April 2011 mama's Deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Musty, 28 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Wakker maken: sokjes uit, onder de voet wrijven met nagel (dus niet met duim). Luier verwisselen, kleertjes uitdoen, in het gezichtje blazen (lichtjes natuurlijk).
    Veel helpt hier ook niet hoor, als ze slaapt dan slaapt ze....
    Hoe drinkt Guus overdag dan??? Regeldagen????

Hier heb ik haar net in bad gedaan en daarna nog 1 kant gevoed, nu ligt ze boven in bed te slapen... kijken voor hoelang haha.

Zwangere dames.... de echte laatste loodjes!!!!!! Spannend spannend

2. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    vica wat een kl*** huisarts zeg... waarom laat hij kindjes zo lijden???? Kun je niet eens goed tegen hem uitflippen????

3. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Hanna: spannend!!

Dank voor de wakker-maak-tips. Verschonen helpt hier niet maar zal de andere eens proberen.....laat de tsr melk ook al weglopen zodat hij harder moet werken en de vettere melk krijgt maar werkt dus niet...Overdag houdt het ook niet over maar dat is ook al een tijdje zo. Sinds gisteren wel weer om de 2 uur en soms net iets langer...

4. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Luckey, hopelijk slaapt ze lekker lang :)
    Die huisarts van mij is ook gewoon een l*l!!!!
    Maar ja, de andere huisartsen hier in de buurt zitten vol. Kan wel ver uit de buurt gaan zoeken, maar dan is het helemaal onhandig om daar te komen.

@Vraagje, maken jullie kleintjes geluidjes als ze wakker zijn?

5. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    #4545 titania, 22 apr 2011
    Laatst bewerkt: 22 apr 2011
    oei, weer veel pagina's bij te lezen! Ik ga het vanmiddag even proberen bij te lezen, ik zie nu echt dubbel van de vermoeidheid. Straks om 11 uur kraamvisite en hopelijk kan ik daarna een laaang middag slaapje proberen te doen als Krystian ook slaapt.

Ik heb hier namelijk echt een cluster voederaartje.. jeumig
    vanaf 6u vanochtend tot half 10 gevoed zowat aan een stuk door! daarvoor om half 1 en 3 uur, allebei zo'n drie kwartier.
    Ik ben bang dat het door het warme weer komt. De babyfoon geeft in onze slaapkamer luchtvochtigheid aan van 29%.. ik moet zeggen dat ik daar ook non stop dorst heb. Raam stond wel open .. pff ;)

even snelle reacties;
    @ Touwtje, gefeliciteerd met ROBIN!
    We waren op dezelfde dag uitgerekend geloof ik, grappig!

@ vica, sterke met je jongen... ik hoop dat de HAP wat voor hem kan betekenen.

@ Hanna, duimen draaien. zoiezo ben je volgende week mama :D

6. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Titania, waar ik hiervoor woonde was het ook extreem droog binnen. Ik werd elke ochtend wakker met keelpijn enzo zo droog. Maar ik heb toen was te drogen gehangen op de kamer van mijn dochter. Daarvan klom de luchtvochtigheid echt omhoog. wellicht een idee?

7. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Titania... hopelijk kan je wat rusten zeg...
    Pfff van 6 tot half 10 gevoed... en ik maar gek worden als Alina elke 30-45 minuten wil drinken....

Slapen... ze heeft toestraks maar 30 minuten boven gelegen, toen nog even bij me op de arm maar ze heeft zo liggen zoeken en handje opeten dat ik maar heb aangelegd.
    3 minuten dan is het klaar dus echt honge ris het niet volgens mij hoor.... Nu ligt ze weer in bed maar de hele tijd weer die "roestige stoptrein"geluiden. Gaat dus echt niet lang slapen, dan maar de box in ...

8. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    Hanna spannend voor jou, sterkte met de laatste loodjes!! Dit geld voor alle dames die nog moeten bevallen!

Vica kun je vandaag niet met het ziekenhuis bellen en vragen of je vandaag naar de kinderarts mag ipv donderdag?? Gewoon uitleggen dat je huisarts niets wil doen en dat het steeds erger wordt met je zoontje. Als dit niet lukt idd vanavond de HAP bellen, als de dienstdoende huisarts het niet vertrouwd mag je gelijk door naar een kinderarts, hebben wij vorig jaar gehad met onze dochter.

Tips voor het wakker maken, hier helpt luier verschonen of in badje doen of even wassen of een vochtig washandje over het gezichtje halen.

Hier inmiddels weer een tevreden mannetje, was aan het begin van de week helaas anders. Toen was het heel veel huilen en wou alleen op de arm slapen en snachts alleen tegen mij aan in bed slapen. Afgelopen nacht gelukkig weer in zijn eigen wiegje geslapen. Ben nu overgestapt op een combi van standaard voeding met forte erbij. Alleen forte gaf teveel problemen met kramp en hierdoor dus slecht slapen. Geef nu van ieder 2 schepjes en dat gaat het beste. Hij groeit als kool, hij was afgelopen woensdag al 4110 gram! Bij de geboorte was hij 3125 gram dus bijna een kilo erbij!

9. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    Sam gefeliciteerd met de geboorte van Tess!!

Touwtje gefeliciteerd met de geboorte van Robin!!

Hoop niet dat ik dames ben vergeten te feliciteren maar ik heb helaas niet alles bij kunnen lezen, de kleine man wordt helaas alweer wakker dus zal even kijken of ik hem weer stil kan krijgen!

10. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Als jullie kleintjes wakker zijn, maken ze dan ook geluidjes?

11. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    nee nog niet echt geluidjes, alleen in haar slaap.....

afkloppen ze ligt al een uurtje in haar bed te slapen. komt wel af en toe geluid uit maar nog geen gehuil......

12. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    nee , ja bij t lachen sinds een week :$:)

13. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    ga straks verder lezen

zit nog vol verbazing
    net bij cb inloop geweest wegen en meten

vorige week 54 cm en 3938 gr
    en vandag 57 cm en 4468 gr :$

14. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ touwtje... proficiat met jullie zoontje robin!!

15. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Vica: Jazeker, Robin maakt van allerlei geluidjes als hij wakker is. Is ook vaak tegen zichzelf aan het 'praten' haha

@Musty: Kan Mathieu al lachen??? Lijkt me zo leuk als ze dat voor het eerst gaan doen! Hier alleen nog de 'glimlach'.
    EN tjee wat is hij snel gegroeid zeg!!! Doet het goed op mamamelk:D

16. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Zoiets Minime??? :D Met de groeiecho hadden ze al gezegd dat hij haar zou hebben. Dus gelijk bij de Prenatal haargel gehaald ;)

17. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Musty... zo dat is een turbo groei zeg...
    hier ben ik nog op telefoon het wachten van het buro.

Ga haar dalijk maar even wakker maken. Moeten om 2 uur sem halen en daarvoor wil ik gevoed hebben.
    Ze doet het goed nu hihi, ligt al sinds 11 uur in eigen bed

18. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Musty, die groeit hard zeg!!!

@Baukje, leuke foto zeg!

@Lachen, hier dus echt niet. Alleen als hij slaapt glimlacht hij. Als hij wakker is ligt hij heeeeeel stil steeds, maakt geen geluidjes of wat dan ook. Het enige wat hij doet is kijken.

Ik merk ook hierdoor dat de reflux bij hem toch wel erger is als bij Rebecca. Die lag niet zo stil en overstrekken deed ze ook niet.

19. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Baukje: haha ja zo inderdaad!! Leuke foto zeg!
    Ik zal ook even spammen ;)

20. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is

Deel Deze Pagina