April 2011 mama's Deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Musty, 28 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja klopt en het kost geen drol!
    Vince heeft best veel van de zeeman en daar ben ik nu heeeel blij mee. Want die vallen groot en dat zijn de enige maat 50 die hij soms nog past. Nu maar snel wat extra 56 en 62 halen.

2. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Sam: Gefeliciteerd met jullie meisje!!

@Baukje: Ik heb maandag de gyn gebeld, en ik mag weer autorijden als ik zelf denk dat het kan. Ik voel me al 2 weken hartstikke goed, dus ik ga het vanavond eens proberen. Moet je wel even met je verzekering overleggen of dat ook mag (bij sommige verzekeraars mag het echt pas vanaf 6 weken). Is wel fijn als je niet meer zo aan huis gebonden bent!

@Water: hier nog niet gegeven. Als het zo warm blijft, ga ik het wel proberen denk ik. Ik zal volgende week eens met het CB overleggen, dinsdag heb ik een afspraak.

@Vica: Ik weet dat je geen ramen mag lappen na een keizersnee, ivm het rekken en boven je macht werken. Wist niet dat dit bij een normale bevalling ook niet mag…
    Ik zou het wel gewoon doen, maar wel heel voorzichtig dan. Ik mag officieel ook niet stofzuigen, maar ja, kan toch moeilijk alles aan hubby overalaten die al 40 uur per week werkt? Ik doe het dus wel, maar gewoon rustig aan (en ik til hem niet naar boven, dat laat ik hubby dan wel doen).

@Chantico: Wat balen van die gehoortest! Ook al ligt het aan het verkouden zijn, je wilt toch dat alles in een keer goed is. Hopelijk bij een andere meting dan wel.

@Koeky: Nog even volhouden…maar kan me voorstellen dat je het even gehad hebt!

@Zeeman: Valt inderdaad groot! Ik had van een vriendin kleertjes in maatje 50 gekregen, maar die past Robin nog lang niet! Is veel te breed en ook wat te lang. Hopelijk groeit hij snel, want ik heb nog zoveel leuks in de kast hangen! :)

@Hier: Vanochtend lekker gewandeld met Robin, echt superweer! Daarna even in de tuin gezeten om te lunchen, en Robin in de kinderwagen in de schaduw gezet.

Weet iemand of je nu (na de bevalling) ook nog een zwangerschapsmasker van de zon kunt krijgen?
    Als ik eventjes buiten zit/wandel, smeer ik me namelijk niet in….

3. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@MiniMe, ja je kan nog gewoon een zwangerschapsmasker krijgen na de zwangerschap. Vooral de 1e 6 weken goed opletten.

Ik wou ook gaan wandelen, maar moet boodschappen doen en wacht toch wel op de toeslagen. Maar ze zijn extreem laat vandaag. Ik kan wel nu gaan wandelen maar als ik niet gelijk boodschappen kan doen dan moet ik straks weer terug en daar heb ik dus echt geen zin in!

4. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Is alleen vandaag bij zeeman 25 % korting?
    Of de hele week?

Verleiding is wel erg groot om even te gaan kijken:D

5. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    @Vica ik heb vandaag lekker in de tuin doorgebracht. En vanmiddag belde mijn schoonzusje nog even of ze Ryan moest halen, dus ook nog even anderhalf uur op bed gelegen.

@Hanna en hoe was het in het ziekenhuis? Wat is het plan van aanpak of toch nog afwachten?

@Saone en hoe was het bij de VK? Fijn dat jij een goede nacht hebt gehad, dat doet een zwangere vrouw goed!
    Maar we lossen elkaar idd wel lekker af. Het wordt echt tijd dat het Pasen wordt :D
    En heb je vanmiddag nog wat leuks kunnen doen met je kleine knul?

@FB en vandaag nog lekker naar het water geweest en wat vond Jesley ervan?

@Chantico ach wat vervelend dat de gehoortest weer niet goed was, hopelijk heeft het met zijn verkoudheid te maken, maar het liefst wil je natuurlijk direct positief bericht.

@Koeky oh vervelend je eigen scheren he me zo’n dikke buik. Ik hou het ook bij, want ik wil er tijdens mijn bevalling toch ‘netjes’ bijliggen maar doe het echt op gevoel :D

@Vica wat vervelend zeg dat Vince zo slecht drinkt. Hopelijk kan je echt snel terecht bij de KA

6. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Zeeman... elke dag is 25% op een andere afdeling.
    vandaag is babykleding en morgen dus weer op iets anders...
    Heb ook nog wat leuke setjes gekocht in maat 50/56 hihi...

Gehoortest... balen dat het weer niet gelukt is zeg... hoop dat je gauw een goede uitslag krijgt.
    Reageert hij wel goed op jullie of merk je zelf iets van zorgen???

