :D
    Die kraamvisite is echt zalig he? Deze week ook op de kraamafdeling geweest met de rondleiding van het zh en had ineens ook zo'n enorme zin om beebje gewoon al in mijn armen te hebben :):)

Vica: Verwen jezelf idd maar eens lekker. Zo'n voetreflexzonetherapie (wat een woord zeg) i hier ook pokkeduur :(
    Dat van die depressie ken ik helaas ook. Hier is het bijna 100% zeker dat ik een postnatale depressie ga hebben. Hopelijk kan ik ermee om :(

Musty: Echt balen dat je zs zo verlopen is en dat ze al met 37w gaan inleiden. Maar dat kleintje gaat het gewoon helemaal goed maken :p

Foeske: geniet van de kapper :p

Leonie: Hier op mijn werk zeggen ze al weken lang dat ik al serieus waggel :D Ze zien me zelfs nog elke dag meer en meer waggelen. Bijna onbegrijpelijk dat ik uberhaupt nog kan lopen :D

Minimi: Jij ook al weer een weekje minder te gaan :p

Me2: Hier ook katten. Geen idee hoe het gaat gaan. Ze zijn eigenlijk alleen mij gewend. Als er bezoek komt zetten ze het op een lopen. Dus ik ben heel erg benieuwd wat ze gaan doen met een baby in huis. Vrees dat ik ze de eerste weken gewoon niet ga zien! Volgens mij hebben ze schrik als het beebje wat te veel lawaai maakt. Ze gaan nu ook rare geluiden horen van beebje dat ze niet gewend zijn. Echt benieuwd naar hun reactie ;)

Honden: Ik ben een enorme dierenliefhebber en heb altijd honden gehad. Nu even geen omdat ik wou wachten tot ik een meer definitief huis had dan dit huurhuis. Maar ivm het begroeten en rangorde van de hond moet ik me toch helemaal bij Touwtje aansluiten. Hond eerst begroeten is het gevaarlijkste dat je kan doen. Een hond denkt helemaal anders dan wij mensen. Ze zullen altijd proberen om hogerop in rang te komen. En met een baby in huis vind ik dat echt heel gevaarlijk. Dus hier geen honden tot mijn kind groot genoeg is om de hond de baas te kunnen.

Lijstje: Heb 300 post-its rondslingeren....kan jullie verzekeren...dat helpt voor geen meter!!! :D
    Dit weekend eens proberen alles op 1 blad te zetten :p

Hier: Vandaag laatste dag van de werkweek weer. OEF!! Wat een week zeg! Elke dag van de week na het werk nog afspraken gehad tot 22u! Heb gewoon veel te weinig rust gehad :(
    Gisteren heb ik ineens weer heel erge pijn gehad onderin. Kon gewoon niet meer op mijn benen staan! Dus ik was weer heel bang voor weeën. S'nachts ook geen oog dichtgedaan omdat alles zo pijn deed. Vandaag is het weer wat rustiger gelukkig.
    Straks nog naar het verjaardagsfeestje van mijn zus en zaterdag met mama nog eens naar de AVA en de Hema voor de laatste inkopen. Moet nog een borstvoedingsBH hebben en nog wat spullen voor de bedankjes.
    De rest van het weekend mijn zh tas verder inpakken en heeeeeel veel rusten.

Voor volgende week liggen de voorspellingen wel veeeeeel gunstiger :D. Heb bijna geen afspraken meer staan!!! :p:p:p Dus vanaf volgende week kan ik het een pak rustigeraan doen. EN maandag gaat mijn voorlaatste werk-maandag in! :p

2. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Vica en Mobius.... een pnd kun je toch helemaal niet voorspellen??? of wel????

Honden.... mijn verhaal ging ook alleen maar over schoonouders en hoe zij de hond compleet negeerden.... Ik weet ook dat je de hond niet op nr1 moet zetten en dat is zeker ook nooit gebeurd!!!!! Wij worden sowieso altijd als eerste begroet en dan pas de hond maar je moet een hond gewoon NOOIT compleet negeren...
    Onze methode werkte bij ons gewoon perfect en bij een volgende doen we het weer zo!!!! De hond heeft zelfs toen sem baby was NOOIT dominant gedrag vertoont....
    maar goed hangt ook van type hond af denk ik dan......

3. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Goedemorgen meiden

Vica mijn VK heeft mij inderdaad ook de rescue druppels aangeraden, maar ik heb ze nog niet gekocht.. Ze vertelde inderdaad dat het je gewoon wat laat relaxen dus ookal ben je niet bang dat ze dan toch fijn kunnen zijn.. Moet me maar eens bedenken of ik ze wil gebruiken

CVM wat een vreselijk nieuws over je tante zeg :( Heel veel sterkte meis *dikke knuff*

Sanne kan me voorstellen dat dit de druppel is geweest dat je niet de beloofde hulp krijgt.. ik zou ook even flink moeten huilen denk ik !!

Leonie ik begin nu ook wat te waggelen :p voel me dan zo stom hihi maar ik kan het echt niet helpen..

Lijstje ik heb wel nog een lijstje met dingen die nog gewassen moeten worden zodat ik niets oversla :p voor de rest hoef ik alleen nog de bedankjes te vullen, een pak voeding in huis te halen & 3 sportBH's te kopen.. dan is alles klaar :D

Mobius dat klinkt inderdaad als een hele drukke week !!! Nu maar extra genieten van het weekend dat voor de deur staat...

4. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Hier ze hebben zojuist de klossen voor het bed geleverd & tussen 10.00 & 14.00 komen ze de nieuwe afzuigkap monteren in de keuken.. Fijn altijd die tijden, zit je wat binnen te wachten terwijl het zonnetje zo heerlijk schijnt !!!

Meiden kunnen jij me een beetje helpen met hoe de volgende babykleding valt (groot,klein,normaal)...
    Noppies:
    Name it:
    Mexx baby:
    HEMA:
    H&M:
    Deze merken heb ik het meest in de kast hangen, maar de ene maat 50 is de andere niet...

5. mobius

mobius Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.117
    0
    0
    Geel, België
    Denk dat ze vooral uitgaan naar je historie en de gebeurtenissen die er rond je spelen. Ik heb gedurende heel mijn zs met een depressie gezeten dus het is dan ook niet onoverkomelijk dat die nog even gaat aanslepen met in het vooruitschiet mijn moeder met ongeneeselijke kanker en ex die dreigt met rechtzaken... ;)

6. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Mobius... idd vooruitzichten die er voor kunnen zorgen dat je het spoor kwijt raakt ja.
    Hopelijk helpt die kleine spruit er dalijk voor dat er toch genoeg lichtpunten zijn.
    OVerigens wel fijn om te weten dat jullie nu in de gaten worden gehouden....

7. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Depressie is wel anders dan aan pnd. Ik hoop dat jullie er gewoon goed uitkomen!!

Nikske: ik vind Hema groot vallen, H&M normaal, Noppies klein, Name-It normaal tot groot en Mexx heb ik niet volgens mij.

Mobius: onze katten vonden onze kinderen als baby ook gewoon eng en bleven op afstand. Vind het soms wel sneu, ze waren ons alles, echt onze kinderen, sliepen ook tussen ons in, maar na komst van de kinderen gingen ze uit zichzelf naar een lagere rang en liggen nu aan het voeteneind hahahahaha Ze vinden de kids nu wel redelijk ok en laten zich ook gewoon aaien.

8. mobius

mobius Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.117
    0
    0
    Geel, België
    hier zijn de katten ook mijn alles. Ik ben er wel heel erg bang voor dat ze uit zichzelf een rang lager gaan :(
    Wil ze juist laten tonen dat ze helemaal niet in rang lager gaan. De baby komt niet om hun plaats in te nemen. Hoop dat ze weten dat ze nog steeds mijn alles zullen zijn ;)

9. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ pnd... kan je idd voorspellen ook speelt er een erfelijke factor mee
    ik heb tot nu toe geluk als een van de weinige vrouwen in de fam die er geen last van heeft gehad :)

@ mobius... heerlijk aan t aftellen tot je verlof!

@ cvm ... hoe gaat het met jou? en met je tante?

@ sanne.... ben je de nacht doorgekomen?

