April 2011 mama's Deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Musty, 28 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Saona... ik heb 2 broeken zelf voor 2,50 gekocht op MP en nu verkocht voor 2,50 en 3,50. De andere broek heb ik verkocht voro 5 euro. Het rokje gekocht via MP voor 5 euro en nu weer verkocht via MP voor 5 euro haha.
    Vaste prijzen idd.....

Minime.... na Sem heb ik ook niets verkocht hoor... Nu twijfelde ik nog heel erg maar ik ga wijs doen en het bij 2 kiddies houden. 3 is me teveel financieel gestress.
    Alhoewel het me te ver gaat om Manlief naar de huisarts te sturen voor een knipje... heel gek...

Krampjes... wat sneu dat de kiddies hier toch last van hebben he.
    Hier helpt haar in bepaalde houding nemen heel goed en dan is het echt boertjes en scheetjes laten hihi.

2. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ben ik weer!

Vorige week donderdag was hij 4000 gram.

Vandaag was hij 4370 gram !!!!!

260 gram boven geboortegewicht en in 1 week 370 gram aangekomen!! Ben zoooo superblij! Maakte me echt een beetje zorgen over het slechte aankomen in het begin.

3. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    @Suus fijn dat het zo goed gaat met jou en Stijn.

@Vica wat zielig voor Vince zeg dat hij toch zo’n last heeft van zijn Reflux. Kan je niet zelf bellen met het ziekenhuis om een afspraak te maken?

@Star2 au een gevoelige borst, even goed in de gaten houden.

@Vica fijn dat je kleine meid toch naar opa en oma kan. Ook zo zielig als ze zich er helemaal op verheugen en het gaat dan niet door.

@Musty hihi ik kan me voorstellen dat je diep van binnen echt even hebt moeten lachen om je kleine meid.

@Saone wat vervelend dat je overal jeuk van krijgt. Nee ik heb geen gouden tip voor je. Misschien laten lazeren?? Nee ik zou het ook in jou geval niet laten groeien…. Geen oerwoud van onderen :D

@Minime fijn dat Robin ook niet meer heeft gespuugd, maar wel weer zielig dat hij zo’n last heeft van krampjes.

@positiekleding ik was van plan om alles in een grote zak te doen en de hele complete zak op MP te zetten voor een bepaald bedrag. Ik heb namelijk niet zoveel zin om voor iedere broek/trui etc in onderhandeling te moeten en het dan vervolgens te moeten opsturen. Mocht er iets in die tas zitten wat ze niet leuk vinden, moeten ze dat maar lekker zelf verkopen via MP. En zo wil ik het eigenlijk ook met mijn babykleertjes gaan doen alleen dan verkoop ik het wel per tas per maat. Dus mocht dit baby’tje een meisje worden kan ik die tassen ook gelijk op MP zetten.

@hier straks weer naar de gyn heb om 15.15 afspraak. Dus vertrek over een half uurtje.

Had vandaag ook nog iets stoms, had mezelf buiten gesloten. Ging de kleine man bij oma brengen en trek de deur dicht zit mijn sleutel nog aan de binnenkant, lekker stom. En ook in de achterdeur heb ik de sleutel aan de binnenkant zitten.
    Maar gelukkig is een goede vriend me te hulp geschoten en die heeft ingebroken in mijn eigen huis zodat ik weer naar binnen kon :D

4. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Nou ik heb net gebeld met het ziekenhuis en Vince kan donderdag terecht bij de kinderarts.
    Dus nog een hele week wachten...

Gelukkig is het bijna weekend want als het nog erger gaat worden ga ik echt gewoon naar de HAP. Laat hun dan maar de medicatie geven! Het is heeeel simpel, ze beginnen meestal met zantac wat vrijwel direct de irritatie van de slokdarm stopt.. Rebecca heeft het ook gekregen via de huisarts (andere huisarts) maar die ik nu heb wilt dat dus niet zelf voorschrijven...

Lekker dan..

5. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    MP... ik heb kleding van Sem ook per setjes erop gehad, maar dat verkoopt gewoon niet.... (of ik had gewoon pech)
    Nu ging het de eerste keer meteen super haha.

Vica... nog een week wachten, hopelijk heeft hij er niet zoveel last van. En wat een super gwicht zeg!!!!

6. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Vica: fijn dat Vince zo is aangekomen. gekke is dat reflux babies normaal gesproken juist niet aankomen....had ik het van morgen nog over met de vk.........

Hier Guus ook goed aangekomen. 270 gram in een week. Hij weegt nu 3780, bij de geboorte 3340.

7. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Me2, dat is denk ik ook het verschil tussen reflux en verborgen reflux. Reflux baby's spugen extreem.. Verborgen reflux baby's spugen niet meer dan andere baby's alleen krijgen continu voeding omhoog die ze weer doorslikken.
    Dus eigenlijk alleen erge ongemakken maar gelukkig houden ze wel de voeding goed binnen zodat ze goed groeien.

Guus ook al zo goed aangekomen! Super!

8. Hanna79

Hanna79 Niet meer actief

@Vica: wat fijn dat Vince na het afvallen in het begin nu ruim boven z'n geboortegewicht zit! En inderdaad erg vervelend dat hij zo'n last heeft van reflux en pas volgende week terecht kan. Hopelijk gaat het nu goed en anders zou ik ook zeker even naar de HAP gaan!

@krampjes: wat lijkt me dat moeilijk om je baby er zoveel last van te zien hebben... succes ermee en hopelijk gaat het bij alle ukkies snel over!

@goed groeiende baby's: blijf zo doorgaan, dan hebben ze straks van die heerlijke mollige babyarmpjes :D (dat vind ik er altijd zo schattig uitzien)

@ Musty: grappig hoor die 'streken' van jullie kleine meid! :D

@nog steeds zwangere meiden: hoe gaat het nu? Er waren vandaag ook controles bij een aantal andere meiden, toch?

@positiekleding: ik weet natuurlijk nog niet hoe ik er over een tijdje over denk, maar voorlopig gaat de positiekleding nog niet weg ;)

@hier: ik heb vanochtend wat langer aan het ctg gehangen, want mevrouw lag lekker te tukken... :cool: Het plan de campagne is toch wat aangepast. Als mevrouw zelf geen actie onderneemt en als morgen het strippen bij de VK ook geen bevalling opwekt (als het strippen lukt...) , dan gaan ze zaterdag proberen om in te leiden. Omdat ik al 41+ weken zwanger ben, hoop ik dat m'n lichaam maar een klein zetje in de goede richting nodig heeft.

9. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    luckey: op zich overdag vind ik het niet heel erg, maar 's avonds als je eigenlijk naar bed wil en soms ook 's nachts. Dat vind ik vooral vervelend...
    Ik was begonnen om haar na de voeding van 11-12 uur haar op bed te doen en na de voeding/badje van +/- 8-9 uur ook. Dat was vorige week niet te doen met al dat hangen enzo. Ik wil dit weer gaan doen.
    sam: GEFELICITEERD met je dochter Tess!!
    titania: hahaha, wat een leuke foto!!
    star: wat vervelend dat hij niet wil gaan slapen in zijn wiegje.....
    Bepanthen voor de droge huid?
    FB: heb je kunnen genieten in het recreatiegebiedje?
    baukje: ik herken je frustratie helemaal!
    water: moet je met het warme weer water geven? Is dat alleen voor fv-kindjes?
    chantico: jeetje, wat een rotnieuws zeg. Ik hoop dat hij de volgende test wel haalt. Een kennis had dit ook en de derde keer was het goed.
    vica: ik hoop zo voor Vince (en jou) dat het gauw beter gaat.
    hanna: spannend!!
    luckey: fijn hoor zo'n borsthangmoment....NOT! Niet als je iets moet doen.
    vica: lastige kwestie met je wagen. Heb er geen tips voor..
    kelly: WOW! Wat heerlijk, maar 5 voedingen!
    FB: je hoort vaker dat kindjes er krampjes van krijgen.
    FB: wel fijn dat hij meer heeft geslapen.
    musty: misschien niet helemaal de bedoeling, maar wel heeeeel grappig!!
    mini: is er een reden waarom jullie er 1 willen? Zo denk ik er ook heel erg over.
    luckey: het is dan heel erg definitief. Ik denk dat je naar het moment toe moet leven?
    vica: :$ veel aangekomen!!
    Pfffff, nog 1 week wachten....
    isra: oops, jezelf buiten gesloten....
    hanna: ik ga duimen dat ze uit zichzelf komt!

10. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Seertje, had nog even voor je gekeken bij de c1000 en de luirs daar kosten 8,49. Maat 2 dan en zitten iets van 64 stuks in. Weet dat niet meer zeker hoor. Maat 1 is goedkoper maar zitten er ook minder in.

@Hanna, hopelijk heb je idd alleen een klein zetje nodig en heeft het strippen direct effect!

11. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

16 sep 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    he dames!

Naar CB geweest vanmorgen: Sam weegt nu 3940 gram (550 gram aangekomen) en is al 55 cm:$ Hij is dus 6 cm gegroeid. Hoofdomtrek nu 38 cm, weet niet wat het was bij de geboorte....

Omdat Sam maar 5 flessen krijgt mag ik de laatste fles ophogen met 30cc en 1 schepje in de hoop dat hij wat langer slaapt 's nachts...ben benieuwd of dit werkt;)

Verder was het advies hem niet op de buik in de box te laten slapen omdat hij anders niet meer 's nachts op zijn rug in zijn bedje zou willen slapen..

12. Sanne85

Sanne85 Bekend lid

17 feb 2008
    669
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik ga weer proberen mee te lezen en te reageren, het is nog wel een drukke boel hier maar ga toch proberen wat tijd vrij te maken.
    Spring dus weer in vanaf hier.

Zijn er nog nieuwe beebjes geboren de afgelopen weekjes?

Hier gaat het goed. Finn doet het super. Gisteren was de wijkverpleegkundige op huisbezoek en hij weegt nu 4000 gram. ( bij de geboorte was het 3740 ) Vandaag zijn flesje maar iets opgehoogd want meneer kwam om de 2 en half uur ipv om de 3. Hij krijgt nu 110 cc. Sven vindt zijn broertje nog steeds helemaal leuk, 1 x per dag heeft hij even een mopper momentje maar dat is gezond toch?

@ Mama's met kindjes van een paar weekjes oud: wat voor kleertjes doen jullie je kindjes aan met dit mooie weer? Ik vind het lastig hoor, ben zo bang dat ik Finn te warm aankleed. Ik heb de afgelopen dagen maar gekozen voor een dun stof broekje, een shirt met lange mouw en een romper zonder mouwtjes.

nog even wat foto's spammen hoor.... ;)

Net geboren:

13. Sanne85

Sanne85 Bekend lid

17 feb 2008
    669
    0
    0
    Finn voor het eerst in spijkerbroek

14. Sanne85

Sanne85 Bekend lid

17 feb 2008
    669
    0
    0
    En de laatste omdat ik het zo'n überschattige foto vind.... :D:D

15. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Kelly, jeej die is goed gegroeid zeg! Wel vreemd over heet buikslapen in de box, hier raden ze het juist aan op het cb.

@Sanne, Sam en Mobius zijn bevallen als laatste. Fijn dat het goed gaat. Geweldige foto's! vooral de laatste ;)

16. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    @Vica: Wat een geruststelling dat Vince zo goed aangekomen is!

@Isra: Haha had een actie van mij kunnen zijn, de deur dichttrekken en geen sleutel bij me hebben ;). Zo heb ik wel eens met een lange stok door de brievenbus geprobeerd de hendel aan de binnenkant naar beneden te doen, en manlief is zo'n acrobaat dattie door het kleine bovenluikje in de achtertuin past :D. Gelukkig ben je binnengekomen, vind je niet dat je in zo'n situatie ziet hoe makkelijk het voor sommige mensen is om binnen te komen??? Ik wel!

@Hanna: Ik ben benieuwd of je kleine eigenwijsje nog zelf besluit te komen, of dat ze een zetje nodig heeft!

@Sanne: Wat een superfoto's!

17. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Sanne wat een super fotos zeg!!!!

Seertje... ik heb haar vanmorgen geprobeerd in bed te leggen na de voeding van 10.30 uur maar na een half uur begon ze te huilen.
    Toen in de box gelegd en mevrouw heeft geslapen tot 14.30!!!!! Ongelofelijk.
    We blijven het gewoon proberen hoor....
    Maak jij het donker op de kamer overdag????

18. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Zo hij is goed aan het groeien dus!! mooi:D

Wat gek joh dat hij niet op zn buik in de box mag slapen?
    Hier doen wij dat wel hoor, 2 x per dag een uurtje ofzo...
    Vind hij heerlijk... En snachts doen wij hem inbakeren in een hydrofiele luier.
    Werkt ook heel goed

19. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hier weer heerlijk genoten vandaag in het recreatie gebiedje..:)
    Met Jesley, mn vriend en dit keer de hondjes ook mee.
    Heerlijk 2 uurtjes daar in de zon gezeten.

Hondjes lekker gezwommen.
    En Jesley lag lekker in zn wandelbak.
    Gister hadden we hem in zn maxi cosi gedaan, maar toen had hij toch liggen zweten.

Op aanraden van iemand hier, nu in zn wandelbak en hij had het niet warm en lag lekker tevreden om zich heen te kijken.

Ook af en toe een beetje water gegeven. Dit keer lauw water, en dit dronk hij super goed!

Van de week koud water gegeven en toen ging hij kokhalsen zo vies vond hij het:)

Nu even pizza halen!!

20. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Vica: Wat groeit Vince goed zeg!
    Wel vervelend dat je nu nog een hele week moet wachten…

@Isra: Wij hebben ons ook al vaker buitengesloten. 2 x kort achter elkaar zelfs. Gelukkig stond de deur van de serre toen nog open (althans niet op het slot) dus ben ik over de schutting geklommen om binnen te komen. Ben blij dat het niet gebeurd is tijdens de zwangerschap, ik zie mezelf al klimmen met zo’n dikke buik (en hubby is te zwaar voor de schutting haha)

@Me2: Ook al zo goed gegroeid! Fijn is dat toch he!

@Hanna: Spannend zeg, het gaat nu bijna echt gebeuren he! Ik hoop voor je dat het strippen effect heeft, is beter dan inleiden denk ik.

@Seertje: Wij hadden sowieso al bedacht dat we maar 1 kindje wilden. Wij zien meer voordelen bij 1 kindje dan bij 2. Zo hebben we alle aandacht voor Robin (ook als hij 2 jaar is bv, wanneer bij veel stellen er dan een tweede komt), en hebben we ook nog tijd voor onszelf. Mn man en ik willen ook nog quality time samen hebben. Ook willen we nog leuke dingen blijven doen, en op vakantie kunnen, en 1 kindje is al duur genoeg.
    Nu dat ik zo’n heftige bevalling heb gehad, en we eigenlijk heeeeel veel geluk hebben gehad dat Robin er is, omdat ik een loslatende placenta had, wil ik dit niet nog een keer meemaken, en zijn we nu alleen maar meer overtuigd dat we maar 1 kindje willen! ALS ik ooit nog een keer zwanger zou raken, zou ik alleen maar 9 maanden bang zijn dat het weer niet goed gaat, en dat we dan niet zoveel geluk hebben ….

En jij? Jullie willen het ook bij 1 laten dus?

@Kelly: Sam is ook al flink gegroeid!
    (ben nou wel heel benieuwd hoeveel Robin is gegroeid..we mogen a.s. dinsdag)

@Sanne: Wat goed dat Finn het zo goed doet! En ook al goed gegroeid dus! :)
    Ik twijfelde vandaag ook erg wat ik Robin aan moest doen toen we naar buiten gingen. Hij had een rompertje zonder mouwen, een katoenen shirtje met lange mouwen, en een dunne stof broekje en sokjes. Hij lag in de maxi cosi en daar had ik een omslagdoek over hem heen gelegd (niet ingestopt).

Erg leuke foto’s trouwens!!

@FB: Geef je dat water ook gewoon in zn flesje?

@Hier: Vanmiddag met schoonmoeder naar de stad geweest. Eindelijk zelf weer met de auto, en Robin in de maxicosi. Ging prima!
    Was wel gezellig met mn schoonmoeder, maar ze wil volgens mij nu elke week langskomen (op haar vrije dag). Ik vind het nogal vermoeiend, ze blijft dat de hele middag, en geeft ook teveel ongevraagd advies naar mijn mening. Maar ja, ik vind het ook zo moeilijk om te zeggen dat ik niet wil dat ze langskomt (niet elke week tenminste), ze blijft wel zn oma….. (1 x in de week is ook niet zo heel veel, maar normaal zien we ze ook niet zo vaak….)
    Hoe zouden jullie dat doen?

Deel Deze Pagina