Hier... kleintje staat lekker buiten in de schaduw, heerlijk hoor....

Vakantie... boh ik heb zin om vakantie te boeken zeg.
    Maarja weet niet of ik vakantie heb in augustus...

7. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Hebben jullie al bericht van de SVB gehad?
    Ik las net ergens dat dit een paar dagen na aangifte al moet zijn, maar wij hebben dus nog niks gehoord.
    Ik heb de kinderbijslag nu maar via hun site met DigiD aangevraagd, is dat ook weer gedaan:)
    (vind het wel vreemd dat we nog geen bericht hebben gehad...)

8. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Nee ook nog niets gehoord van SVB... komt vanzelf wel... krijgen het toch pas de eerste keer in oktober dus heb ik eind mei nog niets gehoord, trek ik wel aan de bel.....

Zoogcompressen... iemand ervaring met de katoenen zoogcompressen???? Heb ze nu altijd van kruidvat maar katoenen lijken me ook wel fijn (en goedkoper)

9. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Op de site staat dat je automatisch bericht krijgt tussen 2 en 4 weken na de geboorte....

10. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ja paar dagen geleden een brief gekregen

11. Chantico

Chantico Niet meer actief

Nope, nog niets gehoord. Wat voor bericht krijg je dan?

Het CB heeft inmiddels wel gebeld, morgen komt er iemand langs.

Bleg, net moest ik gewoon huilen omdat ik zo lang bij de apotheek in de rij had moeten wachten... Ik zit eigenlijk de hele dag binnen en ook echt veel dagen in de week. Door die rare hobbelheup van me (die wel elke dag ietsje beter wordt gelukkig) loop ik niet zo lekker en kan dus ook niet goed wandelen. Zeker niet zonder hulp van vriend die de kinderwagen de trap af moet tillen (bovenwoning). Zondag was ik voor het laatst buiten geweest, dus het was hoog tijd!

Was ik net éven, tussen twee voedingen door, naar buiten gegaan. Het is echt prachtig weer! Had ik al wel gezien door de ramen ;) maar de zon op je vel voelen en dat het zo lekker warm is, dat doet een mens toch ook goed. Moest even langs de apotheek en de AH. Maar moest zóóó lang wachten bij de apotheek, dat ik ivm de borstvoeding maar direct weer terug naar huis ben gegaan, AH kon m'n vriend later nog wel doen.

En toen moest ik op de fiets gewoon huilen, omdat ik mezelf zo zielig vond dat ik dat éne uurtje dat ik 'buiten' was binnen in de rij had doorgebracht en niet eens meer naar de AH kon (wat kun je je dagelijkse huishoudelijke taakjes toch gaan waarderen als je ze een tijdje niet hebt kunnen doen!).

Thuis vond m'n vriend me gelukkig ook zielig, dus kon even echt huilen. En dat Nathan heel blij was dat ik er weer was, troostte ook wel een beetje. Maar stom hè, ik weet nog van de vorige keer dat die borstvoeding soms echt een last kan zijn...

12. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    @Chantico: Oei, ik hoop dat het niet slagen van de hoortest idd komt door zijn verkoudheid!

Hier een lotgenoot die de drang heeft om heeeeeel veel te doen in huis maar het eigenlijk niet zo goed meer kan :). Boven hou ik het goed bij, maar dat komt natuurlijk omdat ik het daar na het opstaan aan kant maak en gewoon niet meer naar boven ga ;). Beneden is een in mijn ogen een puinhoop :x. Ik moet ook mn benen scheren.... maar kan ook niet meer zo goed bukken, haha! En down under... laatste keer een paar weekjes geleden gedaan met een spiegeltje, maar kan het spiegeltje ook niet meer zien ;). Ik doe maar met de ladyshave denk ik hoor, want met een mesje krijg ik zoooo'n jeuk! Normaal er wel voor over, maar nu echt niet hoor!

Ze heeft toch ff gechecked of het geen vw was, ik dacht al van niet, maar dat heeft ze bevestigd. Ze vind wel dat ik had moeten bellen... ;). Na de vk ff met mijn mannetje naar prenata geweest, kreeg een herinnering van de blije doos, die had ik nog niet opgehaald. Helemaal ontgaan ;). Maar goed, hij is binnen, en daarna hebben we een ijsje gegeten bij de MacDonalds.

Wat lekker dat je schoonzusje Ryan even opgehaald heeft en je even bij kon tanken, fijn zulke lieve vrienden en familie!