@ hier net bij de neuroloog geweest... en goddank waren we heel snel uitgepraat
    hij ziet t ligt en dramt niet meer op medicatie verhoging aan
    hij probeerde t wel na 1 x een absolute nee van mij was zn conclusie:
    Ja mssn heb je wel gelijk en is t ook beter voor de kleine die krijgt t toch mee
    ja hallo wie is hier nu de neuroloog :x
    maar ja hoef voor de bevalling niet meer terug te komen

10. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    MiniMe: 35 weken!! Gefeliciteerd....

Vica: Hier ook zo'n ontzettende jeuk aan mn handen en voeten!:$
    Word er helemaal gek van... Het staat ook helemaal strak en glad.
    Zal dit met vochtophoping te maken hebben??

All: iedereen die door de kleintjes vroeg op moesten,succes met knikkebollen en hopen dat jullie zo nog even een dutje kunnen doen;)

Honden: Het scheelt inderdaad per hond hoe je om hem/haar moet reageren! Waarschijnlijk moeten we er niet teveel over nadenken en gewoon maar kijken hoe t allemaal loopt (wel lastig)

Nikske: Ik heb de kleertjes allemaal gewassen en gestreken en toen qua grootte opgehangen in de kast... Dus niet op maat. Want daar klopt echt helemaal niks van. Maar ik vond t ook een drama hoor!!;)

Depressie: Ik hoop voor niemand op een depressie na de zwangerschap, pff lijkt me zo erg!! Heb vorige jaar een depressie gehad, nou daar ben je niet blij mee:( en dan zeker niet met een kleine in de buurt lijkt me

Musty: Gelukkig viel t mee bij Neuroloog en hoef je niet meer terug

11. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hier: vannacht echt heeerlijk geslapen!! Hoop dat t elke nacht zo gaat;)
    Wel 2x eruit om even naar de wc te gaan, maar daarna lekker verder geslapen... Dat was lang geleden!! Kwam uurtje geleden mn bed uit!

Wel ontzettend jeukende handen en voeten... grrrr

xx

12. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Musty: fijn dat de neuroloog is afgeserveerd!
    wel een geluk dat jij geen pnd hebt gehad dan!

FB: fijnm dat je lekker hebt geslapen!! Kan inderdaad zjin van vocht dat je zo'n jeuk hebt....

13. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

16 sep 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    Musty jee hoe is het nu met je meisje, zag een flink aantal pagina's terug de foto, niet normaal zeg....

Sanne hoe is je nacht gegaan...heb je nog een beetje kunnen slapen?

Cvm dikke knuffel hier voor jou en je tante, hoop voor iedereen dat ze je kindje nog mag verwelkomen!!

Heb verder niet al te veel onthouden, sorry. Isa had gister 39,5 koorts en ze snottert en hoest al sinds 1,5 week, dus huisartsenpost gebeld gisteravond. Mocht het aankijken zolang ze niet benauwd of kortademig werd, ben vandaag even naar de huisarts geweest met haar om haar longen te controleren, maar dat was gelukkig allemaal goed! Ze perst alleen de zetpillen weer naar buiten binnen 5 minuten of gaat staan poepen, dus ook maar even sinaspril kauwtabletten gehaald en hoestdrankje......hier vannacht dus ook een onrustige nacht gehad...ga nu maar even samen met Isa een middagdutje doen...

14. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ jeuk... hier ook jeuk aan handen en voeten met vlagen maar sta er niet zo bij stil
    zodra ik een stap zet ben ik t alweer vergeten door de bi pijn :)

@ dieren en beebs.... wij hadden 4 katten toendertijd wij hebben niks speciaals gedaan en we zijn thuis gekomen en gewoon gedaan wat we altijd deden
    geen extra aandacht of snoepjes oid gewoon gewoon, heeft ons ook geen enkel probleem gegeven ze hebben alle 4 onze meis zo geaccepteerd

nu hebben we alleen een nijntje :)

@ FB... zalig dat je lekker heb geslapen hopelijk blijft dat idd effe :)

ik wil ook slapen whahaha :);)

@ kelly.... beterschap met je meis!

@ me2... idd blij dat ik dat lootje niet heb getrokken
    mn moeder heeft t gehad en mn zusje ook beide zwangerschappen
    die gingen fluitend de zs door betreft klachten maar dat pnd pooh
    moet er niet aan denken

zo hier iedereen teruggebelt die had gebelt ;) begint nu al
    huis aan kant nu eindelijk aan de koffie!

15. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@PND, ik verwacht niet dat ik dat zal krijgen. Ik ben niet depressief te krijgen hahaha. Het zit wel in de familie bij mij. Moeder heeft er nog altijd last van (pnd is nooit helemaal weg gegaan) mijn zusje en zus zijn ook regelmatig depressief.
    Ik krijg wel direct lichamelijke klachten als er teveel om mij heen gebeurd. Maar nooit geen geestelijke klachten.
    Maar ja, de vk was er bang voor.. Omdat ik nu niet aan rust toe kom en straks dus heel veel op mijn bord krijg (net als zoveel maargoed).

@Rescue remedy, bij mij heeft het gisteren wel geholpen!!! Ik zat er helemaal doorheen, door die stomme bloedplaatjes, drukke dag en lichamelijk geen rust. Heb het aan het begin van de avond ingenomen en de rest van de avond echt een stuk lekkerder gevoeld! Gewoon wat meer rust.. Kan toeval zijn omdat het nog maar 1 keer was, maar wellicht werkt het!

@Musty, fijn dat je niet meer terug hoeft naar de neuroloog.

@FB, super dat je heeeerlijk geslapen hebt! Moet vast goed voelen!
    Jij ook al die jeuk aan je handen en voeten?
    Ik heb het al heel lang als ik lang een warme douche neem. Dat komt door het vocht denk ik. Had ik bij mijn meis ook! Maar nu heb ik het ook buiten het douchen om.

@Jeuk, hier gaat het op zich redelijk met de jeuk op handen en voeten zolang ik druk bezig ben. Maar ben klaar voor vandaag dus nu is het weer vollop terug.
    Lastig!

@Kelly, beterschap met je meisje!

@Kleertjes, ik vind bakkaboe juist heel smal vallen! Mijn meis is echt te breed ervoor eigenlijk. Dan moet ze een maatje groter hebben die dan weer iets te lang is.

Hier is hubby thuis gebleven vandaag. Kon haast niet slikken van de keelpijn. Dus ik vanmorgen langs de drogist geweest om wat te halen voor hem. Gelukkig werkt het snel!
    Ook nog naar de supermarkt geweest. Was wat minder want op het eind stond ik gewoon te puffen in de supermarkt! Gelukkig is het weer afgezakt.

Verder niet veel in de planning vandaag.

16. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Dames, ik leef nog gewoon en lees af en toe een beetje bij. Ik reageer lekker na het weekend pas. Hubbie is lekker thuis en we hebben best wat visite op de planning staan dus niet veel tijd voor jullie.
    Ik spiek wel even af en toe om als er echt iets gebeurd ik wel op de hoogte ben.

Dames die het zwaarder hebben:
    Was laatst bij de gyn en zei: na verwijderen van de cerclage ga ik gewoon weer lekker alles doen en topsport bedrijven. Nou zei hij, hoef je niet te doen want (hoog)zwanger zijn is al topsport voor een vrouwenlijf.
    Dus..... schaam je niet als het even niet zo lekker loopt en als je er gruwelijk doorheen zit. Lichamelijk heb ik totaal niet te klagen gehad deze zwangerschap (geestelijk is natuurlijk een ander verhaal maar dat gaat ook super) maar als je al weken of voor sommigen al maanden met een niet meewerkend en pijnlijk lijf te maken hebt, mag je echt wel klagen hoor!!

Dikke kus en een steuntje in de rug voor iedereen die zich aangesproken voelde.

Ow en die mama met jeuk he: VRESELIJK!! ik hoop dat er medicatie gevonden gaat worden waardoor de jeuk weg gaat. Rond mijn 20e heb ik drie jaar lang exceem gehad van het topje van mijn hoofd tot aan mijn tenen en dus drie jaar lang 24 uur per dag vreselijke jeuk. Dat wens je echt niemand toe want met jeuk wordt je knettergek. Als ik wilde slapen krabte ik mezelf elke nacht tot bloedens toe open want door pijn kon ik heen slapen en jeuk no way.

Nou even een dutje doen want er staat zo visite aan de deur. Fijne dag dames!!

17. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Pnd.... ik hoop dat het iedereen bespaard blijft.
    ben zelf in 1997 depressief geweest en wilde zelfs niet meer leven. Ik had het lef niet om door te zetten en nu ben ik daar zooooo ontzettend dankbaar voor.
    In 2004 heb ik even een terugval gehad en dankzij een super maatsch. werkster weer helemaal goed gekomen.
    Altijd zal ik alert moeten blijven maar ik herken de signalen sneller en kan dus ook makkelijker ingrijpen.
    PND-signalen heb ik echter niet gehad en hoop het dit keer ook niet te krijgen...

Jeuk.... jakkes je kunt beter pijn hebben!!!! sterkte meiden die het hebben en hopelijk vinden jullie gauw een middeltje ervoor.

Sanne... hoe is het met jou nu??? beetje kunnen slapen?

Hier was mijn buik net een golfslagbad maar na het halen vd camera natuurlijk stilte op een paar trapjes na... jammer....

18. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Musty: ja gek he. Ik heb ooka ltijd het idee dat iedereen zo zijn probelemen heeft met zwwnagerschap: of je hebt het lichamelijk of geestelijk heel zwaar of je hebt complicaties of je wordt moeilijk zwanger of je krijgt eerst een mk of je hebt dat allemaal niet en krijgt een huilbaby of een pnd of een kindje dat altijd ziek is of nooit slaapt.....beetje warrig maar hoop dat je begrijpt wat ik bedoel :D

19. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    @ Musty, Zeg nooit, nooit maar idd grote kans dat ik eerst mag ;) Fijn dat je niet meer terug moet naar de neuroloog.

@ Strippen, Ik wist niet wat dit was, dus heb het ff opgezocht. Klinkt niet echt prettig :$

@ Sanne, is idd frustrerend dat je ‘lichtpuntje’ van je wordt weggenomen!! Pff sterkte meis!

@ waggelen, Tja het alles behalve charmant als je zo waggelt (I know…) Maar hopen dat ze gelijk hebben betreft de bevalling ;)

@ Lijstje, ben blij dat ik jullie hiermee op een idee heb gebracht, voor mij werkt het echt super! Kmoet nu alleen nog eens de magnetron/oven en koelkast poetsen, doopsuikers afmaken en onze trouwringen eens laten poleisten (pas ik nu toch niet…)

@ FB, heerlijk dat je zo goed hebt geslapen!

@ kelly, beterschap met je meis.

@ PND, Is idd zo dat je hier aanleg voor kunt hebben, maar niet bij iedereen is het vooraf te ‘verwachten’… Is altijd af te wachten dus. Denk hier zelf geen last van te hebben aangezien ik altijd nogal positief ingesteld ben en vrij nuchter van aard ben…

@ Bramtim, super dat alles goed gaat. Geniet lekker van de tijd met je visite en samen met je man ;)

@ Hier,
    Vanochtend heerlijk naar de kapper geweest. De tijd daar vloog werkelijk voorbij HEERLIJK! Heb het maar weer gewoon zwart laten verven want tja als ik over 2 á 3 weken al ga bevallen weet ik niet wanneer ik terug kan. En gelukkig heb ik donker haar van mezelf dus valt de uitgroei niet zo op :D…
    M’n vriendin kwam ook nog bij de kapper, dus ff lekker bij kunnen kletsen :D:D:D:D.
    Ik zou graag m’n oorbellen eens uitdoen om even in een weekje te zetten, maar nu krijg ik 1 oorbel toch niet meer uit zeg :$:cool: Wat een ellende!!! Inmiddels heb ik te klamme handen van te proberen dus lukt nu ook niet, iemand tips??? (zijn dopjes)

20. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Vica: ik hoor ook altijd wel goede dingen over Rescue! Hopen dt het helpt en zeker hopen dat je geen pnd krijgt!!

Kelly: beterschap voor je meisje!

Bramtim: het is je zo gegenud dat nu alles gewoon lekker loopt. Hoop dus dat je nu gewoon van de zwangerschap wat meer kan genieten!

Luckey: wat fijn dat je nu al zo lang geen last meer hebt van depressie. Het is zo een vreselijk ziekte.......

Foeske: beetje zeep ertussen...raar hoor dat de oorbel niet uit wil!

Deel Deze Pagina