@hier: VK stelde voor om volgende week al te strippen. Ik heb mijn stuitje gebroken tijdens mijn vorige bevalling en dat speelt nu weer op, ik verrek van de pijn. Daar komt bij dat ik net genezen was van een hernia toen ik zwanger werd en nu dus ook serieuze rugklachten krijg (logisch ;)). Ik weet het nog niet, ik kijk wel hoe ik me voel volgende week als ik weer bij haar ben (als hij er dan nog niet is ;)).

Nu ff lekker salades maken met broodjes, heb helemaal geen zin in warm eten met dit mooie weer! Jullie wel?

13. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@SVB, iedereen wiens baby TOT EN MET 1 april is geboren krijgt de 1e keer kinderbijslag op 1 juli.

Hier al wel bericht gehad. Moet gegevens van hubby invullen en opsturen.

14. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Chantico, dikke knuffel!

@Saona, ik vond het strippen echt super meevallen. Vond het geen pijn doen (maar heb wel een hoge pijngrens dus weet niet of dat er wat mee te maken heeft).

15. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier is Vince echt niet in zijn hum vandaag. Veel gillen en slikken als hij ligt. Dus de hele middag op mijn buik gelegen. Nu ligt hij eindelijk even in de box te slapen op zijn buik. Hopelijk nu wat langer dan een kwartiertje voor het gillen weer begint.
    De fles van net is wel beter gegaan. Hij heeft wat meer op.

16. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    even snel dikke knuffels voor iedereen

morgen meer, ben afgedraaid :)

17. Hanna79

Hanna79 Niet meer actief

Even een kort ego-berichtje, want we krijgen zo visite :)
    De controle was goed, dus het plan was om eind van de week naar de VK te gaan om te strippen en als dat niet werkt volgende week weer op controle naar het ziekenhuis en inleiden. Natuurlijk alles met de hoop dat er voor die tijd nog een spontane bevalling op gang komt.
    Maar nu moet ik morgen toch weer naar het ziekenhuis voor een extra CTG omdat die van vandaag te kort was... Als de CTG er morgen weer goed uitziet, dan blijft het plan staan en anders hoor ik morgen meer. Ik moest me vooral geen zorgen maken, dus dat probeer ik dan ook maar niet te doen...

Fijne avond iedereen (en natuurlijk ook een goede nachtrust)!!!

18. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Chantico: Kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt hoor! Ik vind je ook heel zielig. Als ik in jouw schoenen had gestaand, had ik ook zeker gehuild;) Hopelijk kan je binnenkort langer van het mooie weer genieten!

@SVB: Oh binnen 2-4 weken? Ben ik weer te ongeduldig geweest haha. Nou ja, het is aangevraagd, EN ik heb net geluk, Robin is op 30 maart geboren, dus 1 juli al centjes :D

@Geld: Oh wat is dit toch een dure maand! Op de een of andere manier is ons geld er doorheen gevlogen! Zie ik net mn telefoonrekening: EUR 118!!! (normaal 35). Shocking! Heb nogal veel met mn moeder gebeld afgelopen maand...doe ik dus ook niet meer! (ik bel altijd hun, omdat zij anders met hun vaste lijn naar mobiel moeten bellen en dat heel duur is....maar nu is het heel duur voor mij :( )
    Hopelijk krijg ik vrijdag salaris....zou wel fijn zijn voor het weekend.

19. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Pfff wil ik strijken, heeft Alina al sinds 7 uur een borsthangmoment...
    ga ik dus niet in mee, maar langer dan 15 minuten is ze niet stil.... papa moet maar rustig houden haha

20. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    @Luckey weet je al waar je naar toe wilt op vakantie?

@Chantico meid, ach kan me helemaal voorstellen dat je in huilen bent uitgebarsten. Als je idd de hele tijd binnen zit en je kan even naar buiten en dat je dan vervolgens ZOOOOO lang moet wachten bij de apotheek dat is ook niet leuk. Ik geloof dat het sowieso tot aan het weekend lekker weer blijft dus hopelijk kan je gewoon lekker met je man van het weekend heerlijk naar buiten en genieten van dit schitterende weer.
    Of kan je niet langs bij een vriendin/familie om daar even lekker in de tuin te gaan zitten.

@Saone had ook wel eens last van jeuk “down under” hihi leuke gezegde. Maar ik ben erachter als ik met scheergel scheert ik dan geen jeuk heb, maar met schuim wel. Dus misschien een tip.
    Ohhh en jammie een ijsje gegeten bij de MC, zal de kleine man vast lekker hebben gevonden.

@Hanna nou het duurt iig nu echt niet meer lang. Wel fijn als ze je ook nog even extra in de gaten houden.

@Minime nou dat is idd wel een hoge tel.rekening.

@hier, morgen weer op controle bij de Gyn. Ik ga er weer vanuit dat alles goed is.

Deel Deze Pagina